Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 De nye reglene.

Go down 
+21
Gerd-Marit
Stian
Ann-Helen
camillahoel
Cuthalion
Nina (Kennel Dijontoma)
Cathrine&Jazzi
-linda-
Bente
Marita
Marte
Rune Monsen
Fly
Maiken
ElinK
Caroline
Eva
Julie
Katharina
Fanny
Takk for meg
25 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

De nye reglene. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 2 EmptyTor Nov 18 2010, 21:04

Jeg er ikke negativ, og jeg er vel ikke den som skriver mest her inne.
Men og det er vel et stort men, når man vet at grunnen til at man ikke legger ut innlegg er
at man ser hva som blir skrevet rundt om.
Og jeg sikter ikke etter enkelt personer, men jeg kan ikke se for meg at folk klarer å
å normal folkeskikk, desverre.Vil nok gå en stund, men mange meninger og mange mennesker og hunder.
Og jeg lurer på hvordan admin, skal klare å håndheve reglene likt wink3 .

Til Toppen Go down
Cathrine&Jazzi

Cathrine&Jazzi


Antall Innlegg : 457
Join date : 11.12.2009
Age : 38
Bosted : Sandefjord

De nye reglene. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 2 EmptyTor Nov 18 2010, 21:13

Rune Monsen skrev:
Marte skrev:
Jeg er fortsatt dypt uenig med deg, og mener alt kan diskuteres så lenge man holder seg til en saklig og generell tone.
Private ting har ingenting på et forum å gjøre, og det vil bare ødelegge hele tråden og stemningen på forumet.


Problemet er jo at noen klarer ikke å diskutere dette på saklig nivå.
Det er prøvd flere ganger.
Samme person har gjentatte ganger sporet dette temaet over på person angrep,mens vi andre har prøvd å være saklige.
Det beviser det jeg sier,at dette temaet ikke kan diskuteres her.

Men det er jo nettop det som er poenget med disse nye reglene.
Hvis noen nå gjør person angrep så skal dette medføre til utestengelse.
Tror vel meningen med disse reglene er at man skal kunne diskutere og føle seg trygg for å IKKE bli angrepet.
Til Toppen Go down
http://jazziogcathrine.weebly.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

De nye reglene. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 2 EmptyTor Nov 18 2010, 23:10

Å si at man ikke kan diskutere mentalitet på forumet er rett og slett ikke sant! I løpet av mine nærmere 5 år på pinscherforumet har jeg nesten ikke tall på hvor mange mentalitetstråder jeg har startet av typen med spørsmål som hvor flinke oppdretterne er til å luke ut hunder av avl og om det for mange er enkelt å bare avle på det man har i stedet for å innrømme at noe ikke funker, hvordan de som importerer langveisfra sikrer seg at det de importerer har et gemytt som er akseptabelt når man ikke får truffet hunden før man kjøper den og om man da klarer å la være å bruke den om det viser seg å ikke ha et godt gemytt selv om det vil være et "stort økonomisk tap", hvordan de som bruker hanner de aldri har møtt kan være sikre på at de da avler på et gemytt som egner seg for avl osv osv osv, og alle de trådene utviklet seg til kjempeinteressante og verdifulle tråder som aldri ble hverken personlig eller skle ut, så det har vært masse sånne diskusjoner på forumet før helt uten problem...det er kun den siste tiden dette har vist seg å være a lost case, og det er til og med nesten blitt antydet at det ikke er noen andre som bryr seg om dette tema, har turt å ta opp dette tema og at det aldri er blitt diskuter før...det er jo bare TULL, ikke bare er det diskutert haugevis av ganger før i alle mulige former, men jeg for min del spurte også en god del ganske direkte spørsmål uten å fornærme noen og uten å få frekkheter tilbake... De nye reglene. - Page 2 557338

Av og til kan det kanskje lønne seg å se litt mot seg også når noe skjærer seg og ikke bare skylde på alle andre, og jeg tror nok måten man starter en tråd på og måten man åpner en diskusjon på har mye å si for den videre utviklingen av diskusjonen... De nye reglene. - Page 2 557338

Jeg klarer ikke helt å se problemet med de nye reglene, som de andre sier, det er da bare snakk om normal forlkeskikk og sunn fornuft, og av og til tror jeg nok det kan være positivt at vi må tenke oss om to ganger før vi skriver noe, det er veldig lett å være rask på avtrekkeren når man sitter foran en skjerm og ikke foran de man faktisk snakker med... Når vi alle er enige om at de senere trådene har sklidd helt ut og gått over i personangrep så bør man jo være glad for at det nå har kommet strengere retningslinjer som skal hindre dette slik at vi i framtiden kan fortsette med den typen konstruktive diskusjoner som vi har fått til flere ganger før...! De nye reglene. - Page 2 723324


Sist endret av Nina den Fre Nov 19 2010, 15:42, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

De nye reglene. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 2 EmptyFre Nov 19 2010, 00:14

Nina: Amen! bravo3
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Cuthalion

Cuthalion


Antall Innlegg : 70
Join date : 03.06.2010
Bosted : Stockholm

De nye reglene. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 2 EmptyFre Nov 19 2010, 00:33

Nina skrev:
Å si at man ikke kan diskutere mentalitet på forumet er rett og slett ikke sant! I løpet av mine nærmere 5 år på pinscherforumet har jeg nesten ikke tall på hvor mange mentalitetstråder jeg har startet av typen med spørsmål som hvor flinke oppdretterne er til å luke ut hunder av avl og om det for mange er enkelt å bare avle ....förkortat... de andre sier, det er da bare snakk om normal forlkeskikk og sunn fornuft, og av og til tror jeg nok det kan være positivt at vi må tenke oss om to ganger før vi skriver noe, det er veldig lett å være rask på avtrekkeren når man sitter foran en skjerm og ikke foran de man faktisk snakker med... Når vi alle er enige om at de senere trådene har sklidd helt ut og gått over i personangrep så bør man jo være glad for at det nå har kommet strengere retningslinjer som skal hindre dette slik at vi i framtiden kan fortsette med den typen konstruktive diskusjoner som vi har fått til flere ganger før...! wink3

happy5 wawe3

Jag håller helt med! Speciellt vad gäller att se till sig själv först. Gör alla sitt yttersta för att göra sina egna inlägg så artiga som möjligt, oavsett om man är oenig eller kommer med kritik, kommer sannolikt trådarna inte eskalera på det sätt som annars är lätt på nätet.

Jag har varit medlem på andra forum som har precis samma problem och huvudskälet verkar vara att det är oerhört lätt att missuppfatta text. Om man väljer att tolka alla inlägg välvilligt och negligera det som kan uppfattas som spydigt hålls ofta diskussionen på en vettig nivå.
Til Toppen Go down
http://www.crpinschers.com
Rune Monsen

Rune Monsen


Antall Innlegg : 204
Join date : 17.06.2009

De nye reglene. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 2 EmptyFre Nov 19 2010, 00:47

Nina skrev:
Å si at man ikke kan diskutere mentalitet på forumet er rett og slett ikke sant! I løpet av mine nærmere 5 år på pinscherforumet har jeg nesten ikke tall på hvor mange mentalitetstråder jeg har startet av typen med spørsmål som hvor flinke oppdretterne er til å luke ut hunder av avl og om det for mange er enkelt å bare avle på det man har i stedet for å innrømme at noe ikke funker, hvordan de som importerer langveisfra sikrer seg at det de importerer har et gemytt som er akseptabelt når man ikke får truffet hunden før man kjøper den og om man da klarer å la være å bruke den om det viser seg å ikke ha et godt gemytt selv om det vil være et "stort økonomisk tap", hvordan de som bruker hanner de aldri har møtt kan være sikre på at de da avler på et gemytt som egner seg for avl osv osv osv, og alle de trådene utviklet seg til kjempeinteressante og verdifulle tråder som aldri ble hverken personlig eller skle ut, så det har vært masse sånne diskusjoner på forumet før helt uten problem...det er kun den siste tiden dette har vist seg å være a lost case, og det er til og med nesten blitt antydet at det ikke er noen andre som bryr seg om dette tema, har turt å ta opp dette tema og at det aldri er blitt diskuter før...det er jo bare TULL, ikke bare er det diskutert haugevis av ganger før i alle mulige former, men jeg for min del spurte også en god del ganske direkte spørsmål uten å fornærme noen og uten å få frekkheter tilbake... De nye reglene. - Page 2 557338

Av og til kan det kanskje lønne seg å se litt mot seg også når noe skjærer seg og ikke bare skylde på alle andre, og jeg tror nok måten man starter en tråd på og måten man åpner en diskusjon på har mye å si for den videre utviklingen av diskusjonen... De nye reglene. - Page 2 557338

Jeg klarer ikke helt å se problemet med de nye reglene, som de andre sier, det er da bare snakk om normal forlkeskikk og sunn fornuft, og av og til tror jeg nok det kan være positivt at vi må tenke oss om to ganger før vi skriver noe, det er veldig lett å være rask på avtrekkeren når man sitter foran en skjerm og ikke foran de man faktisk snakker med... Når vi alle er enige om at de senere trådene har sklidd helt ut og gått over i personangrep så bør man jo være glad for at det nå har kommet strengere retningslinjer som skal hindre dette slik at vi i framtiden kan fortsette med den typen konstruktive diskusjoner som vi har fått til flere ganger før...! De nye reglene. - Page 2 723324

Jeg refererer til situasjonen i dag,ikke før i tiden.
Det er selvsagt mulig at det gikk ann før,og at det kansje kommer til å fungere senere.
Men pr i dag er det tydelig ikke mulig.
Til Toppen Go down
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

De nye reglene. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 2 EmptyFre Nov 19 2010, 08:35

Men hvis en enkelt hund har gitt bare mindre bra avkom (eller kun avkom med dårlig gemytt) så er den vel egentlig ikke egnet i avel.... eller?
Og da må det vel være lov å diskutere dette?
Alle oppdrettere får jo spørsmål om hvorfor de ønsker å bruke de hundene de gjør i avel, og
hva de legger til grunn. Jeg tenker veldig mye på det før jeg kombinerer to hunder, og gemytt og mentelitet er noe som
står VELDIG høyt i kur hos meg.
Og hvis man aldri kan diskutere enkelt hunder som gir ddårlig gemytt, hvordan kan man da vite om disse hundene og utelukke dem fra avel De nye reglene. - Page 2 304524 ?
Til Toppen Go down
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

De nye reglene. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 2 EmptyFre Nov 19 2010, 08:47

Rune Monsen skrev:
Nina skrev:
Å si at man ikke kan diskutere mentalitet på forumet er rett og slett ikke sant! I løpet av mine nærmere 5 år på pinscherforumet har jeg nesten ikke tall på hvor mange mentalitetstråder jeg har startet av typen med spørsmål som hvor flinke oppdretterne er til å luke ut hunder av avl og om det for mange er enkelt å bare avle på det man har i stedet for å innrømme at noe ikke funker, hvordan de som importerer langveisfra sikrer seg at det de importerer har et gemytt som er akseptabelt når man ikke får truffet hunden før man kjøper den og om man da klarer å la være å bruke den om det viser seg å ikke ha et godt gemytt selv om det vil være et "stort økonomisk tap", hvordan de som bruker hanner de aldri har møtt kan være sikre på at de da avler på et gemytt som egner seg for avl osv osv osv, og alle de trådene utviklet seg til kjempeinteressante og verdifulle tråder som aldri ble hverken personlig eller skle ut, så det har vært masse sånne diskusjoner på forumet før helt uten problem...det er kun den siste tiden dette har vist seg å være a lost case, og det er til og med nesten blitt antydet at det ikke er noen andre som bryr seg om dette tema, har turt å ta opp dette tema og at det aldri er blitt diskuter før...det er jo bare TULL, ikke bare er det diskutert haugevis av ganger før i alle mulige former, men jeg for min del spurte også en god del ganske direkte spørsmål uten å fornærme noen og uten å få frekkheter tilbake... De nye reglene. - Page 2 557338

Av og til kan det kanskje lønne seg å se litt mot seg også når noe skjærer seg og ikke bare skylde på alle andre, og jeg tror nok måten man starter en tråd på og måten man åpner en diskusjon på har mye å si for den videre utviklingen av diskusjonen... De nye reglene. - Page 2 557338

Jeg klarer ikke helt å se problemet med de nye reglene, som de andre sier, det er da bare snakk om normal forlkeskikk og sunn fornuft, og av og til tror jeg nok det kan være positivt at vi må tenke oss om to ganger før vi skriver noe, det er veldig lett å være rask på avtrekkeren når man sitter foran en skjerm og ikke foran de man faktisk snakker med... Når vi alle er enige om at de senere trådene har sklidd helt ut og gått over i personangrep så bør man jo være glad for at det nå har kommet strengere retningslinjer som skal hindre dette slik at vi i framtiden kan fortsette med den typen konstruktive diskusjoner som vi har fått til flere ganger før...! De nye reglene. - Page 2 723324

Jeg refererer til situasjonen i dag,ikke før i tiden.
Det er selvsagt mulig at det gikk ann før,og at det kansje kommer til å fungere senere.
Men pr i dag er det tydelig ikke mulig.



Jeg er helt enig med Nina De nye reglene. - Page 2 332565

Jeg tror vi godt kan diskutere gemytt, men da må diskusjonen være konstruktiv.
Poenget med forumet er å jobbe for rasens beste, og bli kjent med andre raseentusiaster, ikke skremme nye valpekjøpere med å hetse andre oppdretteres avlsarbeid etc.

All applaus til moderatorene som gjør en fantastisk god jobb De nye reglene. - Page 2 738600
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

De nye reglene. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 2 EmptyFre Nov 19 2010, 08:55

Anne-Mari skrev:
Men hvis en enkelt hund har gitt bare mindre bra avkom (eller kun avkom med dårlig gemytt) så er den vel egentlig ikke egnet i avel.... eller?
Og da må det vel være lov å diskutere dette?
Alle oppdrettere får jo spørsmål om hvorfor de ønsker å bruke de hundene de gjør i avel, og
hva de legger til grunn. Jeg tenker veldig mye på det før jeg kombinerer to hunder, og gemytt og mentelitet er noe som
står VELDIG høyt i kur hos meg.
Og hvis man aldri kan diskutere enkelt hunder som gir ddårlig gemytt, hvordan kan man da vite om disse hundene og utelukke dem fra avel De nye reglene. - Page 2 304524 ?

Man SKAL ikke diskutere enkelthunder, punktum.
Den informasjonen får man gi/få utenfor forumet.
Jeg legger i allefall ikke forumet til grunn når jeg velger hanner, og det bør ikke andre gjøre heller.
Og uansett, man kan ikke si at alle avkom etter en spesiell hund har dårlig gemytt uten å kjenne alle avkommene!

Man kan diskutere mentalitet og gemytt generellt, da går det helt fint De nye reglene. - Page 2 332565
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

De nye reglene. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 2 EmptyFre Nov 19 2010, 09:02

Det er vel ingen som velger hanne via et forum......
Men ting har en tendens til å bli tiet ihjel, når det gjelder negative ting på
Dp.
Jeg skulle ønske det hadde vært en mye større åpenhet om både mentalitet og sykdommer.
Til Toppen Go down
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

De nye reglene. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 2 EmptyFre Nov 19 2010, 09:10

Anne-Mari skrev:
Det er vel ingen som velger hanne via et forum......
Men ting har en tendens til å bli tiet ihjel, når det gjelder negative ting på
Dp.Jeg skulle ønske det hadde vært en mye større åpenhet om både mentalitet og sykdommer.

Men det er jo det jeg sier, slik informasjon må man finne andre steder enn på et forum..
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

De nye reglene. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 2 EmptyFre Nov 19 2010, 09:40

Marte skrev:
Anne-Mari skrev:
Det er vel ingen som velger hanne via et forum......
Men ting har en tendens til å bli tiet ihjel, når det gjelder negative ting på
Dp.Jeg skulle ønske det hadde vært en mye større åpenhet om både mentalitet og sykdommer.

Men det er jo det jeg sier, slik informasjon må man finne andre steder enn på et forum..
Jeg synes faktisk at man også skal kunne finne slik informasjon på et forum.
For meg spiller det ingen rolle (jeg skaffer meg den infoen jeg trenger andresteder), men for valpekjøpere spiller det faktisk veldig stor rolle. Det er ikke så lett for en valpekjøper å kjøpe valp fra "rett" kombinasjon.

Jeg for min del viser gjerne frem hunder etter de samme linjene til mine valpekjøpere i tillegg til mor
og også far om han er her. Hvis ikke får de vite hvor far er og mulighet til å treffe han der om de vil det.

Men poenget er at som valpekjøper så må det kunne gå ann å finne den infoen man søker om valper uten at det
er noe som er kamuflert.


Til Toppen Go down
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

De nye reglene. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 2 EmptyFre Nov 19 2010, 09:47

Anne-Mari skrev:
Marte skrev:
Anne-Mari skrev:
Det er vel ingen som velger hanne via et forum......
Men ting har en tendens til å bli tiet ihjel, når det gjelder negative ting på
Dp.Jeg skulle ønske det hadde vært en mye større åpenhet om både mentalitet og sykdommer.

Men det er jo det jeg sier, slik informasjon må man finne andre steder enn på et forum..
Jeg synes faktisk at man også skal kunne finne slik informasjon på et forum.
For meg spiller det ingen rolle (jeg skaffer meg den infoen jeg trenger andresteder), men for valpekjøpere spiller det faktisk veldig stor rolle. Det er ikke så lett for en valpekjøper å kjøpe valp fra "rett" kombinasjon.

Jeg for min del viser gjerne frem hunder etter de samme linjene til mine valpekjøpere i tillegg til mor
og også far om han er her. Hvis ikke får de vite hvor far er og mulighet til å treffe han der om de vil det.

Men poenget er at som valpekjøper så må det kunne gå ann å finne den infoen man søker om valper uten at det
er noe som er kamuflert.



Jeg er ikke enig med deg.
Det er valpekjøpers jobb å spørre etter den informasjonen de vil ha, og oppdretters oppgave å svare på disse spørsmålene, vise papirer osv.
Vil ikke oppdretter svare på disse spørsmålene, bør man heller kjøpe valp et annet sted.
Man bør gjøre litt reserch før man kjøper en valp, ikke gå inn på et forum å lese det andre skriver om andres hunder..

Det samme når man ønsker å bruke en hanne.
Da snakker man med eier, oppdretter og kanskje andre som har brukt eller kjenner hannen og får informasjon på den måten.
Jeg synes ikke det skal være nødvendig å blåse opp på hjemmesiden sin at en valp fra det og det kullet har fått feks patella luxasjon, men at denne informasjonen bør deles om noen er interessert i å bruke far eller andre hunder fra samme kull feks.
Men det er min mening.
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

De nye reglene. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 2 EmptyFre Nov 19 2010, 09:48

Anne-Mari skrev:
Marte skrev:
Anne-Mari skrev:
Det er vel ingen som velger hanne via et forum......
Men ting har en tendens til å bli tiet ihjel, når det gjelder negative ting på
Dp.Jeg skulle ønske det hadde vært en mye større åpenhet om både mentalitet og sykdommer.

Men det er jo det jeg sier, slik informasjon må man finne andre steder enn på et forum..
Jeg synes faktisk at man også skal kunne finne slik informasjon på et forum.
For meg spiller det ingen rolle (jeg skaffer meg den infoen jeg trenger andresteder), men for valpekjøpere spiller det faktisk veldig stor rolle. Det er ikke så lett for en valpekjøper å kjøpe valp fra "rett" kombinasjon.

Jeg for min del viser gjerne frem hunder etter de samme linjene til mine valpekjøpere i tillegg til mor
og også far om han er her. Hvis ikke får de vite hvor far er og mulighet til å treffe han der om de vil det.

Men poenget er at som valpekjøper så må det kunne gå ann å finne den infoen man søker om valper uten at det
er noe som er kamuflert.



Jeg skjønner ikke hvordan en valpekjøper skal kunne ha glede av at hunder blir negativt omtalt på et forum, for det er det regelen sier. Negativ omtale om andres hunder. Hvordan vet denne potensielle valpekjøperen at informasjonen stemmer?

Det som har skjedd her, og er grunnen til reglene er jo at hunden har blitt feilaktig omtalt. I tillegg ble samtlige avkom også feilaktig omtalt. Ikke noe moro for alle de som sitter og er fornøyd med sin hjerteknuser etter denne hunden.

no0


Sist endret av Julie den Fre Nov 19 2010, 10:06, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

De nye reglene. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 2 EmptyFre Nov 19 2010, 09:52

Men kjære deg, hvordan tror du stemningen ville blitt her inne om alle sine enkelthunder kunne bli trekt fram i slike diskusjoner. Husk at det er veldig individuelt hvordan folk ser på "dårlig" gemytt. Jeg hadde virkelig ikke likt om noen skulle snakke om Trayan på dette forumet på en negativ måte fordi de kanskje syntes han er for skarp eller lignenede, og videre konkludert han med dårlig gemytt, når jeg elsker gemyttet hans! (bare som et eksempel) Det blir det hvertfall ikke noe koselig forum av! Man kan ikke diskutere og legge ut om hunder man ikke kjenner, og hvem vil vel "spotte" sin egen hund på et forum!?
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

De nye reglene. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 2 EmptyFre Nov 19 2010, 10:00

Anne-Mari skrev:
Jeg for min del viser gjerne frem hunder etter de samme linjene til mine valpekjøpere i tillegg til mor
og også far om han er her. Hvis ikke får de vite hvor far er og mulighet til å treffe han der om de vil det.

Men poenget er at som valpekjøper så må det kunne gå ann å finne den infoen man søker om valper uten at det
er noe som er kamuflert.




Ja det er jo bra når man gjør slike ting selv. Men når andre begynner å plukke fram andres hunder, og legger dem ut på nett, da ligner det mere på hets en god info happy6
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
camillahoel

camillahoel


Antall Innlegg : 866
Join date : 11.06.2009
Age : 39
Bosted : Stavanger

De nye reglene. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 2 EmptyFre Nov 19 2010, 11:31

Marte skrev:

Jeg er ikke enig med deg.
Det er valpekjøpers jobb å spørre etter den informasjonen de vil ha, og oppdretters oppgave å svare på disse spørsmålene, vise papirer osv.
Vil ikke oppdretter svare på disse spørsmålene, bør man heller kjøpe valp et annet sted.
Man bør gjøre litt reserch før man kjøper en valp, ikke gå inn på et forum å lese det andre skriver om andres hunder..

Det samme når man ønsker å bruke en hanne.
Da snakker man med eier, oppdretter og kanskje andre som har brukt eller kjenner hannen og får informasjon på den måten.
Jeg synes ikke det skal være nødvendig å blåse opp på hjemmesiden sin at en valp fra det og det kullet har fått feks patella luxasjon, men at denne informasjonen bør deles om noen er interessert i å bruke far eller andre hunder fra samme kull feks.
Men det er min mening.

Jeg syns faktisk det hadde vært greit å fått vite om det dukket opp noe i en tidligere kombinasjon etter en hanne/tispe, og da gjerne på forum da oppdretter ikke har noen grunn til å informere valpekjøper ihjel. Men det er kanskje fordi jeg allerede har hatt en syk hund...
Til Toppen Go down
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

De nye reglene. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 2 EmptyFre Nov 19 2010, 11:44

camillahoel skrev:
Marte skrev:

Jeg er ikke enig med deg.
Det er valpekjøpers jobb å spørre etter den informasjonen de vil ha, og oppdretters oppgave å svare på disse spørsmålene, vise papirer osv.
Vil ikke oppdretter svare på disse spørsmålene, bør man heller kjøpe valp et annet sted.
Man bør gjøre litt reserch før man kjøper en valp, ikke gå inn på et forum å lese det andre skriver om andres hunder..

Det samme når man ønsker å bruke en hanne.
Da snakker man med eier, oppdretter og kanskje andre som har brukt eller kjenner hannen og får informasjon på den måten.
Jeg synes ikke det skal være nødvendig å blåse opp på hjemmesiden sin at en valp fra det og det kullet har fått feks patella luxasjon, men at denne informasjonen bør deles om noen er interessert i å bruke far eller andre hunder fra samme kull feks.
Men det er min mening.

Jeg syns faktisk det hadde vært greit å fått vite om det dukket opp noe i en tidligere kombinasjon etter en hanne/tispe, og da gjerne på forum da oppdretter ikke har noen grunn til å informere valpekjøper ihjel. Men det er kanskje fordi jeg allerede har hatt en syk hund...

Jeg har også hatt en syk hund, og lært av det happy6

Jeg er enig med Maiken over her, at jeg er ikke interessert i å se andre slenge ut meninger om min hunds helse og gemytt på et forum.
Da må man heller snakke med personen det gjelder ( eier/oppdretter, som sitter på informasjonen ) og få den riktige versonen der happy6
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

De nye reglene. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 2 EmptyFre Nov 19 2010, 12:05

-linda- skrev:


------------------------
Ja, jeg synes faktisk det er litt forskjellsbehandling av medlemmer her inne på forumet..Det er bare så rart at mange ikke ser det!


Jeg ser det Linda, men tror det er fordi jeg ikke er på "noens lag". Når det er følelser/nært vennskap inne i bildet forstår jeg at det ikke er så lett å se. Vi er bare mennesker. Jeg kjenner ingen her inne personlig og har ikke noe imot noen av forumets brukere. Alle er nok gode på bunn vil jeg tro happy3
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
camillahoel

camillahoel


Antall Innlegg : 866
Join date : 11.06.2009
Age : 39
Bosted : Stavanger

De nye reglene. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 2 EmptyFre Nov 19 2010, 12:06

Selvfølgelig lærer man, men det hadde jo vært kjekt å fått info om individer fra tidligere kull etter en hund om det hadde dukket opp noe. Det er ikke mange oppdrettere som er flinke til å legge ut slik info på hjemmesiden sin f.eks.
Til Toppen Go down
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

De nye reglene. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 2 EmptyFre Nov 19 2010, 12:11

Ann-Helen skrev:
-linda- skrev:


------------------------
Ja, jeg synes faktisk det er litt forskjellsbehandling av medlemmer her inne på forumet..Det er bare så rart at mange ikke ser det!


Jeg ser det Linda, men tror det er fordi jeg ikke er på "noens lag". Når det er følelser/nært vennskap inne i bildet forstår jeg at det ikke er så lett å se. Vi er bare mennesker. Jeg kjenner ingen her inne personlig og har ikke noe imot noen av forumets brukere. Alle er nok gode på bunn vil jeg tro happy3

Jeg er heller ikke på "noens side", men det virker som noen involverte glemmer at det er to sider av en sak og her har faktisk begge parter vært "like ille"..
I mine øyne!
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Stian

Stian


Antall Innlegg : 38
Join date : 19.12.2009
Age : 44
Bosted : Fredrikstad

De nye reglene. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 2 EmptyFre Nov 19 2010, 12:19

Marte skrev:

Jeg er heller ikke på "noens side", men det virker som noen involverte glemmer at det er to sider av en sak og her har faktisk begge parter vært "like ille"..
I mine øyne!

Vær snill og fortell meg hvor jeg har vært ille?
Jeg har skrevet om mine ærfaringer med MIN hund, og har svart når andre spurte om mine meninger om deres hund.
Jeg har kopi av hele tråden, så om du ønsker den for å lese igjennom en gang til, skal du gjerne få den.

EDIT: Fortsatt Lena som bruker gubbens konto!
Til Toppen Go down
http://kennelmae.com/minpin/miniaturepinscher.html
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

De nye reglene. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 2 EmptyFre Nov 19 2010, 12:30

Maiken skrev:
og hvem vil vel "spotte" sin egen hund på et forum!?
Om JEG hadde hatt en hund med veldig dårlig gemytt. Så hadde jeg ikke hatt problemer med å
stå inne for det eller å diskutert det! Det er akkurat det du skriver her som er problemet jo!
Folk vil ikke innrømme det hvis de har en hund med problemer.....
Og da er det vel littt vanskelig å jobbe for rasens beste eller?
Til Toppen Go down
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

De nye reglene. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 2 EmptyFre Nov 19 2010, 12:41

Stian skrev:
Marte skrev:

Jeg er heller ikke på "noens side", men det virker som noen involverte glemmer at det er to sider av en sak og her har faktisk begge parter vært "like ille"..
I mine øyne!

Vær snill og fortell meg hvor jeg har vært ille?
Jeg har skrevet om mine ærfaringer med MIN hund, og har svart når andre spurte om mine meninger om deres hund.
Jeg har kopi av hele tråden, så om du ønsker den for å lese igjennom en gang til, skal du gjerne få den.
Mener du virkelig at dere ikke kunne spart dere for noe av de som har blitt sagt i de trådene?? ( nei, det gjelder ikke bare en tråd! )

Men Lena, helt seriøst - jeg er ikke interesert i å diskutere dette noe mer med deg.
Begge parter har tråkket over streken, og vi får bare være enige om å være uenige De nye reglene. - Page 2 332565
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

De nye reglene. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 2 EmptyFre Nov 19 2010, 13:02

Fra moderator:

Styremedlemmer, administratorer, moderatorer osv også har lov til å være brukere av og privatpersoner med egne meninger på dette forumet. Skriver man ikke innelegg som er merket med moderator, administrator, styremeldem e.l. skriver man som privatperson og dette skal ikke blandes med eller ses på som et admin/moderator/styre-svar, innleggene skiller seg tydelig ut fra hverandre så dette bør ikke være spesielt vanskelig å skille fra hverandre.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Sponsored content





De nye reglene. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
De nye reglene.
Til Toppen 
Side 2 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: