| Ny valp snart i hus :) | |
|
+4MiraHedda Nina (Kennel Dijontoma) Linn camilla87 8 posters |
Av | Innlegg |
---|
camilla87
Antall Innlegg : 17 Join date : 21.12.2009 Age : 37 Bosted : Mosjøen
| Tema: Ny valp snart i hus :) Søn Jan 03 2010, 13:52 | |
| Skal snart hente min røde pinschertispe fra lilla enebys Que`Q kull Har det meste på stell nå tror jeg, men lurer litt på om noen av dere kanskje kan fortelle meg hvilken størrelse i dekken jeg burde kjøpe til min lille Håper på å finne noe hun kan vokse i, og at hun ikke fryser! Er ikke så varmt her for tiden, hehe Skal hente henne med fly på fredag, i arlanda. syns den godkjente flybagen virker veeeeldig liten? får valpen plass i den :P? Hvor betaler jeg "biletten" for hunden når jeg kommer dit? har bare 1 time og 15 minutter på meg der, så er litt nervør. De koselige folkene fra lilla enebys møter meg på flyplassen ! Gleder meg helt vanvittig ! Mange som har gode erfaringer fra lilla enebys? | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Ny valp snart i hus :) Søn Jan 03 2010, 14:35 | |
| Gratulerer med valp Du har bestilt plass til valpen allerede til turen hjem igjen? Isåfall er det et sted på Arlanda der du betaler en sum, men det kan sikkert oppdretteren din hjelpe deg med å finne frem til Vi fikk følge av vår så vi fant ut av det, men det er 4 år siden nå så jeg husker ikke helt hvor det var. Lykke til! | |
|
| |
camilla87
| Tema: Re: Ny valp snart i hus :) Søn Jan 03 2010, 14:56 | |
| takk Ja, har bestilt plass, ringte når jeg bestilte biletter tidlig i desember:) Men må kjøpe en "hundebilett" der som de så fint sa Oppdretterne møter meg der, så de hjelper meg vel, vil jeg tro ja ! | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Ny valp snart i hus :) Søn Jan 03 2010, 16:06 | |
| Gratulerer med valp og valg av verdens beste rase! Vi skal ut og fly på onsdag, og jeg fikk beskjed om at jeg skulle betale for Otto når jeg sjekket inn, så da betaler du sikkert ved innsjekkingen du også... Det er bare å ringe selskapet du reiser med og høre, så får du hvert fall riktig svar på det... | |
|
| |
MiraHedda
Antall Innlegg : 232 Join date : 04.11.2009 Bosted : Son, Akershus
| Tema: Re: Ny valp snart i hus :) Søn Jan 03 2010, 17:52 | |
| Vi har valp fra Lilla Enebys On'O kull, som blir 1 uker i morgen. Hu bruker XS , noe som passer henne perfekt ! S ble altfor stort. S passer ca. 16 ukers valp | |
|
| |
camilla87
| Tema: Re: Ny valp snart i hus :) Søn Jan 03 2010, 20:00 | |
| - MiraHedda skrev:
- Vi har valp fra Lilla Enebys On'O kull, som blir 1 uker i morgen. Hu bruker XS , noe som passer henne perfekt ! S ble altfor stort. S passer ca. 16 ukers valp
tipper det ikke skulle stå 1 uker ? hehe noen dekken å anbefale ? Er du fornøyd med valpen din da ? min blir 8 uker på fredag! | |
|
| |
marit83
Antall Innlegg : 88 Join date : 07.12.2009 Age : 41 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Ny valp snart i hus :) Søn Jan 03 2010, 20:50 | |
| Gratulerer med valp! Jeg venter også på pinschervalp, men "min" er ikke født enda, så jeg kjenner jeg blir litt misunnelig når du snart skal få din :p
Ville også bare si at størrelse kommer veldig an på hvilket merke du kjøper. Ofte måles de ut ifra rygglengden. | |
|
| |
Gry
Antall Innlegg : 377 Join date : 22.06.2009 Age : 41 Bosted : Karmøy
| Tema: Re: Ny valp snart i hus :) Søn Jan 03 2010, 22:51 | |
| Jeg har også valp fra Enebys, fra NyN'-kullet. Jeg ville anbefalt å ta den lille med på dyrebutikken for å prøve klær, det er så vanskelig å beregne størrelse ellers. | |
|
| |
MiraHedda
Antall Innlegg : 232 Join date : 04.11.2009 Bosted : Son, Akershus
| Tema: Re: Ny valp snart i hus :) Man Jan 04 2010, 07:32 | |
| | |
|
| |
marit83
Antall Innlegg : 88 Join date : 07.12.2009 Age : 41 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Ny valp snart i hus :) Man Jan 04 2010, 14:46 | |
| Back on track brukes vel ikke til å holde hunden varm... Det skal brukes til forebygging og behandling av skader i muskler og skjelett, eventuelt til å varme hunden før og etter trening. Det beste er vel å ta med nurket til dyrebutikken og prøve ja Gleder meg til å se bilder av valpen | |
|
| |
Christine
Antall Innlegg : 344 Join date : 24.12.2009 Age : 40 Bosted : Stavanger
| Tema: Re: Ny valp snart i hus :) Man Jan 04 2010, 20:14 | |
| - camilla87 skrev:
- Skal snart hente min røde pinschertispe fra lilla enebys Que`Q kull Har det meste på stell nå tror jeg, men lurer litt på om noen av dere kanskje kan fortelle meg hvilken størrelse i dekken jeg burde kjøpe til min lille Håper på å finne noe hun kan vokse i, og at hun ikke fryser! Er ikke så varmt her for tiden, hehe
Skal hente henne med fly på fredag, i arlanda. syns den godkjente flybagen virker veeeeldig liten? får valpen plass i den :P? Hvor betaler jeg "biletten" for hunden når jeg kommer dit? har bare 1 time og 15 minutter på meg der, så er litt nervør. De koselige folkene fra lilla enebys møter meg på flyplassen !
