Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 De nye reglene.

Go down 
+21
Gerd-Marit
Stian
Ann-Helen
camillahoel
Cuthalion
Nina (Kennel Dijontoma)
Cathrine&Jazzi
-linda-
Bente
Marita
Marte
Rune Monsen
Fly
Maiken
ElinK
Caroline
Eva
Julie
Katharina
Fanny
Takk for meg
25 posters
Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

De nye reglene. Empty
PosteTema: De nye reglene.   De nye reglene. EmptyTor Nov 18 2010, 09:14

Ser at det har kommet relger for utestengelse fra forumet og klubben.
Bra med nye regler på dette,men med de reglene der vil det vel ikke ta lang tid før mange er utestengt, eller?
Hva synes dere andre om reglene?
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

De nye reglene. Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. EmptyTor Nov 18 2010, 09:40

Hvis alle bare holder en positiv tone, så tror jeg ikke at utestengelse blir noe problem.
Kan vel ikke være så vanskelig å la være å slenge dritt til hverandre, eller om andres hunder???
Og hvis man har dårlige erfaringer med rasen, så må det vel være mulig å i samme slengen fortelle hva man har gjort for å endre på disse erfaringene.
Det finnes jo mange som lurer på ting, og i samme slengen ønsker tips/råd til hva man kan gjøre.
Synes det er veldig greit å ikke kunne gjemme seg bak et forum for å få sendt ut negativ info og krangling happy6
Er ganske sikker på at de aller fleste ikke er på forumet fordi de synes det er så innmari moro å få med seg alt det negative som måtte dukke opp...
Synes forumet bør brukes til nyttig info, råd/tips, dele erfaringer og gleder og sorger happy3
Tror ikke at man automatisk blir utestengt hvis det blir en litt amper diskusjon om noe som opptar mange, men kanskje vil reglene sørge for at vi alle tar oss litt i skinnet i forhold til hva vi skriver?
Det er da mange måter å uttrykke seg på happy6
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Katharina

Katharina


Antall Innlegg : 199
Join date : 30.04.2010
Bosted : Asker

De nye reglene. Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. EmptyTor Nov 18 2010, 09:45

(Desverre) kan det virke som vi trenger slike regler! Syns det er bra klubben reagerer og at vi kan få slutt på slikt "tull" og krangling som ikke har noe på et raseklubbforum å gjøre! Slikt gjør at en ikke ønsker å bruke forumet. Om mange blir utestengt pga. disse reglene er det vel et tegn på at vi trengte de! Forhåpentligvis vil disse reglene bidra til mer saklige diskusjoner og en mer hyggelig tone her inne. happy6

Jeg har tro på at moderatorene og de som sitter ansvarlig for slike tiltak, klarer å skille hvor grensen går, og gjøre riktige valg! (Det har nok ikke vært lett for moderatorene her inne når slike "situasjoner"/ diskusjoner oppstår, og det forekommer personangrep, o.l. - så vil benytte sjansen til å si at jeg syns de gjør en god jobb, hva hadde forumet blitt uten dere?)
Til Toppen Go down
http://www.lisienta.com
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

De nye reglene. Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. EmptyTor Nov 18 2010, 09:49

Syns de nye reglene er veldig enkle og greie å forholde seg til.
Alle vet at de er der, så skulle noen bli utestengt pga overtramp burde det ikke komme som noen overraskelse.
Det er jo bare å la vær å bryte reglene, så slipper man å bli utestengt. Enklere enn det blir det vel ikke? happy3


Dette skulle vel ikke være vanskelig å unngå:

1) personangrep og negativ omtale av andres hunder
2) feilinformasjon og påstander som bringer rasene i vanry
3) feilinformasjon og påstander som bringer klubben i vanry

Dette er vanlig folkeskikk som de fleste lærte i tidlig skolealder (senest). Skulle da bare mangle! happy6
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Katharina

Katharina


Antall Innlegg : 199
Join date : 30.04.2010
Bosted : Asker

De nye reglene. Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. EmptyTor Nov 18 2010, 09:50

Julie skrev:
Dette er vanlig folkeskikk som de fleste lærte i tidlig skolealder (senest). Skulle da bare mangle! happy6

happy6
Til Toppen Go down
http://www.lisienta.com
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

De nye reglene. Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. EmptyTor Nov 18 2010, 10:06

Katharina skrev:
Julie skrev:
Dette er vanlig folkeskikk som de fleste lærte i tidlig skolealder (senest). Skulle da bare mangle! happy6

happy6

happy6 Enig her!!!!
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

De nye reglene. Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. EmptyTor Nov 18 2010, 10:48

Det burde virkelig ikke være så sinnssykt vanskelig å oppføre seg som oppegående normale mennesker!
Men jeg tok tydligvis feil... happy5

Dersom noen har problemer med andre er det vel mye lettere å ta kontakt. Utenom å måtte vise fram all bærsjen dem har bæsja på leggen, på ett foum!
For så å kaste den på hverandre...
Det er så fjortis opplegg, hvisking, tisking, selvfølgelig baksnakking og drittslenging. Sweet life! wawe3

Prøv i det minste da, og ikke svar dersom dere dra inn andre personer og dems hunder negativt!
(skal dog sies, er mye underholdning når folk setter igang. (Hadde man ikke måtte rydde opp all bæsjen etterpå.. )



loveshower* loveshower* loveshower* loveshower* loveshower*
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

De nye reglene. Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. EmptyTor Nov 18 2010, 11:18

Enig i at man ikke skal snakke dritt om hverandre eller hundene.
Men jeg har vanskelig for å tro at alle vil rette deg etter dette.
Jeg er også spent på å se om disse personene virkelig blir utestengt....
Til Toppen Go down
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

De nye reglene. Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. EmptyTor Nov 18 2010, 12:13

Jeg synes det er flott at det ble satt regler!

Man kan jo ikke la enkeltpersoner slenge dritt og ødelegge stemningen på klubbens forum, selv om personene mener de har en rett til det wink3
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

De nye reglene. Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. EmptyTor Nov 18 2010, 15:00

Eva skrev:
Det burde virkelig ikke være så sinnssykt vanskelig å oppføre seg som oppegående normale mennesker!
Men jeg tok tydligvis feil... happy5

Dersom noen har problemer med andre er det vel mye lettere å ta kontakt. Utenom å måtte vise fram all bærsjen dem har bæsja på leggen, på ett foum!
For så å kaste den på hverandre...
Det er så fjortis opplegg, hvisking, tisking, selvfølgelig baksnakking og drittslenging. Sweet life! wawe3

Prøv i det minste da, og ikke svar dersom dere dra inn andre personer og dems hunder negativt!
(skal dog sies, er mye underholdning når folk setter igang. (Hadde man ikke måtte rydde opp all bæsjen etterpå.. )



loveshower* loveshower* loveshower* loveshower* loveshower*


Synes dere gjør en god jobb jeg Eva. Dere fortjener blomster hele gjenger, er jaggu ingen lett jobb å administrere et forum.

De nye reglene. 48623 De nye reglene. 48623 De nye reglene. 48623

(dere får klare dere med virtuelle blomster, håper det går bra)
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

De nye reglene. Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. EmptyTor Nov 18 2010, 16:08

ElinK skrev:
Eva skrev:
Det burde virkelig ikke være så sinnssykt vanskelig å oppføre seg som oppegående normale mennesker!
Men jeg tok tydligvis feil... happy5

Dersom noen har problemer med andre er det vel mye lettere å ta kontakt. Utenom å måtte vise fram all bærsjen dem har bæsja på leggen, på ett foum!
For så å kaste den på hverandre...
Det er så fjortis opplegg, hvisking, tisking, selvfølgelig baksnakking og drittslenging. Sweet life! wawe3

Prøv i det minste da, og ikke svar dersom dere dra inn andre personer og dems hunder negativt!
(skal dog sies, er mye underholdning når folk setter igang. (Hadde man ikke måtte rydde opp all bæsjen etterpå.. )



loveshower* loveshower* loveshower* loveshower* loveshower*


Synes dere gjør en god jobb jeg Eva. Dere fortjener blomster hele gjenger, er jaggu ingen lett jobb å administrere et forum.

De nye reglene. 48623 De nye reglene. 48623 De nye reglene. 48623

(dere får klare dere med virtuelle blomster, håper det går bra)

Slenger med på denne!! flowersforyou
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

De nye reglene. Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. EmptyTor Nov 18 2010, 17:09

Jeg syntes de nye reglene er bra og det bør faktisk ikke være noe problem å følge dem heller.
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Rune Monsen

Rune Monsen


Antall Innlegg : 204
Join date : 17.06.2009

De nye reglene. Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. EmptyTor Nov 18 2010, 17:38

Må bare få stille ETT spørsmål.


Ut ifra det dere skriver her,og de nye reglene så er det da ikke mulig å diskutere rasens gemytt eller mentalitet ?

Det er nemlig dette som er årsaken til "drit slenging" på forumet,fordi noen tok det ille opp og svarte med "drit slenging".

Så det betyr at nye og gamle DP eiere ikke kan jobbe for rasens beste ved hjelp av forumet vårt.

Trist.
Til Toppen Go down
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

De nye reglene. Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. EmptyTor Nov 18 2010, 17:57

Rune Monsen skrev:
Må bare få stille ETT spørsmål.


Ut ifra det dere skriver her,og de nye reglene så er det da ikke mulig å diskutere rasens gemytt eller mentalitet ?

Det er nemlig dette som er årsaken til "drit slenging" på forumet,fordi noen tok det ille opp og svarte med "drit slenging".

Så det betyr at nye og gamle DP eiere ikke kan jobbe for rasens beste ved hjelp av forumet vårt.

Trist.

DET er noe av det duummeste jeg har hørt Rune!
Selvfølgelig kan alt diskuteres, men man må holde en saklig tone og holde seg til virkeligheten.

Og dra dette så langt at man ikke kan/vil jobbe for å jobbe for rasen blir helt feil. Det er vel heller tvert imot happy3
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Rune Monsen

Rune Monsen


Antall Innlegg : 204
Join date : 17.06.2009

De nye reglene. Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. EmptyTor Nov 18 2010, 18:06

Marte skrev:
Rune Monsen skrev:
Må bare få stille ETT spørsmål.


Ut ifra det dere skriver her,og de nye reglene så er det da ikke mulig å diskutere rasens gemytt eller mentalitet ?

Det er nemlig dette som er årsaken til "drit slenging" på forumet,fordi noen tok det ille opp og svarte med "drit slenging".

Så det betyr at nye og gamle DP eiere ikke kan jobbe for rasens beste ved hjelp av forumet vårt.

Trist.

DET er noe av det duummeste jeg har hørt Rune!
Selvfølgelig kan alt diskuteres, men man må holde en saklig tone og holde seg til virkeligheten.

Og dra dette så langt at man ikke kan/vil jobbe for å jobbe for rasen blir helt feil. Det er vel heller tvert imot happy3




Det har blitt bevist flere ganger at når noen tar opp ett tema som noen føler seg berørt av,så ender det med "drit" på forumet.
Det er ikke til å legge skjul på.

Og når noen ikke klarer å holde seg unna men må slenge "dritt",så får vi strenge regler.


Hvis noen diskuterer ett tema som er sårt for meg,så hadde jeg i hvertfall ikke blandet meg i diskusjonen.
Det ville bare rette ett sterkere fokus på meg.

Det er ikke å dra det langt i det hele tatt.
Gemytt er noe alle diskuterer i det stille,og det er ikke til rasens beste.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




De nye reglene. Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. EmptyTor Nov 18 2010, 18:11

Fly skrev:
Jeg syntes de nye reglene er bra og det bør faktisk ikke være noe problem å følge dem heller.

Helt enig! happy6
Til Toppen Go down
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

De nye reglene. Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. EmptyTor Nov 18 2010, 18:15

Rune Monsen skrev:
Marte skrev:
Rune Monsen skrev:
Må bare få stille ETT spørsmål.


Ut ifra det dere skriver her,og de nye reglene så er det da ikke mulig å diskutere rasens gemytt eller mentalitet ?

Det er nemlig dette som er årsaken til "drit slenging" på forumet,fordi noen tok det ille opp og svarte med "drit slenging".

Så det betyr at nye og gamle DP eiere ikke kan jobbe for rasens beste ved hjelp av forumet vårt.

Trist.

DET er noe av det duummeste jeg har hørt Rune!
Selvfølgelig kan alt diskuteres, men man må holde en saklig tone og holde seg til virkeligheten.

Og dra dette så langt at man ikke kan/vil jobbe for å jobbe for rasen blir helt feil. Det er vel heller tvert imot happy3




Det har blitt bevist flere ganger at når noen tar opp ett tema som noen føler seg berørt av,så ender det med "drit" på forumet.
Det er ikke til å legge skjul på.

Og når noen ikke klarer å holde seg unna men må slenge "dritt",så får vi strenge regler.


Hvis noen diskuterer ett tema som er sårt for meg,så hadde jeg i hvertfall ikke blandet meg i diskusjonen.
Det ville bare rette ett sterkere fokus på meg.

Det er ikke å dra det langt i det hele tatt.
Gemytt er noe alle diskuterer i det stille,og det er ikke til rasens beste.


Jeg er fortsatt dypt uenig med deg, og mener alt kan diskuteres så lenge man holder seg til en saklig og generell tone.
Private ting har ingenting på et forum å gjøre, og det vil bare ødelegge hele tråden og stemningen på forumet.

Det er ikke til å skyve under en stol at tidligere diskusjoner har skremt bort mange, og med et så vidt tema som feks gemytt vil det være veldig mange meninger og forskjellig syn på samme sak. Noen kan mene at en ting er dårlig gemytt, mens andre legger grensen et annet sted.. Men at alle vil gjøre sitt for å forbedre rasen tror jeg vi kan være enige om. Det er ingen som avler bevisst på dårlig gemytt, med den menigen å få frem hunder med dårlig gemytt..
Men vi fortsetter ikke den diskusjonen her Very Happy


Sist endret av Marte den Tor Nov 18 2010, 18:17, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

De nye reglene. Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. EmptyTor Nov 18 2010, 18:15

Rune Monsen skrev:
Marte skrev:
Rune Monsen skrev:
Må bare få stille ETT spørsmål.


Ut ifra det dere skriver her,og de nye reglene så er det da ikke mulig å diskutere rasens gemytt eller mentalitet ?

Det er nemlig dette som er årsaken til "drit slenging" på forumet,fordi noen tok det ille opp og svarte med "drit slenging".

Så det betyr at nye og gamle DP eiere ikke kan jobbe for rasens beste ved hjelp av forumet vårt.

Trist.

DET er noe av det duummeste jeg har hørt Rune!
Selvfølgelig kan alt diskuteres, men man må holde en saklig tone og holde seg til virkeligheten.

Og dra dette så langt at man ikke kan/vil jobbe for å jobbe for rasen blir helt feil. Det er vel heller tvert imot happy3




Det har blitt bevist flere ganger at når noen tar opp ett tema som noen føler seg berørt av,så ender det med "drit" på forumet.
Det er ikke til å legge skjul på.

Og når noen ikke klarer å holde seg unna men må slenge "dritt",så får vi strenge regler.


Hvis noen diskuterer ett tema som er sårt for meg,så hadde jeg i hvertfall ikke blandet meg i diskusjonen.
Det ville bare rette ett sterkere fokus på meg.

Det er ikke å dra det langt i det hele tatt.
Gemytt er noe alle diskuterer i det stille,og det er ikke til rasens beste.




Syns ikke reglene vi har fått er strenge i det hele tatt!
Vanlig folkeskikk kaller jeg det. Ikke verdens undergang, og utrolig merkelig at det må stå skriftlig egentlig. Burde være en selvfølge.

Gemytt kan man helt fint diskutere uten å bryte disse reglene. Ærlig talt!


Sist endret av Julie den Tor Nov 18 2010, 18:16, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Rune Monsen

Rune Monsen


Antall Innlegg : 204
Join date : 17.06.2009

De nye reglene. Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. EmptyTor Nov 18 2010, 18:21

Marte skrev:
Jeg er fortsatt dypt uenig med deg, og mener alt kan diskuteres så lenge man holder seg til en saklig og generell tone.
Private ting har ingenting på et forum å gjøre, og det vil bare ødelegge hele tråden og stemningen på forumet.


Problemet er jo at noen klarer ikke å diskutere dette på saklig nivå.
Det er prøvd flere ganger.
Samme person har gjentatte ganger sporet dette temaet over på person angrep,mens vi andre har prøvd å være saklige.
Det beviser det jeg sier,at dette temaet ikke kan diskuteres her.
Til Toppen Go down
Rune Monsen

Rune Monsen


Antall Innlegg : 204
Join date : 17.06.2009

De nye reglene. Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. EmptyTor Nov 18 2010, 18:25

Må bare få sakt det så ingen behøver å "høgge" på meg.

Jeg er ikke i mot reglene.
Til Toppen Go down
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

De nye reglene. Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. EmptyTor Nov 18 2010, 20:32

Jeg er heller ikke i mot reglene, men jeg har veldig vanskelig for å
tro at alle vil følge dem.
Jeg har også vanskelig for å tro at disse personene faktisk vil bli utestengt fra
forumet.
Til Toppen Go down
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

De nye reglene. Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. EmptyTor Nov 18 2010, 20:45

Anne-Mari skrev:
Jeg er heller ikke i mot reglene, men jeg har veldig vanskelig for å
tro at alle vil følge dem.
Jeg har også vanskelig for å tro at disse personene faktisk vil bli utestengt fra
forumet.

Det er alltid noen som vil ha problemer med å følge reglene, men vi kan jo ikke la være å ha regler av den grunn cool
Jeg tror adm. vil ha en strengere linje denne gangen - folk har blitt utestengt før også, men det har ikke akkurat blitt "reklamert" for det. Uansett håper jeg at vi kan ha gode, saklige diskusjoner i fremtiden også. Og noen ganger bør man kanskje sitte litt ekstra godt på fingrene sine happy4
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

De nye reglene. Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. EmptyTor Nov 18 2010, 20:47

Anne-Mari skrev:
Jeg er heller ikke i mot reglene, men jeg har veldig vanskelig for å
tro at alle vil følge dem.
Jeg har også vanskelig for å tro at disse personene faktisk vil bli utestengt fra
forumet.

Jeg skjønner ikke hvorfor man på forhånd er negative jeg da..
Men men.. Det er jo ikke sånn at hvis man skriver feks "dust" til noen, så blir man automatisk kastet ut av forumet.
Hver enkelt sak vil jo bli diskutert, og advarsler vil jo bli gitt.
Dette er et steg i riktig retning, så ikke vær negative før man i det minste har prøvd da dere happy6
Men vi håper jo selvfølgelig at vi skal slippe å kaste ut noen fra hverken forum eller klubb happy6
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Bente

Bente


Antall Innlegg : 1067
Join date : 14.06.2009
Age : 48
Bosted : Hadeland

De nye reglene. Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. EmptyTor Nov 18 2010, 20:52

Marte skrev:
Anne-Mari skrev:
Jeg er heller ikke i mot reglene, men jeg har veldig vanskelig for å
tro at alle vil følge dem.
Jeg har også vanskelig for å tro at disse personene faktisk vil bli utestengt fra
forumet.

Jeg skjønner ikke hvorfor man på forhånd er negative jeg da..
Men men.. Det er jo ikke sånn at hvis man skriver feks "dust" til noen, så blir man automatisk kastet ut av forumet.
Hver enkelt sak vil jo bli diskutert, og advarsler vil jo bli gitt.
Dette er et steg i riktig retning, så ikke vær negative før man i det minste har prøvd da dere happy6
Men vi håper jo selvfølgelig at vi skal slippe å kaste ut noen fra hverken forum eller klubb happy6
happy6 happy5
Til Toppen Go down
http://www.frismilla.weebly.com
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

De nye reglene. Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. EmptyTor Nov 18 2010, 21:02

Ja til fine regler, nå blir det bra her inne Smile
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Sponsored content





De nye reglene. Empty
PosteTema: Re: De nye reglene.   De nye reglene. Empty

Til Toppen Go down
 
De nye reglene.
Til Toppen 
Side 1 av 4Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: