Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Skravletråd

Go down 
+43
Hege&Arco
tintin
CAMALIS
Vinnie
Anita.K
Tine
Anne&Denniz
Gerd-Marit
Marion G
Kinkade
NinaM
Caroline
Rune Monsen
Cathrine&Jazzi
Kaja
Kennel Mirenzo
Maiken
Hilde-pin
Camilla J
Marte
gøril
Maria
Ane
Garp
Lene
jeanette
ElinK
Linn
Eva
Nina (Kennel Dijontoma)
Julie
Bente
Benedicte
Lex
Ann-Helen
Fixa
Gry Elena
Marita
turid
Hera
Antamina
Fanny
-linda-
47 posters
Gå til side : Previous  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40  Next
AvInnlegg
Fanny

Fanny

Antall Innlegg : 2788

Skravletråd - Page 18 Empty
PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 18 EmptyMan Nov 08 2010, 21:20

Hilde-pin skrev:
Mine foreldres labrador bruker å ligge i gangen når hun er alene, og hun har laget fine mønstre i dørkarmen lalala2
Skjønner ikke helt hvordan hun har klart det, for det er heeelt nederst ved gulvet, og i tillegg i et hjørne.... blink00 Har hørt om slanger som kobler kjeven ut av ledd, men dette må være den første hunden.. leer3
Hun har også laget hull i gulvbelegget i tv-stua, midt på gulvet slik at alle kan se det happy4

happy4
Får vel bare sette pris på at smulen holder seg til det som er ødelagt fra før
happy4
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Hilde-pin

Hilde-pin

Antall Innlegg : 152

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 18 EmptyMan Nov 08 2010, 21:25

Kizz skrev:

Hadde jeg ikke vært i sjokk så hadde nok ungene fått kjeft, og jeg hadde sikkert bælja bøttevis med tårer...
Det var virkelig Halloweenstemning her ja...
Tror smulen synes det er litt moro å pirke litt i de tre partiene som med letthet kan pirkes i happy4
Og hun er til stor hjelp for å få fortgang i oppussingen happy4 happy4 happy4

Hehe ja en liten bonus med å ha hund, i allefall om man trenger en god grunn til å komme igang med oppussingen lalala2 biggrin

Til Toppen Go down
Fanny

Fanny

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 18 EmptyMan Nov 08 2010, 21:26

Hilde-pin skrev:
Kizz skrev:

Hadde jeg ikke vært i sjokk så hadde nok ungene fått kjeft, og jeg hadde sikkert bælja bøttevis med tårer...
Det var virkelig Halloweenstemning her ja...
Tror smulen synes det er litt moro å pirke litt i de tre partiene som med letthet kan pirkes i happy4

Hehe ja en liten bonus med å ha hund, i allefall om man trenger en god grunn til å komme igang med oppussingen lalala2 biggrin

Ungene er faktisk de som hjelper mest til lol!
Men det er greit det, jeg liker å pusse opp jeg happy6
Blir så innmari fint etterpå laught
Til Toppen Go down
Ann-Helen

Ann-Helen

Antall Innlegg : 1671

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 18 EmptyMan Nov 08 2010, 21:35

Kizz skrev:
Hilde-pin skrev:
Kizz skrev:
Hilde-pin skrev:
Kizz skrev:
Det var da som mad1
Smulen spiser opp gulvet!!!!!!
Som om ungene ikke hadde ødelagt det nok fra før!!!!!
Har jeg fortalt noen her inne om "episoden forrige vinter, med billakk i hele huset"?????????

Fortell, fortell happy5 excited

Hadde kjøpt meg en gammel herva Mercedez fordi jeg nekta å kjøre bilen til mannen min (dreiv med øvelseskjøring, tok lappen i mai i år...)
Med på kjøpet fikk jeg litt ekstra lakk til denne saken...
Skikkelig heftig fin Mercedezrød...
Den ble en iskald dag (ok, noen burde kanskje ikke latt denne stå inne, vet det jo nå i etterkant) like før Halloween skikkelig stemning i huset...
En av gutta hadde sparka boksen med lakk veggimellom (var visst sinna for et eller annet), og det så ut som om noen hadde dødd i trappa!!!!!
Tok oss nesten to måneder, og godt over 10.000,- å få fjerna lakken (og DÆVEN som det lukta!!!), og i dag sitter vi her med et i utgangspunktet nydelig tregulv som ikke helt har tålt medfarten...
Her og der går det liksom litt i oppløsning....
Så planen var egentlig å gjøre noe med det i sommer... men det ble ikke noe av...
Ender vel opp med at vi klasker laminat oppå, og fikser på gulvet etter at ungene har flytta hjemmefra happy4

Passet vel bra det, siden det snart var halloween laught
...men kan nok tenke meg at det luktet et par dager ja...
Kanskje det er derfor smulen din spiser gulvet...hun synes kanskje det er på tide med et nytt et? Laughing Twisted Evil

Hadde jeg ikke vært i sjokk så hadde nok ungene fått kjeft, og jeg hadde sikkert bælja bøttevis med tårer...Det var virkelig Halloweenstemning her ja...

Minnet meg om da ungene mine pynta hver sin side på bilen vår med å ripe inn tegninger med spisse steiner. "Se så fint mamma", sa de stolt. Visste ikke om jeg skulle le, grine eller kjefte, fikk fullstendig sjokk Shocked
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Fanny

Fanny

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 18 EmptyMan Nov 08 2010, 21:45

Ann-Helen skrev:
Kizz skrev:
Hilde-pin skrev:
Kizz skrev:
Hilde-pin skrev:
Kizz skrev:
Det var da som mad1
Smulen spiser opp gulvet!!!!!!
Som om ungene ikke hadde ødelagt det nok fra før!!!!!
Har jeg fortalt noen her inne om "episoden forrige vinter, med billakk i hele huset"?????????

Fortell, fortell happy5 excited

Hadde kjøpt meg en gammel herva Mercedez fordi jeg nekta å kjøre bilen til mannen min (dreiv med øvelseskjøring, tok lappen i mai i år...)
Med på kjøpet fikk jeg litt ekstra lakk til denne saken...
Skikkelig heftig fin Mercedezrød...
Den ble en iskald dag (ok, noen burde kanskje ikke latt denne stå inne, vet det jo nå i etterkant) like før Halloween skikkelig stemning i huset...
En av gutta hadde sparka boksen med lakk veggimellom (var visst sinna for et eller annet), og det så ut som om noen hadde dødd i trappa!!!!!
Tok oss nesten to måneder, og godt over 10.000,- å få fjerna lakken (og DÆVEN som det lukta!!!), og i dag sitter vi her med et i utgangspunktet nydelig tregulv som ikke helt har tålt medfarten...
Her og der går det liksom litt i oppløsning....
Så planen var egentlig å gjøre noe med det i sommer... men det ble ikke noe av...
Ender vel opp med at vi klasker laminat oppå, og fikser på gulvet etter at ungene har flytta hjemmefra happy4

Passet vel bra det, siden det snart var halloween laught
...men kan nok tenke meg at det luktet et par dager ja...
Kanskje det er derfor smulen din spiser gulvet...hun synes kanskje det er på tide med et nytt et? Laughing Twisted Evil

Hadde jeg ikke vært i sjokk så hadde nok ungene fått kjeft, og jeg hadde sikkert bælja bøttevis med tårer...Det var virkelig Halloweenstemning her ja...

Minnet meg om da ungene mine pynta hver sin side på bilen vår med å ripe inn tegninger med spisse steiner. "Se så fint mamma", sa de stolt. Visste ikke om jeg skulle le, grine eller kjefte, fikk fullstendig sjokk Shocked

Ja, sant det er morsomt når de ødelegger for tusenvis av kroner happy4
Utrolig at man kan bli så nummen og totalt lamma at man ikke får kjefta litt engang happy4
Til Toppen Go down
jeanette

jeanette

Antall Innlegg : 478

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 18 EmptyTir Nov 09 2010, 07:39

jeg er så glad, har begynt i ny jobb hvor jeg koser meg glugg ihjel happy6 happy5 happy5 happy5 begynte forrige uke med en opplæringsvakt, og denne uka jobber jeg faktisk full uke(selv som vikar), det er skikkelig uvant, men jammen meg godt å komme i gang oxo happy3 biggrin
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 18 EmptyTir Nov 09 2010, 07:42

jeanette skrev:
jeg er så glad, har begynt i ny jobb hvor jeg koser meg glugg ihjel happy6 happy5 happy5 happy5 begynte forrige uke med en opplæringsvakt, og denne uka jobber jeg faktisk full uke(selv som vikar), det er skikkelig uvant, men jammen meg godt å komme i gang oxo happy3 biggrin

Gratulerer med ny jobb happy5 happy6 wawe3
Kan jeg spørre hva du jobber med?
Fryktelig nysgjerrig gitt happy4
Til Toppen Go down
jeanette

jeanette

Antall Innlegg : 478

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 18 EmptyTir Nov 09 2010, 07:53

Kizz skrev:
jeanette skrev:

det er ett avlastningssenter for barn, samt boliger for godt fungerende psykisk utviklingshemmede. det er mye morro på jobben, og vi er ute og finner på noe ofte happy3 biggrin
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 18 EmptyTir Nov 09 2010, 07:55

jeanette skrev:
Kizz skrev:
jeanette skrev:

det er ett avlastningssenter for barn, samt boliger for godt fungerende psykisk utviklingshemmede. det er mye morro på jobben, og vi er ute og finner på noe ofte happy3 biggrin

Spennende happy6
Håper du vil trives med dette,
og at du får fast stilling etterhvert (hvis du ønsker det da happy3 )
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 18 EmptyTir Nov 09 2010, 10:15

Maria skrev:
Jeg har vel hatt ovnen på rundt 100 grader, kanskje bortimot 150 også. Har ikke hatt på varmluft, men det kan man nok med fordel ha, for da blir de nok tørrere. Skravletråd - Page 18 557338 Men poenget er at man må la de ligge å lufttørke helt til de er kalde etterpå, og de må ligge spredt sånn at de ikke kleber, men får tørke godt.

Jeg har også gjort som Ann-Helen og hatt godbiter i microen, og da er det også lufttørkinga etterpå som gjør susen. Skravletråd - Page 18 332565

Hvordan oppbevarer man disse etterpå???
Og hvor lenge kan dem ligge (i kjøleskap f.eks.)?
Kan de fryses uten å stekes på nytt ved opptining???
Har et brett i ovnen nå, men det ser MYE ut...
Rekker neppe å dytte alt i smulen i dag hvertfall happy4
Til Toppen Go down
Maria

Maria

Antall Innlegg : 2693

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 18 EmptyTir Nov 09 2010, 10:29

Hvor lenge de holder i kjøleskap vet jeg ikke, men noen dager går nok bra.

Du kan jo fryse ned, men da ville jeg lagt dem på kjøkkenpapir når de skal tines, for alt blir litt fuktig når det tiner. Jeg pleier å fryse godbiter i porsjonspakker, og da legger jeg dem på kjøkkenpapir når de tiner, samt at jeg tørker dem med kjøkkenpapir (bare dytter kjøkkenpapir på her og der om du skjønner) for å trekke ut den verste fuktigheta. Også må de få tine helt og ligge å tørke litt på kjøkkenbenken før de legges i pose/lomme, hvis ikke blir det bare kliss. Men de godbitene som er stekt og blitt litt harde og tørre utenpå er uansett bedre enn vanlige godbiter, selv etter at de har vært i fryseren. happy3

Bon Appètit til smulen! happy6
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Fanny

Fanny

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 18 EmptyTir Nov 09 2010, 10:44

Maria skrev:
Hvor lenge de holder i kjøleskap vet jeg ikke, men noen dager går nok bra.

Du kan jo fryse ned, men da ville jeg lagt dem på kjøkkenpapir når de skal tines, for alt blir litt fuktig når det tiner. Jeg pleier å fryse godbiter i porsjonspakker, og da legger jeg dem på kjøkkenpapir når de tiner, samt at jeg tørker dem med kjøkkenpapir (bare dytter kjøkkenpapir på her og der om du skjønner) for å trekke ut den verste fuktigheta. Også må de få tine helt og ligge å tørke litt på kjøkkenbenken før de legges i pose/lomme, hvis ikke blir det bare kliss. Men de godbitene som er stekt og blitt litt harde og tørre utenpå er uansett bedre enn vanlige godbiter, selv etter at de har vært i fryseren. happy3

Bon Appètit til smulen! happy6

Takk!!!!
Smulen likte dem hvertfall happy5
Bare venter på at alle skal bli så kalde at jeg kan drasse dem med på tur happy4
I mellomtiden er det tigging på gang her biggrin
Utrolig hvor pent hun kan stå når det er noe godt i nærheten wub4
Til Toppen Go down
Maria

Maria

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 18 EmptyTir Nov 09 2010, 10:53

Hehe, ja, det er utrolig hva en god godbit kan får frem! Laughing happy6
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 18 EmptyTir Nov 09 2010, 10:56

Maria skrev:
Hehe, ja, det er utrolig hva en god godbit kan får frem! Laughing happy6

Og hvor mye dritt man kan ha i ørene hvis godbiten ikke er så god.... happy4
Tenkte å sørge for å ALDRI mer ha "kjipe" godbiter happy4

Noen som har smakt lungemos???
Det lukter jo ganske godt, men er jo bare puke3 ekkelt...
Til Toppen Go down
Maria

Maria

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 18 EmptyTir Nov 09 2010, 11:01

Jeg har aldri smakt lungemos og bare ordet fikk meg til å unngå å bruke det som godbiter i mange år, helt til noen fristet Melba med det på trening en gang hvorpå hun gikk bananas og jeg måtte krype til korset å kjøpe det selv også! Laughing

Er en god del matvarer som jeg assosierer med godbiter til hund og som jeg aldri kunne spist selv, slik som lungemos, blodpølse og billige kjøttboller/pølser/fiskekaker...

Ler litt når jeg er i butikken og handler "hundemat" hvorpå barnefamilier kjøper det samme, bare til seg selv og barna!! Laughing (Jepp, jeg er sær når det kommer mat!! lalala2 )
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 18 EmptyTir Nov 09 2010, 11:03

Maria skrev:
Jeg har aldri smakt lungemos og bare ordet fikk meg til å unngå å bruke det som godbiter i mange år, helt til noen fristet Melba med det på trening en gang hvorpå hun gikk bananas og jeg måtte krype til korset å kjøpe det selv også! Laughing

Er en god del matvarer som jeg assosierer med godbiter til hund og som jeg aldri kunne spist selv, slik som lungemos, blodpølse og billige kjøttboller/pølser/fiskekaker...

Ler litt når jeg er i butikken og handler "hundemat" hvorpå barnefamilier kjøper det samme, bare til seg selv og barna!! Laughing (Jepp, jeg er sær når det kommer mat!! lalala2 )

Jeg også er sær på mat happy4 men det lukta faktisk overraskende godt what3
Tør ikke smake på det uansett.....
Da bare brekker jeg meg...
Til Toppen Go down
Maria

Maria

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 18 EmptyTir Nov 09 2010, 11:05

Lukta er faktisk god, merkelig nok!! huh3 Men spise LUNGEMOS!!! Usj... puke3
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 18 EmptyTir Nov 09 2010, 11:08

Maria skrev:
Lukta er faktisk god, merkelig nok!! huh3 Men spise LUNGEMOS!!! Usj... puke3

lol! lol! lol!
I KNOW!!!!!!!

Ha en fin dag!!!!
Skal ut i skogen og unngå å bli skutt biggrin
Til Toppen Go down
Ann-Helen

Ann-Helen

Antall Innlegg : 1671

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 18 EmptyTir Nov 09 2010, 11:40

Enig i at både lungemos og blodpølse lukter himla godt når det kommer utav ovnen, men havner ikke i minn munn nei ! Datter mi derimot spiser like mye selv når hun lager blodpølsegodbiter til hunden sin happy4
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Kaja

Kaja

Antall Innlegg : 2008

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 18 EmptyTir Nov 09 2010, 11:44

Jeg elsker lungemos... spiser den både kald og oppvarmet ()da blir den jo som grøt) sammen med koktepoteter og gulrøtter... Man må bare ikke tenke på hva det er.. ;o)

Blodpølse har jeg derimot ikke spist, som jeg vet om ihvertfall laughs
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 18 EmptyTir Nov 09 2010, 13:56

Jeg ELSKER blodpølse!!! happy7
Blodpølse spiser jeg stekt og ustekt. Den er jo kokt fra før, så ingen fare. Og smaken er sinnsyk god!!! excited
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva

Antall Innlegg : 1839

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 18 EmptyTir Nov 09 2010, 13:57

Norwinstars skrev:
Blodpølse spiser jeg stekt og ustekt. Den er jo kokt fra før, så ingen fare. Og smaken er sinnsyk god!!! excited

puke3
og lungemos... puke3

Aldri smakt, tror jeg står over. Er mye annet godt å spise! happy4
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
ElinK

ElinK

Antall Innlegg : 2777

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 18 EmptyTir Nov 09 2010, 13:59

Maria skrev:

Godt det ikke bare er meg. Jeg er supersær på enkelte ting. Såvidt jeg klarer å spise leverpostei, jeg vet jo at det er lever happy4
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Bente

Bente

Antall Innlegg : 1067

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 18 EmptyTir Nov 09 2010, 14:11

Norwinstars skrev:
Det gjorde jeg også,helt til en dag jeg kom til og tenke på hva det var happy4 Blir kvalm bare jeg tenker på det puke3
Til Toppen Go down
http://www.frismilla.weebly.com
Eva
Admin
Eva

Antall Innlegg : 1839

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 18 EmptyTir Nov 09 2010, 14:16

Bente skrev:
Norwinstars skrev:
Det gjorde jeg også,helt til en dag jeg kom til og tenke på hva det var happy4 Blir kvalm bare jeg tenker på det puke3

happy4 Det lå ikke i ordet?! happy4
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Sponsored content

PosteTema: Re: Skravletråd   Skravletråd - Page 18 Empty

Til Toppen Go down

Skravletråd
Til Toppen 
Side 18 av 40Gå til side : Previous  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40  Next
 Similar topics
-
» Skravletråd