| Hund på tog | |
|
+7Lex Antamina Simira Siri Cesilie Nina (Kennel Dijontoma) -linda- 11 posters |
Av | Innlegg |
---|
-linda-
Antall Innlegg : 1025 Join date : 10.06.2009 Age : 37 Bosted : Drammen
| Tema: Hund på tog Ons Aug 26 2009, 21:14 | |
| Ja.. hva er erfaringen til folk med å ta tog når man har hund med?
Jeg skal nemlig til Trondheim på fredag, og må nå ta toget.. Med 2 bikkjer!! Hva er det lurt å tenke på på forhånd? | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Hund på tog Ons Aug 26 2009, 21:18 | |
| Tar tok med mine i ett kjør, men har vel ikke kjørt mer enn toppen et par timer... Du kan jo ta med et teppe de kan ligge på og noe å gnage på og litt å drikke på...men de kan jo ikke drikke så mye når de skal kjøre såpass langt uten mulighet for å tisse... | |
|
| |
-linda-
| Tema: Re: Hund på tog Ons Aug 26 2009, 21:20 | |
| - Nina skrev:
- Tar tok med mine i ett kjør, men har vel ikke kjørt mer enn toppen et par timer... Du kan jo ta med et teppe de kan ligge på og noe å gnage på og litt å drikke på...men de kan jo ikke drikke så mye når de skal kjøre såpass langt uten mulighet for å tisse...
Blaze kan få ligge i reiseburet sitt.. Men er verre med Luna som har angst for små områder.. Kjenner jeg gruer meg, og er kjempestressa ved tanken på 8 timer i tog, med et togbytte i Hamar altså.. :s OG bagasje.. :S | |
|
| |
Cesilie
Antall Innlegg : 1217 Join date : 12.06.2009 Age : 40 Bosted : Larvik
| Tema: Re: Hund på tog Ons Aug 26 2009, 21:24 | |
| Det er vel som Nina sier tror jeg.. Jeg har ikke tatt tog så lenge heller, men noe å gnage på og småå mengder vann. Ikke så veldig salte ting å gnage på da, så klart Men det regner jeg med du kom frem til selv, hehe. Det er jo bare fint at det er togbytte da, selv om det blir litt stress med to hunder og bagasje. Men da får de jo hvertfall tissa | |
|
| |
Siri
Antall Innlegg : 184 Join date : 14.06.2009 Age : 38 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Hund på tog Ons Aug 26 2009, 21:35 | |
| Det går sikkert an å høre med betjeningen om de kan si fra når det blir mer enn 5 min. stopp et sted, så du får luftet hundene litt..? De stopper jo ofte litt lengre noen steder.. Du har jo helt sikkert tenkt på det allerede, men jeg ville passet på å slite de rimelig ut før reisen, sånn at de forhåpentligvis syns det er greit å ligge stille og slappe av en stund etterpå! | |
|
| |
-linda-
| |
| |
Simira
Antall Innlegg : 1072 Join date : 14.06.2009 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Hund på tog Tor Aug 27 2009, 08:20 | |
| Stoppet på Hamar er vanligvis lenge nok til at de får tisset, med mindre de er vrange da... Når drar du? Jeg skal tilfeldigvis til Hamar i morgen, og kan jo evt koordinere med tog, og bli med på første strekket. Luna er familiegoldenen, er det ikke? Og jeg antar hun ikke takler reisebur så bra heller...? Tyggeting og vann hvis de vil ha, og teppe hvis de gidder å ligge på det. Husk at du skal betale barnebillett for Luna, antar hun er over 40 cm. Bør kjøpes på forhånd! Ellers er det lot å håpe at det er signaturtog (tror det på den avgangen), isåfall får du en vogndel nesten helt for deg selv, ved konduktørens kontor. | |
|
| |
Antamina
Antall Innlegg : 412 Join date : 10.06.2009 Age : 37
| Tema: Re: Hund på tog Tor Aug 27 2009, 12:33 | |
| Jeg tok tog med Antara fra Bergen-Oslo, og Oslo-Bergen. Jeg måtte ringe og bestille billett, og si jeg hadde med hund. Ellers kan man risikere å ikke få plass. Antara lå i reiseburet sitt stort sett og sov. Vi ble plassert i en liten krok for oss selv, med tre kun tre seter, men på vei hjem igjen var toget fullt, og jeg måtte dele setene med noen, men det gikk jo greit. =) | |
|
| |
Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
| |
| |
-linda-
| Tema: Re: Hund på tog Tor Aug 27 2009, 15:16 | |
| Ordnet seg med bil, så blir ikke tog denne gangen heldigvis!!!!!! Er så innmari glad nå! Problemet nå er: Å komme seg til Oslo, for å hente den bilen jeg skal kjøre.. Og da gjerne uten at de vet at jeg har med hund | |
|
| |
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Hund på tog Tor Aug 27 2009, 16:07 | |
| | |
|
| |
-linda-
| Tema: Re: Hund på tog Tor Aug 27 2009, 16:10 | |
| | |
|
| |
Benedicte
Antall Innlegg : 531 Join date : 11.06.2009
| Tema: Re: Hund på tog Tor Aug 27 2009, 16:15 | |
| da må du ta toget med hundene til oslo, treffe noen som bor der som kan holde dem for deg mens du henter bilen også kjøre og hente dem etterpå... | |
|
| |
Simira
Antall Innlegg : 1072 Join date : 14.06.2009 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Hund på tog Tor Aug 27 2009, 16:48 | |
| Litt dumt å låne bil hvis bileier ikke vil ha hund i bilen...? Det kommer jo til å synes. Når på dagen er det du skal dra? Hvis det er tidlig på dagen kan jeg fortsatt være behjelpelig. Spesielt hvis det innebærer muligheter for skyss til Hamar... | |
|
| |
-linda-
| Tema: Re: Hund på tog Tor Aug 27 2009, 17:03 | |
| - Simira skrev:
- Litt dumt å låne bil hvis bileier ikke vil ha hund i bilen...? Det kommer jo til å synes.
Når på dagen er det du skal dra? Hvis det er tidlig på dagen kan jeg fortsatt være behjelpelig. Spesielt hvis det innebærer muligheter for skyss til Hamar... Kommer ikke til å synes.. Skal ha med tepper og slikt.. Og gå igjennom Luna heftig nå.. + at mamma skal hjelpe meg med støvsuging og vasking innvendig av bilen i morgen ettermiddag | |
|
| |
Julie
Antall Innlegg : 2315 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Bodø
| Tema: Re: Hund på tog Tor Aug 27 2009, 18:07 | |
| Vi skal ta tog fra Bodø til Lillestrøm i novmber med tre hunder vi! Tjohei så jeg gleder meg! Håper da virkelig vi får lufta hundene underveis?? | |
|
| |
IdaCharlotte
Antall Innlegg : 228 Join date : 23.06.2009 Age : 29 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Hund på tog Tor Aug 27 2009, 18:21 | |
| Har reist med tog noen ganger kan mann vel si men hund azza;) det som er lurt, Ha me bur å vann, evnt. mat spørs kor langt en skal reise når vi tok tog fra stocholm til narvik, så var det 4 hunder å 5 personer i en sånn bittelitn kupe, da satt wheaten vår på fange i over 5 tima, fordi det ikke hva plass på gulve til hun... S | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Hund på tog | |
| |
|
| |
| Hund på tog | |
|