Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 REGISTRERING AV VALPEKULL

Go down 
+19
Irene
Caroline
Gry Elena
Kennel Mirenzo
Kaja
Gerd-Marit
Marion G
Linn
xitamiz kennel
Nina (Kennel Dijontoma)
Tiny Amigo
Maria
Kinkade
Fanny
Takk for meg
Fixa
Marianne
kinelu
Julie
23 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Gerd-Marit

Gerd-Marit


Antall Innlegg : 454
Join date : 14.06.2009
Age : 54
Bosted : Sandnes

REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 Empty
PosteTema: Re: REGISTRERING AV VALPEKULL   REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 EmptyTir Nov 23 2010, 12:38

Julie skrev:
Dette er i grunn ikke noe jeg har tenkt så mye på, for jeg har aldri i verden trodd at dette var noe problem!

Jeg ser det som en selvfølge at hunden er registrert før levering. Valpekjøper betaler for en renraset hund, og bør kreve at den er registrert.

Jeg hadde hvertfall kommet til å gått bananas hvis ikke valpen min hadde blitt registrert innen rimelig tid! REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 307335

Enig med deg her... REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 332565
Til Toppen Go down
http://corasblogg.blogspot.com
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 Empty
PosteTema: Re: REGISTRERING AV VALPEKULL   REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 EmptyTir Nov 23 2010, 12:54

Om hannen ikke ligger inne i NKKs systemer får man ikke forhåndsreg. Det skjedde meg på mitt C-kull husker jeg.
Ellers forhåndsreg. jeg mine valper, det synes jeg er enkelt og greit, samt at det er en trygghet for valpekjøpere å få med seg et reg nr og vite at ting er på gang.
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
xitamiz kennel

xitamiz kennel


Antall Innlegg : 187
Join date : 15.06.2009
Age : 62
Bosted : Enköping, Sverige

REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 Empty
PosteTema: Re: REGISTRERING AV VALPEKULL   REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 EmptyTir Nov 23 2010, 12:58

"Om hannen ikke ligger inne i NKKs systemer får man ikke forhåndsreg."

det var konstigt. Jag har i Sverige reggat mycket valpar efter utländska hannar, både parningar med hannar som bor i utlandet och inte finns i SKK:s reg och även insemination. Det enda de kräver är att man bifogar ett testikel intyg första gången en " ny" hane blir registrerad som fader till en kull. så olka det kan vara då mellan SKK och NKK.

Leena Ekroth
Til Toppen Go down
http://www.pinscher.se  www.russkiy-toy.se
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo


Antall Innlegg : 1083
Join date : 10.06.2009
Age : 39
Bosted : Ski

REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 Empty
PosteTema: Re: REGISTRERING AV VALPEKULL   REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 EmptyTir Nov 23 2010, 13:34

Jeg forhåndsregistrere alle mine valpekull. Må være kjipt å sitte igjen med den utgiften lenge etter at valpene er solgt.
Hos staffen MÅ de være forhåndsreg. når de skal chippes, det er bra! Burde jo vært sånn på alle raser.

På mitt dvergpinscherkull, forhåndsregistrerte jeg valpene tidlig. Den siste valpen ble solgt ed 12-ukers alder. Det jeg valgte å gjøre da, var å informere valpekjøperene som allerde hadde kjøpt valp om at jeg ville vente litt med å sende inn endelig registrering for å slippe omregistreringsavgfiten. Det var helt greit for alle sammen. Da den siste valpen hadde eier, sendte jeg inn registreringen og alle har nå fått sine stamtavler. Valpene ble født i juli så var jo ikke så lenge å vente alikevel.

Jeg syns det er dumt og jeg skjønner ikke grunnen for at man ikke skal registrere valpene så fort som mulig. Forhåndsregistrering er bare positivt syns jeg. Som soagt over, får man gratis livsforsikring på alle valpene også!
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo


Antall Innlegg : 1083
Join date : 10.06.2009
Age : 39
Bosted : Ski

REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 Empty
PosteTema: Re: REGISTRERING AV VALPEKULL   REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 EmptyTir Nov 23 2010, 13:38

Kaja skrev:
Om hannen ikke ligger inne i NKKs systemer får man ikke forhåndsreg. Det skjedde meg på mitt C-kull husker jeg.
Ellers forhåndsreg. jeg mine valper, det synes jeg er enkelt og greit, samt at det er en trygghet for valpekjøpere å få med seg et reg nr og vite at ting er på gang.

Dette skal ikke være noe problem, men det må gjøres manuelt og ikke over web.
Jeg forhåndsregistrerte mitt A-kull (staff) i fjor, og hannen jeg brukte lå ikke i NKK sine systemer. Ble bare litt mer papirarbeid.
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 Empty
PosteTema: Re: REGISTRERING AV VALPEKULL   REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 EmptyTir Nov 23 2010, 15:20

Jeg forhåndsregistrerer alle mine kull fra den dagen de er 5 uker og med utenlandsk hanne så må det bare gjøres manuelt. Jeg sender også inn når alle valpene er levert, skulle det være en igjen som ikke blir solgt før senere så blir den reg på meg happy6
Jeg synes det er rett og slett frekt og uhørt å vente til valpene er så gamle som 9 mnd no0 Kan jo ikke tenke meg at det er så mange oppdrettere som venter så lenge, i såfall bør de skamme seg mad2
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 Empty
PosteTema: Re: REGISTRERING AV VALPEKULL   REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 EmptyTir Nov 23 2010, 16:44

Hva med trådstarteren?
Til Toppen Go down
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 Empty
PosteTema: Re: REGISTRERING AV VALPEKULL   REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 EmptyTir Nov 23 2010, 17:36

Anne-Mari skrev:
Hva med trådstarteren?

Nå datt jeg av lasset. Hva mener du egentlig?
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 Empty
PosteTema: Re: REGISTRERING AV VALPEKULL   REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 EmptyTir Nov 23 2010, 17:41

Caroline skrev:
Anne-Mari skrev:
Hva med trådstarteren?

Nå datt jeg av lasset. Hva mener du egentlig?
Jeg synes trådstarter også kan si hva hun mener om registrering.
Trodde det var vanlig når man startet en tråd å si hva de mente selv også wink3 .
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 Empty
PosteTema: Re: REGISTRERING AV VALPEKULL   REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 EmptyTir Nov 23 2010, 17:43

Anne-Mari skrev:
Caroline skrev:
Anne-Mari skrev:
Hva med trådstarteren?

Nå datt jeg av lasset. Hva mener du egentlig?
Jeg synes trådstarter også kan si hva hun mener om registrering.
Trodde det var vanlig når man startet en tråd å si hva de mente selv også wink3 .

Det fremgår i mine innlegg hva jeg mener. happy3
Til Toppen Go down
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 Empty
PosteTema: Re: REGISTRERING AV VALPEKULL   REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 EmptyTir Nov 23 2010, 17:48

Norwinstars skrev:
Anne-Mari skrev:
Caroline skrev:
Anne-Mari skrev:
Hva med trådstarteren?

Nå datt jeg av lasset. Hva mener du egentlig?
Jeg synes trådstarter også kan si hva hun mener om registrering.
Trodde det var vanlig når man startet en tråd å si hva de mente selv også wink3 .

Det fremgår i mine innlegg hva jeg mener. happy3
Mulig det, men det står ikke hva du pleier å gjøre.
Til Toppen Go down
xitamiz kennel

xitamiz kennel


Antall Innlegg : 187
Join date : 15.06.2009
Age : 62
Bosted : Enköping, Sverige

REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 Empty
PosteTema: Re: REGISTRERING AV VALPEKULL   REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 EmptyTir Nov 23 2010, 17:54

Hej

Jag förstår frågan och även oron för de som köper valp om man inte får stamtavlan med direkt ( för mig en självklarhet att stamtavla ska med vid köpet)
Jag har nämligen under åren fått några samtal från dobermann valpköpare som köpt en valp och blivit lovad stamtavlan lite senare. Det visade sig att köparen inte fick sin valp registrerad för opps! det var visst inte en renrasig valp. och en annan gång så hade uppfödaren inte betalt för parningen och uppfödaren kunde därför inte få ut stamtavlorna ( hanhundsägaren skrev inte under på regpappren som man ska i sverige) därför hamnade dessa valpköpare i kläm, trist.

Leena Ekroth
Til Toppen Go down
http://www.pinscher.se  www.russkiy-toy.se
Gjest
Gjest




REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 Empty
PosteTema: Re: REGISTRERING AV VALPEKULL   REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 EmptyTir Nov 23 2010, 18:06

Anne-Mari skrev:
Norwinstars skrev:
Anne-Mari skrev:
Caroline skrev:
Anne-Mari skrev:
Hva med trådstarteren?

Nå datt jeg av lasset. Hva mener du egentlig?
Jeg synes trådstarter også kan si hva hun mener om registrering.
Trodde det var vanlig når man startet en tråd å si hva de mente selv også wink3 .

Det fremgår i mine innlegg hva jeg mener. happy3
Mulig det, men det står ikke hva du pleier å gjøre.

Mine kull blir forhåndregistrert "i valpekassa". Usolgte valper reg på meg inntil jeg finner eier på valpen/-e.
Til Toppen Go down
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 Empty
PosteTema: Re: REGISTRERING AV VALPEKULL   REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 EmptyTir Nov 23 2010, 18:11

Sitat :
I sverige lämnas en ägarerregistrerings papper med i stamtavlan som valpköparen sedan fyller i och denna registrering koatar inget.
Finland har samme system. De har også foreskjell på priser, klasse 1 (der oppdretter har kkennelnavn, er medlem i raseklubb og har skrivet under kennelklubbens oppdretteravtale som definerer etiske retningslinjene, og foreldrene er reg. i finsk kennelklubb eller i register godkjent av finsk kennelklubb) koster 38 euro / valp, og klasse 2 (omregistrering av utenlandske hunder eller registrering av valper som ikke fyller krav for klasse 1) 68 euro / hund.

Jeg forhåndregistrer valpene når de er 2 uker gamle, ofte manuelt (som koster mer enn vanlig via netttet) pga. bruk av utenlandske hunder. Når valpene bli levert etter 7 ukers alder, forteller jeg valpekjøpere at jeg sender papirene til NKK senest når valpene er 10 uker gamle (i tilfelle noen blir solgt etter det så reg. jeg den på mitt navn) og så sender jeg stamtavlen til kjøperen når det kommer fra NKK. Men valpekjøpere får jo reg.nr. til sin hund ved levering med alle andre papirene.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 Empty
PosteTema: Re: REGISTRERING AV VALPEKULL   REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 EmptyTir Nov 23 2010, 18:15

xitamiz kennel skrev:
Hej

Jag förstår frågan och även oron för de som köper valp om man inte får stamtavlan med direkt ( för mig en självklarhet att stamtavla ska med vid köpet)
Jag har nämligen under åren fått några samtal från dobermann valpköpare som köpt en valp och blivit lovad stamtavlan lite senare. Det visade sig att köparen inte fick sin valp registrerad för opps! det var visst inte en renrasig valp. och en annan gång så hade uppfödaren inte betalt för parningen och uppfödaren kunde därför inte få ut stamtavlorna ( hanhundsägaren skrev inte under på regpappren som man ska i sverige) därför hamnade dessa valpköpare i kläm, trist.

Leena Ekroth

Trist for valpekjøperne no0
Jeg har fått stamtavlene til mine hunder ganske kjapt biggrin

Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 Empty
PosteTema: Re: REGISTRERING AV VALPEKULL   REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 EmptyTir Nov 23 2010, 22:43

Mulig jeg tar feil, og kanskje de svenske her inne kan fortelle litt mer, men jeg har forstått det slik at systemet for reg i sverige er litt annerledes enn hos NKK.

Jeg har selv 2 hunder som er kjøpt i Sverige og ved begge anledninger har jeg fått stamtavlen samme dag som jeg hentet valpen. Her var det imidlertid en del som skulle sendes inn til SKK med navn på ny eier (altså meg). Slik jeg oppfatter det sender SKK ut stamtavlen til oppdretter når kullet (forhånds)registreres.

I Norge forhåndsregistreres valpene (og betaler da for registreingen) slik at man får et reg nr per valp, men stamtavle får man ikke før man sender inn et skjema hvor oppdretter fører opp navn på valpen og navn på (ny) eier for de respektive reg nr. Så kommer stamtavlene hjem til oppdretter i posten som så må sende dem videre til valpekjøper. Men valpekjøper vil jo uansett kunne få med seg reg nr for valpen den dagen valpen hentes (så lenge kullet er forhåndsreg)

Men det er som sagt gratis å omregistrere valpen fram til den er 6mnd, så det burde ikke være noe problem å reg valpen på oppdretter for så å omregistrere den på nye eier om den skulle bli solgt på et senere tidspunkt enn "vanlig" leveringsalder.
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Gjest
Gjest




REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 Empty
PosteTema: Re: REGISTRERING AV VALPEKULL   REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 EmptyTir Nov 23 2010, 22:55

Kinkade skrev:
Mulig jeg tar feil, og kanskje de svenske her inne kan fortelle litt mer, men jeg har forstått det slik at systemet for reg i sverige er litt annerledes enn hos NKK.

Jeg har selv 2 hunder som er kjøpt i Sverige og ved begge anledninger har jeg fått stamtavlen samme dag som jeg hentet valpen. Her var det imidlertid en del som skulle sendes inn til SKK med navn på ny eier (altså meg). Slik jeg oppfatter det sender SKK ut stamtavlen til oppdretter når kullet (forhånds)registreres.

I Norge forhåndsregistreres valpene (og betaler da for registreingen) slik at man får et reg nr per valp, men stamtavle får man ikke før man sender inn et skjema hvor oppdretter fører opp navn på valpen og navn på (ny) eier for de respektive reg nr. Så kommer stamtavlene hjem til oppdretter i posten som så må sende dem videre til valpekjøper. Men valpekjøper vil jo uansett kunne få med seg reg nr for valpen den dagen valpen hentes (så lenge kullet er forhåndsreg)

Men det er som sagt gratis å omregistrere valpen fram til den er 6mnd, så det burde ikke være noe problem å reg valpen på oppdretter for så å omregistrere den på nye eier om den skulle bli solgt på et senere tidspunkt enn "vanlig" leveringsalder.

Den regelen var ikke tredd i kraft for 2 mnd siden...
Til Toppen Go down
Cuthalion

Cuthalion


Antall Innlegg : 70
Join date : 03.06.2010
Bosted : Stockholm

REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 Empty
PosteTema: Re: REGISTRERING AV VALPEKULL   REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 EmptyOns Nov 24 2010, 01:02

För min del beror det på vad jag ska göra med valpen.

Pinschrarna vill jag kunna ställa ut och även eventuellt använda i avel och då är det viktigt för mig att få stamtavlan i handen när jag hämtar valpen för att vara riktigt säker på att jag faktiskt har en registrerad valp.

Med mastiffen jag köpte nu under hösten var det viktigast för mig att veta att valpen är en renrasig mastiff. Båda föräldrarna är registrerade i SKK och kommer från bra kennlar men registreringen av kullen kommer dröja till december. Eftersom priset var på den lägre skalan, jag inte måste ställa ut honom, uppfödarna var ärliga med alla omständigheter rörande tjuvparningen och hur de har tänkt och jag vet vilka föräldrarna är gör det inget om valpen aldrig blir registrerad i SKK. Tråkigt, självklart, eftersom jag gärna släpar med valpen på en utställning, men det är inte det avgörande. Han är först och främst sällskapshund till pappa (och till oss om han överlever pappa).

Så som valpköpare beror det på omständigheterna vad jag anser om registrering av kullen happy6
Til Toppen Go down
http://www.crpinschers.com
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 Empty
PosteTema: Re: REGISTRERING AV VALPEKULL   REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 EmptyOns Nov 24 2010, 06:18

Norwinstars skrev:
Kinkade skrev:
Mulig jeg tar feil, og kanskje de svenske her inne kan fortelle litt mer, men jeg har forstått det slik at systemet for reg i sverige er litt annerledes enn hos NKK.

Jeg har selv 2 hunder som er kjøpt i Sverige og ved begge anledninger har jeg fått stamtavlen samme dag som jeg hentet valpen. Her var det imidlertid en del som skulle sendes inn til SKK med navn på ny eier (altså meg). Slik jeg oppfatter det sender SKK ut stamtavlen til oppdretter når kullet (forhånds)registreres.

I Norge forhåndsregistreres valpene (og betaler da for registreingen) slik at man får et reg nr per valp, men stamtavle får man ikke før man sender inn et skjema hvor oppdretter fører opp navn på valpen og navn på (ny) eier for de respektive reg nr. Så kommer stamtavlene hjem til oppdretter i posten som så må sende dem videre til valpekjøper. Men valpekjøper vil jo uansett kunne få med seg reg nr for valpen den dagen valpen hentes (så lenge kullet er forhåndsreg)

Men det er som sagt gratis å omregistrere valpen fram til den er 6mnd, så det burde ikke være noe problem å reg valpen på oppdretter for så å omregistrere den på nye eier om den skulle bli solgt på et senere tidspunkt enn "vanlig" leveringsalder.

Den regelen var ikke tredd i kraft for 2 mnd siden...

HVor står den regelen?
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Gjest
Gjest




REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 Empty
PosteTema: Re: REGISTRERING AV VALPEKULL   REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 EmptyOns Nov 24 2010, 06:22

Jeg spurte Jordheim om dette for 2 mnd siden, og hun sa at det var ikke en slik regel på det tidspunkt. Jeg vil jo gjerne vite OM en slik regel finnes. Det betyr jo at vi kan regge valpekullene så tidlig at valpene kan leveres med stamtavler, -og ikke bare et reg.nr... happy3
Til Toppen Go down
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 Empty
PosteTema: Re: REGISTRERING AV VALPEKULL   REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 EmptyOns Nov 24 2010, 07:32

Kinkade skrev:
Men det er som sagt gratis å omregistrere valpen fram til den er 6mnd,

Det her er jo helt supert, for da kan man registrere hele kullet på seg og ha stamtavler til å vise fram når valpen blir levert.
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 Empty
PosteTema: Re: REGISTRERING AV VALPEKULL   REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 EmptyOns Nov 24 2010, 09:06

Norwinstars skrev:
Jeg spurte Jordheim om dette for 2 mnd siden, og hun sa at det var ikke en slik regel på det tidspunkt. Jeg vil jo gjerne vite OM en slik regel finnes. Det betyr jo at vi kan regge valpekullene så tidlig at valpene kan leveres med stamtavler, -og ikke bare et reg.nr... happy3

Enig!
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 Empty
PosteTema: Re: REGISTRERING AV VALPEKULL   REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 EmptyOns Nov 24 2010, 09:15

Kaja skrev:
Norwinstars skrev:
Jeg spurte Jordheim om dette for 2 mnd siden, og hun sa at det var ikke en slik regel på det tidspunkt. Jeg vil jo gjerne vite OM en slik regel finnes. Det betyr jo at vi kan regge valpekullene så tidlig at valpene kan leveres med stamtavler, -og ikke bare et reg.nr... happy3

Enig!


Genialt om dette stemmer, må sjekke asså happy5
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 Empty
PosteTema: Re: REGISTRERING AV VALPEKULL   REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 EmptyOns Nov 24 2010, 09:21

Sjekket nå jeg og dette har ikke tredd i kraft ennå men vil komme, de vil annonsere i god tid før dette skjer og de har ingen dato ennå wink3
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Gjest
Gjest




REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 Empty
PosteTema: Re: REGISTRERING AV VALPEKULL   REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 EmptyOns Nov 24 2010, 10:00

Gry Elena skrev:
Sjekket nå jeg og dette har ikke tredd i kraft ennå men vil komme, de vil annonsere i god tid før dette skjer og de har ingen dato ennå wink3

happy5
Til Toppen Go down
Sponsored content





REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 Empty
PosteTema: Re: REGISTRERING AV VALPEKULL   REGISTRERING AV VALPEKULL - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
REGISTRERING AV VALPEKULL
Til Toppen 
Side 2 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Registrering?
» Registrering av Championat
» Registrering av kull
» Vårt valpekull :-)
» Godkjenning av utenlandske valpekull

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Avl og oppdrett-
Gå Til: