Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

når forer du hunden din om du drar på arbeid?

Go down 
+17
Benedicte
Nina (Kennel Dijontoma)
Linn
Marita
camillahoel
Gry Elena
Marion G
Fixa
Fanny
Kaja
Maiken
Takk for meg
ElinK
Garp
Lene
-linda-
Hilde-pin
21 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Hilde-pin

Hilde-pin

Antall Innlegg : 152

når forer du hunden din om du drar på arbeid? Empty
PosteTema: når forer du hunden din om du drar på arbeid?   når forer du hunden din om du drar på arbeid? EmptyMan Okt 25 2010, 10:26

Dette er noe jeg har tenkt på en stund...

Jeg forer 2 ganger daglig, morgen og sen ettermiddag.
Nå er jeg hjemmeværende pga barselpermisjon, og da får jo hundene lufte seg til forskjellige tider på døgnet, type tisseturer.. Da jeg gikk på skolen brukte jeg å fore Thinko på morgenen da jeg sto opp, også var det en kjapp tisserunde i hagen(det var alt thinko orket så tidlig på morgenen happy4 )

Synes dere det er greit å fore før man drar på jobb/skole for så å la hunden være alene i flere timer? Da tenker jeg mest på at de kanskje må fryktelig på do pga all maten de har spist på morgenen... iallefall om det går 8 timer før man er hjemme fra jobb...
Jeg tror jeg kommer til å begynne å fore på ettermiddag og så sent på kveld når jeg begynner på skole igjen, om de må på do på natta så hører jeg dem og da er det jo bare å slippe dem ut, værre om de må på do når jeg ikke er hjemme... huh3
Til Toppen Go down
-linda-

-linda-

Antall Innlegg : 1025

PosteTema: Re: når forer du hunden din om du drar på arbeid?   når forer du hunden din om du drar på arbeid? EmptyMan Okt 25 2010, 10:30

Jeg forer før jobb og, etter jobb.. Har fungert veldig bra for oss...
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Lene

Lene

Antall Innlegg : 2752

PosteTema: Re: når forer du hunden din om du drar på arbeid?   når forer du hunden din om du drar på arbeid? EmptyMan Okt 25 2010, 10:39

Her fores det bare en gang om dagen, av den enkle grunn at Azarel vil bare spise en gang.
Frokost er overhodet ikke interessant, så han får mat bare på ettermiddagen/kvelden. Han har alltid litt mat stående fremme, men det er meget sjelden at han spiser det i løpet av dagen uansett om han er hjemme eller er med på jobb.
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Garp

Garp

Antall Innlegg : 664

PosteTema: Re: når forer du hunden din om du drar på arbeid?   når forer du hunden din om du drar på arbeid? EmptyMan Okt 25 2010, 10:50

Lene skrev:
Her fores det bare en gang om dagen, av den enkle grunn at Azarel vil bare spise en gang.
Frokost er overhodet ikke interessant, så han får mat bare på ettermiddagen/kvelden.

Samme her. Han er såpass trøtt på morgenen at mat er uinterresant. Og på helgedager våkner han litt utover som timene går og da får han gjerne mat to ganger om dagen.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
ElinK

ElinK

Antall Innlegg : 2777

PosteTema: Re: når forer du hunden din om du drar på arbeid?   når forer du hunden din om du drar på arbeid? EmptyMan Okt 25 2010, 10:56

Gir mat 2 ganger om dagen. Scot klarer ikke å spise opp alt om han bare får mat på ettermiddagen.
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Takk for meg

Antall Innlegg : 457

PosteTema: Re: når forer du hunden din om du drar på arbeid?   når forer du hunden din om du drar på arbeid? EmptyMan Okt 25 2010, 10:58

Forer på ettermiddagen, dette pga at jeg
synes hundene må holde seg veldig lenge om jeg ikke er hjemme
og lufter dem i lunchen wink3 .
Den ene dp min får litt på morgenen også, men det er pga at hun ikke spiser noe særlig i det hele tatt.
Til Toppen Go down
Maiken

Maiken

Antall Innlegg : 1150

PosteTema: Re: når forer du hunden din om du drar på arbeid?   når forer du hunden din om du drar på arbeid? EmptyMan Okt 25 2010, 11:11

Forer en gang om dagen og det er alltid på kvelden ETTER trening biggrin Er ikke så deilig å løpe rundt eller hoppe hindre på fullstappet mage happy4 Så maten blir servert alt mellom 19 og 22 wink3
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Kaja

Kaja

Antall Innlegg : 2008

PosteTema: Re: når forer du hunden din om du drar på arbeid?   når forer du hunden din om du drar på arbeid? EmptyMan Okt 25 2010, 11:12

Hundene våre er ikke alene så altfor lenge, men de får uansett mat på morgenen i samsvar med lufting, og på ettermiddagen..
Har ikke vært noe problem for våre, og de holder seg fint i 8 timer om de må det. (de holder seg gjerne lenger også selv om de ikke må hehe)
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Fanny

Fanny

Antall Innlegg : 2788

PosteTema: Re: når forer du hunden din om du drar på arbeid?   når forer du hunden din om du drar på arbeid? EmptyMan Okt 25 2010, 11:16

Fôrer både morgen og kveld, og går tur på ca 1 km på morgenen (så da får hun gjort fra seg wink3 )
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Fixa

Fixa

Antall Innlegg : 1302

PosteTema: Re: når forer du hunden din om du drar på arbeid?   når forer du hunden din om du drar på arbeid? EmptyMan Okt 25 2010, 12:21

Stå opp en time tidligere, mat og luft, dra på jobb/skole wink3 Jeg forer to ganger om dagen, morgen og ikke senere enn 6 på kvelden. Jeg synes det blir for lenge for hundene å må vente helt til ettermiddagen før de får mat, det er mange timer fra kveld til ettermiddag på tom mage. Så jeg ville heller stått opp litt tidligere, matet og luftet, å så hatt god samvittighet for at det er mette hunder hjemme. Heller stå opp tiligere, enn å vente til ettermiddagen, bare for at de ikke skal gjøre fra seg inne (om de ikke holder seg) wink3
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Garp

Garp

PosteTema: Re: når forer du hunden din om du drar på arbeid?   når forer du hunden din om du drar på arbeid? EmptyMan Okt 25 2010, 12:31

Fixa skrev:
Stå opp en time tidligere, mat og luft, dra på jobb/skole wink3 Jeg forer to ganger om dagen, morgen og ikke senere enn 6 på kvelden. Jeg synes det blir for lenge for hundene å må vente helt til ettermiddagen før de får mat, det er mange timer fra kveld til ettermiddag på tom mage. Så jeg ville heller stått opp litt tidligere, matet og luftet, å så hatt god samvittighet for at det er mette hunder hjemme. Heller stå opp tiligere, enn å vente til ettermiddagen, bare for at de ikke skal gjøre fra seg inne (om de ikke holder seg) wink3

Haha, vet ikke hvem det hadde vært verst for jeg, Garp eller meg. lalala2 To morgentrøtte typer vi. Og jeg orker ikke stå opp i 5-6 tida for at Garp skal få mat jeg nei. Twisted Evil Jeg er en ond eier. afro Da får han bare vente til kvelden. Og hvis han er sulten sier han alltids ifra.
Til Toppen Go down
Marion G

Marion G

Antall Innlegg : 995

PosteTema: Re: når forer du hunden din om du drar på arbeid?   når forer du hunden din om du drar på arbeid? EmptyMan Okt 25 2010, 12:39

de voksne hundene får bare 1 gang til dagen,da på kvelden.Yngre valper år 3 ganger,da morgen,når jeg eller ungene kommer hjem,og kveld
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Fanny

Fanny

Antall Innlegg : 2788

PosteTema: Re: når forer du hunden din om du drar på arbeid?   når forer du hunden din om du drar på arbeid? EmptyMan Okt 25 2010, 12:46

Garp skrev:
Fixa skrev:

Haha, vet ikke hvem det hadde vært verst for jeg, Garp eller meg. lalala2 To morgentrøtte typer vi. Og jeg orker ikke stå opp i 5-6 tida for at Garp skal få mat jeg nei. Twisted Evil Jeg er en ond eier. afro Da får han bare vente til kvelden. Og hvis han er sulten sier han alltids ifra.

Ond eier med afro??? happy4
Er oppe lenge før kykkeli-ky, bare fordi jeg trenger enormt mye tid på å våkne blink00
Står opp halv 5, og er ikke våken før etter 7 en gang (og da har jeg allerede vært i bilen i en times tid...).
Smulen er ikke spesielt glad i å stå så tidlig opp, men hun setter pris på frokosten sin (vel og merke hvis hun får V&H), og neste måltid er ikke før kl. 17.30-18.00 sånn ca...
Omtrent 12 timer mellom hvert måltid (gir ikke så mye til frokost, hovedmåltidet er på kvelden/ettermiddagen)
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Gry Elena

Gry Elena

Antall Innlegg : 2849

PosteTema: Re: når forer du hunden din om du drar på arbeid?   når forer du hunden din om du drar på arbeid? EmptyMan Okt 25 2010, 13:28

Her fôrer vi 2 ganger om dagen, morgen og sen ettermiddag, kommer litt an på trening, om morgenen får de en tissetur før og etter maten i hagen og det går helt fint å holde seg selv om jeg skulle være borte mer enn 4-5 timer, jobber nemlig 50%. Om jeg skulle gitt mat bare en gang om dagen så hadde Toget (les Nemi) psyket meg ut, hun er nemlig sinnsyk etter mat, er sikker på at dere ALDRI har sett maken what3
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
camillahoel

camillahoel

Antall Innlegg : 866

PosteTema: Re: når forer du hunden din om du drar på arbeid?   når forer du hunden din om du drar på arbeid? EmptyMan Okt 25 2010, 14:11

Her fores hundene 2 x daglig. Hundene spiser det de orker etter en luftetur om morgenen og luftes igjen før man eventuelt reiser på jobb. Kiwi har ingen problemer med å holde seg i 8 timer, men selvfølgelig værre med han andre karen (men nå har jo jeg vært hjemmeværende siden i sommer da så det har ikke vært noen problem..). Middagen serveres mellom 18-20, alt ettersom hvor sen frokosten var.
Til Toppen Go down
Fixa

Fixa

PosteTema: Re: når forer du hunden din om du drar på arbeid?   når forer du hunden din om du drar på arbeid? EmptyMan Okt 25 2010, 14:48

Garp skrev:
Fixa skrev:

Veldig gla i senga vi også altså, men så er jeg så heldig at alle jentene sluker maten sin, de må ut å gjøre fra seg 15 min etterpå, og legger seg så for å sove videre, og klarer seg fint i drømmeland til ettermiddagen kommer, hærlig biggrin Er ikke bortskjemt med hundene mine altså lalala2
Til Toppen Go down
Garp

Garp

PosteTema: Re: når forer du hunden din om du drar på arbeid?   når forer du hunden din om du drar på arbeid? EmptyMan Okt 25 2010, 15:26

Fixa skrev:
Garp skrev:
Fixa skrev:

Veldig gla i senga vi også altså, men så er jeg så heldig at alle jentene sluker maten sin, de må ut å gjøre fra seg 15 min etterpå, og legger seg så for å sove videre, og klarer seg fint i drømmeland til ettermiddagen kommer, hærlig biggrin Er ikke bortskjemt med hundene mine altså lalala2

Ja du vet jo hvordan Garpen er.. Tar 20 min å spise opp, kan holde på bajsen i lange stunder selv på tur.. mad1 Kan være relativt frustrerende når man går og går og hunden kniper og kniper.. mad2
Til Toppen Go down
Fixa

Fixa

PosteTema: Re: når forer du hunden din om du drar på arbeid?   når forer du hunden din om du drar på arbeid? EmptyMan Okt 25 2010, 15:37

Garp skrev:
Fixa skrev:
Garp skrev:
Fixa skrev:

Ja du vet jo hvordan Garpen er.. Tar 20 min å spise opp, kan holde på bajsen i lange stunder selv på tur.. mad1 Kan være relativt frustrerende når man går og går og hunden kniper og kniper.. mad2

Oh yes rolleyes3 Bøllegutt plain3
Til Toppen Go down
Marita

Marita

Antall Innlegg : 1853

PosteTema: Re: når forer du hunden din om du drar på arbeid?   når forer du hunden din om du drar på arbeid? EmptyMan Okt 25 2010, 15:58

Kaja skrev:
Hundene våre er ikke alene så altfor lenge, men de får uansett mat på morgenen i samsvar med lufting, og på ettermiddagen..
Har ikke vært noe problem for våre, og de holder seg fint i 8 timer om de må det. (de holder seg gjerne lenger også selv om de ikke må hehe)

Samme her! Og lufteturen om morgenen er unnagjort på ca 5 minutter - den som må gjør ifra seg på den tiden der. Veldig kjekt med hunder man ikke trenger å gå med i timevis for at de skal gjøre fra seg både stort og smått happy6 '

Men skal vi på trening får de maten etter treninga - både for motivasjonens del (jeg bruker godbiter) pluss som Maiken sier at de skal slippe å springe rundt med magen full av mat.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Linn
Admin
Linn

Antall Innlegg : 3571

PosteTema: Re: når forer du hunden din om du drar på arbeid?   når forer du hunden din om du drar på arbeid? EmptyMan Okt 25 2010, 17:24

Vi fôrer to ganger daglig, morgen og ettermiddag.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)

Antall Innlegg : 3668

PosteTema: Re: når forer du hunden din om du drar på arbeid?   når forer du hunden din om du drar på arbeid? EmptyMan Okt 25 2010, 17:51

Her fôres voksne hunder 2 ganger daglig, morgen og kveld, men jeg deler opp maten sånn at morgenmåltidet utgjør en mindre prosent av den totale daglige fôrmengden enn kveldsmåltidet...kanskje sånn 40/60 eller 30/70, litt sånn ettersom....tørrfôr på morgenen og V&H på kvelden... Valper får en tur ut både før og etter mat mens voksne stort sett får tur ut enten før eller etter og da går vi bare rundt husene her vi bor i subbetempo er vi kanskje ute 10 min og når jeg har dårlig tid blir det litt mer 5 min...alle hundene vet hvert fall at innen vi har nådd tilbake til døren igjen så må de ha unnagjort det de har å gjøre, og det gjør de uansett hvor kort eller langt vi går... happy4 Når jeg er "flink" går vi en runde i båthavnen, og det er egentlig min plan å bli et bedre menneske og begynne å gå en sånn runde hver morgen...når Emma er stor nok til å være med å sykle er planen å bli et enda bedre menneske, og gå ut på do-runde med Jonas den blinde og så sykle en kjapp runde på Bygdøy med de to uten hadikapp, så får vi se hvor langt jeg kommer med det...jeg er veldig flink til å planlegge ting men det går gjerne noen år før jeg gjennomfører planene mine, hahaha! Embarassed
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Hilde-pin

Hilde-pin

Antall Innlegg : 152

PosteTema: Re: når forer du hunden din om du drar på arbeid?   når forer du hunden din om du drar på arbeid? EmptyMan Okt 25 2010, 18:41

Gry Elena skrev:
Her fôrer vi 2 ganger om dagen, morgen og sen ettermiddag, kommer litt an på trening, om morgenen får de en tissetur før og etter maten i hagen og det går helt fint å holde seg selv om jeg skulle være borte mer enn 4-5 timer, jobber nemlig 50%. Om jeg skulle gitt mat bare en gang om dagen så hadde Toget (les Nemi) psyket meg ut, hun er nemlig sinnsyk etter mat, er sikker på at dere ALDRI har sett maken what3

Jeg har maken... happy4 Whippeten her er sånn... what3 Og han har problemer med å holde seg på dagen.. han sover hele natten, men på dagen er det tissing uten like.... blink00 Og enda værre blir det om han har fått mat (vann) før han blir værende alene..
Til Toppen Go down
Benedicte

Benedicte

Antall Innlegg : 531

PosteTema: Re: når forer du hunden din om du drar på arbeid?   når forer du hunden din om du drar på arbeid? EmptyMan Okt 25 2010, 20:00

Cocos spiser ca 7 hver morgen, så kler jeg på meg osv, så stikker vi ut 07.15 og er inne igjenn 07.30-35.. han gjør fra seg 95% av gangene.. middag serveres ca 18.00, også går vi tur rett etterpå og da går han også alltid på do... tror han bare har kommet inn i en rutine som fungerer supert.. so no worries here!
Til Toppen Go down
Lex

Lex

Antall Innlegg : 2547

PosteTema: Re: når forer du hunden din om du drar på arbeid?   når forer du hunden din om du drar på arbeid? EmptyMan Okt 25 2010, 20:33

Her er det tur 10-20 min etter at jeg har vært på badet om morgenen. Så frokost, tørrfor med olje og vitaminer. De er så alene i 8 -8,5 timer. Ut å tisse i hagen. Skal vi være hjemme, så spiser vi middag, og så tur. Skal vi trene er det ut i hagen å tisse, skifte, kjøre til hundeklubben, kort tur, og lommene fulle av godteri (alt fra tørrfôr til pølse) og trene. Om de ikke har fått veldig mye godt, så får de en liten skål med tørrfôr og pølserester når vi kommer hjem.

Begge to gjør fra seg 1 til 2 ganger på morgenen og det samme på ettermiddagen. Har aldri hatt noe uhelll inne.
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
jeanett

jeanett

Antall Innlegg : 75

PosteTema: Re: når forer du hunden din om du drar på arbeid?   når forer du hunden din om du drar på arbeid? EmptyOns Okt 27 2010, 19:44

Jeg forer hundene 2 ganger daglig. 0430 på morgene, så en halvtimes tur. deretter ca 1630 på ettermiddaegn, altså mat hver 12 time.
Til Toppen Go down
http://www.beroax.com
Sponsored content

PosteTema: Re: når forer du hunden din om du drar på arbeid?   når forer du hunden din om du drar på arbeid? Empty

Til Toppen Go down

når forer du hunden din om du drar på arbeid?
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Nå drar jeg!! :D
» Hva fórer dere hundene deres med?
» Hva er giftig for hunden?
» Hunder i arbeid - Garp har blitt filmet...
» Klubben søker filmer av hunder i arbeid!