Gleder meg helt vanvittig !
Mange som har gode erfaringer fra lilla enebys? Hei! Jeg hentet jo mitt gull på Arlanda igår, jeg slet litt med å finne frem til innsjekk, så det er sikkert greit hvis de følger deg dit. Men nå har jo kanskje jeg litt dårlig retningssans da...men bedre å være på den sikre siden så det ikke blir stress for deg. Jeg gikk rett til innsjekk, men fikk beskjed om at jeg ikke kunne betale for billetten der. De var veldig hyggelige og behjelpelige på flyplassen, det hjalp sikkert på å ha med seg det lille sjarmtrollet da for hvem kan motstå noe sånt?! men uansett var det en hyggelig mann som kunne ta betalt for billetten i en skranke rett ved sjekkinn. Hvis ikke kan du sikkert betale det i SAS service skranken eller hva det nå heter. den er rett ovenfor innsjekk. Du har rett i at den godkjente bagen er liten. India likte den ikke noe særlig. Hun sov på det første flyet, men var ganske urolig på det andre. Hadde sinnsykt dårlig samvittighet for å presse henne ned i den lille bagen, men heldigvis var ikke flyturen så lang, og det virker ikke som hun har fått noen varige mén:) Det er kanskje like greit at du ikke har så lang tid på Arlanda. Vi var der fra 13.30 til 17.30, og det var nok i meste laget for den lille...men det gikk nå heldigvis bra. Lykke til Det går nok helt fint! _______________ Christine&India | |
|
| |
camilla87
| Tema: Re: Ny valp snart i hus :) Ons Jan 06 2010, 13:45 | |
| [/quote] Hei! Jeg hentet jo mitt gull på Arlanda igår, jeg slet litt med å finne frem til innsjekk, så det er sikkert greit hvis de følger deg dit. Men nå har jo kanskje jeg litt dårlig retningssans da...men bedre å være på den sikre siden så det ikke blir stress for deg. Jeg gikk rett til innsjekk, men fikk beskjed om at jeg ikke kunne betale for billetten der. De var veldig hyggelige og behjelpelige på flyplassen, det hjalp sikkert på å ha med seg det lille sjarmtrollet da for hvem kan motstå noe sånt?! men uansett var det en hyggelig mann som kunne ta betalt for billetten i en skranke rett ved sjekkinn. Hvis ikke kan du sikkert betale det i SAS service skranken eller hva det nå heter. den er rett ovenfor innsjekk. Du har rett i at den godkjente bagen er liten. India likte den ikke noe særlig. Hun sov på det første flyet, men var ganske urolig på det andre. Hadde sinnsykt dårlig samvittighet for å presse henne ned i den lille bagen, men heldigvis var ikke flyturen så lang, og det virker ikke som hun har fått noen varige mén:) Det er kanskje like greit at du ikke har så lang tid på Arlanda. Vi var der fra 13.30 til 17.30, og det var nok i meste laget for den lille...men det gikk nå heldigvis bra. Lykke til Det går nok helt fint! _______________ Christine&India[/quote] Hei Christine ! Er hunden din også fra lilla enebys ? Nå er det to dager igjen til jeg får hentet hjem jenta mi, gleder meg helt villt! Jeg skal fly fra hemavan i sverige til stockholm, men er vell sikkert samme opplegget der. har gitt beskjed til selskapet om at jeg skal ha med hund. regner med oppdretterne som møter meg på flyplassen også hjelper til litt, siden jeg har fryktelig dårlig tid der ! Hvor lang tid mener du du hadde bruk for ? Syns fremdeles bagen virker alt for liten!! Hva burde jeg ha med meg? er en flytur på 2,5 timer, etterfulgt av 3 timer i bil. men i bilen tror jeg nokk det blir mest fangkos hehe | |
|
| |
Christine
Antall Innlegg : 344 Join date : 24.12.2009 Age : 40 Bosted : Stavanger
| Tema: Re: Ny valp snart i hus :) Ons Jan 06 2010, 18:19 | |
| - camilla87 skrev:
Hei Christine ! Er hunden din også fra lilla enebys ? Nå er det to dager igjen til jeg får hentet hjem jenta mi, gleder meg helt villt! Jeg skal fly fra hemavan i sverige til stockholm, men er vell sikkert samme opplegget der. har gitt beskjed til selskapet om at jeg skal ha med hund. regner med oppdretterne som møter meg på flyplassen også hjelper til litt, siden jeg har fryktelig dårlig tid der ! Hvor lang tid mener du du hadde bruk for ? Syns fremdeles bagen virker alt for liten!! Hva burde jeg ha med meg? er en flytur på 2,5 timer, etterfulgt av 3 timer i bil. men i bilen tror jeg nokk det blir mest fangkos hehe [/quote] Hei! Ja, hun er fra pin'p kullet De følger deg helt sikkert til innsjekkinga, og viser deg hvor du skal gå. Jeg somla jo noe voldsomt siden jeg hadde så innmari godt tid, men tror faktisk jeg var ved gaten etter en times tid..men jeg brukte laaaaaang tid på å kose med valpen før jeg gikk for å sjekke inn. Men du greier det sikkert fint på den tida du har skulle jeg tro. Flyplassen er ikke så stor, så lenge man vet hvor man skal gå, og det var lite med kø i sikkerhetskontrollen, selv om det var en relativt travel dag i flytrafikken. Det går nok bra skal du se. Bare husk å sjekke hvilken terminal du lander på og om det er samme terminal du skal reise fra. Sikkert greit å ha henne på fanget i bilen ja. India sov hele bilturen fra flyplassen, selv om det er bare 20 min. Men hun sover i grunnen så lenge hun får ligge på fanget uansett:) | |
|
| |
camilla87
| Tema: Re: Ny valp snart i hus :) Lør Jan 09 2010, 13:37 | |
| Da var lille valpen i hus Hun har enda ikke fått noe navn da, det må det vel bli ei ordning på Noen som har noen gode forslag ? Hun sov igjennom hele flyturen og bilturen. Hun piper masse, savner sikkert mamma og søskener. dakar lille, får mye kos da Noen tips til hvordan å få henne raskt husrein? hun vil ikke tisse ute. Det er jo så kaldt ! Hvordan kan jeg få henne til å skjønne at det er ute det skal skje ? | |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Ny valp snart i hus :) Lør Jan 09 2010, 16:18 | |
| Gratulerer med å ha valpen i hus! Her er en tråd hvor det er noen forslag til navn: https://norskpinscherklubb.norwegianforum.net/valper-og-unghunder-f30/navnetrad-t1602.htmOg her er noen linker som jeg brukte når jeg lette etter navn: http://www.petrix.com/dognames/a.htmlhttp://www.valpeliste.no/hundenavn.html?bind@0=Ahttp://www.baby2see.com/cgi/names/advanced.pl (denne er egentlig navn til folk, men mange av navnene passer like godt (og noen kanskje bedre??) til hund). Angående det å gjøre valpen husrein, så er det ikke like enkelt å få valper til å gjøre fra seg ute vinterstid som på sommeren, de syns rett og slett det er for kaldt! Men du må bare være flink å ta valpen ofte ut, særlig rett etter den har lekt, sovet og spist. Ros valpen masse når den gjør fra seg ute og belønn med godbit med en gang den har gjort fra seg sånn at den skjønner at det lønner seg å tisse ute. Når den har uhell inne gjør du ikke noe stort ut av det, bare vask opp og spray eventuelt med Get Off slik at all lukt forsvinner og valpen ikke blir fristet til å gjøre fra seg der på nytt pga lukta. Ikke kjeft på valpen når den har uhell inne, det vil bare resultere i at den gjør det den kan for å gjemme seg unna deg neste gang den skal gjøre fra seg, samt at den blir redd deg. Den skjønner jo ikke at det er "galt". | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Ny valp snart i hus :) | |
| |
|
| |
| Ny valp snart i hus :) | |
|