| Hund i Kargo | |
|
+7Gry Elena Cesilie Kaja Marita Gerd-Marit Camilla camillahoel 11 posters |
Av | Innlegg |
---|
camillahoel
Antall Innlegg : 866 Join date : 11.06.2009 Age : 40 Bosted : Stavanger
| Tema: Hund i Kargo Tor Jun 25 2009, 09:06 | |
| Noen som vet hvor på flyplassen jeg får tilbake bikkja som blir sendt i Kargo? Har de eget rom for ankomst av levende dyr? Tar flyet fra Bergen til Trondheim idag, og har aldri sendt hundene i Kargo før, og er passe stressa kan man si... | |
|
| |
Camilla
Antall Innlegg : 801 Join date : 10.06.2009 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Hund i Kargo Tor Jun 25 2009, 09:13 | |
| Vet ikke hvor de kommer når du lander i Trondheim, men når du sender med kargo til Bergen kommer de i det store bygget til venstre for selve flyplassen (forbi der som du kan leie biler og ca 100 m lengre bort i i veien).. | |
|
| |
camillahoel
| Tema: Re: Hund i Kargo Tor Jun 25 2009, 09:15 | |
| Herlighet. For et styr da | |
|
| |
Camilla
Antall Innlegg : 801 Join date : 10.06.2009 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Hund i Kargo Tor Jun 25 2009, 10:07 | |
| Ja, jeg gikk og leitet som en galning på flesland når Dennis kom til Bergen. Det var et styr.. Men det er ikke vanskelig å finne om du bare får riktige opplysninger | |
|
| |
Gerd-Marit
Antall Innlegg : 454 Join date : 14.06.2009 Age : 55 Bosted : Sandnes
| Tema: Re: Hund i Kargo Tor Jun 25 2009, 10:20 | |
| Kanskje litt sent å komme med for denne gangen og kanskje det er noe alle vet, men spør allikevel: Veier ikke dp mindre enn 6 kilo? Kan de ikke gå i kabinen da? Selvfølgelig vanskelig hvis du har mange, eller det er flere hunde-reisende pr. fly men... Når jeg hentet Cora sa de at grensen var på 8 kilo - og noen sier 6 kilo, men i så fall kan de sitte i bag inne - så blir det mindre styr
Uansett - lykke til og god tur. | |
|
| |
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Hund i Kargo Tor Jun 25 2009, 11:18 | |
| Hvordan det er i Trondheim vet jeg ikke, men på Gardermoen blir det i allefall levert ut på samme sted som spesialbagasjen blir levert ut (sykler etc som ikke går på bagasjebåndet) Helt inntil veggen på høyre side når man flyr innenlands. På Sola flyplass i Stavanger var det samme system. Da ble hunden levert ut fra en dør på siden ved bagasjebåndet. Ikke noe stress, er bare å spørre hvis du ikke finner fram. | |
|
| |
camillahoel
| Tema: Re: Hund i Kargo Tor Jun 25 2009, 11:51 | |
| Ok, finner nok ut. Nå har jeg kjøpt et stort bur med hjul! Tenkte at jeg likegreit kunne sende begge to i kargoen så slipper jeg å drasse med både bag og bur osvosv. | |
|
| |
Kaja
Antall Innlegg : 2008 Join date : 15.06.2009 Age : 42
| Tema: Re: Hund i Kargo Tor Jun 25 2009, 13:06 | |
| På Gardermoen vet jeg at de bare blir kjørt ut på en stor henger som blir satt innenfor døra ved bagasjebåndene. Og ingen som passer på. Så jeg stresser som en gal hver gang jeg reiser med hund i cargo for å nå fremt il hundene er der. HVordan det er i Trondheim vet jeg ikke. Men spør når du går av flyet du så finner du nok frem, ev spør når du leverer hundene på Flesland. I Baltikum kommer hundene på bagasjebåndene sammen med koffertene da.. :affraid: Det gikk nå bra det også. Dette er ikke vanlig prosedyre i Norge... Cargo er helt fint, og jeg synes det er topp når man kan sette to hunder som trives sammen, i samme bur. Men jeg spør jo også hundre ganger da om hundene mine har kommet med flyet Både cabinpersonalet og kapteinen.. GOD TUR TIL TRONDHEIM | |
|
| |
Cesilie
Antall Innlegg : 1217 Join date : 12.06.2009 Age : 40 Bosted : Larvik
| Tema: Re: Hund i Kargo Tor Jun 25 2009, 13:29 | |
| | |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Hund i Kargo Tor Jun 25 2009, 14:03 | |
| Jeg reagerte også litt på at Felizia sto alene utenfor bagasjebåndene når vi kom fra Budapest for noen uker side, lett å rappe hunden der ja Men i Budapest så kom hun jaggu på bagasjebåndet og det synes jeg ikkeno om | |
|
| |
Simira
Antall Innlegg : 1072 Join date : 14.06.2009 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Hund i Kargo Tor Jun 25 2009, 14:32 | |
| | |
|
| |
IdaCharlotte
Antall Innlegg : 228 Join date : 23.06.2009 Age : 29 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Hund i Kargo Tor Jun 25 2009, 14:33 | |
| | |
|
| |
Kaja
| Tema: Re: Hund i Kargo Tor Jun 25 2009, 15:20 | |
| Vi har flere ganger hatt to hund i samme bur. vet om en hel del andre som har det også, og dette med forskjellige flyselskaper.. Det er nok spesialbagasje de kommer med, men de blir allikevel satt på denne alene uten tilsyn.. | |
|
| |
Kaja
| |
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Hund i Kargo Tor Jun 25 2009, 15:28 | |
| 2 hunder i samme bur går utmerket det, har selv gjort det flere ganger, når du reiser innenlands så får du de i hvertfall utlevert i spesialbagasjen men ikke på utland | |
|
| |
Tiny Amigo
Antall Innlegg : 107 Join date : 10.06.2009 Age : 41 Bosted : Verdal
| Tema: Re: Hund i Kargo Tor Jun 25 2009, 16:02 | |
| Du henter hunden inne på et rom nede, det sitter vektere der...Like ved rullebåndet som du får bagasjen på. Værnes flyplass er liten så du finner nok hundene dine lett Det er 1 rullebånd for å hente bagasje | |
|
| |
Nero-Noir
Antall Innlegg : 371 Join date : 11.06.2009 Bosted : Nesflaten
| Tema: Re: Hund i Kargo Tor Jun 25 2009, 18:16 | |
| Glemmer ikke en gang for mange år siden, landet i Harstad, alene med en liten jente. Min kjære Nero (Dobermann) reiste med cargo. Kom frem på Evenes, mange forann bagasjebåndet, og der kom han på transportbåndet, hadde ikke sjans å rekke frem og langt mindre ta han ned alene med en liten baby i armene og ikke nok med det, i svingen ramlet kassen ned av båndet :affraid: Jett om det var en lite kjekk opplevelse...men det gikk godt, Nero brydde seg ikke i det hele tatt og logret fornøyd og skjønte ikke helt hva som skjedde Ikke brydde han seg med å fly senere heller. Men jeg skjekket neste gang, slik at jeg var sikker han ikke kom på transportbåndet. Har intrykk av at det er bedre rutiner nå enn før. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Hund i Kargo Tor Jun 25 2009, 18:28 | |
| - Nero-Noir skrev:
- Glemmer ikke en gang for mange år siden, landet i Harstad, alene med en liten jente. Min kjære Nero (Dobermann) reiste med cargo. Kom frem på Evenes, mange forann bagasjebåndet, og der kom han på transportbåndet, hadde ikke sjans å rekke frem og langt mindre ta han ned alene med en liten baby i armene og ikke nok med det, i svingen ramlet kassen ned av båndet :affraid: Jett om det var en lite kjekk opplevelse...men det gikk godt, Nero brydde seg ikke i det hele tatt og logret fornøyd og skjønte ikke helt hva som skjedde Ikke brydde han seg med å fly senere heller. Men jeg skjekket neste gang, slik at jeg var sikker han ikke kom på transportbåndet. Har intrykk av at det er bedre rutiner nå enn før.
Guri malla, da hadde jeg fått sjokk. :affraid: |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Hund i Kargo | |
| |
|
| |
| Hund i Kargo | |
|