| SNART DP eier | |
|
+16Julie Kaja Anne&Denniz Lex Gerd-Marit Nettan Cathrine&Jazzi Cesilie Marte Fanny Maria Caroline Linn Leon49 Simira LL 20 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Nettan
Antall Innlegg : 251 Join date : 24.09.2009 Age : 70 Bosted : Värnamo, Sverige
| Tema: Re: SNART DP eier Tor Apr 28 2011, 05:33 | |
| | |
|
| |
Gerd-Marit
Antall Innlegg : 454 Join date : 14.06.2009 Age : 55 Bosted : Sandnes
| Tema: Re: SNART DP eier Tor Apr 28 2011, 09:46 | |
| - Linn skrev:
- Disse her ser rimelig greie og små ut for en liten valp, men jeg har dessverre ikke prøvd dem selv. Burde vel egentlig bestilt en bare for å sjekke dem ut, men så langt har jeg ikke kommet.
Når de blir litt større er min klare favoritt Haqihanaselen (bilde av i boken min og på Haqihanas hjemmeside). Den er myk og sitter fint også til korthårete hunder. Bruker dem på mine hunder og har tilpasset dem til flere dp'er også. De så jo gode ut, Linn. S til ei Pinscher tispe da? Cora er 47/48 cm og 14,5-15 kg? Og hva koster de? | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: SNART DP eier Tor Apr 28 2011, 10:00 | |
| - Gerd-Marit skrev:
- Linn skrev:
- Disse her ser rimelig greie og små ut for en liten valp, men jeg har dessverre ikke prøvd dem selv. Burde vel egentlig bestilt en bare for å sjekke dem ut, men så langt har jeg ikke kommet.
Når de blir litt større er min klare favoritt Haqihanaselen (bilde av i boken min og på Haqihanas hjemmeside). Den er myk og sitter fint også til korthårete hunder. Bruker dem på mine hunder og har tilpasset dem til flere dp'er også. De så jo gode ut, Linn. S til ei Pinscher tispe da? Cora er 47/48 cm og 14,5-15 kg? Og hva koster de? De er veldig fine og gutta liker dem kjempegodt Det blir samme størrelse som Knøttet bruker og det er S, ja. Jeg kjøpte en del i fjor sommer og tenkte å kjøpe flere nå. Den gangen importerte jeg dem direkte, men forhører meg litt nå om hvor jeg kan få tak i dem ellers. Kan si fra når jeg finner ut av det Det er virkelig de beste jeg har vært borti. | |
|
| |
Simira
Antall Innlegg : 1072 Join date : 14.06.2009 Bosted : Oslo
| Tema: Re: SNART DP eier Tor Apr 28 2011, 10:31 | |
| Wow, de kan da umulig være av noe særlig kvalitet til den prisen? Tror jeg har betalt 300kr for en sele i samme type til mine. Fint om dere kommer med tilbakemelding om dere kjøper! | |
|
| |
Linn Admin
| Tema: Re: SNART DP eier Tor Apr 28 2011, 11:00 | |
| - Simira skrev:
- Wow, de kan da umulig være av noe særlig kvalitet til den prisen? Tror jeg har betalt 300kr for en sele i samme type til mine. Fint om dere kommer med tilbakemelding om dere kjøper!
Altså, regnet med at Gerd Marit snakket om Haqihanaselen til Cora!?! Den andre er bare en sele som er liten nok og billig nok til å være en begynnersele for en bitteliten valp. Jeg bruker ikke den til mine voksne | |
|
| |
Simira
Antall Innlegg : 1072 Join date : 14.06.2009 Bosted : Oslo
| |
| |
Linn Admin
| Tema: Re: SNART DP eier Tor Apr 28 2011, 11:15 | |
| Det som skiller den fra de andre jeg har prøvd er at den er mykere og selv de små selene blir ikke klumpete for hunden (en liten hund med klumpete sele vil ikke synes den er så genial). Her er Zorro i sin sele: Men det viktigste er jo å finne en som sitter godt og riktig og som hunden trives med på tur De som har problemer når man tar dem på bedrer seg gjerne fort om man bare investerer litt tid til å trene, men de må jo ha det godt på tur Selen skal være funksjonell og korrekt, uansett hvilken man velger | |
|
| |
LL
Antall Innlegg : 195 Join date : 13.12.2010 Age : 54 Bosted : Trondheim/Lillehammer
| Tema: Re: SNART DP eier Tor Apr 28 2011, 12:40 | |
| Takk, ja de er jo bare kjempe gode! Takk for tips til sele; Linn- de du linket til så jo veldig greie ut, iallefall til å begynne med, å hvis de viser seg å være dårlige er det jo ikke store summen en har "kastet bort". skal bestille en sånn med engang tror jeg! Viktig å være forberedt, pluss at det hjelper på å ta det gradvis med tanke på hva alt av ting koster Annette; kjempe flott at du skal til Drammen. Det er rett før min eksamen, så pappa har stilt seg tilgjengelig for den turen. Skal ringe deg en dag snart nå planlegger en tur for å komme på besøk å hilse på etter 17. mai, men det får vi snakkes om senere Nå sitter jeg bare å blar i utstyr, sjekker ut kurs og bare koser meg. Klarer nesten ikke å vente! Her på lillehammer sykler jeg stort sett over alt, og små dp bein, og spes det første året vil det ikke være så lett å henge med på sykkelen tenker jeg. Er det noen av dere som har/bruker sykkelkurv? Hvordan fungerer det? Jeg har sett litt på disse; Deluxe og frontbox nr 2 siden de også kommer med skulderreim så de kan brukes til tog og bussturer også. http://www.mamut.net/forstadheimennetthandel/subdet310.htm | |
|
| |
Gerd-Marit
Antall Innlegg : 454 Join date : 14.06.2009 Age : 55 Bosted : Sandnes
| |
| |
Linn Admin
| |
| |
LL
Antall Innlegg : 195 Join date : 13.12.2010 Age : 54 Bosted : Trondheim/Lillehammer
| Tema: Re: SNART DP eier Fre Apr 29 2011, 18:28 | |
| Da er navn på plass, synes det var vanskelig å komme på noe fint, men ble veldig fornøyd med sluttresultatet. Exigor's Brilliant Aro, Så, nye spørsmål fra meg (bær ut med meg, jeg lurer på mye :p ) Hvilket for bruker dere? Det er så mye forskjellig anbefalt, og skjønner at jeg sikkert må prøve meg litt frem, men hvilke merker bør jeg unngå? de to-tre første mnd med valpen blir jeg boende hjemme hos familien, der er det 3 hunder fra før, to hannhunder og ei tispe. Hannhundene blir det nok ingen problemer med da hvem som helst kan gjøre hva man vil med den eldste, og nesten hva man vil med den andre. Tispa er også kjempe grei hund, men veldig skeptisk i møte med andre hunder., Hun har ikke vist den helt store gleden ved valper så vi har unngått å hilse på valper med mindre det har vært nødvendig (på besøk f.eks). Sist så var det en rottweiler valp på 9 uker (denne var jo like stor som hun:p). Da var det mye knurring og snapping/glefsing etter valpen når den nærmet seg, hun har også bitt den ene hannhunden da han var valp. Hvordan bør de få hilse ? Hvordan skal jeg gå fram? Det virker ikke som hun har gitt de valpene vi har truffet noen "valpelisens", tror ikke hun leste det kapittelet i hundeboka Håper dere har noen tips, vil jo unngå at hun biter den lille! | |
|
| |
Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
| Tema: Re: SNART DP eier Fre Apr 29 2011, 20:38 | |
| Neiii... Ikke bruk opp navnet mitt.. Pliis si at den ikke skal hete Aro til hverdags!! Forresten grattis med valp | |
|
| |
LL
| Tema: Re: SNART DP eier Fre Apr 29 2011, 21:01 | |
| | |
|
| |
Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
| Tema: Re: SNART DP eier Lør Apr 30 2011, 18:59 | |
| - LL skrev:
- Lex skrev:
- Neiii... Ikke bruk opp navnet mitt.. Pliis si at den ikke skal hete Aro til hverdags!!
Forresten grattis med valp har du en som heter Aro ? :p det blir nok aro til hverdags ja, hehe. Jeg har slitt sånn med navn, men nå er det fastsatt :p hehe. Nei men neste skal hete Aro. Jeg har alt to gutter som har matchende navner. Alle tre navnene er hentet fra film og fiction. Alle er på tre bokstaver, og alle er hentet fra ambivalente rollefigurer hvor tematikken ond/god er fremtredene. Lex (Lex Luthor) - Superman Ani (Anakin Skywalker) - Star Wars Aro (Volturi) - Twilight Saga | |
|
| |
Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
| Tema: Re: SNART DP eier Lør Apr 30 2011, 19:43 | |
| | |
|
| |
LL
| Tema: Re: SNART DP eier Lør Apr 30 2011, 21:28 | |
| hehe, sånn blir det når du er sent ute med 3.mann vettu. hihi Snubla egentlig bare over navnet Aro nårr jeg satt å bladde i utenlandske navn og falt pladask! tenkte ikke over det før etterpå at Aro er i twilight. det er bare et pluss, siden jeg er litt (for mye) twilight fan, ikke si det til noen.. | |
|
| |
Nettan
| Tema: Re: SNART DP eier Søn Mai 01 2011, 17:55 | |
| - LL skrev:
- Da er navn på plass, synes det var vanskelig å komme på noe fint, men ble veldig fornøyd med sluttresultatet.
Exigor's Brilliant Aro,
Så, nye spørsmål fra meg (bær ut med meg, jeg lurer på mye :p )
Hvilket for bruker dere? Det er så mye forskjellig anbefalt, og skjønner at jeg sikkert må prøve meg litt frem, men hvilke merker bør jeg unngå?
de to-tre første mnd med valpen blir jeg boende hjemme hos familien, der er det 3 hunder fra før, to hannhunder og ei tispe. Hannhundene blir det nok ingen problemer med da hvem som helst kan gjøre hva man vil med den eldste, og nesten hva man vil med den andre. Tispa er også kjempe grei hund, men veldig skeptisk i møte med andre hunder., Hun har ikke vist den helt store gleden ved valper så vi har unngått å hilse på valper med mindre det har vært nødvendig (på besøk f.eks). Sist så var det en rottweiler valp på 9 uker (denne var jo like stor som hun:p). Da var det mye knurring og snapping/glefsing etter valpen når den nærmet seg, hun har også bitt den ene hannhunden da han var valp. Hvordan bør de få hilse ? Hvordan skal jeg gå fram? Det virker ikke som hun har gitt de valpene vi har truffet noen "valpelisens", tror ikke hun leste det kapittelet i hundeboka Håper dere har noen tips, vil jo unngå at hun biter den lille! Linn vi pratar om detta när ni kommer på besök, detta blir säkert inga problem om man inte gör det till det. Foder får han med sig och ni kan köpa till 5 kg så klarar han sig tills han ska äta vuxenmat. Jag ger alla mina hundar Oliver's och det finns att köpa i Norge också | |
|
| |
LL
| Tema: Re: SNART DP eier Man Mai 02 2011, 05:41 | |
| - Nettan skrev:
- LL skrev:
- Da er navn på plass, synes det var vanskelig å komme på noe fint, men ble veldig fornøyd med sluttresultatet.
Exigor's Brilliant Aro,
Så, nye spørsmål fra meg (bær ut med meg, jeg lurer på mye :p )
Hvilket for bruker dere? Det er så mye forskjellig anbefalt, og skjønner at jeg sikkert må prøve meg litt frem, men hvilke merker bør jeg unngå?
de to-tre første mnd med valpen blir jeg boende hjemme hos familien, der er det 3 hunder fra før, to hannhunder og ei tispe. Hannhundene blir det nok ingen problemer med da hvem som helst kan gjøre hva man vil med den eldste, og nesten hva man vil med den andre. Tispa er også kjempe grei hund, men veldig skeptisk i møte med andre hunder., Hun har ikke vist den helt store gleden ved valper så vi har unngått å hilse på valper med mindre det har vært nødvendig (på besøk f.eks). Sist så var det en rottweiler valp på 9 uker (denne var jo like stor som hun:p). Da var det mye knurring og snapping/glefsing etter valpen når den nærmet seg, hun har også bitt den ene hannhunden da han var valp. Hvordan bør de få hilse ? Hvordan skal jeg gå fram? Det virker ikke som hun har gitt de valpene vi har truffet noen "valpelisens", tror ikke hun leste det kapittelet i hundeboka Håper dere har noen tips, vil jo unngå at hun biter den lille! Linn vi pratar om detta när ni kommer på besök, detta blir säkert inga problem om man inte gör det till det. Foder får han med sig och ni kan köpa till 5 kg så klarar han sig tills han ska äta vuxenmat. Jag ger alla mina hundar Oliver's och det finns att köpa i Norge också Det høres veldig bra ut ! | |
|
| |
Anne&Denniz
Antall Innlegg : 197 Join date : 29.07.2010 Age : 45 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: SNART DP eier Man Mai 02 2011, 08:55 | |
| - Nettan skrev:
Linn vi pratar om detta när ni kommer på besök, detta blir säkert inga problem om man inte gör det till det. Foder får han med sig och ni kan köpa till 5 kg så klarar han sig tills han ska äta vuxenmat. Jag ger alla mina hundar Oliver's och det finns att köpa i Norge också Slenger bare inn et lite tips her ettersom jeg ser at LL bor delvis (?) i Trondheim. Olivers får du levert gratis på døren i hele Trondheim og det er Totalhund som distribuerer det. Supert fôr! | |
|
| |
Nettan
| Tema: Re: SNART DP eier Man Mai 02 2011, 09:07 | |
| | |
|
| |
LL
| Tema: Re: SNART DP eier Man Mai 02 2011, 10:23 | |
| Så bra! Da slipper jeg å spekulere i sånt. Er greit å vite Gleder meg kjempe masse til å komme å hilse på Annette, det kribler fælt i magen | |
|
| |
Kaja
Antall Innlegg : 2008 Join date : 15.06.2009 Age : 42
| Tema: Re: SNART DP eier Man Mai 02 2011, 11:37 | |
| | |
|
| |
LL
| Tema: Re: SNART DP eier Ons Mai 04 2011, 16:50 | |
| | |
|
| |
Linn Admin
| |
| |
LL
| Tema: Re: SNART DP eier Ons Mai 04 2011, 18:32 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: SNART DP eier | |
| |
|
| |
| SNART DP eier | |
|