Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Allergi

Go down 
+11
Benedicte
-linda-
Ann-Helen
helle
Marita
Christina
Maria
Camilla
Fixa
Nina (Kennel Dijontoma)
chester
15 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
chester




Antall Innlegg : 190
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

Allergi - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi - Page 2 EmptyFre Jul 10 2009, 09:26

Då må jeg tydeligvis finne en annen måte å opbevare foret på ja.. Trodde det bare var å ha det i sekken jeg då.. hmmm...

Må vist til vet igjen idag tror jeg. Nå er han full i klumper igjen på hele ryggen. Tror kanskje han må på ny kortison kur eller noe sånt.. Og då skal jeg følge det tipset som kom i en annen trå, nemlig å få en boks å opbevare pillene i.. At ikke vet tenker på sånt er tåpelig..

Håper han snart kan bli frisk, eller at han vertfall kan slutte å klø så mye..
Til Toppen Go down
chester




Antall Innlegg : 190
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

Allergi - Page 2 Empty
PosteTema: Allergi. oppdatert 13.07   Allergi - Page 2 EmptyMan Jul 13 2009, 20:19

No funderer jeg virkelig å skifte vet... Var hos vet på onsdag og då ble han jo bare verre fordi han reagerte på den stronghold tingen.. Så jeg ringte vet på fredag for å høre hva jeg skulle gjøre. Alt de sa då var, vask med shampooen to ganger i uken i to uker og vet ringer deg senere idag.

Hørte ingenting, så jeg ringte vet lørdag men då var ikke hun som har sett chester mest der. så hun skulle få beskjed om å ringe idag.

Jeg har fremdeles ikke hørt noe og Chester klør masse.. Vasker han med shampooen, men har noen ett tips på hvordan du får en dp til å stå med shampooen i pelsen i 10 min?? Han er ikke spesielt glad i å dusje..

Jeg kommer til å ringe vet imorgen tidlig, hvis hun fremdeles ikke er der så finner jeg en annen vet for dette er jo litt tåpelig eller??
Til Toppen Go down
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Allergi - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi - Page 2 EmptyMan Jul 13 2009, 20:45

Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å gå til en spesialist.
Dr Baddaky Tagbøl, er super dyktig og så vidt jeg vet landets eneste (om så ikke eneste nå, så ihvertfall den fremste) spesialist på slike ting. Blir fort veldig dyrt å fly inn og ut hos vanlige veterinærer som kanskje ikke kjenner altfor godt til slike ting. Og ikke minst frustrerende. 🇳🇴

Dog har jeg hørt om hunder med lignende problemer som din. Typ kontakt allergi som blomstrer opp om sommeren bl.a i kontakt med gress. Blir kuler i huden, og en hel masser av kløing. Det jeg vet er at det har resultert i en hel masser av antibiotika kurer o.l. Det er noe skikkelig skit sad3

Håper at det er noe forbigående da, eller at det i minste er noe dere kan kurere på det sett at han kan leve godt med det med ev. riktig type behandling. sidehug
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Allergi - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi - Page 2 EmptyMan Jul 13 2009, 21:41

Om du ikke føler deg trygg på den vetten du bruker nå syns jeg ikke det er tullete å bytte veterinær...er jo tross alt ganske viktig å føle at man får den hjelpen man trenger... Og jeg tror nok også det vil lønne seg å få hjelp av en spesialist først som sist når han sliter så mye med det...

Når det kommer til å få hunden til å stå 10 min med shampoo kan du prøve godbiter og triks i dusjen...det funket hvertfall som fjell for oss, for da glemte han at han var kald og lei, hehe... En annen ting jeg har brukt på hund og hest for å lindre kløe er følgende:

- Gå på apoteket/helsekosten og kjøp kamillete i løsform i boks og kalendulaolje, og i butikken og kjøp sitron

- Kok opp en ganske stor mengde med vann (nok til å bade/dynke din hund i), bruk litt mer te en det man bruker når man skal drikke téen, og la den trekke i vannet en god stund, så du får en sterkere te enn det man ville drukket. Skjær opp en sitron i skiver og la den trekke sammen med téen, eller klem saften ut av sitronen og hell det i vannet...

- Sil av blandingen i en sil dersom du har helt téen direkte i vannet, og la téblandingen kjøle seg ned

- Hell så kalendulaoljen oppi tévannet når det har kjølt seg nok ned til at det ikke er for varmt til å bade hunden i, før du rører litt rundt, og dynker hunden i det.... Dette kan du for eksempel enkelt gjøre ved å sette hunden i dusjen, og bruke en klut som du putter i blandingen og dynker hunden med det...

Dette virker veldig lindrende på kløende hud... Du kan også også smøre inn de mest kløende områdene i kalendulaolje hver dag før dere går ut på dagens ture(er), så ikke han blir sittende å slikke det av, eller kjøpe andre fuktighetsgivende og kløestillende ting på apoteket og gjøre det samme...


Håper dere får hjelp til å få årnings på dette, stakkars vofs, grusom å klø sånn, og ikke no moro for deg å se ham sånn uten at du får gjort noe... sad3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
chester




Antall Innlegg : 190
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

Allergi - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi - Page 2 EmptyTir Jul 14 2009, 06:59

Tusen takk for gode tips Nina. Er utrolig frustrerende å se at han klør sånn og ikke klarer å slappe så mye av...

Det er dr.Baddaky som har sett på blodprøvene hans tror jeg, vertfall derfra resultatet hans kom..

Men det som er mest frustrerende er jo at jeg ikke får kontakt med vetrinæren som har sett på Chester og heller ikke får noen andre tips enn å bruke shampooen.. De virker liksom ikke så interessert i å høre hva jeg har å si heller..
Til Toppen Go down
KristinC

KristinC


Antall Innlegg : 692
Join date : 11.06.2009
Bosted : Horten

Allergi - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi - Page 2 EmptyTir Jul 14 2009, 08:14

Da vi brukte spesialshampo på Tinkie satt jeg inn en ekstra varmeovn på badet først så det ble skikkelig varmt der inne. Så dusjet jeg henne og såpet henne inn, og så fikk hun gå rundt på badet med såpe over hele seg mens jeg ventet de uendelig lange 10 minuttene. Noe å gnage på er veldig lurt, ellers kan du risikere at han bare vil gå rundt og gni seg i deg og alt annet for å tørke seg mens du venter...

Hvilken type shampo bruker du, forresten?
Til Toppen Go down
chester




Antall Innlegg : 190
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

Allergi - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi - Page 2 EmptyTir Jul 14 2009, 14:28

Vi bruker epi-sooth shampo.. Ulempen og er jo at jeg ikke kan gi han grisehaler eller noe form for bein å gnage på siden vi prøver å se om han har for allergi og.. Får se om jeg kan finne en eller annen lur måte å få han til å overleve med shampo på i 10 min...

Jeg har enda ikke hørt noe fra veten så jeg begynner å bli en smule frustrert kan man si.. Jeg har ringt og lagt igjen beskjed om at jeg venter en telefon fra henne....
Til Toppen Go down
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Allergi - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi - Page 2 EmptyTir Jul 14 2009, 15:02

Jeg hadde dratt ned til denne vetrinærern å spurt om hvorfor jeg ikke har fått noe svar, og ikke blitt ringt tilbake igjen! Og egentlig vært veldig irritert.. Hadde nok også vurdert å skiftet vetrinær ja!

Høres veldig userriøst ut!! Og veldig lite hyggelig, når man liksom skal kunne stole på at vetrinæren er tilgjengelig i tilfelle skader o.l senere..
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
chester




Antall Innlegg : 190
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

Allergi - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi - Page 2 EmptyTir Jul 14 2009, 18:38

Endelig ringte vet meg. Klokken halv ni om kveld, bedre sent enn aldri heter det vel ja.. Hun skjønner ikke hvorfor han er blitt så mye verre, men har konkludert med at han har kontaktallergi ovenfor den stronghold greien..

Så no skal Chester få antibiotika, en annen enn den han har fått før, og en kortisonspray. Hvis ikke det funker så skal han få kortisontabletter igjen. Og han skal få antihistaminer igjen og.. Så får vi se om det hjelper og klarer å holde allergien i sjakk..
Til Toppen Go down
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

Allergi - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi - Page 2 EmptyTir Jul 14 2009, 19:23

Får håpe det hjelper ! God bedring happy3
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

Allergi - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi - Page 2 EmptyOns Jul 15 2009, 09:21

Uff så kjedelig med denne kløa. Ønsker dere en god bedring og at dere finner en mirakelkur.
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
chester




Antall Innlegg : 190
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

Allergi - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi - Page 2 EmptyOns Jul 15 2009, 11:39

No ser det litt ut som om han begynner å miste pels der han har klumper.. og han har flytende avføring.. kjempe gøy dette ja... Ringte nettopp til vet, hun var opptatt med en pasient, men assistenten skulle snakke med henne og ringe tilbake til meg.. Litt bekymret for at magen hans ikke godtar tørföret han får no, for avføringen har vært løs etter han begynte på det föret, men ikke så flytende før no...
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Allergi - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi - Page 2 EmptyOns Jul 15 2009, 11:50

Et alternativ kan være å gå over på råfor, om han ikke tåler det foret han får no.. Mange hunder med fôrallergi, tåler råfor. Ikke alle seff, men kan være verdt å prøve! happy3
Til Toppen Go down
chester




Antall Innlegg : 190
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

Allergi - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi - Page 2 EmptyOns Jul 15 2009, 12:13

Hva er råför og hvor får jeg kjøpt det?? Fikk beskjed av vet og gi han loff,kokt ris og biola, og hvis han ikke ble bedre i magen av det måtte jeg ta kontakt med de igjen...
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Allergi - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi - Page 2 EmptyOns Jul 15 2009, 12:41

Råfor, er rått for tilpasset hund. Man kan lage selv, eller kjøpe ferdig for som er vitiaminisert og fullverdig. Vom og hundemat er et eksempel.


Men man må ikke begynne med råfor før hunden er bra i magen da, og man må forvente i alle fall en uke før magen blir stabilisert. De fleste får hard avføring i begynnelsen.


Det er i alle fall et alternativ da, om han ikke tåler allergiforet Smile
Til Toppen Go down
chester




Antall Innlegg : 190
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

Allergi - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi - Page 2 EmptyOns Jul 15 2009, 12:43

Hmmmm.. kanskje vi skl prøve det når magen er stabil igjen ja.. ikke dumt.. men frem til det blir det loff og ris og biola.. han elsker biola....
Til Toppen Go down
chester




Antall Innlegg : 190
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

Allergi - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi - Page 2 EmptyOns Jul 15 2009, 15:10

Har lest en del om BARF - for på nettet no.. Kanskje vi skal prøve det. Men har lest en del steder at hunder ikke skal ha ris og poteter på grunn av stivelsen? stemmer dette??

Er det noen som pleier å gi hunden bein og gnage på? eventuelt hva type bein??

Når dere gir de sånn råfor pleier dere å gi omega3 eller vitaminer itillegg? isåfall hvilke??
Til Toppen Go down
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Allergi - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi - Page 2 EmptyOns Jul 15 2009, 15:26

Jeg bruker Vom & hundemat i tillegg til tørrfôr til Melba, og da får hun Salmopet og Briorion i tillegg. Men v&h har fullfôr som inneholder det hundene trenger av vitaminer og omega 3, så egentlig er det fullverdig og en skal ikke trenge å gi noe i tillegg...

Melba får også råe bein. (Varmebehandlede bein skal ikke hunder ha). Jeg pleier å skjære beinet av koteletter og sånt som jeg skal ha til middag før jeg steker/griller/koker det, også får hun beinet. Det er populært!!! happy6 Jeg gir bein fra okse og gris.

Ang. ris og poteter så stemmer vel det at hunder ikke skal ha det pga stivelsen (samme med mais). Dersom hundene har vondt i magen derimot, er godt kokt ris bra for magen (kok risen lengre enn den skal og med mer vann). Regner med at endel at stivelsen forsvinner når den blir "overkokt"...?
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
chester




Antall Innlegg : 190
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

Allergi - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi - Page 2 EmptyOns Jul 15 2009, 16:14

Får man kjøpt den slags bein på dyrebutikken??
Til Toppen Go down
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Allergi - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi - Page 2 EmptyOns Jul 15 2009, 17:03

Hvis du tenker på de beinene jeg nevnte i mitt innlegg, så er det bein på kjøttmat til mennesker jeg bruker. wink3 Nå i disse grilltider, så blir det mer bein til Melba enn ellers, siden jeg skjærer av beinene og gir til henne før jeg griller. Det fins også mye billig kjøttmat med bein på i frysedisken som man kan ha i fryseren og ta opp litt og litt til hunden. Nammis for dem!! happy3

Jeg bruker også tyggebein av hud som de har på dyrebutikkene, men det er ingen tvil om hva hun velger dersom hun får valget mellom ordentlige bein og slike tyggebein! wink3

Edit; Greit å nevne at man ikke må gi for mye råe bein på en gang. Jeg merker at Melba får hardere mage når hun spiser bein, så jeg posjonerer det slik at hun får litt bein i to dager istedet for mye bein èn dag.
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Allergi - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi - Page 2 EmptyOns Jul 15 2009, 17:54

Jeg ville ikke giddet å styre med det barf greiene. Mye enklere å gi Vom og hundemat, dessuten har jeg ingen tro på at hunden trenger alle disse grønnsakene.

Jeg gir ikke olje eller noe tillegg, men det er noen som gir det. Man kan se an hunden sin litt, noen trenger det og andre ikke.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Allergi - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
Allergi
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» allergi...
» Allergi
» Pinscherhann omplasseres grunnet allergi
» Allergi og pollen sesongen er i annmarsj

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: