Antall Innlegg : 1150 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Hokksund
Tema: Re: Skravletråd Tir Okt 26 2010, 19:19
Ann-Helen skrev:
Meg og datter mi holdt på en time for å tre sammen 2 stiger til 1 lang stige til feieren som kommer i morra. Til slutt måtte jeg ringe mannen min som er bortreist på jobb for å få forklaring over tlf (nederlag). Men det hjalp ikke stort, forsto ikke en dritt av den forklaringa og til slutt så blei jeg så forb...a at jeg bare la på Så strevde vi videre da, frk dum og fru dummere, men neida . Så kom plutselig svigerfar kjørende inn innkjørselen med ett lattermildt uttrykk i fjeset (viste seg mannen min hadde ringt han for assistanse), og på ca 10 sekund var stigen montert og satt oppetter veggen Mannfolk !! :roll:
ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
Tema: Re: Skravletråd Tir Okt 26 2010, 19:22
Maiken skrev:
Ann-Helen skrev:
Meg og datter mi holdt på en time for å tre sammen 2 stiger til 1 lang stige til feieren som kommer i morra. Til slutt måtte jeg ringe mannen min som er bortreist på jobb for å få forklaring over tlf (nederlag). Men det hjalp ikke stort, forsto ikke en dritt av den forklaringa og til slutt så blei jeg så forb...a at jeg bare la på Så strevde vi videre da, frk dum og fru dummere, men neida . Så kom plutselig svigerfar kjørende inn innkjørselen med ett lattermildt uttrykk i fjeset (viste seg mannen min hadde ringt han for assistanse), og på ca 10 sekund var stigen montert og satt oppetter veggen Mannfolk !! :roll:
Her hjemme er det jeg som er den handy, er litt moro det også
Maiken
Antall Innlegg : 1150 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Hokksund
Tema: Re: Skravletråd Tir Okt 26 2010, 19:32
ElinK skrev:
Sitter og ser på annonser på finn.no, har litt lyst på ny pus. Frister litt med en maine coon, synes de digre pusene er så søte
Du kan få den ene pusen min Hun er ingen main coon, men hun har da ganske så mye pels og er littegrann stor Stakkar Trixi har ikke vært inne på rundt 2 mnd fordi nabokatten bare skremmer henne vekk Hun bor nå i utkanten av gården og jeg ser henne bare glimtvis. Jeg hører henne rope når jeg lokker på henne, men hun tørr ikke komme Og Trixi som egentlig er den kosepusen!! Dumme nabopus!!
ElinK
Tema: Re: Skravletråd Tir Okt 26 2010, 19:35
Maiken skrev:
ElinK skrev:
Sitter og ser på annonser på finn.no, har litt lyst på ny pus. Frister litt med en maine coon, synes de digre pusene er så søte
Du kan få den ene pusen min Hun er ingen main coon, men hun har da ganske så mye pels og er littegrann stor Stakkar Trixi har ikke vært inne på rundt 2 mnd fordi nabokatten bare skremmer henne vekk Hun bor nå i utkanten av gården og jeg ser henne bare glimtvis. Jeg hører henne rope når jeg lokker på henne, men hun tørr ikke komme Og Trixi som egentlig er den kosepusen!! Dumme nabopus!!
Så søt da!! Hadde det vært opp til meg hadde vårt bittelille hus vært fullt av dyr. Dessverre er ikke mannen helt enig med meg. På tide å flytte til småbruk
Julie
Antall Innlegg : 2315 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Bodø
Tema: Re: Skravletråd Tir Okt 26 2010, 19:36
ElinK skrev:
Veldig søte!
Skulle jeg hatt katt (noe jeg ikke skal) skulle jeg hatt en korthårs rasekatt. Liker de litt mer elegante og langbeinte. Og hårete dyr kommer aldri inn i huset mitt igjen.
ElinK
Tema: Re: Skravletråd Tir Okt 26 2010, 19:38
Julie skrev:
ElinK skrev:
Veldig søte!
Skulle jeg hatt katt (noe jeg ikke skal) skulle jeg hatt en korthårs rasekatt. Liker de litt mer elegante og langbeinte. Og hårete dyr kommer aldri inn i huset mitt igjen.
Har jo mest lyst på bengal, men er ikke helt klar for det enda. Savner Sara altfor mye. Men hun var jo med når vi gikk kveldstur, gikk bra sammen med hunder, veldig sosial og pratsom (med oss) og kort, men deilig og myk pels. Som jeg savner lillegull
Julie
Tema: Re: Skravletråd Tir Okt 26 2010, 19:39
Her er katt for meg ja! Digger denne fargen og de stripene!
Britisk korthår:
Sist endret av Julie den Tir Okt 26 2010, 20:12, endret 1 gang
Ann-Helen
Antall Innlegg : 1671 Join date : 10.06.2009 Bosted : AUKRA
Tema: Re: Skravletråd Tir Okt 26 2010, 20:05
Søstra mi hadde Siameser tidligere. En hanne som sa bæ istedenfor mjau. Husker hvor jeg gledde meg til å se den da hun nettopp hadde fått den, hun hadde jo fortalt hvor fin den var,så jeg hadde store forventninger til den dyre "nydelige" katten. Fikk helt sjokk da jeg møtte den, for den var dessverre stygg rett og slett. Og inntrykket ble jo ikke bedre da den åpna munnen og sa bææ Syns jo han ble finere når jeg ble mer vandt med han da, men hjelpemeg for en sær og rar katt.
Julie
Tema: Re: Skravletråd Tir Okt 26 2010, 20:10
Syns siamesern er en fin katt. Helt i min gate, så langt jeg har en kattegate.. Er nok et utpreget hundemenneske ja
Ann-Helen
Tema: Re: Skravletråd Tir Okt 26 2010, 20:29
Julie skrev:
Syns siamesern er en fin katt. Helt i min gate, så langt jeg har en kattegate.. Er nok et utpreget hundemenneske ja
Har sett på bilder av de på forskjellige nettsider nå, og der var mange fine .Men den som ligna mest på den som hun hadde var mer sånn : http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Siam-red-tabby-point.jpg : Ikke helt min smak, men den hadde jo sin sjarm den og på et vis.
Julie
Tema: Re: Skravletråd Tir Okt 26 2010, 20:36
selvfølgelig forskjellige typer. Det var ikke den fineste siameseren jeg har sett nei.
Denne er fin:
Og en liten en:
Fanny
Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
Tema: Re: Skravletråd Tir Okt 26 2010, 20:40
Disse rasene synes jeg er fine, en med kort pels, og en med lang
Skulle jeg noensinne hatt katt, så hadde jeg nok drassa med meg en eller annen hittekatt hjem. En skikkelig gatemix av dimensjoner (med kort pels...) Men det kommer neppe til å skje
Ann-Helen
Tema: Re: Skravletråd Tir Okt 26 2010, 20:41
Ja de var jo kjempefine, men de ligna ikke mye på Hermann nei desverre
Julie
Tema: Re: Skravletråd Tir Okt 26 2010, 20:43
Ann-Helen skrev:
Stakkar Herman..
Ann-Helen
Tema: Re: Skravletråd Tir Okt 26 2010, 20:50
Julie skrev:
Ann-Helen skrev:
Stakkar Herman..
Ja har dårlig samvittighet no så snakka så ufint om han, dei va jo så glad i han :pale:
Julie
Tema: Re: Skravletråd Tir Okt 26 2010, 20:51
Ann-Helen skrev:
Julie skrev:
Ann-Helen skrev:
Stakkar Herman..
Ja har dårlig samvittighet no så snakka så ufint om han, dei va jo så glad i han :pale:
Utseende er ikke alt. Det er jo det indre som teller vettu.
Fanny
Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
Tema: Re: Skravletråd Tir Okt 26 2010, 20:53
Julie skrev:
Ann-Helen skrev:
Julie skrev:
Ann-Helen skrev:
Stakkar Herman..
Ann-Helen
Tema: Re: Skravletråd Tir Okt 26 2010, 20:54
Kizz skrev:
Julie skrev:
Ann-Helen skrev:
Julie skrev:
Ann-Helen skrev:
Stakkar Herman..
Julie
Tema: Re: Skravletråd Tir Okt 26 2010, 20:56
Ann-Helen skrev:
Kizz skrev:
Julie skrev:
Ann-Helen skrev:
Julie skrev:
Ann-Helen skrev:
Stakkar Herman..
Innvoller og vitale organer.
Nei, fy så stygt!
Ann-Helen
Tema: Re: Skravletråd Tir Okt 26 2010, 21:04
Julie skrev:
Ann-Helen skrev:
Kizz skrev:
Julie skrev:
Ann-Helen skrev:
Julie skrev:
Ann-Helen skrev:
Stakkar Herman..
Innvoller og vitale organer.
Nei, fy så stygt!
Julie
Tema: Re: Skravletråd Tir Okt 26 2010, 21:15
ElinK
Tema: Re: Skravletråd Ons Okt 27 2010, 14:29
Kizz skrev:
Disse rasene synes jeg er fine, en med kort pels, og en med lang
Skulle jeg noensinne hatt katt, så hadde jeg nok drassa med meg en eller annen hittekatt hjem. En skikkelig gatemix av dimensjoner (med kort pels...) Men det kommer neppe til å skje
Pusen min som ble påkjørt nå var jo en bengal. Finnes ikke vakrere katter!!
Kennel Mirenzo
Antall Innlegg : 1083 Join date : 10.06.2009 Age : 39 Bosted : Ski
Tema: Re: Skravletråd Ons Okt 27 2010, 14:37
Er det sant at Bengaler oppfører seg mye som villkatter? Man kan se de både høyt og lavt hjemme, og at de er ganske vilte av seg?
ElinK
Tema: Re: Skravletråd Ons Okt 27 2010, 14:43
Kennel Mirenzo skrev:
Er det sant at Bengaler oppfører seg mye som villkatter? Man kan se de både høyt og lavt hjemme, og at de er ganske vilte av seg?
ikke helt enig i det. Sara var veldig sosial med oss, men relativt sky når det gjaldt fremmede. Hadde vi besøk holdt hun seg som regel unna. Men det er virkkelig høyt og lavt, de er utrolig myke i kroppen og kommer seg stort sett opp/inn/ut der de vil. Sara hoppet 2 meter rett opp, null problem. De er en rase med mye lyd, de kan godt sitte og "prate" lenge, Sara ble fornærmet om man ikke svarte. De er lærevillige og mange lærer de ulike triks. Sara apporterte bl.a. De trenger klare regler, men er man for voldsom med en bengal tilgir den deg aldri. (En kamerat av meg herjet litt før røft med Sara når hun var liten, selv 2-3 år etter freste hun til han, så de glemmer ikke).
Mange har de som innekatter, men de trives best ute. De har ikke en pels som tåler den tøffeste kulda, men de vet veldig godt om du vil være ute eller inne.
ElinK