|
| Ja, jeg ER stolt av mitt hundehold! ATTESTEN s.6 | |
|
+19~Linda~ Nina (Kennel Dijontoma) xitamiz kennel Eva Gry Elena Maiken jeanette Lene AH Marion G ylva Bente Fixa Julie Linn Fanny Simira Caroline Fly 23 posters | |
Av | Innlegg |
---|
Gjest Gjest
| Tema: Re: Ja, jeg ER stolt av mitt hundehold! ATTESTEN s.6 Ons Nov 03 2010, 23:48 | |
| - Fixa skrev:
- Anette&Dior skrev:
- Norwinstars skrev:
- Anette&Dior skrev:
Men alt VI vet er det trådstarter sier! Og som nevnt over her så kommer de ikke uanmeldt! Jeg fikk ingen forvarsel. Hva antyder du, Anette?
Deres spydigheter og sammenligninger med Åsnes-tragedien kan dere spare dere for. Ærlig talt!!! For at mattilsynet skal komme uanmeldt skal de ha en ganske heftig sak på gang! Da er det virkelig stygt! Dette vet jeg fordi jeg har en venn som er veterinær i mattilsynet!
Jeg antyder absolutt ingenting, og jeg samenlignet deg aldeles IKKE med Aud Stockman, det var bare en komentar om hvor "bra" det er å ha mattilsynet som dyreverge!!
Skjønner ikke hvorfor du tar alt til deg på verst tenklige måte, hvis alt er så flott og fint, så sett deg tilbake og slapp av da vel!! Nå har jo ikke tråstarter vært så aktiv her inne da, med andre ord, tatt det helt med ro og bare lagt ut melding om hva som skjedde i går kveld, som i mine øyne også gir en beskjed til de som har ringt inn, at det var ingenting å finne! Hvem som er ildsjelene i denne saken lyser jo på lang vei Ikke missforstå, bare en tanke fra min side, om hvem som er mest aktiv her, som tydligvis ikke gir seg, og som mener at systemet ikke fungerer siden de ikke fant noe å slå ned på He he, lurt sagt! Jeg har mange ganger prøvd å komme med konstruktiv kritikk, eller bare fakta. Men det blir tatt ille opp! Er ikke så mange som tåler at jeg stiller spørsmål! Må bli tålt at en sak blir belyst fra flere sider!! |
| | | Fixa
Antall Innlegg : 1302 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim (Rognes)
| Tema: Re: Ja, jeg ER stolt av mitt hundehold! ATTESTEN s.6 Ons Nov 03 2010, 23:50 | |
| - Lena skrev:
- Fixa skrev:
Nå har jo ikke tråstarter vært så aktiv her inne da, med andre ord, tatt det helt med ro og bare lagt ut melding om hva som skjedde i går kveld, som i mine øyne også gir en beskjed til de som har ringt inn, at det var ingenting å finne! Hvem som er ildsjelene i denne saken lyser jo på lang vei Ikke missforstå, bare en tanke fra min side, om hvem som er mest aktiv her, som tydligvis ikke gir seg, og som mener at systemet ikke fungerer siden de ikke fant noe å slå ned på NÅ bør du passe dine uttalelser Ingrid! Nei vettu meg hva, DU bør begynne å IKKE ta ting personlig!! Alt trådstarter har gjordt er å legge ut hva som skjedde i går, og at hun fikk en plettfri attest. Ut fra DETTE skjønner ikke jeg hvorfor dere begynner å kommnetere å rakke ned på systemet, det FOR MEG er å vise missnøye! Derfor skrev jeg det jeg skrev, og STÅR for det, å det UTEN å peke ut noen! | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Ja, jeg ER stolt av mitt hundehold! ATTESTEN s.6 Ons Nov 03 2010, 23:51 | |
| - Anette&Dior skrev:
- Fixa skrev:
- Anette&Dior skrev:
- Norwinstars skrev:
- Anette&Dior skrev:
Men alt VI vet er det trådstarter sier! Og som nevnt over her så kommer de ikke uanmeldt! Jeg fikk ingen forvarsel. Hva antyder du, Anette?
Deres spydigheter og sammenligninger med Åsnes-tragedien kan dere spare dere for. Ærlig talt!!! For at mattilsynet skal komme uanmeldt skal de ha en ganske heftig sak på gang! Da er det virkelig stygt! Dette vet jeg fordi jeg har en venn som er veterinær i mattilsynet!
Jeg antyder absolutt ingenting, og jeg samenlignet deg aldeles IKKE med Aud Stockman, det var bare en komentar om hvor "bra" det er å ha mattilsynet som dyreverge!!
Skjønner ikke hvorfor du tar alt til deg på verst tenklige måte, hvis alt er så flott og fint, så sett deg tilbake og slapp av da vel!! Nå har jo ikke tråstarter vært så aktiv her inne da, med andre ord, tatt det helt med ro og bare lagt ut melding om hva som skjedde i går kveld, som i mine øyne også gir en beskjed til de som har ringt inn, at det var ingenting å finne! Hvem som er ildsjelene i denne saken lyser jo på lang vei Ikke missforstå, bare en tanke fra min side, om hvem som er mest aktiv her, som tydligvis ikke gir seg, og som mener at systemet ikke fungerer siden de ikke fant noe å slå ned på He he, lurt sagt! Jeg har mange ganger prøvd å komme med konstruktiv kritikk, eller bare fakta. Men det blir tatt ille opp! Er ikke så mange som tåler at jeg stiller spørsmål!
Må bli tålt at en sak blir belyst fra flere sider!! Og forresten, har ALDELES IKKE anntydet at systemet ikke fungerer fordi Norwinstars fikk stjerne i boka! Å si det er å dra det litt vel langt! |
| | | Fixa
Antall Innlegg : 1302 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim (Rognes)
| Tema: Re: Ja, jeg ER stolt av mitt hundehold! ATTESTEN s.6 Ons Nov 03 2010, 23:54 | |
| - Anette&Dior skrev:
- Fixa skrev:
- Anette&Dior skrev:
- Norwinstars skrev:
- Anette&Dior skrev:
Skjønner ikke hvorfor du tar alt til deg på verst tenklige måte, hvis alt er så flott og fint, så sett deg tilbake og slapp av da vel!! Nå har jo ikke tråstarter vært så aktiv her inne da, med andre ord, tatt det helt med ro og bare lagt ut melding om hva som skjedde i går kveld, som i mine øyne også gir en beskjed til de som har ringt inn, at det var ingenting å finne! Hvem som er ildsjelene i denne saken lyser jo på lang vei Ikke missforstå, bare en tanke fra min side, om hvem som er mest aktiv her, som tydligvis ikke gir seg, og som mener at systemet ikke fungerer siden de ikke fant noe å slå ned på He he, lurt sagt! Jeg har mange ganger prøvd å komme med konstruktiv kritikk, eller bare fakta. Men det blir tatt ille opp! Er ikke så mange som tåler at jeg stiller spørsmål!
Må bli tålt at en sak blir belyst fra flere sider!! Ja for all del, men i dette tilfelle mener jeg at det blir å stille seg tvilende til saken Har man spørsmål, f.eks det som Lena lurer på, som jeg også lurer på forsåvidt, er hva som skal til før man får en advarsel. Da er det kanskje bedre å spørre privat eller mattilsynet selv, istedet for å begynne å diskutere her inne om hvorvidt systemet fungerer, når det er snakk om et spesifik oppdrett, hadde det vært en generel sak, så hadde jeg ikke hatt noe å sagt på det | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Ja, jeg ER stolt av mitt hundehold! ATTESTEN s.6 Ons Nov 03 2010, 23:58 | |
| - Fixa skrev:
- Lena skrev:
- Fixa skrev:
Nå har jo ikke tråstarter vært så aktiv her inne da, med andre ord, tatt det helt med ro og bare lagt ut melding om hva som skjedde i går kveld, som i mine øyne også gir en beskjed til de som har ringt inn, at det var ingenting å finne! Hvem som er ildsjelene i denne saken lyser jo på lang vei Ikke missforstå, bare en tanke fra min side, om hvem som er mest aktiv her, som tydligvis ikke gir seg, og som mener at systemet ikke fungerer siden de ikke fant noe å slå ned på NÅ bør du passe dine uttalelser Ingrid! Nei vettu meg hva, DU bør begynne å IKKE ta ting personlig!! Alt trådstarter har gjordt er å legge ut hva som skjedde i går, og at hun fikk en plettfri attest. Ut fra DETTE skjønner ikke jeg hvorfor dere begynner å kommnetere å rakke ned på systemet, det FOR MEG er å vise missnøye! Derfor skrev jeg det jeg skrev, og STÅR for det, å det UTEN å peke ut noen! Du peker mer enn jeg tror du er klar over selv Ingrid! Jeg var faktisk ikke klar over at man fikk flere advarsler, og om jeg stiller spørsmål om det, kan du være så vennlig å ikke tolke det noen annen vei enn hva det er ment. Et spørsmål om hvordan systemet faktisk fungerer! Jeg vet ikke hva trådstarter var ute etter når hun laget denne tråden, men man må faktisk regne med litt andre tilbakemeldinger enn denne: |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Ja, jeg ER stolt av mitt hundehold! ATTESTEN s.6 Tor Nov 04 2010, 00:00 | |
| - Fixa skrev:
- Anette&Dior skrev:
- Fixa skrev:
- Anette&Dior skrev:
- Norwinstars skrev:
- Anette&Dior skrev:
Må bli tålt at en sak blir belyst fra flere sider!! Ja for all del, men i dette tilfelle mener jeg at det blir å stille seg tvilende til saken Har man spørsmål, f.eks det som Lena lurer på, som jeg også lurer på forsåvidt, er hva som skal til før man får en advarsel. Da er det kanskje bedre å spørre privat eller mattilsynet selv, istedet for å begynne å diskutere her inne om hvorvidt systemet fungerer, når det er snakk om et spesifik oppdrett, hadde det vært en generel sak, så hadde jeg ikke hatt noe å sagt på det Det jeg belyste var at MATTILSYNET ikke burde vært dyrenes vokter, ikke om Norwinstars har et bra eller dårlig oppdrett. Selv om det tydeligvis ble tatt sånn!! Og jeg sier og at det finnes mange sider av en sak, må tåle å bli stilt spørsmålstegn til dette, da noen tydeligvis har ment at Norwinstars har noe snusk på gang! Har de ikke det så er det helt topp!! Når Norwinstars selv går ut med det må de ta takhøyde for eventuelle svar eller spørsmål! |
| | | Fixa
| Tema: Re: Ja, jeg ER stolt av mitt hundehold! ATTESTEN s.6 Tor Nov 04 2010, 00:01 | |
| - Anette&Dior skrev:
- Fixa skrev:
- Anette&Dior skrev:
- Fixa skrev:
- Anette&Dior skrev:
- Norwinstars skrev:
- Anette&Dior skrev:
Må bli tålt at en sak blir belyst fra flere sider!! Ja for all del, men i dette tilfelle mener jeg at det blir å stille seg tvilende til saken Har man spørsmål, f.eks det som Lena lurer på, som jeg også lurer på forsåvidt, er hva som skal til før man får en advarsel. Da er det kanskje bedre å spørre privat eller mattilsynet selv, istedet for å begynne å diskutere her inne om hvorvidt systemet fungerer, når det er snakk om et spesifik oppdrett, hadde det vært en generel sak, så hadde jeg ikke hatt noe å sagt på det Det jeg belyste var at MATTILSYNET ikke burde vært dyrenes vokter, ikke om Norwinstars har et bra eller dårlig oppdrett. Selv om det tydeligvis ble tatt sånn!! Og jeg sier og at det finnes mange sider av en sak, må tåle å bli stilt spørsmålstegn til dette, da noen tydeligvis har ment at Norwinstars har noe snusk på gang!
Har de ikke det så er det helt topp!!
Når Norwinstars selv går ut med det må de ta takhøyde for eventuelle svar eller spørsmål! Ja ikke sant | |
| | | Fixa
| Tema: Re: Ja, jeg ER stolt av mitt hundehold! ATTESTEN s.6 Tor Nov 04 2010, 03:05 | |
| - Lena skrev:
- Fixa skrev:
- Lena skrev:
- Fixa skrev:
Nå har jo ikke tråstarter vært så aktiv her inne da, med andre ord, tatt det helt med ro og bare lagt ut melding om hva som skjedde i går kveld, som i mine øyne også gir en beskjed til de som har ringt inn, at det var ingenting å finne! Hvem som er ildsjelene i denne saken lyser jo på lang vei Ikke missforstå, bare en tanke fra min side, om hvem som er mest aktiv her, som tydligvis ikke gir seg, og som mener at systemet ikke fungerer siden de ikke fant noe å slå ned på NÅ bør du passe dine uttalelser Ingrid! Nei vettu meg hva, DU bør begynne å IKKE ta ting personlig!! Alt trådstarter har gjordt er å legge ut hva som skjedde i går, og at hun fikk en plettfri attest. Ut fra DETTE skjønner ikke jeg hvorfor dere begynner å kommnetere å rakke ned på systemet, det FOR MEG er å vise missnøye! Derfor skrev jeg det jeg skrev, og STÅR for det, å det UTEN å peke ut noen! Du peker mer enn jeg tror du er klar over selv Ingrid! Jeg var faktisk ikke klar over at man fikk flere advarsler, og om jeg stiller spørsmål om det, kan du være så vennlig å ikke tolke det noen annen vei enn hva det er ment. Et spørsmål om hvordan systemet faktisk fungerer!
Jeg vet ikke hva trådstarter var ute etter når hun laget denne tråden, men man må faktisk regne med litt andre tilbakemeldinger enn denne:
Oh dear drama Sender deg PM jeg Lena, så dum som jeg er blir det moro å se om jeg får det til | |
| | | AH
Antall Innlegg : 314 Join date : 18.06.2009 Bosted : Norge
| Tema: Re: Ja, jeg ER stolt av mitt hundehold! ATTESTEN s.6 Tor Nov 04 2010, 10:42 | |
| Først må jeg få lov til å si at "jeg datt litt av her" Himla navn, er det virklig mulig å falle så dypt (hvis det nå er noen i miljøet som har annmelt dette til mattilsynet) Hev deg høyt over dette Marian. Missunnelsen er visst den største driften mennesket har, og jeg kan ikke se noen annen grunn til at noen prøver å gjøre livet ditt surt. Stå på | |
| | | Lene
Antall Innlegg : 2752 Join date : 15.06.2009 Age : 41 Bosted : Trondheim
| | | | Gjest Gjest
| | | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Ja, jeg ER stolt av mitt hundehold! ATTESTEN s.6 Tor Nov 04 2010, 11:22 | |
| Tusen takk, Lene! |
| | | jeanette
Antall Innlegg : 478 Join date : 16.06.2009 Age : 46
| | | | Maiken
Antall Innlegg : 1150 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Hokksund
| Tema: Re: Ja, jeg ER stolt av mitt hundehold! ATTESTEN s.6 Tor Nov 04 2010, 16:23 | |
| | |
| | | Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| | | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Ja, jeg ER stolt av mitt hundehold! ATTESTEN s.6 Tor Nov 04 2010, 16:32 | |
| |
| | | Eva Admin
Antall Innlegg : 1839 Join date : 10.06.2009 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Ja, jeg ER stolt av mitt hundehold! ATTESTEN s.6 Tor Nov 04 2010, 19:02 | |
| | |
| | | xitamiz kennel
Antall Innlegg : 187 Join date : 15.06.2009 Age : 62 Bosted : Enköping, Sverige
| Tema: Re: Ja, jeg ER stolt av mitt hundehold! ATTESTEN s.6 Fre Nov 05 2010, 10:24 | |
| - Norwinstars skrev:
- I går kveld fikk jeg besøk av 2 personer fra Dyrevernsnemnda. De var utsendt fra Mattilsynet etter en bekymringsmelding om at jeg drev masseoppdrett og solgte syke hunder. :scratch:
Resultat: En plettfri attest ville jeg få, noe jeg med stolthet kommer til vise frem.
Tilbakemeldingen jeg fikk da jeg ringte mattilsynet i dag var at jeg skulle være STOLT AV MITT HUNDEHOLD.
Hej När man är framgångs rik som uppfödare eller har åsikter som vissa tycker känns hotfulla så får man ibland räkna med att få anmälningar till kennelkonsulenter eller kommunens kontrollanter. Det är ren avundsjuka och resulterar sällan i någonting över huvudtaget. Jag har själv råkat ut för dessa patetiska försök att jävlas. Det sköna är att under de år jag varit uppfödare sedan 1993 så har jag ALDRIG fått en endaste anmärkning på mitt sätt att bedriva uppfödning, eller på djur hållningen här. Dessutom är vår kennel godkänd av kommunens hälsovårds nämnd. Jag tar gärna emot kennel konsulenterna när de kommer. Men tycker att man får se hur lågt många uppfödare ( och ibland andra avundsfulla människor) behandlar sina kolleger att smyga bakom annonyma anmälningar. så att du fick besök och fick ett prickfritt protokoll är till din fördel så var stolt över det:-) Leena Ekroth | |
| | | Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| | | | Fixa
| Tema: Re: Ja, jeg ER stolt av mitt hundehold! ATTESTEN s.6 Lør Nov 06 2010, 19:04 | |
| | |
| | | Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Ja, jeg ER stolt av mitt hundehold! ATTESTEN s.6 Søn Nov 07 2010, 00:05 | |
| | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Ja, jeg ER stolt av mitt hundehold! ATTESTEN s.6 Søn Nov 07 2010, 05:51 | |
| |
| | | xitamiz kennel
| Tema: Re: Ja, jeg ER stolt av mitt hundehold! ATTESTEN s.6 Søn Nov 07 2010, 07:54 | |
| "Og, ja, det er skammelig at viktige ressurser får tiden sin brukt opp pga sjalusi mellom oppdrettere. Men det sier jo litt mer om anmelder enn om meg. " Hej Jah håller med dig och Nina att tyvärr så tar dessa okynnes anmälmingar bort tid från kontrollanternas viktigare ärenden. Jag har frågat vid ett par tillfällen om de kommer för att det ligger en anmälan bakom och det har bekräftat att det tyvärr ligger till så och nästan ursäktat sig för att de ändå måste komma fast de redan varit på ett " normlabesök" hos mig kanske för inte så länge sen. Det måste ju åka ut om de kommer en anmälan. Men som jag skrev tidigare s¨å är de välkomna hit och jag brukar passa på att fråga dom om saker och ta vara på besöket på ett positivt sätt när de ändå är på plats. så jag kan ju säga att vill man komma åt mig den här vägen så är det ganska meningslöst försök att jävlas, he, he, he. så egentligen så kan man säga att dessa anonyma anmälningar hjälper mig att bygga upp ett riktigt bra rykte bland kontrollanter för de VET att här är allt perfekt och jag får ju varje gång ett bevis på papper hur bra allt sköts så TACK alla avundsjuka anmälare för att jag kan ståta mig med några extra fina kontroll protokoll i min pärm, Leena | |
| | | ~Linda~
Antall Innlegg : 79 Join date : 15.06.2009 Bosted : Stockholm Tullinge
| Tema: Re: Ja, jeg ER stolt av mitt hundehold! ATTESTEN s.6 Søn Nov 07 2010, 08:52 | |
| - Sitat :
- Hej
När man är framgångs rik som uppfödare eller har åsikter som vissa tycker känns hotfulla så får man ibland räkna med att få anmälningar till kennelkonsulenter eller kommunens kontrollanter. Det är ren avundsjuka och resulterar sällan i någonting över huvudtaget. Jag har själv råkat ut för dessa patetiska försök att jävlas. Det sköna är att under de år jag varit uppfödare sedan 1993 så har jag ALDRIG fått en endaste anmärkning på mitt sätt att bedriva uppfödning, eller på djur hållningen här. Dessutom är vår kennel godkänd av kommunens hälsovårds nämnd. Jag tar gärna emot kennel konsulenterna när de kommer. Men tycker att man får se hur lågt många uppfödare ( och ibland andra avundsfulla människor) behandlar sina kolleger att smyga bakom annonyma anmälningar.
så att du fick besök och fick ett prickfritt protokoll är till din fördel så var stolt över det:-)
Men asså har folk såå tråkigt eller såå bittra ,sura får vissa allt för stor spelplan eller?? Suck!!!.....ja man ska INTE kasta gurka när man sitter i ...... - Sitat :
- så egentligen så kan man säga att dessa anonyma anmälningar hjälper mig att bygga upp ett riktigt bra rykte bland kontrollanter för de VET att här är allt perfekt och jag får ju varje gång ett bevis på papper hur bra allt sköts så TACK alla avundsjuka anmälare för att jag kan ståta mig med några extra fina kontroll protokoll i min pärm,
helt rätt att vända det tillbaka mot dom som har anmält alltid bra att ha trumfkort på handen och man ska nog spela dom smart... och du har mååånga fina diplom på väggen oxå såå du är nog inte såå jäkla illa som uppfödare Kanske en dum fråga men veta vem som har anmält eller vad man är anmäld för?? //Linda | |
| | | xitamiz kennel
| Tema: Re: Ja, jeg ER stolt av mitt hundehold! ATTESTEN s.6 Søn Nov 07 2010, 10:17 | |
| Linda, man får inte veta vem som anmält om de gjort det anonymt ( men sen är det ju så att info har en förmåga att sippra fram och för egen del vet jag om i 2 fall vem som ligger bakom och 1 ett fall är jag nästan 100% säker på vem, men har valt att ignorera detta och låtsas som jag inte vet för det tjänar inget till att vara bitter på folk som säkerligen mår väldigt dåligt själva) Och varför bry sig i något som faktiskt jag själv tjänar på i längden:-)
Leena Ekroth | |
| | | Sponsored content
| Tema: Re: Ja, jeg ER stolt av mitt hundehold! ATTESTEN s.6 | |
| |
| | | | Ja, jeg ER stolt av mitt hundehold! ATTESTEN s.6 | |
|
Similar topics | |
|
| Permissions in this forum: | Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
| |
| |
| |