Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 utslett

Go down 
+13
Fanny
Gry
camillahoel
Lex
HeidiM
Maria
-linda-
Marion G
Monica P
Caroline
Gerd-Marit
Lene
Christine
17 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3
AvInnlegg
Gry

Gry


Antall Innlegg : 377
Join date : 22.06.2009
Age : 40
Bosted : Karmøy

utslett - Page 3 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 3 EmptyOns Sep 22 2010, 21:16

Stakkar India, dette så ikke godt ut. sad3 Håper dere finner ut hva som er galt, og at hun snart blir bra igjen!!
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

utslett - Page 3 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 3 EmptyOns Sep 22 2010, 21:20

Huff, hudproblemer er noe dritt, og noe av det værste å utrede da det er så utrolig mye som kan gi hudproblemer som et syptom...! Håper dere snart finner ut av det og at hun blir fort bra! therethere

Jeg ville i første omgang gjort følgende:

- slutt å ha henne i sengen dersom hun får ligge i sengen deres, det er mange hunder med litt lettirritert eller sensitiv hud samt allergier som ikke tåler sengemidden vår og reagerer på denne
- dersom dere ikke allerede har dette, bytt ut sengen hennes til noe som er lett å tørke av og holde rent og som ikke består av mye teppegreier
- gå over til å fôre med V&H mat, de aller aller fleste hunder fungerer bedre på dette enn tørrfôr selv om de ikke nødvendigvis har noe allergi mot tørrfôr, i tillegg til at dette fôret har vært redningen for mange med allergi og sensitiv hud...disse hundene behøver ikke nødvendigvis å bli bedre av allergifôret til de forkjellige produsentene heller, så de har ikke nødvendigvis fått påvist fôrallergi... Kjenner flere som bare kan spise V&H, som ikke ble bedre da de gikk på allergifôr-dietten...

Regner med at det allerede er blitt tatt blodprøver for å teste for andre typer allergi (står kanskje noe om det lenger fram i tråden)? Hvis ikke ville jeg hvert fall fått gjort dette også...!

Masse god bedring til den søte damen!
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

utslett - Page 3 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 3 EmptyTor Sep 23 2010, 08:35

Uff, stakkar India.
Håper dere finner ut av hva det er og at den vakre damen blir fort frisk igjen. sidehug
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Gerd-Marit

Gerd-Marit


Antall Innlegg : 454
Join date : 14.06.2009
Age : 54
Bosted : Sandnes

utslett - Page 3 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 3 EmptyTor Sep 23 2010, 12:36

Stakkars India, og ikke så gøy for dere heller regner jeg med. Håper dere finner ut av dette og at det er en enkel omlegging i hverdagen for at dere kan holde det i sjakk. trøst* flower3
Til Toppen Go down
http://corasblogg.blogspot.com
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

utslett - Page 3 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 3 EmptyTor Sep 23 2010, 18:17

jeanette skrev:
ja min hund fikk kløe oxo wink3

Takk for tipset.. vi får se om det går over nå som hun ikke får noe snop eller ekstra.

Marion skrev:
Toya hadde allergi og Cushing, det endte med døden desverre.

Etter lang tid med behandling så var det ikke noe mere å gjøre.

uff.. det hørtes forferdelig trist ut! Frykter jo og det værste, men håper selvfølgelig på det beste!

Monica P skrev:
Stakkars, tenker på dere therethere


Gry skrev:
Stakkar India, dette så ikke godt ut. sad3 Håper dere finner ut hva som er galt, og at hun snart blir bra igjen!!

Nina skrev:
Huff, hudproblemer er noe dritt, og noe av det værste å utrede da det er så utrolig mye som kan gi hudproblemer som et syptom...! Håper dere snart finner ut av det og at hun blir fort bra! therethere

Jeg ville i første omgang gjort følgende:

- slutt å ha henne i sengen dersom hun får ligge i sengen deres, det er mange hunder med litt lettirritert eller sensitiv hud samt allergier som ikke tåler sengemidden vår og reagerer på denne
- dersom dere ikke allerede har dette, bytt ut sengen hennes til noe som er lett å tørke av og holde rent og som ikke består av mye teppegreier
- gå over til å fôre med V&H mat, de aller aller fleste hunder fungerer bedre på dette enn tørrfôr selv om de ikke nødvendigvis har noe allergi mot tørrfôr, i tillegg til at dette fôret har vært redningen for mange med allergi og sensitiv hud...disse hundene behøver ikke nødvendigvis å bli bedre av allergifôret til de forkjellige produsentene heller, så de har ikke nødvendigvis fått påvist fôrallergi... Kjenner flere som bare kan spise V&H, som ikke ble bedre da de gikk på allergifôr-dietten...

Regner med at det allerede er blitt tatt blodprøver for å teste for andre typer allergi (står kanskje noe om det lenger fram i tråden)? Hvis ikke ville jeg hvert fall fått gjort dette også...!

Masse god bedring til den søte damen!

Takk for mange gode tips! Har allerede satt i gang en del tiltak; hun har biabed som jeg vasker over ofte, teppene i buret blir vasket et par ganger i uken, er nøye med støvtørk og vasking (bruker kun kaldt vann og microfiberklut, ingen såpe), har kjøpt ny støvsuger med HEPA filter, vasker henne med kløstillende shampo minst en gang i uken, og tørker gjerne over henne med en fuktig klut hver dag. MEN har ikke hatt hjerte til å hive henne ut av sofaen ennå, men vet at jeg bør gjøre det!

Vi har tatt blodprøver av henne, og de slo positivt ut på innendørs allergi (midd og støv). Det finnes jo vaksineprogram for denne allergien, som kan hjelpe for noen, så det er jo verdt et forsøk hvis vi ikke kommer noen vei med fóret.

V&H tenker jeg å prøve etterhvert- men jeg kommer til å prøve dette foret jeg kjøpte hos vet. først.

Lene skrev:
Uff, stakkar India.
Håper dere finner ut av hva det er og at den vakre damen blir fort frisk igjen. sidehug

Gerd-Marit skrev:
Stakkars India, og ikke så gøy for dere heller regner jeg med. Håper dere finner ut av dette og at det er en enkel omlegging i hverdagen for at dere kan holde det i sjakk. trøst* flower3

Ellers tuuuuusen takk for koselige meldinger. Det hjelper med litt trøst happy3 Det er ikke så lett dette her...
Den gode nyheten er at etter at India fikk 15mg kortison igår er hun betrakelig bedre i huden, og kulene er så godt som borte. Det er jo ingen langvarlig løsning selvfølgelig, men hjelper henne å komme igjennom de mest kritiske periodene.

Til Toppen Go down
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

utslett - Page 3 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 3 EmptyTor Sep 23 2010, 18:47

Christine skrev:
jeanette skrev:
ja min hund fikk kløe oxo wink3

Takk for tipset.. vi får se om det går over nå som hun ikke får noe snop eller ekstra.

Marion skrev:
Toya hadde allergi og Cushing, det endte med døden desverre.

Etter lang tid med behandling så var det ikke noe mere å gjøre.

uff.. det hørtes forferdelig trist ut! Frykter jo og det værste, men håper selvfølgelig på det beste!

Monica P skrev:
Stakkars, tenker på dere therethere


Gry skrev:
Stakkar India, dette så ikke godt ut. sad3 Håper dere finner ut hva som er galt, og at hun snart blir bra igjen!!

Nina skrev:
Huff, hudproblemer er noe dritt, og noe av det værste å utrede da det er så utrolig mye som kan gi hudproblemer som et syptom...! Håper dere snart finner ut av det og at hun blir fort bra! therethere

Jeg ville i første omgang gjort følgende:

- slutt å ha henne i sengen dersom hun får ligge i sengen deres, det er mange hunder med litt lettirritert eller sensitiv hud samt allergier som ikke tåler sengemidden vår og reagerer på denne
- dersom dere ikke allerede har dette, bytt ut sengen hennes til noe som er lett å tørke av og holde rent og som ikke består av mye teppegreier
- gå over til å fôre med V&H mat, de aller aller fleste hunder fungerer bedre på dette enn tørrfôr selv om de ikke nødvendigvis har noe allergi mot tørrfôr, i tillegg til at dette fôret har vært redningen for mange med allergi og sensitiv hud...disse hundene behøver ikke nødvendigvis å bli bedre av allergifôret til de forkjellige produsentene heller, så de har ikke nødvendigvis fått påvist fôrallergi... Kjenner flere som bare kan spise V&H, som ikke ble bedre da de gikk på allergifôr-dietten...

Regner med at det allerede er blitt tatt blodprøver for å teste for andre typer allergi (står kanskje noe om det lenger fram i tråden)? Hvis ikke ville jeg hvert fall fått gjort dette også...!

Masse god bedring til den søte damen!

Takk for mange gode tips! Har allerede satt i gang en del tiltak; hun har biabed som jeg vasker over ofte, teppene i buret blir vasket et par ganger i uken, er nøye med støvtørk og vasking (bruker kun kaldt vann og microfiberklut, ingen såpe), har kjøpt ny støvsuger med HEPA filter, vasker henne med kløstillende shampo minst en gang i uken, og tørker gjerne over henne med en fuktig klut hver dag. MEN har ikke hatt hjerte til å hive henne ut av sofaen ennå, men vet at jeg bør gjøre det!

Vi har tatt blodprøver av henne, og de slo positivt ut på innendørs allergi (midd og støv). Det finnes jo vaksineprogram for denne allergien, som kan hjelpe for noen, så det er jo verdt et forsøk hvis vi ikke kommer noen vei med fóret.

V&H tenker jeg å prøve etterhvert- men jeg kommer til å prøve dette foret jeg kjøpte hos vet. først.

Lene skrev:
Uff, stakkar India.
Håper dere finner ut av hva det er og at den vakre damen blir fort frisk igjen. sidehug

Gerd-Marit skrev:
Stakkars India, og ikke så gøy for dere heller regner jeg med. Håper dere finner ut av dette og at det er en enkel omlegging i hverdagen for at dere kan holde det i sjakk. trøst* flower3

Ellers tuuuuusen takk for koselige meldinger. Det hjelper med litt trøst happy3 Det er ikke så lett dette her...
Den gode nyheten er at etter at India fikk 15mg kortison igår er hun betrakelig bedre i huden, og kulene er så godt som borte. Det er jo ingen langvarlig løsning selvfølgelig, men hjelper henne å komme igjennom de mest kritiske periodene.



Ser ut til at jenta di er i de beste hender. Ønsker god bedring happy3 .
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

utslett - Page 3 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 3 EmptyLør Sep 25 2010, 13:53

Tusen takk for det!
Til Toppen Go down
Anne&Denniz

Anne&Denniz


Antall Innlegg : 197
Join date : 29.07.2010
Age : 44
Bosted : Trondheim

utslett - Page 3 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 3 EmptyFre Nov 05 2010, 23:26

[quote="Christine"]utslett - Page 3 2wqh94l
quote]

Huff, så kjedelig no0 Håper det har blitt bedre nå. Det ser akkurat ut som noen klumper Denniz hadde en stund over nakken og langs ryggen. De var ikke betente men mer som små fettklumper under huden. Vi foret da delvis med valpepølsene til V&H som inneholder en god del laks. Etter et tips jeg fikk så kuttet vi ut laksen i maten (byttet til en voksenpølse uten laks) og da forsvant de nesten helt på kort tid. Var mest sannsynlig proteinene i laksen som gjorde det. Holder meg til olje fra hvit fisk også.

Men som sagt, håper det har ordnet seg nå og at dere fant ut av det unsure3

Til Toppen Go down
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

utslett - Page 3 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 3 EmptyLør Nov 06 2010, 19:34

India sine kuler er mer som betente kviser. De tørker inn og blir til hårløse flekker. Dette kommer av mest sannsynlig av allergi. Hudbarrieren blir nedbrutt som følge av allergien, og det slår ut i en sekundær hudinfeksjon. India reagerer på innendørsallergener, og har symptomer på fórintolleranse Vi har bestilt vaksine for innendørallergien, den vil hun nok trenge resten av livet. Hun får 5 mg kortison hver dag eller annenhver dag. Kortison er jo ikke bra å gi, så vi har startet opp med atopica, men det vil ta flere uker før det gir effekt. Ellers får hun bare allergifór, etter anbefalning fra veterinær, menjeg kommer til å gå over på vom og hundemat etter hun er ferdig med de 8 anbefalte ukene på allergifór. Men til tross for alt dette er India likevel glad, og takk og pris for det happy6
Til Toppen Go down
camillahoel

camillahoel


Antall Innlegg : 866
Join date : 11.06.2009
Age : 39
Bosted : Stavanger

utslett - Page 3 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 3 EmptyLør Nov 06 2010, 19:54

Godt dere kar kommet i gang med en behandlingsprosess. Jeg vet jo alt om hvordan det er å ha hund med allergi og det er ikke kult. God bedring til India Smile
Til Toppen Go down
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

utslett - Page 3 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 3 EmptyLør Nov 06 2010, 20:21

Takk, Camilla! Ja, dette har vært/er noe skikkelig dritt! jeg håper jo selvfølgelig på det beste, men tør ikke tenke så mye på fremtiden. Så lenge hun har det bra her og nå, er jeg glad, og per idag greier vi å holde allergien i sjakk (selv om hun ser fryktelig pjuskete ut med så lite pels). Håper vaksinen vil gi effekt. Prøvde du den?
Til Toppen Go down
Sponsored content





utslett - Page 3 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 3 Empty

Til Toppen Go down
 
utslett
Til Toppen 
Side 3 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3
 Similar topics
-
» Utslett
» Utslett på halsen
» Utslett på hundens testikler

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: