Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 De nye reglene.

Go down 
+21
Gerd-Marit
Stian
Ann-Helen
camillahoel
Cuthalion
Nina (Kennel Dijontoma)
Cathrine&Jazzi
-linda-
Bente
Marita
Marte
Rune Monsen
Fly
Maiken
ElinK
Caroline
Eva
Julie
Katharina
Fanny
Takk for meg
25 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

De nye reglene. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 3 EmptyFre Nov 19 2010, 13:15

Skjer ting her inne fremdelesssssssssasw (hjelp fra smulen til å skrive happy4 )
Ser ikke problemet med hverken reglene eller moderatorene/styremedlemmene etc...
Er virkelig ikke noen som helst grunn til å være misfornøyd med hverken reglene eller de som sitter med den utakknemlige "ryddejobben".
Til alle som har gått i barnehage, på skole eller som jobber:
det er da regler ellers i samfunnet!!!!!
Dette her blir rett og slett bare sytete og tullete!
Tipper det finnes større problemer rundt omkring man kan ta tak i happy6
Ha en super dag videre, alle sammen sidehug
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

De nye reglene. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 3 EmptyFre Nov 19 2010, 13:19

Nina skrev:
Fra moderator:

Styremedlemmer, administratorer, moderatorer osv også har lov til å være brukere av og privatpersoner med egne meninger på dette forumet. Skriver man ikke innelegg som er merket med moderator, administrator, styremeldem e.l. skriver man som privatperson og dette skal ikke blandes med eller ses på som et admin/moderator/styre-svar, innleggene skiller seg tydelig ut fra hverandre så dette bør ikke være spesielt vanskelig å skille fra hverandre.

Hvordan kan admin/moderator være nøytrale mot alle, når de både kan skrive innlegg i en tråd med sin egen mening, og i tillegg moderere samme innlegg når de føler noen har gått for langt? Skjønner ikke helt hvordan de klarer å holde seg nøytrale i sin moderering da, når de allerede har sagt sin mening i samme tråd..
huh3
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

De nye reglene. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 3 EmptyFre Nov 19 2010, 13:22

-linda- skrev:
Nina skrev:
Fra moderator:

Styremedlemmer, administratorer, moderatorer osv også har lov til å være brukere av og privatpersoner med egne meninger på dette forumet. Skriver man ikke innelegg som er merket med moderator, administrator, styremeldem e.l. skriver man som privatperson og dette skal ikke blandes med eller ses på som et admin/moderator/styre-svar, innleggene skiller seg tydelig ut fra hverandre så dette bør ikke være spesielt vanskelig å skille fra hverandre.

Hvordan kan admin/moderator være nøytrale mot alle, når de både kan skrive innlegg i en tråd med sin egen mening, og i tillegg moderere samme innlegg når de føler noen har gått for langt? Skjønner ikke helt hvordan de klarer å holde seg nøytrale i sin moderering da, når de allerede har sagt sin mening i samme tråd..
huh3

Det er faktisk ikke så innmari vanskelig å se ting fra mer enn en side...
Det er fullt mulig å være uenig i en sak UTEN å ikke forstå hvorfor den andre parten mener det h*n gjør happy3
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

De nye reglene. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 3 EmptyFre Nov 19 2010, 13:34

Anne-Mari skrev:
Maiken skrev:
og hvem vil vel "spotte" sin egen hund på et forum!?
Om JEG hadde hatt en hund med veldig dårlig gemytt. Så hadde jeg ikke hatt problemer med å
stå inne for det eller å diskutert det! Det er akkurat det du skriver her som er problemet jo!
Folk vil ikke innrømme det hvis de har en hund med problemer.....
Og da er det vel littt vanskelig å jobbe for rasens beste eller?

Jeg har overhodet ingen interesse av at andre mennesker skal sitte på et forum og legge ut om min hunds gemytt når de som gjør det ikke engang kjenner hunden min - det blir vel for dumt!? Om man begynner å trekke inn enkelt hunder kan jeg love at det ikke er mange som vil være en del av dette forumet lenger, og det skjønne jeg da godt! Hva du mener er dårlig gemytt trenger ikke være det for andre, og da blir det feil å trekke inn hunder man mener ikke har en bra mentalitet. Om jeg hadde hatt en hund med "dårlig" gemytt ville jeg da heller ikke lagt det ut på et forum, men heller tatt imot henvendelser om noen skulle være veldig intressert..

Om noen vil legge fram info om sin hund og dens mentalitet er jo det helt supert det, men man kan ikke mene og forvente at andre skal gjøre det samme eller deler de samme meningene rundt det. Og det å trekke inn andre sine hunder man ikke kjenner i diskusjoner om mentailtet er jo absurd i mine øyne..
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

De nye reglene. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 3 EmptyFre Nov 19 2010, 14:07

Nå har tråden sklidd litt vekk fra det den egentlig skulle omhandle, så jeg foreslår at vi prøver å styre den tilbake dersom den skal bringe noe som helst meningsfylt med seg... De nye reglene. - Page 3 557338

Det jeg har store problemer med å forstå (blandt så mye annet De nye reglene. - Page 3 83137 ) er hvordan dere som har et ønske om at det skal være mulig å komme med så mye negativ omtale man bare vil om enkelthunder og andres hunder mener at dette skal la seg gjennomføre og hvor grensen for hva som er og ikke er lov skal skal gå og hvem som skal avgjøre når denne grensen er nådd?!

Det er jo allerede gjort ganske klart opptil flere ganger at det er en del som ikke har spesielt stor tiltro til modertorenes evne til å ta rettferdige avgjørelser her inne og sannheten er jo at når det kommer til akkurat andre hunders gemytt så er det helt klin umulig å kunne avgjøre hva som er berettiget og hva som er uberettiget av andres meninger vedrørende denne hunden og det vil derfor ikke la seg gjennomføre! Det eneste vi vil oppnå er at hvem som helst kan sitte å slenge dritt om den hunden de vil og gjemme seg bak at det er fordi at man er den eneste som bryr seg om gemytt og ingen andre tørr å si det man selv sier og en ganske stor prosentandel av den negative omtalen man vil få tror jeg man kan garantere at er usannheter og løyn samt enkeltpersoners meninger om hva de syns er bra og dårlig gemytt mens en annen person kanskje er helt uenig... For let's face it, det er mye sjalusi ute og går i hundemiljøet og dette vil bare åpne for muligheten for at det vil bli en god del hunder som settes ufortjent i et dårlig lys når andre føler seg truet av denne hundens poppularitet...sånn er det i hundemiljøet, sånn er det i hestemiljøet og sånn er det jammen meg for mennesker som havner i rampelyset også (er vel ikke uten grunn at vi kan lese SE & HØR hver uke om vi vil? De nye reglene. - Page 3 83137 ).

I tillegg så skal man ikke glemme at det er levende dyr vi driver med, og de har faktisk lov til å ha en dårlig dag de også uten at en enkelt episode skal legge grunnlag for den omtalen denne hunden skal kunne risikere å få slengt på seg på et åpent forum...det bringer faktisk veldig lite konstruktivt med seg og er neppe måten å gjøre noen som helst rase sin mentalitet bedre...alle hunder har hatt en dag eller to de har vært i dårlig form, og selv de mest mentalt stabile hundene jeg vet om, som har gitt mye god mentalitet etter seg har hatt dager da de har reagert annerledes enn man kanskje ønsker, but that's life, de er ikke maskiner...!

La meg heller få foreslå at dere som mener dere prioriterer mentalitet så mye høyere enn oss andre faktisk viser det og tar et steg i rette retningen med å mentalteste alle deres avlsdyr og kullene deres, DA kan vi begynne med å snakke høyt om prioriteringer, for hva vet dere egentlig om hvorvidt andre her inne ikke prioriterer det akkurat like høyt som dere eller ikke?! Og nei, det er faktsik ikke vanskelig å få tatt MH på hunden sin, det vet alle vi som faktisk har gjort det...det er mange som reiser land og strand rundt på utstillinger med hundene sine men ikke er villig til å ta en liten svipptur hit eller dit for å få gjennomført en MH og I'm sorry, men da syns jeg ikke man skal snakke så høyt om at man prioriterer så mye bedre enn mange andre... Nei, jeg tror neppe fritt fram med drittslenging og egne meninger om andres hunder på forumet er det som kommer til å gi hverken dvergpinscheren eller noen annen rase en bedre mentalitet i framtiden, da skyns jeg heller at man først kan begynne med å bruke de hjelpemidlene man har og lære seg hvordan man skal lese disse testene for å luke ut det man ikke selv vil ha men som kanskje en annen vi ha...på denne måten blir det også lettere for valpekjøpere å kunne velge kombinasjoner med de egenskapene de vil ha og lite av det de ikke vil ha, istedet for å basere sitt valg av livsledsager på grunnlag av rykter og enkeltpersoners meninger...høres hvert fall veldig mye mer konstruktivt ut i mine ører... La meg f.eks trekke fram vårt svenske broderfolk...der er det oppdrettere som gang på gang bruker hunder som er mentaltestet når de velger ut sine neste kombinasjoner, arrangerer egne MH og MT for kullene sine for å få gjort en skikkelig kartlegging av hva avlsarbeidet deres faktisk har ført til osv osv, DA kan man begynne å snakke om at man prioriterer gemytt, for det går faktsik an å løfte en finger og bidra til at ting beveger seg i riktig retning istedet for bar å klage over hva kluben gjør og ikke gjør, de klarer å ordne sånt selv i broderlandet, så da skulle man vel tro at vi også var oppegående nok til å få det til...?! De nye reglene. - Page 3 723324 Så kan vi jo alle begynne så smått med å se til oss selv og være åone om det vi selv driver med og legge ut mindre morsomme resultater på hjemmesidene våre på lik linje som vi er raske til å legge ut toppresultater, i stedet for å være så opptatt av å stille oss som dommer av alt andre driver med...som regel utretter man menst ved å begynne med seg selv... De nye reglene. - Page 3 723324 Og så vil jeg helt til slutt be alle om å spørre seg selv dette spørsmålet og tenke nøye gjennom det og svare seg selv ærlig...: Ville du likt å få 20 forskjellige meninger meninger og oppfatninger vedrørende din hund brettet ut på et forum og hva positivt tror du det ville medført...?! Jeg har da selv, som alle andre, gjort meg opp tanker og meninger om enkelte hunder jeg har sett på utstillinger og treff og det er ikke sikkert at alle disse meningene er meninger alle dere som mener vi skal kunne slenge ut om dette som vi selv vil hadde vært like interessert i å høre alle disse meningene mine om deres hunder...har dere tenkt på det...og hva godt ville det egntlig bragt med seg om jeg skulle sett det som relevant informasjon å dele med alle og en hvert...? Og hva om mitt bilde av deres hund overhode ikke stemte over ens med det bilde dere og andre hart av hunden...hva ville skjedd da...ville dere ønsket at det var greit at jeg allikevel kom med uttallelser dere var fullstendig uenige i...?

Når det kommer til sykdommer og helsetester så er jo dette noe helt annet som ikke avhenger av enkeltpersoners meninger på samme måte, og som flere andre så blir også jeg glad den dagen alle er like raske med å legge ut disse resultatene på sine sider som man er med å legge ut topp-plasseringer på utstilling...! De nye reglene. - Page 3 557338

(Beklager, jeg vet jeg har problemer med å begrense lengden på mine innlegg når jeg plutselig har tid til å skrive så dere får bare lukke øynene når dere bli lei... Embarassed )
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

De nye reglene. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 3 EmptyFre Nov 19 2010, 14:14

Nina skrev:
Nå har tråden sklidd litt vekk fra det den egentlig skulle omhandle, så jeg foreslår at vi prøver å styre den tilbake dersom den skal bringe noe som helst meningsfylt med seg... De nye reglene. - Page 3 557338

Det jeg har store problemer med å forstå (blandt så mye annet De nye reglene. - Page 3 83137 ) er hvordan dere som har et ønske om at det skal være mulig å komme med så mye negativ omtale man bare vil om enkelthunder og andres hunder mener at dette skal la seg gjennomføre og hvor grensen for hva som er og ikke er lov skal skal gå og hvem som skal avgjøre når denne grensen er nådd?!

Det er jo allerede gjort ganske klart opptil flere ganger at det er en del som ikke har spesielt stor tiltro til modertorenes evne til å ta rettferdige avgjørelser her inne og sannheten er jo at når det kommer til akkurat andre hunders gemytt så er det helt klin umulig å kunne avgjøre hva som er berettiget og hva som er uberettiget av andres meninger vedrørende denne hunden og det vil derfor ikke la seg gjennomføre! Det eneste vi vil oppnå er at hvem som helst kan sitte å slenge dritt om den hunden de vil og gjemme seg bak at det er fordi at man er den eneste som bryr seg om gemytt og ingen andre tørr å si det man selv sier og en ganske stor prosentandel av den negative omtalen man vil få tror jeg man kan garantere at er usannheter og løyn samt enkeltpersoners meninger om hva de syns er bra og dårlig gemytt mens en annen person kanskje er helt uenig... For let's face it, det er mye sjalusi ute og går i hundemiljøet og dette vil bare åpne for muligheten for at det vil bli en god del hunder som settes ufortjent i et dårlig lys når andre føler seg truet av denne hundens poppularitet...sånn er det i hundemiljøet, sånn er det i hestemiljøet og sånn er det jammen meg for mennesker som havner i rampelyset også (er vel ikke uten grunn at vi kan lese SE & HØR hver uke om vi vil? De nye reglene. - Page 3 83137 ).

I tillegg så skal man ikke glemme at det er levende dyr vi driver med, og de har faktisk lov til å ha en dårlig dag de også uten at en enkelt episode skal legge grunnlag for den omtalen denne hunden skal kunne risikere å få slengt på seg på et åpent forum...det bringer faktisk veldig lite konstruktivt med seg og er neppe måten å gjøre noen som helst rase sin mentalitet bedre...alle hunder har hatt en dag eller to de har vært i dårlig form, og selv de mest mentalt stabile hundene jeg vet om, som har gitt mye god mentalitet etter seg har hatt dager da de har reagert annerledes enn man kanskje ønsker, but that's life, de er ikke maskiner...!

La meg heller få foreslå at dere som mener dere prioriterer mentalitet så mye høyere enn oss andre faktisk viser det og tar et steg i rette retningen med å mentalteste alle deres avlsdyr og kullene deres, DA kan vi begynne med å snakke høyt om prioriteringer, for hva vet dere egentlig om hvorvidt andre her inne ikke prioriterer det akkurat like høyt som dere eller ikke?! Og nei, det er faktsik ikke vanskelig å få tatt MH på hunden sin, det vet alle vi som faktisk har gjort det...det er mange som reiser land og strand rundt på utstillinger med hundene sine men ikke er villig til å ta en liten svipptur hit eller dit for å få gjennomført en MH og I'm sorry, men da syns jeg ikke man skal snakke så høyt om at man prioriterer så mye bedre enn mange andre... Nei, jeg tror neppe fritt fram med drittslenging og egne meninger om andres hunder på forumet er det som kommer til å gi hverken dvergpinscheren eller noen annen rase en bedre mentalitet i framtiden, da skyns jeg heller at man først kan begynne med å bruke de hjelpemidlene man har og lære seg hvordan man skal lese disse testene for å luke ut det man ikke selv vil ha men som kanskje en annen vi ha...på denne måten blir det også lettere for valpekjøpere å kunne velge kombinasjoner med de egenskapene de vil ha og lite av det de ikke vil ha, istedet for å basere sitt valg av livsledsager på grunnlag av rykter og enkeltpersoners meninger...høres hvert fall veldig mye mer konstruktivt ut i mine ører... La meg f.eks trekke fram vårt svenske broderfolk...der er det oppdrettere som gang på gang bruker hunder som er mentaltestet når de velger ut sine neste kombinasjoner, arrangerer egne MH og MT for kullene sine for å få gjort en skikkelig kartlegging av hva avlsarbeidet deres faktisk har ført til osv osv, DA kan man begynne å snakke om at man prioriterer gemytt, for det går faktsik an å løfte en finger og bidra til at ting beveger seg i riktig retning istedet for bar å klage over hva kluben gjør og ikke gjør, de klarer å ordne sånt selv i broderlandet, så da skulle man vel tro at vi også var oppegående nok til å få det til...?! De nye reglene. - Page 3 723324 Så kan vi jo alle begynne så smått med å se til oss selv og være åone om det vi selv driver med og legge ut mindre morsomme resultater på hjemmesidene våre på lik linje som vi er raske til å legge ut toppresultater, i stedet for å være så opptatt av å stille oss som dommer av alt andre driver med...som regel utretter man menst ved å begynne med seg selv... De nye reglene. - Page 3 723324 Og så vil jeg helt til slutt be alle om å spørre seg selv dette spørsmålet og tenke nøye gjennom det og svare seg selv ærlig...: Ville du likt å få 20 forskjellige meninger meninger og oppfatninger vedrørende din hund brettet ut på et forum og hva positivt tror du det ville medført...?! Jeg har da selv, som alle andre, gjort meg opp tanker og meninger om enkelte hunder jeg har sett på utstillinger og treff og det er ikke sikkert at alle disse meningene er meninger alle dere som mener vi skal kunne slenge ut om dette som vi selv vil hadde vært like interessert i å høre alle disse meningene mine om deres hunder...har dere tenkt på det...og hva godt ville det egntlig bragt med seg om jeg skulle sett det som relevant informasjon å dele med alle og en hvert...? Og hva om mitt bilde av deres hund overhode ikke stemte over ens med det bilde dere og andre hart av hunden...hva ville skjedd da...ville dere ønsket at det var greit at jeg allikevel kom med uttallelser dere var fullstendig uenige i...?

Når det kommer til sykdommer og helsetester så er jo dette noe helt annet som ikke avhenger av enkeltpersoners meninger på samme måte, og som flere andre så blir også jeg glad den dagen alle er like raske med å legge ut disse resultatene på sine sider som man er med å legge ut topp-plasseringer på utstilling...! De nye reglene. - Page 3 557338

(Beklager, jeg vet jeg har problemer med å begrense lengden på mine innlegg når jeg plutselig har tid til å skrive så dere får bare lukke øynene når dere bli lei... Embarassed )

Må bare få si at dette er veldig godt skrevet Nina og jeg kunne ikke vært mer enig med deg happy3
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

De nye reglene. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 3 EmptyFre Nov 19 2010, 14:17

-linda- skrev:
Nina skrev:
Fra moderator:

Styremedlemmer, administratorer, moderatorer osv også har lov til å være brukere av og privatpersoner med egne meninger på dette forumet. Skriver man ikke innelegg som er merket med moderator, administrator, styremeldem e.l. skriver man som privatperson og dette skal ikke blandes med eller ses på som et admin/moderator/styre-svar, innleggene skiller seg tydelig ut fra hverandre så dette bør ikke være spesielt vanskelig å skille fra hverandre.

Hvordan kan admin/moderator være nøytrale mot alle, når de både kan skrive innlegg i en tråd med sin egen mening, og i tillegg moderere samme innlegg når de føler noen har gått for langt? Skjønner ikke helt hvordan de klarer å holde seg nøytrale i sin moderering da, når de allerede har sagt sin mening i samme tråd..
De nye reglene. - Page 3 858117

Da må man få noen utenifra som kan sitte med jobben som moderator/admin da?
Tviler på at noen er spesielt interessert i å bruke tid og energi på det .... De nye reglene. - Page 3 61133
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

De nye reglene. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 3 EmptyFre Nov 19 2010, 14:24

-linda- skrev:
Nina skrev:
Fra moderator:

Styremedlemmer, administratorer, moderatorer osv også har lov til å være brukere av og privatpersoner med egne meninger på dette forumet. Skriver man ikke innelegg som er merket med moderator, administrator, styremeldem e.l. skriver man som privatperson og dette skal ikke blandes med eller ses på som et admin/moderator/styre-svar, innleggene skiller seg tydelig ut fra hverandre så dette bør ikke være spesielt vanskelig å skille fra hverandre.

Hvordan kan admin/moderator være nøytrale mot alle, når de både kan skrive innlegg i en tråd med sin egen mening, og i tillegg moderere samme innlegg når de føler noen har gått for langt? Skjønner ikke helt hvordan de klarer å holde seg nøytrale i sin moderering da, når de allerede har sagt sin mening i samme tråd..
De nye reglene. - Page 3 858117

Det er noe som heter å skille sak og person... De nye reglene. - Page 3 723324

Prøver man å holde seg sakelig selv så er det ikke så vansklig å stoppe andre når de ikke er det....og nå har ikke jeg vært så veldig aktiv i noen som helst diskusjonene her på forumet på veeeeldig lenge, så om det er det som er kriteriet for å være en god moderator så burde det i så fall ikke ha vært noe problem før nå i denne tråden... De nye reglene. - Page 3 230235 I tillfelle du ikke har fått det med deg har jeg også kommet med støttende innlegg til begge diskusjonspartene i en av de tidligere trådene som ble fjernet og prøvde å holde det på et sakelig grunnlag, så jeg stiller meg litt spørrende til hvor du får det fra at det skal være så veldig vanskelig...og det går faktsik an å være både enig og uenig med noen på én gang og diskutere uten å ta det personlig...direktekritikk mot oss som sitter som moderatorer har vi ikke fjernet en gang, så så dårlige på å ta imot dritt uten å la det tippe over for oss kan vi vel ikke være...? De nye reglene. - Page 3 723324

Som "Kizz" sier, så er det ikke spesielt vanskelig å klare å se ting fra to sider om man holder det peronlige utenfor... De nye reglene. - Page 3 332565
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

De nye reglene. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 3 EmptyFre Nov 19 2010, 14:42

Maiken: Vi kan vel trygt bruke oss selv som eksempel for å illustrere både hvor forskjellige egenskaper man kan foretrekke og absolutt ikke ha lyst på når det kommer hva man vil ha i en hund OG på at det faktsik går an å være klin uenige uten å bli hverken usakelige, ufine eller få problemer med å skille mellom sak og person...?! De nye reglene. - Page 3 83137

Det er vel få som har diskutert heftigere enn oss om hva man bør og ikke bør prioritere og som har vært mer uenige om hvilke hunder vi ville foretrukket å ha om vi kunne valgt to hunder hver fra MHen i Sverige...da hadde vi vil neppe hatt en eneste av de samme hundene på listen vår, men jammen klarer vi da å være gode venner OG se styrkene i hverandres hunder allikevel?! De nye reglene. - Page 3 83137
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

De nye reglene. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 3 EmptyFre Nov 19 2010, 14:46

Nina: Jeg har ikke klaget på moderatorene på noen av trådene i det siste, som jeg kan komme på i hvert fall?
Men jeg stiller meg litt undrende til at når man har dannet en egen mening om en person, at man kan redigere dens innlegg/tråder på en rettferdig måte også? Jeg hadde i hvert fall ikke klart det...

---------------
Men kanskje burde folk bare legge saker bak seg, og se fremover?
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Rune Monsen

Rune Monsen


Antall Innlegg : 204
Join date : 17.06.2009

De nye reglene. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 3 EmptyFre Nov 19 2010, 14:46

Deres moderatorer sitter på tråden så vis oss hvor det har vært diskutert enkelthunder uten at eieren dro inn hunden selv i diskusjonen.

Jeg må si meg enig i Linda om at jeg fortsatt har vanskeligheter for å se at disse reglene vil bli overholdt for alle og enhver.
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

De nye reglene. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 3 EmptyFre Nov 19 2010, 16:49

Fra moderator:

Da gir vi denne tråden nok en sjanse, og dersom det sklir ut igjen vil tråden bli fjernet.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Gerd-Marit

Gerd-Marit


Antall Innlegg : 454
Join date : 14.06.2009
Age : 54
Bosted : Sandnes

De nye reglene. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 3 EmptyFre Nov 19 2010, 18:19

Caroline skrev:

Jeg tror vi godt kan diskutere gemytt, men da må diskusjonen være konstruktiv.
Poenget med forumet er å jobbe for rasens beste, og bli kjent med andre raseentusiaster, ikke skremme nye valpekjøpere med å hetse andre oppdretteres avlsarbeid etc.

All applaus til moderatorene som gjør en fantastisk god jobb De nye reglene. - Page 3 738600

Når det gjelder å få/innhente info om ulike hunders tidligere avkom og andres erfaringer om spesifikke individer går det jo an å be om å spørre på forum og be om å få svar i en mail/pm. Et sted må man jo begynne for å finne info om rasen - og har du valgt rasen ser jeg ikke noe problem med å spørre offentlig og få private svar - om det ikke er et svar som "alle" trenger å vite. For min egen del er/var forumet en grei kilde, men det er ikke særlig informativt eller konstruktivt for fremtidige kjøpere å lese alt som har vært her inne i det siste.
Disse nye reglene er ikke andre enn det er på andre offentlige sider - uthenging og tendenser til personangrep er ikke lov, og flowersforyou til moderatorne som gjør sitt beste for at dette forumet skal være en god kilde til konstruktiv informasjon.
Til Toppen Go down
http://corasblogg.blogspot.com
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

De nye reglene. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 3 EmptyFre Nov 19 2010, 18:22

Jeg vil tro nye valpekjøpere i det siste har blitt mer bortskremt pga det crappy rasemiljøet, enn på grunn av ting som har blitt sagt om hundene og rasen..
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

De nye reglene. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 3 EmptyFre Nov 19 2010, 18:37

Julie skrev:
Jeg vil tro nye valpekjøpere i det siste har blitt mer bortskremt pga det crappy rasemiljøet, enn på grunn av ting som har blitt sagt om hundene og rasen..

Den tanken har slått meg også gitt...
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Gjest
Gjest




De nye reglene. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 3 EmptyFre Nov 19 2010, 19:03

Julie skrev:
Jeg vil tro nye valpekjøpere i det siste har blitt mer bortskremt pga det crappy rasemiljøet, enn på grunn av ting som har blitt sagt om hundene og rasen..

NPKs medlemmer er vel ikke verre eller bedre enn hva som sies og skjer i Miniatyrhundklubben. Eller i det gamle dvergpinschersnakk........

At endel personer synes internett er et fristed uten lover og regler kan man ikke gjøre noe med. Er noen dumme ja så er man dumme.

Kaster denne frannfakkelen inn i debatten.

Er det ikke bare bra at folk viser sitt sanne jeg når ting blir skrevet i forum?

Er det så mye bedre med tisking og visking. Drittsnakk og falske anklager på telefon?

Når noe står på trykk ved man hvem ansender er!
Til Toppen Go down
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

De nye reglene. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 3 EmptyFre Nov 19 2010, 19:15

Junior skrev:
Julie skrev:
Jeg vil tro nye valpekjøpere i det siste har blitt mer bortskremt pga det crappy rasemiljøet, enn på grunn av ting som har blitt sagt om hundene og rasen..

NPKs medlemmer er vel ikke verre eller bedre enn hva som sies og skjer i Miniatyrhundklubben. Eller i det gamle dvergpinschersnakk........

At endel personer synes internett er et fristed uten lover og regler kan man ikke gjøre noe med. Er noen dumme ja så er man dumme.

Kaster denne frannfakkelen inn i debatten.

Er det ikke bare bra at folk viser sitt sanne jeg når ting blir skrevet i forum?

Er det så mye bedre med tisking og visking. Drittsnakk og falske anklager på telefon?

Når noe står på trykk ved man hvem ansender er!

Frannfakkel - hva er det?? leer3

Skitkasting har ingenting på et forum å gjøre, uansett.
Dette er jo et sted for å bli kjent med likesinnede, lære og dele erfaringer osv, så viser nok folk sitt sanne jeg uansett tror jeg happy3
Tisking og visking vil det sikkert alltid være, men da trenger man ikke å blande inn "hele verden"..

Nei, la oss få dette forumet tilbake til det koselige stede vi vet det kan være - og gjerne med diskusjoner om alt mulig, så lenge man holder seg til det generelle, og har i bakhodet at det alltid er to sider ( eller fler ) av en sak happy6
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

De nye reglene. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 3 EmptyFre Nov 19 2010, 19:16

Jeg syns ikke vi skal være nødt til å velge. Hvorfor ikke oppføre seg skikkelig både på nett, telefon, mail, og når vi treffes?
alle trenger ikke være enig i alt, men vanlig høflighet syns jeg voksne mennesker skal klare å vise.

Jeg skal slutte å diskutere dette, for mitt ønske om en konfliktløs verden er nok for mye å forlange, og kanskje en smule urealistisk. lalala2

Ha ei super helg alle sammen! balloon3
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

De nye reglene. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 3 EmptyFre Nov 19 2010, 19:50

Nå er det jo heller ikke sånn at disse reglene som er blitt postet veldig tydelig på forumet nå er nye i den forstand...dette er akkurat de samme reglene som klubben har hatt hele tiden, men som man den senere tiden har sett det nødvendig å framheve og minne om.... De nye reglene. - Page 3 557338 Det er greit at det er en del som mener at man ikke har klart å opprettholde disse reglene skikkelig til nå, og det er jo synd, men er det ikke da bra at det nå blir tatt tak i da...? Om man skal være missfornøyd over at det ikke blir gjort nok, men også være missfornøyd når det blir tatt tak i fordi at man mener det burde vært gjort før så vil man jo aldri kunne snu utviklingen i riktig retningen og da detter jeg litt av... De nye reglene. - Page 3 858117

En annen ting som også kan være greit å tenke litt på når man danner seg så mange meniger om hvem det blir gitt advarsler til og ikke og at man mener ting er urettferidig og lite objektivt er jo at dere faktsik ikke vet hvem som får seg en advarsel og når...for hver advarsel og korreksjon man selv har fått kan faktisk "motparten" allerede ha fått fler...og at dette ikke blir reklamert høylydt om tror jeg vi alle skal være glade for, det er heller ikke relevnt for alle å vite, det viktige er vel at det blir gjort...? De nye reglene. - Page 3 723324 Som det er blitt sagt tidligere så er jo både advarsler og utestengelser bitt gitt flere ganger før, men derre er ikke noe det blir reklamert med... De nye reglene. - Page 3 723324

Jeg tror som sagt at vi kommer langt med å se litt mer til oss selv og måten vi formulerer oss på istedet for å hele tiden peke på alle andre, jeg er ikke noe bedre selv og har også tråkket over streken ved noen anledninger i min forumkarriére og det er flere ganger jeg har sett at jeg har formulert ting på en måte som kan bli oppfattet på en helt annen måte enn det det var ment som, og da tar jeg til meg det og prøver å lære til neste gang... De nye reglene. - Page 3 557338
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Rune Monsen

Rune Monsen


Antall Innlegg : 204
Join date : 17.06.2009

De nye reglene. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 3 EmptyFre Nov 19 2010, 20:17

Nina skrev:
Nå er det jo heller ikke sånn at disse reglene som er blitt postet veldig tydelig på forumet nå er nye i den forstand...dette er akkurat de samme reglene som klubben har hatt hele tiden, men som man den senere tiden har sett det nødvendig å framheve og minne om.... De nye reglene. - Page 3 557338 Det er greit at det er en del som mener at man ikke har klart å opprettholde disse reglene skikkelig til nå, og det er jo synd, men er det ikke da bra at det nå blir tatt tak i da...? Om man skal være missfornøyd over at det ikke blir gjort nok, men også være missfornøyd når det blir tatt tak i fordi at man mener det burde vært gjort før så vil man jo aldri kunne snu utviklingen i riktig retningen og da detter jeg litt av... De nye reglene. - Page 3 858117

En annen ting som også kan være greit å tenke litt på når man danner seg så mange meniger om hvem det blir gitt advarsler til og ikke og at man mener ting er urettferidig og lite objektivt er jo at dere faktsik ikke vet hvem som får seg en advarsel og når...for hver advarsel og korreksjon man selv har fått kan faktisk "motparten" allerede ha fått fler...og at dette ikke blir reklamert høylydt om tror jeg vi alle skal være glade for, det er heller ikke relevnt for alle å vite, det viktige er vel at det blir gjort...? De nye reglene. - Page 3 723324 Som det er blitt sagt tidligere så er jo både advarsler og utestengelser bitt gitt flere ganger før, men derre er ikke noe det blir reklamert med... De nye reglene. - Page 3 723324

Jeg tror som sagt at vi kommer langt med å se litt mer til oss selv og måten vi formulerer oss på istedet for å hele tiden peke på alle andre, jeg er ikke noe bedre selv og har også tråkket over streken ved noen anledninger i min forumkarriére og det er flere ganger jeg har sett at jeg har formulert ting på en måte som kan bli oppfattet på en helt annen måte enn det det var ment som, og da tar jeg til meg det og prøver å lære til neste gang... De nye reglene. - Page 3 557338







Så for å roe gemyttet til brukere av forumet så kan vel moderator opplyse om hvor mange advarsler som er gitt de siste 3-4 mnd.
Og hvor mange som har blitt utestengt fra forumet den samme tiden.
Uten å nevne navn sefølgelig.
Til Toppen Go down
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

De nye reglene. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 3 EmptyFre Nov 19 2010, 20:23

Rune Monsen skrev:
Nina skrev:
Nå er det jo heller ikke sånn at disse reglene som er blitt postet veldig tydelig på forumet nå er nye i den forstand...dette er akkurat de samme reglene som klubben har hatt hele tiden, men som man den senere tiden har sett det nødvendig å framheve og minne om.... De nye reglene. - Page 3 557338 Det er greit at det er en del som mener at man ikke har klart å opprettholde disse reglene skikkelig til nå, og det er jo synd, men er det ikke da bra at det nå blir tatt tak i da...? Om man skal være missfornøyd over at det ikke blir gjort nok, men også være missfornøyd når det blir tatt tak i fordi at man mener det burde vært gjort før så vil man jo aldri kunne snu utviklingen i riktig retningen og da detter jeg litt av... De nye reglene. - Page 3 858117

En annen ting som også kan være greit å tenke litt på når man danner seg så mange meniger om hvem det blir gitt advarsler til og ikke og at man mener ting er urettferidig og lite objektivt er jo at dere faktsik ikke vet hvem som får seg en advarsel og når...for hver advarsel og korreksjon man selv har fått kan faktisk "motparten" allerede ha fått fler...og at dette ikke blir reklamert høylydt om tror jeg vi alle skal være glade for, det er heller ikke relevnt for alle å vite, det viktige er vel at det blir gjort...? De nye reglene. - Page 3 723324 Som det er blitt sagt tidligere så er jo både advarsler og utestengelser bitt gitt flere ganger før, men derre er ikke noe det blir reklamert med... De nye reglene. - Page 3 723324

Jeg tror som sagt at vi kommer langt med å se litt mer til oss selv og måten vi formulerer oss på istedet for å hele tiden peke på alle andre, jeg er ikke noe bedre selv og har også tråkket over streken ved noen anledninger i min forumkarriére og det er flere ganger jeg har sett at jeg har formulert ting på en måte som kan bli oppfattet på en helt annen måte enn det det var ment som, og da tar jeg til meg det og prøver å lære til neste gang... De nye reglene. - Page 3 557338







Så for å roe gemyttet til brukere av forumet så kan vel moderator opplyse om hvor mange advarsler som er gitt de siste 3-4 mnd.
Og hvor mange som har blitt utestengt fra forumet den samme tiden.
Uten å nevne navn sefølgelig.

Hva har det å si da? Hva får du ut av det Rune?

Smil til livet, og livet smiler tilbake flower Også ser vi forover og er alle enige om at det skal bli bedre her inne happy6
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Rune Monsen

Rune Monsen


Antall Innlegg : 204
Join date : 17.06.2009

De nye reglene. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 3 EmptyFre Nov 19 2010, 20:26

Marte skrev:
Rune Monsen skrev:
Nina skrev:
Nå er det jo heller ikke sånn at disse reglene som er blitt postet veldig tydelig på forumet nå er nye i den forstand...dette er akkurat de samme reglene som klubben har hatt hele tiden, men som man den senere tiden har sett det nødvendig å framheve og minne om.... De nye reglene. - Page 3 557338 Det er greit at det er en del som mener at man ikke har klart å opprettholde disse reglene skikkelig til nå, og det er jo synd, men er det ikke da bra at det nå blir tatt tak i da...? Om man skal være missfornøyd over at det ikke blir gjort nok, men også være missfornøyd når det blir tatt tak i fordi at man mener det burde vært gjort før så vil man jo aldri kunne snu utviklingen i riktig retningen og da detter jeg litt av... De nye reglene. - Page 3 858117

En annen ting som også kan være greit å tenke litt på når man danner seg så mange meniger om hvem det blir gitt advarsler til og ikke og at man mener ting er urettferidig og lite objektivt er jo at dere faktsik ikke vet hvem som får seg en advarsel og når...for hver advarsel og korreksjon man selv har fått kan faktisk "motparten" allerede ha fått fler...og at dette ikke blir reklamert høylydt om tror jeg vi alle skal være glade for, det er heller ikke relevnt for alle å vite, det viktige er vel at det blir gjort...? De nye reglene. - Page 3 723324 Som det er blitt sagt tidligere så er jo både advarsler og utestengelser bitt gitt flere ganger før, men derre er ikke noe det blir reklamert med... De nye reglene. - Page 3 723324

Jeg tror som sagt at vi kommer langt med å se litt mer til oss selv og måten vi formulerer oss på istedet for å hele tiden peke på alle andre, jeg er ikke noe bedre selv og har også tråkket over streken ved noen anledninger i min forumkarriére og det er flere ganger jeg har sett at jeg har formulert ting på en måte som kan bli oppfattet på en helt annen måte enn det det var ment som, og da tar jeg til meg det og prøver å lære til neste gang... De nye reglene. - Page 3 557338







Så for å roe gemyttet til brukere av forumet så kan vel moderator opplyse om hvor mange advarsler som er gitt de siste 3-4 mnd.
Og hvor mange som har blitt utestengt fra forumet den samme tiden.
Uten å nevne navn sefølgelig.

Hva har det å si da? Hva får du ut av det Rune?

Smil til livet, og livet smiler tilbake flower Også ser vi forover og er alle enige om at det skal bli bedre her inne happy6



Vi får noe ut av det.
Vi får bekreftet at moderatorene faktisk gjør det de sier og som er jobben deres.
Til Toppen Go down
Rune Monsen

Rune Monsen


Antall Innlegg : 204
Join date : 17.06.2009

De nye reglene. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 3 EmptyFre Nov 19 2010, 20:27

Og la nå for gudskyld være å komme med så tåplige svar marte.
La moderatorene svare selv.
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

De nye reglene. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 3 EmptyFre Nov 19 2010, 20:31

Jeg tror ikke noe tall vil bekrefte eller avkrefte noe som helst Rune, om du har så lite tiltro til moderatorene her inne så kan jo de tallene som eventuelt blir servert like godt være oppfunnet...? De nye reglene. - Page 3 723324
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

De nye reglene. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 3 EmptyFre Nov 19 2010, 20:33

Rune Monsen skrev:
Og la nå for gudskyld være å komme med så tåplige svar marte.
La moderatorene svare selv.

Ehm.. ok.. blink00
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Sponsored content





De nye reglene. - Page 3 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 3 Empty

Til Toppen Go down
 
De nye reglene.
Til Toppen 
Side 3 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: