Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK.

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. Empty
PosteTema: Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK.   Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. EmptyOns Nov 10 2010, 07:28

http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=10998

"Fra 1. januar 2011 vil det være nye regler for hvordan NKK registrerer eiere på hund. Det skal kun være én underskriftsberettiget eier på hver hund. Eieren vil være den eneste personen NKK forholder seg til som eier av hunden i de sammenhengene hvor underskrift kreves (ved registrering av kull og eierskifte).

Eventuelle medeiere eller deleeiere kan bli registrert på hunden i NKKs database av underskriftsberettiget eier selv. Medeiere er ikke underskriftsberettiget overfor NKK, men vil fremkomme som eiere i kataloger, kan melde hunden på utstilling osv.

Juridiske forhold rundt eierforholdet blir da å anse som ordinære privatrettslige forhold som ligger utenfor NKKs kontroll.

Endringen er konsekvens av Hovedstyrets vedtak fra 2007. I første omgang gjelder dette kun for hunder som registreres etter 1. januar 2011."


Sist endret av Anette&Dior den Ons Nov 10 2010, 08:00, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. Empty
PosteTema: Re: Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK.   Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. EmptyOns Nov 10 2010, 07:47

ENDELIG kommer den! Da blir det omsider slutt på krangling om signaturnekt. happy5
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. Empty
PosteTema: Re: Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK.   Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. EmptyOns Nov 10 2010, 08:05

Vet ikke helt jeg, føler kanskje NKK skriver fra seg litt ansvar nå!
Dvs at om en sameier en hund så kan bare 1 part registreres som eier, skulle det da bli noen konflikter er den ene parten veldig dårlig stilt mens den andre fritt kan selge hunden osv!
Burde vært litt flere "valg!"

Men når det kommer til delfòr/ deleie/ fòravtale er dette en god løsning, da det nettopp har vært en lei sak der fòrvert vant over eier/oppdretter i retten. Dette til tross for at fòrvert brøt alle avtaler. Så fra og med nå kan man sette hund ut på delfòr/ fòr med en, kanskje, litt tryggere avtale!

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. Empty
PosteTema: Re: Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK.   Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. EmptyOns Nov 10 2010, 09:12

Må si meg enig med Anette her...
Jeg hadde ALDRI importert inn en hund, for så å registrere hunden på noen andre..
Samma hvor god avtale man skulle ha..
Man har jo sett gang på gang at det fort kan gå til skogen..

Dette blir i mine øyne også en avskrivning av ansvar fra NKK's side...
Men.. Det er jo i bunn og grunn ikke mye hjelp man får fra de..
Til Toppen Go down
Bente

Bente


Antall Innlegg : 1067
Join date : 14.06.2009
Age : 48
Bosted : Hadeland

Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. Empty
PosteTema: Re: Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK.   Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. EmptyOns Nov 10 2010, 15:45

Ikke rart det er krig i verden ihvertfall mad2 mad2 mad2 Og vitsen med og legge det ut her skjønner jeg heller ikke no0 Tror alt det negative som kommer frem her på forumet om rasen er med på og ødelegge for salg av valper om dagen.Og dette kan kansje ødelegge for de som er nye her inne og leser det og som har tengt tanken på og være forvert happy3
Til Toppen Go down
http://www.frismilla.weebly.com
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. Empty
PosteTema: Re: Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK.   Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. EmptyOns Nov 10 2010, 15:56

Hold dere til topic!
Igjen, det behøves virkelig ikke å ta privatsaker på Norsk Pinscherklubb sitt forum!
Det gjør alt bare veldig utrivelig!.
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
AH




Antall Innlegg : 314
Join date : 18.06.2009
Bosted : Norge

Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. Empty
PosteTema: Re: Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK.   Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. EmptyOns Nov 10 2010, 16:02

Bente skrev:
Ikke rart det er krig i verden ihvertfall mad2 mad2 mad2 Og vitsen med og legge det ut her skjønner jeg heller ikke no0 Tror alt det negative som kommer frem her på forumet om rasen er med på og ødelegge for salg av valper om dagen.Og dette kan kansje ødelegge for de som er nye her inne og leser det og som har tengt tanken på og være forvert happy3

Signerer denne.
Til Toppen Go down
http://www.schwima.dk
Gjest
Gjest




Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. Empty
PosteTema: Re: Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK.   Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. EmptyOns Nov 10 2010, 16:06

Marion skrev:
Bente skrev:
Ikke rart det er krig i verden ihvertfall mad2 mad2 mad2 Og vitsen med og legge det ut her skjønner jeg heller ikke no0 Tror alt det negative som kommer frem her på forumet om rasen er med på og ødelegge for salg av valper om dagen.Og dette kan kansje ødelegge for de som er nye her inne og leser det og som har tengt tanken på og være forvert happy3

Meningen var vel å vise hvor galt det kan gå selv om man er 2 eiere.
Jeg syntes også det er skremmende at NKK kan fraskrive seg alt ansvar.

Men hvor mye tid og ressurser skal NKK bruke på at voksne mennesker ikke blir enige?

Og slik jeg tolker de nye reglene er en forvert-avtale grei og forholde seg til. Mansignerer jo ikke på noe som man ikke er enig i...............
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. Empty
PosteTema: Re: Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK.   Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. EmptyOns Nov 10 2010, 16:11

Junior skrev:
Marion skrev:
Bente skrev:
Ikke rart det er krig i verden ihvertfall mad2 mad2 mad2 Og vitsen med og legge det ut her skjønner jeg heller ikke no0 Tror alt det negative som kommer frem her på forumet om rasen er med på og ødelegge for salg av valper om dagen.Og dette kan kansje ødelegge for de som er nye her inne og leser det og som har tengt tanken på og være forvert happy3

Meningen var vel å vise hvor galt det kan gå selv om man er 2 eiere.
Jeg syntes også det er skremmende at NKK kan fraskrive seg alt ansvar.

Men hvor mye tid og ressurser skal NKK bruke på at voksne mennesker ikke blir enige?

Og slik jeg tolker de nye reglene er en forvert-avtale grei og forholde seg til. Mansignerer jo ikke på noe som man ikke er enig i...............

Det er ikka alltid man har kontrakter, noe som er svært dumt men som man i ettertid har lært av.
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. Empty
PosteTema: Re: Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK.   Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. EmptyOns Nov 10 2010, 16:12

Junior skrev:
Marion skrev:
Bente skrev:
Ikke rart det er krig i verden ihvertfall mad2 mad2 mad2 Og vitsen med og legge det ut her skjønner jeg heller ikke no0 Tror alt det negative som kommer frem her på forumet om rasen er med på og ødelegge for salg av valper om dagen.Og dette kan kansje ødelegge for de som er nye her inne og leser det og som har tengt tanken på og være forvert happy3

Meningen var vel å vise hvor galt det kan gå selv om man er 2 eiere.
Jeg syntes også det er skremmende at NKK kan fraskrive seg alt ansvar.

Men hvor mye tid og ressurser skal NKK bruke på at voksne mennesker ikke blir enige?

Og slik jeg tolker de nye reglene er en forvert-avtale grei og forholde seg til. Mansignerer jo ikke på noe som man ikke er enig i...............


Helt enig! Man bør jo heller ikke inngå avtaler med hvem som helst. Innimellom må man også stole på magefølelsen i tillegg til alt annet. Jeg ville f.eks aldri kjøpt en hund av en oppdretter hvor jeg følte at "noe" ikke var riktig. Så på en valp før Scot, og gikk derfra med en uggen følelse. Fin valp, men nei takk! (Dette var da ikke en oppdretter av noen av pinscherrasene, bare så ingen tror det happy6)
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Gjest
Gjest




Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. Empty
PosteTema: Re: Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK.   Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. EmptyOns Nov 10 2010, 16:16

Bente skrev:
Ikke rart det er krig i verden ihvertfall mad2 mad2 mad2 Og vitsen med og legge det ut her skjønner jeg heller ikke no0 Tror alt det negative som kommer frem her på forumet om rasen er med på og ødelegge for salg av valper om dagen.Og dette kan kansje ødelegge for de som er nye her inne og leser det og som har tengt tanken på og være forvert happy3

EDIT: Sorry!! Blitt klippet og limet litt her fikk jeg beskjed om!!! sad3
Så det under heller gjelder ikke! Skjønte ingenting!! Men da er det jo blitt oppklart!!


Nei nå skjønner jeg ingenting! what3
La ut dette fordi det er kjemperelevant info for oppdrettere! Var absolutt ingen andre baktanker med det!!

Å ikke opplyse fòrverter/ deleiere om dette er jo rett og slett å unndra viktig informasjon! Det er ikke lov!

Regnet med det var en selvfølge å opplyse hverandre om nye regler!


Sist endret av Anette&Dior den Ons Nov 10 2010, 16:30, endret 3 ganger
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. Empty
PosteTema: Re: Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK.   Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. EmptyOns Nov 10 2010, 16:21

Anette&Dior skrev:
Bente skrev:
Ikke rart det er krig i verden ihvertfall mad2 mad2 mad2 Og vitsen med og legge det ut her skjønner jeg heller ikke no0 Tror alt det negative som kommer frem her på forumet om rasen er med på og ødelegge for salg av valper om dagen.Og dette kan kansje ødelegge for de som er nye her inne og leser det og som har tengt tanken på og være forvert happy3

Nei nå skjønner jeg ingenting! what3
La ut dette fordi det er kjemperelevant info for oppdrettere! Var absolutt ingen andre baktanker med det!!

Å ikke opplyse fòrverter/ deleiere om dette er jo rett og slett å unndra viktig informasjon! Det er ikke lov!

Regnet med det var en selvfølge å opplyse hverandre om nye regler!

Det svaret gjaldt et innlegg som ble fjernet og ikke ditt happy6
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. Empty
PosteTema: Re: Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK.   Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. EmptyOns Nov 10 2010, 16:25

Eva skrev:
Hold dere til topic!
Igjen, det behøves virkelig ikke å ta privatsaker på Norsk Pinscherklubb sitt forum!
Det gjør alt bare veldig utrivelig!.

happy6
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Gjest
Gjest




Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. Empty
PosteTema: Re: Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK.   Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. EmptyOns Nov 10 2010, 16:32

Hvorfor i huleste er nesten alle innleggene mine borte??? cool3

Jeg la ikke ut noe for å skape feider, det klarer andre helt selv.
Jeg la ut siste innlegget for å opplyse, og for å opplyse trenger man eksempler! happy6
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. Empty
PosteTema: Re: Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK.   Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. EmptyOns Nov 10 2010, 16:34

Bente skrev:
Ikke rart det er krig i verden ihvertfall mad2 mad2 mad2 Og vitsen med og legge det ut her skjønner jeg heller ikke no0 Tror alt det negative som kommer frem her på forumet om rasen er med på og ødelegge for salg av valper om dagen.Og dette kan kansje ødelegge for de som er nye her inne og leser det og som har tengt tanken på og være forvert happy3

At forl har problemer med å selge valper skyldes nok mange ting.
Uinteressante kombinasjoner
For mye valper
For mange nye oppdrettere
For dårlig mentalitet på bikkjene

Kan sikkert finne flere grunner..

Om valpekjøpere blir usikker av å lese om mentaliteten på hundene er det bra!
Man SKAL tenke seg om før man kjøper valp, både når det gjelder de gode og de dårlige sidene til rasen man ønsker seg.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. Empty
PosteTema: Re: Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK.   Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. EmptyOns Nov 10 2010, 17:39

Lena skrev:
Bente skrev:
Ikke rart det er krig i verden ihvertfall mad2 mad2 mad2 Og vitsen med og legge det ut her skjønner jeg heller ikke no0 Tror alt det negative som kommer frem her på forumet om rasen er med på og ødelegge for salg av valper om dagen.Og dette kan kansje ødelegge for de som er nye her inne og leser det og som har tengt tanken på og være forvert happy3

At forl har problemer med å selge valper skyldes nok mange ting.
Uinteressante kombinasjoner
For mye valper
For mange nye oppdrettere
For dårlig mentalitet på bikkjene

Kan sikkert finne flere grunner..

Om valpekjøpere blir usikker av å lese om mentaliteten på hundene er det bra!
Man SKAL tenke seg om før man kjøper valp, både når det gjelder de gode og de dårlige sidene til rasen man ønsker seg.

Enig! happy6
Til Toppen Go down
Sponsored content





Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. Empty
PosteTema: Re: Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK.   Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK. Empty

Til Toppen Go down
 
Nye rutiner på Eierskap av hund. -NKK.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hund reddet påkjørt hund!
» Ny mentalbeskrivning på hund; BPH
» Kok en hund!
» Hund på tog
» Allergifremkallende hund

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: