Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Allergi

Go down 
+9
Ane
Nina (Kennel Dijontoma)
Marita
Lene
Cathrine&Jazzi
Linn
Tine
Gry
Christine
13 posters
AvInnlegg
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Allergi Empty
PosteTema: Allergi   Allergi EmptyFre Des 10 2010, 19:34

India har jo som noen av dere kanskje vet, fått påvist husstøvmidd- og lagermiddallergi. det startet med noen hårløse flekker og kuler i huden. Hun har gått på flere kortisonkurer, men kulene kommer tilbake hver gang vi forsøker å gå av kortison. Hun har prøvd allgergifordietten fra hills uten at det hjalp.

Jeg vasker som en gal, uten såpe, bare kaldt vann og microfiberklut. Alle tepper, bur og senger vaskes en gang i uken. Hun vaskes en gang i uken med lindrende shampo, og balsam. Hun får nå vom og hundemat nr 33, og dr. Baddaky olje dobbel dose for ekstra fett. Hun får og c vit.syrenøytral og blåbærkaplser for å styrke immunforsvaret.

India har bare mistet mer og mer pels, og til slutt hadde hun nesten ikke pels igjen, pluss at pelsen var veldig glansløs og masse flass. Jeg tok henne til veterinær på nytt, og veterinæren tok skrapeprsøve av huden på nytt, pluss at hun tok hudbiopsi på tre ulike steder på kroppen. Prøvene viste at hun hadde en betennelse i huden og i hårsekkene, noe som er vanlig hos allergihunder. Behandlingen er 3-5 ukers antibiotikakur.

Jeg har vært i kontakt med en homeopat som har behandlet flere dyr med allergiplager, og har startet opp med homeopatmedisin i håp om at det kan gjøre at jeg kan gå av kortison. Vi har jo dessuten bestilt vaksine til henne, men det tar jo evigheter før den kommer!!

Allergi er en forferdelig lidelse, og det har vært noen lange måneder siden vi først oppdaget noen hårløse flekker i august. India er jo veldig hardt rammet, og har vært ganske uheldig, men vi krysser der vi har for at vaksinen kan hjelpe!


Sist endret av Christine den Fre Des 10 2010, 23:03, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gry

Gry


Antall Innlegg : 377
Join date : 22.06.2009
Age : 40
Bosted : Karmøy

Allergi Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi EmptyFre Des 10 2010, 19:58

Så kjekkt med en oppdatering, jeg har lurt på hvordan det har gått med India og allergien hennes. Så leit at hun fortsatt ikke er bedre, håper virkelig at dere finner en behandling som får allergien hennes i sjakk! Dette høres forferdelig slitsomt ut, både for India og ikke minst for deg. sad3 Lykke til videre og god bedring!
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
Tine

Tine


Antall Innlegg : 400
Join date : 07.07.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Allergi Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi EmptyFre Des 10 2010, 20:29

Uff, det høres virkelig ikke godt ut. Man blir jo så fortvilet selv også når det er noe galt med disse kjære små. Du gjør ihvertfall en kjempeinnsats for å hjelpe henne skjønner jeg. Håper det ordner seg for dere!
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Allergi Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi EmptyFre Des 10 2010, 20:53

Uff, så leit at hun er så hardt rammet sad3 Håper dere finner noen gode løsninger, som gjør at hun kan ha det jevnt bra Smile
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Cathrine&Jazzi

Cathrine&Jazzi


Antall Innlegg : 457
Join date : 11.12.2009
Age : 38
Bosted : Sandefjord

Allergi Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi EmptyFre Des 10 2010, 21:04

Uff da! Det hørtes ikke noe godt ut. Håper at det hjelper med denne behandlingen!
Til Toppen Go down
http://jazziogcathrine.weebly.com
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Allergi Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi EmptyFre Des 10 2010, 21:14

Gry skrev:
Så kjekkt med en oppdatering, jeg har lurt på hvordan det har gått med India og allergien hennes. Så leit at hun fortsatt ikke er bedre, håper virkelig at dere finner en behandling som får allergien hennes i sjakk! Dette høres forferdelig slitsomt ut, både for India og ikke minst for deg. sad3 Lykke til videre og god bedring!

Tine skrev:
Uff, det høres virkelig ikke godt ut. Man blir jo så fortvilet selv også når det er noe galt med disse kjære små. Du gjør ihvertfall en kjempeinnsats for å hjelpe henne skjønner jeg. Håper det ordner seg for dere!

Linn skrev:
Uff, så leit at hun er så hardt rammet sad3 Håper dere finner noen gode løsninger, som gjør at hun kan ha det jevnt bra Smile

Takk for svar Smile

Det som er så slitsomt med allergi er at man gjerne må prøve seg fram. Det som funker for noen, funker gjerne ikke for din hund, eller i verste fall; gjør den værre! Og symptomene er så forskjellige fra hund til hund, så det er ikke alltid like lett å finne ut hva som er galt. Heromkring finnes det ingen spesialister på området, og det har også vært litt frustrerende. Heldigvis har jeg en veldig flink og hyggelig veterinær som virkelig har gjort det hun kan for India!

India har gått på antibiotika et par uker nå, og jeg synes å se at pelsen kommer tilbake nå, pluss av hun klør mindre. Mange kan jo bli bedre av vaksinen, så jeg håper jo som sagt virkelig at det er tilfelle for India og.

Heldigvis har ikke India vært påvirket i noen særlig grad av dette sånn humørmessig. Hun har en veldig god livskvalitet, er alltid like glad (til og med hver gang vi kommer til veterinæren). Hun er aldri grinete eller slapp eller i dårlig form. Hun hadde noen perioder med diaré og oppkast når hun gikk på tørrfor, men det er over nå heldigvis.
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Allergi Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi EmptyLør Des 11 2010, 09:43

Uff, for en trasig situasjon. sad3
Krysser fingrene for at vaksinen hjelper. Masse god bedring til vakre India fra oss. sidehug
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Allergi Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi EmptyLør Des 11 2010, 09:46

Håper hun blir bedre av behandlingen sad3 Grunnen til at det tar så lang tid med vaksinen er at den må spesiallages til hvert enkelt individ (om det er den Immunocept-vaksinen)
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Allergi Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi EmptyLør Des 11 2010, 10:10

Lene skrev:
Uff, for en trasig situasjon. sad3
Krysser fingrene for at vaksinen hjelper. Masse god bedring til vakre India fra oss. sidehug

Takk for det!

Marita skrev:
Håper hun blir bedre av behandlingen sad3 Grunnen til at det tar så lang tid med vaksinen er at den må spesiallages til hvert enkelt individ (om det er den Immunocept-vaksinen)

Ja, jeg vet det. Vaksinen lages vel i USA, og så skal den innom Sveits på vei hjem. Men vi bestilte den for to måneder siden, så jeg begynner å bli littegranne utålmodig lalala2
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Allergi Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi EmptyLør Des 11 2010, 11:53

Huff, så trist at hun er så hardt rammet av dette her, nesten ingen ting som er værre enn hudproblemer og det kan jo bli veldig slitsomt både for hund og eier...ofte er det jo oss eiere det går hardest utover når gullungene våre er syke da og det kan ta skikkelig på i lengden, ikke no moro... Allergi 701651

Høres ut som om India er i de beste hender når hun først måtte være så uheldig å bli rammet av dette, og at dere virkelig gjør alt dere kan for å hjelpe henne med å ha et behagelig liv, så hun er heldig som har dere! Allergi 557338 Håper de nye tiltakene og vaksinen vil hjelpe henne så hun blir god som ny igjen, vi krysser armer og ben og ønsker henne masse god bedring! Allergi 111968
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Allergi Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi EmptyLør Des 11 2010, 12:30

Nina skrev:
Huff, så trist at hun er så hardt rammet av dette her, nesten ingen ting som er værre enn hudproblemer og det kan jo bli veldig slitsomt både for hund og eier...ofte er det jo oss eiere det går hardest utover når gullungene våre er syke da og det kan ta skikkelig på i lengden, ikke no moro... Allergi 701651

Høres ut som om India er i de beste hender når hun først måtte være så uheldig å bli rammet av dette, og at dere virkelig gjør alt dere kan for å hjelpe henne med å ha et behagelig liv, så hun er heldig som har dere! Allergi 557338 Håper de nye tiltakene og vaksinen vil hjelpe henne så hun blir god som ny igjen, vi krysser armer og ben og ønsker henne masse god bedring! Allergi 111968

Tusen takk for det!

Ja, jeg tror nok kanskje jeg har hatt det værre enn henne til tider.. Har blitt litt snørr og tårer. Det værste er jo at ser så ille ut. Hun ser jo helt skabbete ut, men det virker ikke som det plager henne betydelig. Hun har klødd litt, men ikke sånn at hun klorer eller biter seg til blods. Det virker som om at nå som betennelsen er på hell at hun klør mindre.

Husstøvmidd er jo umulig å bli kvitt, og det ser ikke ut som de tiltakene vi har gjort med tanke på renhold er tilstrekkelig. Allergi blir jo gjerne bare værre med årene, og hun fikk det jo ung alder. Ofte utvikler de allergi mot andre ting og. MEN mange hunde KAN leve mange gode år selv med allergi, så jeg lever ennå i håpet. Det er fortsatt ting som skal prøves ut happy3 jeg må bare fokusere på her-og-nå-situasjonen, og akkurat nå har hun det bra!
Til Toppen Go down
Ane

Ane


Antall Innlegg : 1877
Join date : 30.07.2009

Allergi Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi EmptyLør Des 11 2010, 18:18

Uff, dette hørtes ikke bra ut. Godt at India ikke virker til å ha det ille på humøret ihvertfall da. Håper at dere finner noe som kan hjelpe, skal krysse alt som er av fingre og tær. sidehug
Til Toppen Go down
http://mostawesomeristretto.com/
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Allergi Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi EmptySøn Des 12 2010, 09:02

Så fælt no0
Men så utrolig bra at du prøver ut alt som prøves kan.
Håper du finner noe som hjelper, krysser fingrene for dere!
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Allergi Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi EmptySøn Des 12 2010, 09:51

Stretto skrev:
Uff, dette hørtes ikke bra ut. Godt at India ikke virker til å ha det ille på humøret ihvertfall da. Håper at dere finner noe som kan hjelpe, skal krysse alt som er av fingre og tær. sidehug

Ja, heldigvis har hun beholdt sin sprudlende personlighet! Tusen takk for det:)


Kizz skrev:
Så fælt no0
Men så utrolig bra at du prøver ut alt som prøves kan.
Håper du finner noe som hjelper, krysser fingrene for dere!

Man blir jo ganske desperat når de er syke disse søte små, og vil jo gjøre hva som helst for at de skal bli bra!

Tusen takk for alle gode ord og støtte fra dere alle!

Til Toppen Go down
mb

mb


Antall Innlegg : 300
Join date : 10.04.2010
Bosted : Lofoten

Allergi Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi EmptySøn Des 12 2010, 11:43

Så leit å lese om Indias plager, stakkars dere begge to sad3 Har ei venninne som har to hunder med allergiplager, og vet hvor mye mange bekymringer det gir og hvor kostbart det er. Hun teller nå på knappene om de skal forsøke vaksinen, men så er den jo så dyr blink00 Ønsker vakre India god bedring og lykke til med vaksinen. Blir spennede å høre om den hjelper godt!
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/stromrist
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Allergi Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi EmptySøn Des 12 2010, 15:03

mb skrev:
Så leit å lese om Indias plager, stakkars dere begge to sad3 Har ei venninne som har to hunder med allergiplager, og vet hvor mye mange bekymringer det gir og hvor kostbart det er. Hun teller nå på knappene om de skal forsøke vaksinen, men så er den jo så dyr blink00 Ønsker vakre India god bedring og lykke til med vaksinen. Blir spennede å høre om den hjelper godt!

Takk og pris så har jeg forsikring, og den dekker vaksinen! Men koster helt klart å ha en syk hund, og det har blitt endel ekstrautgifter. Heldigvis får jeg dekket mye gjennom forsikringen. Det blir jo fort noen tusen bare man er innom veterinæren.

Allergi hos hunder blir jo bare mer og mer vanlig, og veterinæren min sa at så mange som 1 av 10 hunder hadde allergi. Det er noe ordentlig dritt, rett og slett!

Takk for det, og så skal jeg nok holde dere oppdatert happy6
Til Toppen Go down
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Allergi Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi EmptySøn Des 12 2010, 16:19

Så leit å lese om allergien til India sad3 Men hun er tross alt kjempeheldig som har en så engasjert eier som gjør alt som gjøres kan for at hun skal ha det bra happy6

Vi hadde en ulvehund som hadde akkurat samme allergi som det India sliter med, og vi gikk også gjennom en lang periode med diagnostisering før vi endelig fant ut hva det var. Så kjenner igjen din frustrasjon over hele situasjonen. Ikke noe moro!

Håper vaksinen til India dukker opp snart og at dere har god effekt av den happy3
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Allergi Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi EmptyMan Des 13 2010, 09:00

Kinkade skrev:
Så leit å lese om allergien til India sad3 Men hun er tross alt kjempeheldig som har en så engasjert eier som gjør alt som gjøres kan for at hun skal ha det bra happy6

Vi hadde en ulvehund som hadde akkurat samme allergi som det India sliter med, og vi gikk også gjennom en lang periode med diagnostisering før vi endelig fant ut hva det var. Så kjenner igjen din frustrasjon over hele situasjonen. Ikke noe moro!

Håper vaksinen til India dukker opp snart og at dere har god effekt av den happy3

Takktakk!

Hvordan gikk det med din hund da? Var den mye plaget, og ble han bedre? Fikk han/hun noen form for behandling? Ble mye spørsmål, men alltid greit å høre andres erfaringer. Man føler seg jo litt fortapt til tider wink3

Men nå kan det ikke være lenge til vaksinen er her happy3
Til Toppen Go down
tulalula

tulalula


Antall Innlegg : 273
Join date : 16.08.2009
Age : 48
Bosted : Årnes

Allergi Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi EmptyMan Des 13 2010, 21:49

[i]Jeg har en kineser med samme allergi som din India, vi prøvde først tablettene, men de ga ingen effekt. Vi har gått på vaksinen et halvt år nå, har akkurat hentet ampulle nr 2. Hun er bedre, men ikke bra. Men veterinæren sa at det ofte ikke blir optimal effekt før den andre ampullen, så jeg krysser fingrene for at det stemmer....
Men hun er alikevel ikke så plaget som India, hun er værst på potene med kløe, og har fra tid til annen noe utslett(kviseaktig) på rompa. Hun går på spesialfor fra pro plan nå, men vurderer å gå over på ren vom.

Jeg vet hvordan det er å ha allergihund, og den frykten hele tiden for at man ikke skal få bukt med det...


Jeg ønsker deg all mulig lykke for framtiden... happy6

Fatt mot, og tenk positive tanker!
Til Toppen Go down
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Allergi Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi EmptyTir Des 14 2010, 15:06

Christine skrev:
Kinkade skrev:
Så leit å lese om allergien til India sad3 Men hun er tross alt kjempeheldig som har en så engasjert eier som gjør alt som gjøres kan for at hun skal ha det bra happy6

Vi hadde en ulvehund som hadde akkurat samme allergi som det India sliter med, og vi gikk også gjennom en lang periode med diagnostisering før vi endelig fant ut hva det var. Så kjenner igjen din frustrasjon over hele situasjonen. Ikke noe moro!

Håper vaksinen til India dukker opp snart og at dere har god effekt av den happy3

Takktakk!

Hvordan gikk det med din hund da? Var den mye plaget, og ble han bedre? Fikk han/hun noen form for behandling? Ble mye spørsmål, men alltid greit å høre andres erfaringer. Man føler seg jo litt fortapt til tider wink3

Men nå kan det ikke være lenge til vaksinen er her happy3

Vi kom desverre aldri så langt at vi prøvde vaksinen på ham. Han startet med antihistaminer og endte opp med kortison på slutten. I perioder med kortison var han mye bedre, sluttet og klø og hadde det ganske fint. Han ble imidlertid ikke så gammel men det hadde ikke med allergien å gjøre.
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Allergi Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi EmptyTir Des 14 2010, 18:25

tulalula skrev:
[i]Jeg har en kineser med samme allergi som din India, vi prøvde først tablettene, men de ga ingen effekt. Vi har gått på vaksinen et halvt år nå, har akkurat hentet ampulle nr 2. Hun er bedre, men ikke bra. Men veterinæren sa at det ofte ikke blir optimal effekt før den andre ampullen, så jeg krysser fingrene for at det stemmer....
Men hun er alikevel ikke så plaget som India, hun er værst på potene med kløe, og har fra tid til annen noe utslett(kviseaktig) på rompa. Hun går på spesialfor fra pro plan nå, men vurderer å gå over på ren vom.

Jeg vet hvordan det er å ha allergihund, og den frykten hele tiden for at man ikke skal få bukt med det...


Jeg ønsker deg all mulig lykke for framtiden... happy6


Er det atopica hun fikk? India har og prøvd det, uten at jeg merket noe særlig effekt jeg heller.

De sier jo at det gjerne tar 6-8 mnd før vaksinen gir effekt, så vi krysser fingrene for at vaksinen skal virke for din lille og! Men veldig kjipt å måtte vente så lenge! Både for hunden og for deg!

Jeg kommer nok aldri til å fore med tørrfor igjen. Hun er jo allergisk mot lagermidd, så synes det er tryggere å fore med råfor. Er veldig fornøyd med vom og hundemat, og det er hun også. Hun sluker det!

Takk for svar. Veldig greit i høre andre sine erfaringer, og så finner man litt trøst i at man ikke er alene.

Masse lykke til til dere og!!

Fatt mot, og tenk positive tanker!

Kinkade skrev:
Christine skrev:
Kinkade skrev:
Så leit å lese om allergien til India sad3 Men hun er tross alt kjempeheldig som har en så engasjert eier som gjør alt som gjøres kan for at hun skal ha det bra happy6

Vi hadde en ulvehund som hadde akkurat samme allergi som det India sliter med, og vi gikk også gjennom en lang periode med diagnostisering før vi endelig fant ut hva det var. Så kjenner igjen din frustrasjon over hele situasjonen. Ikke noe moro!

Håper vaksinen til India dukker opp snart og at dere har god effekt av den happy3

Takktakk!

Hvordan gikk det med din hund da? Var den mye plaget, og ble han bedre? Fikk han/hun noen form for behandling? Ble mye spørsmål, men alltid greit å høre andres erfaringer. Man føler seg jo litt fortapt til tider wink3

Men nå kan det ikke være lenge til vaksinen er her happy3

Vi kom desverre aldri så langt at vi prøvde vaksinen på ham. Han startet med antihistaminer og endte opp med kortison på slutten. I perioder med kortison var han mye bedre, sluttet og klø og hadde det ganske fint. Han ble imidlertid ikke så gammel men det hadde ikke med allergien å gjøre.


Det var jo trist at det endte sånn... Uansett årsak! Var jo bra at han hadde det godt med kortison og at han slapp kløen.

Jeg synes India klør mye mindre, og lurer på om det kan skyldes homeopatbehandlingen. Det kan jo være verdt et forsøk for de som lider av allergi happy6 er visst mange som oppnår gode resultater med det.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Allergi Empty
PosteTema: Re: Allergi   Allergi Empty

Til Toppen Go down
 
Allergi
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Allergi
» allergi...
» Pinscherhann omplasseres grunnet allergi
» Allergi og pollen sesongen er i annmarsj

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: