Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 utslett

Go down 
+13
Fanny
Gry
camillahoel
Lex
HeidiM
Maria
-linda-
Marion G
Monica P
Caroline
Gerd-Marit
Lene
Christine
17 posters
Gå til side : 1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

utslett Empty
PosteTema: utslett   utslett EmptyFre Aug 13 2010, 18:59

India har fått et utslett på albuene på forbena. Huden er liksom litt tykk og skurvete, og flasser. Først trodde jeg bare det var et myggstikk, men det har bare blitt større. Idag så jeg at hun også har litt utslett på brystet, små røde prikker med tørr hund/flass. Jeg tror ikke hun klør noe spesielt, har iallefall ikke latt merke til det.

I sommer har hun nok hatt et ikke så bra kosthold. Jeg forer med pro plan, men mens vi har vært på ferie har hun sneket til seg Hill's og Labb(!!!) fór fra de vi har vært på besøk hos, pluss masse matrester. Hun har nok fått i seg en del Labb, så lurer på om det kan være det som er årsaken til utslettet?! Har hørt mye dårlig om dette fóret.

Er litt usikker på om jeg bør gå til vet. med henne, eller om jeg bare skal se det an litt siden det ikke ser ut til å plage henne.....meeen hvis det skulle vise seg å være midd eller skabb eller lignende så er det vel greit å få behandla det så fort som mulig.. friker litt ut av tanken på at det kan være noe som kryper på henne puke3

Noen som har vært borti lignende?!
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

utslett Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett EmptyMan Aug 16 2010, 08:46

Hvor gammel er hun nå?
Første jeg tenker er kviser. Ganske vanlig unghund-fenomen.
Evt. kan det være knott-stikk, eller en liten reaksjon på f.eks. brennesle eller andre insekter/planter.
Hvis det ikke plager henne ville jeg nok ha sett det an litt. Vanligvis går sånne ting over av seg selv etter hvert, men hvis det blir verre ville jeg nok ringt vet'en. Mulig du får en salve du kan smøre på, så går det over litt fortere.
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Gerd-Marit

Gerd-Marit


Antall Innlegg : 454
Join date : 14.06.2009
Age : 54
Bosted : Sandnes

utslett Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett EmptyMan Aug 16 2010, 17:59

Karin (på Siddis hundeskole) sin Trofast - ja det er en blodhund Smile har slike skorper av tørr hud spesielt på albuene. Da jeg spurte sa uhn at det var vanlig at hunder har det - spesielt de litt større rasene fordi de ligger på hardt underlag og vekta av de er nok til å slite på den tynne albu huden. Kan det være noe sånt? Ser neste ut som psoriasis skorper synes jeg- uten at jeg er ekspert på den sykdommen. Som regel for utslett eller tørr hud er å smøre med fettkrem og holde det så tørt som mulig. og olje i maten kan sikkert ikke skade. Knaskje du får flere tips hvis du klarer å ta et bilde?
Til Toppen Go down
http://corasblogg.blogspot.com
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

utslett Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett EmptyMan Aug 16 2010, 18:11

Lene skrev:
Hvor gammel er hun nå?
Første jeg tenker er kviser. Ganske vanlig unghund-fenomen.
Evt. kan det være knott-stikk, eller en liten reaksjon på f.eks. brennesle eller andre insekter/planter.
Hvis det ikke plager henne ville jeg nok ha sett det an litt. Vanligvis går sånne ting over av seg selv etter hvert, men hvis det blir verre ville jeg nok ringt vet'en. Mulig du får en salve du kan smøre på, så går det over litt fortere.


Gerd-Marit skrev:
Karin (på Siddis hundeskole) sin Trofast - ja det er en blodhund Smile har slike skorper av tørr hud spesielt på albuene. Da jeg spurte sa uhn at det var vanlig at hunder har det - spesielt de litt større rasene fordi de ligger på hardt underlag og vekta av de er nok til å slite på den tynne albu huden. Kan det være noe sånt? Ser neste ut som psoriasis skorper synes jeg- uten at jeg er ekspert på den sykdommen. Som regel for utslett eller tørr hud er å smøre med fettkrem og holde det så tørt som mulig. og olje i maten kan sikkert ikke skade. Knaskje du får flere tips hvis du klarer å ta et bilde?

Hun er 9 måneder nå. Hun hadde noen kviser for en stund siden, men dette ser anderledes ut. Det er litt ut som, som Gerd-Marit sier, psoriasis-lignende flasskorper. Jeg vaska henne med shampo igår, og da gikk flasset bort, men er hårløse, litt røde flekker igjen. hun har små prikker på sidene og på brystet og. Det er jo naturlig at store hunder får "liggesår/merker", men trodde nå at hun var så liten at hun ikke skulle få det. Men rart at det er på begge albuene ja...Hun får olje i maten til vanlig, men har jo blitt så som så med det i ferien. Ser at klørne og har blitt svakere, så det kan jo være det henger sammen. Skal prøve å få tatt bilde av det ja..akkurat nå sover hun.


Til Toppen Go down
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

utslett Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett EmptyMan Aug 16 2010, 18:39

Jeg ville byttet fôr. Det kan virke som den har reagert på fôret den har blitt gitt.
Hecate ble slik på albuene og hodet da hun gikk på Hills. Corza mistet pels på hodet av Proplan. Jeg byttet fôr og de ble helt fine igjen. De har aldri hatt noen problemer med slike ting i ettertid.
Hunder er veldig forskjellig og det er derfor det finnes så mange ulike fôrtyper.
Noen fungerer fint på Proplan, andre ikke.
Labb ville jeg ikke anbefalt i det hele tatt.
Kanskje du kan prøve Royal Canin Sensible eller Eukanuba Lam og ris.
I tillegg ville jeg gitt ekstra B-bitaminer og lakseolje. Det finnes B-vitaminer på apoteket til hund kalt Biorion. Det er ikke alltid de har det inne, men de fleste apoteker bestiller det fort hvis du spør.
Det kan ta opp til 3 måneder før hunden er fullpelset igjen. Det er derfor greit å ha is i magen og la hunden gå på fôret en stund før du bytter igjen.
De røde flekkene kan du smøre med litt aloe vera-gele eller fuktighetskrem uten parfyme. Dette vil gjøre huden smidigere og ikke så tørr.

Lykke til biggrin Det ordner seg sikkert happy6

Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

utslett Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett EmptyMan Aug 16 2010, 19:24

Caroline skrev:
Jeg ville byttet fôr. Det kan virke som den har reagert på fôret den har blitt gitt.
Hecate ble slik på albuene og hodet da hun gikk på Hills. Corza mistet pels på hodet av Proplan. Jeg byttet fôr og de ble helt fine igjen. De har aldri hatt noen problemer med slike ting i ettertid.
Hunder er veldig forskjellig og det er derfor det finnes så mange ulike fôrtyper.
Noen fungerer fint på Proplan, andre ikke.
Labb ville jeg ikke anbefalt i det hele tatt.
Kanskje du kan prøve Royal Canin Sensible eller Eukanuba Lam og ris.
I tillegg ville jeg gitt ekstra B-bitaminer og lakseolje. Det finnes B-vitaminer på apoteket til hund kalt Biorion. Det er ikke alltid de har det inne, men de fleste apoteker bestiller det fort hvis du spør.
Det kan ta opp til 3 måneder før hunden er fullpelset igjen. Det er derfor greit å ha is i magen og la hunden gå på fôret en stund før du bytter igjen.
De røde flekkene kan du smøre med litt aloe vera-gele eller fuktighetskrem uten parfyme. Dette vil gjøre huden smidigere og ikke så tørr.

Lykke til biggrin Det ordner seg sikkert happy6


Hun har alltid gått på proplan, men jeg har nettopp gått fra valpeforet til voksen, så det kan vel skyldes foret. Men er så dumt siden jeg ikke vet om det er det hun reagerer på, eller om det var det hun fikk sneket til seg i sommer. Vet ikke hvor fort en sånn reaksjon oppstår... blink00 Men har vurdert å bytte til RC. Hun får dr. baddaky fiskeolje, men B vit. har jeg ikke prøvd, men skal sjekke det ut happy6

Takk for tips!
Til Toppen Go down
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

utslett Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett EmptyMan Aug 16 2010, 20:28

Jeg tror ikke hun ville reagert sånn hvis hun bare hadde fått i seg noe. (Men nå er ikke jeg veterinær da wink3 )
Det er mulig at hun ikke fungerer så bra på voksenfôret til Proplan. Det tar som regel noen uker fra man har byttet fôr til man ser hvordan huden reagerer på fôret. Ofte når man skifter fôr kan hunden reagere med å røyte og ha litt løs mage. Etter en stund vil det gå over. Men hvis hunden ikke fungerer på fôret vil den få dårligere pels og svakere negler over tid.
Jeg ville absolutt byttet fôr for da kan du utelukke det som årsaken til problemet.
Husk at det kan ta noen uker før du ser noen forbedring.
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

utslett Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett EmptyFre Aug 27 2010, 18:51

æsj....India blir bare værre synes jeg. Flekker med flass og hårtap særlig på beina og på sidene. Skal til veterinæren på mandag og få sjekket det ut. Har ikke fått tatt noe bilde av det ennå, men flekkene er forholdsvis små, så vet ikke om det vises på bildet uansett.

Håper de finner ut av det
blink00
Til Toppen Go down
Monica P

Monica P


Antall Innlegg : 410
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

utslett Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett EmptyFre Aug 27 2010, 19:47

Christine skrev:
æsj....India blir bare værre synes jeg. Flekker med flass og hårtap særlig på beina og på sidene. Skal til veterinæren på mandag og få sjekket det ut. Har ikke fått tatt noe bilde av det ennå, men flekkene er forholdsvis små, så vet ikke om det vises på bildet uansett.

Håper de finner ut av det
blink00

Uff sad3 Håper de finner ut av det og at det er noe som lett kan fikses
Til Toppen Go down
http://www.pinschergibson.blogspot.com
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

utslett Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett EmptyFre Aug 27 2010, 21:38

jepp...ser ikke ut som det plager henne noe særlig, men greit å finne ut av hva det er...
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

utslett Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett EmptyLør Aug 28 2010, 20:23

Hvis det har blitt verre så ville jeg nok tatt en tur til vet'en ja.
Håper de finner ut hva det er og at hun blir fort bra igjen. sidehug
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

utslett Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett EmptyLør Aug 28 2010, 20:52

Mine fikk slike utslett som du beskriver da jeg foret med labb for flere år siden,det forsvant bare uker etter jeg sluttet. Men kan være andre ting også,altid lurt å sjekke med en vetrinær
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

utslett Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett EmptyLør Aug 28 2010, 21:19

Marion G skrev:
Mine fikk slike utslett som du beskriver da jeg foret med labb for flere år siden,det forsvant bare uker etter jeg sluttet. Men kan være andre ting også,altid lurt å sjekke med en vetrinær

Mulig at det er foret hun har reagert på ja. Byttet fór for litt over en uke siden, så er litt tidlig å si om det gjorde noen forskjell. Ble anbefalt et britisk fór som heter arden grange, med lam og ris. Det skulle visst være bra for hunder med allergi. Har aldri hørt om merket før, men det er visst stort i England i følge han på butikken.

Uansett så er det nå greit å få sjekket det ut hos vet. happy6 så idag at hun har et lite sår mellom "tærne" også, som hun slikker på.. greit å få sjekket det og!
Til Toppen Go down
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

utslett Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett EmptyLør Aug 28 2010, 21:23

Lene skrev:
Hvis det har blitt verre så ville jeg nok tatt en tur til vet'en ja.
Håper de finner ut hva det er og at hun blir fort bra igjen. sidehug

Takk for det! Håper det går fort over ja!! og at det ikke er noe alvorlig blink00
Til Toppen Go down
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

utslett Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett EmptyMan Aug 30 2010, 12:33

Var hos vet. idag og de fant ingenting på hudskrapingen, så nå får vi vente og se hva blodprøven sier. Hun trodde at det var allergi, noe som jeg hadde håpet i det lengste at det ikke var.. Nå får jeg bare smøre meg med tålmodighet og vente på å få svar på blodprøven. Håper jeg får vite det før helgen

wink3 Det er bare så kjedelig å ikke vite!
Til Toppen Go down
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

utslett Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett EmptyMan Aug 30 2010, 13:45

Har du brukt flåttmiddel på henne?

Blaze fikk en kraftig hudinfeksjon for 1 år siden, mest sannsynlig pga Expot.

Han ble seende slik ut :
utslett DSC00135

utslett 045

utslett DSC00237

utslett 019-2
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

utslett Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett EmptyMan Aug 30 2010, 14:08

Har hatt flåttdråper på henne tidligere i sommer, tror det var i midten av juli. Hun klødde seg ganske mye da, sånn at jeg har valgt å ikke ha det på henne igjen. Kan det rett og slett være det?? Jeg nevnte nemlig for veterinæren at hun hadde klødd veldig sist jeg hadde det på. Hun sa at hun kanskje var litt følsom i huden. Men det er jo lenge siden nå. Kom reaksjonen umiddelbart? De pelsløse flekkene var veldig like de som India har, bare at hun har mye mindre av det. Hun har hatt noen nupper og, men bare noen få.

Stakkar Blaze. Det så forferdelig ut!
Til Toppen Go down
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

utslett Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett EmptyMan Aug 30 2010, 14:33

Fikk tatt et par bilder av det. Ser veldig likt ut som Blaze, bare i mye mindre skala.

Den ene flekken ser veldig stor ut, men det var altså der hun tok hudskrapingen.
utslett 20zb9k9

Dette er på låret
utslett 2uzcsrb
Til Toppen Go down
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

utslett Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett EmptyMan Aug 30 2010, 14:44

De bildene ligner veldig på hvordan Melba så ut for omtrent ett år siden !

Hun fikk også hudinfeksjon av Expot på samme tid som Blaze i fjor. Hun ble heldigvis ikke så ille som Blaze, men fikk noen små, lokale utbrudd. Hun begynte å røyte en-to uker at hun fikk Expot, ble tørr i huden og flasset også etterhvert. Ett par uker etter det igjen fikk hun små nupper i pelsen som jeg etterhvert kunne massere bort (de tørket nesten opp) og hun fortsatte å flasse, noen steder i flak. Hun klødde aldri, og det ble aldri så ille at man så utbruddene dersom man ikke studerte pelsen nøye, men det hadde nok blitt verre om vi ikke fikk behandlet det. Hun ble satt på en antibiotikakur 2,5 måneder etter hun fikk Expot, og det etter at jeg hadde vært i kontakt med veterinær og forsøkt Biorion, Omega 3/6 og behandling med sjampo for sensitiv hud i en måned uten at det ga resultater. Expot er kraftige saker så at de reagerer i lang tid etter behandling er i grunn ikke så rart.

Hun har fikk forøvrig flott pels og hud etter behandlingen og har selvsagt ikke blitt behandlet med noen flåttkjemikalier i år! utslett 723324
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

utslett Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett EmptyMan Aug 30 2010, 15:03

Maria skrev:
De bildene ligner veldig på hvordan Melba så ut for omtrent ett år siden !

Hun fikk også hudinfeksjon av Expot på samme tid som Blaze i fjor. Hun ble heldigvis ikke så ille som Blaze, men fikk noen små, lokale utbrudd. Hun begynte å røyte en-to uker at hun fikk Expot, ble tørr i huden og flasset også etterhvert. Ett par uker etter det igjen fikk hun små nupper i pelsen som jeg etterhvert kunne massere bort (de tørket nesten opp) og hun fortsatte å flasse, noen steder i flak. Hun klødde aldri, og det ble aldri så ille at man så utbruddene dersom man ikke studerte pelsen nøye, men det hadde nok blitt verre om vi ikke fikk behandlet det. Hun ble satt på en antibiotikakur 2,5 måneder etter hun fikk Expot, og det etter at jeg hadde vært i kontakt med veterinær og forsøkt Biorion, Omega 3/6 og behandling med sjampo for sensitiv hud i en måned uten at det ga resultater. Expot er kraftige saker så at de reagerer i lang tid etter behandling er i grunn ikke så rart.

Hun har fikk forøvrig flott pels og hud etter behandlingen og har selvsagt ikke blitt behandlet med noen flåttkjemikalier i år! utslett 723324

Jeg har faktisk reagert på at India har røytet sånn i sommer. Utslettet begynte å komme ca et par uker etter at jeg hadde hatt flåttmiddel på henne. Og som sagt klødde hun veeeeldig rett etter jeg hadde hatt det på. I forrige uke hadde hun masse små røde prikker, som nå er helt borte. Så begynte de hårløse flekkene å komme, samt flass i store flak. India klør litt av og til, men ikke sånn at det virker plagsomt.

India har ikke fått Expot, men bayvantic vet, men de inneholder vel de samme stoffene.

Jeg krysser fingrene for at det "bare" er en reaksjon på flåttmiddelet, og at det ikke er eks er fórallergi.

Er så glad for at forumet finnes, hva skulle man ha gjort uten happy6
Til Toppen Go down
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

utslett Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett EmptyMan Aug 30 2010, 17:55

Det trenger jo ikke være flåttmiddel India har fått reaksjoner på, men hun har akkurat de samme symptomene som Melba (og Blaze) hadde, så jeg ville spurt veterinæren om det kan være en hudinfeksjon etter bruk av flåttmiddel. Jeg har i ettertid hørt om mange hunder som har hatt slike reaksjoner, så det er ikke uvanlig.

Får håpe at det er det som har skjedd med India også, for det er i alle fall mulig å behandle og man kan unngå at det skjer igjen.
Tvi tvi! utslett Icon_biggrin
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

utslett Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett EmptyMan Aug 30 2010, 18:25

Maria skrev:
Det trenger jo ikke være flåttmiddel India har fått reaksjoner på, men hun har akkurat de samme symptomene som Melba (og Blaze) hadde, så jeg ville spurt veterinæren om det kan være en hudinfeksjon etter bruk av flåttmiddel. Jeg har i ettertid hørt om mange hunder som har hatt slike reaksjoner, så det er ikke uvanlig.

Får håpe at det er det som har skjedd med India også, for det er i alle fall mulig å behandle og man kan unngå at det skjer igjen.
Tvi tvi! utslett Icon_biggrin

Nei, det er jo ikke sikkert, men ut ifra symptomene så høres det veldig sånn ut. Etter å ha surfa litt på nettet, så har jeg kommet over mange lignende saker, med samme forløp og reaksjoner. Så jeg vil tippe at det er det som er årsaken. Har sendt mail og informert veterinæren, så får vi høre hva de sier happy6
Til Toppen Go down
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

utslett Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett EmptyMan Aug 30 2010, 21:07

Jeg angrer fælt på at jeg ikke dro til veterinæren med en gang.. Kunne spart meg ett par tusen kroner, og Blaze hadde muligens fått det siste certet han trengte når han stilte i Trondheim i fjor høst :p

Etter han fikk antibiotika, så forsvart utslettet ganske fort, han fikk også en medisinsk sjampo for hunder, som gjorde at han klødde mindre også Smile
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
HeidiM

HeidiM


Antall Innlegg : 89
Join date : 26.06.2009
Age : 52
Bosted : Hammerfest

utslett Empty
PosteTema: utslett   utslett EmptyFre Sep 03 2010, 07:20

Heisann! trasige greier disse utslettane...ser og høres likens ut som min hund har. Men nå skal det sies at Shadow har allergi mot alt av pollen (bekrefta via allergi prøver) og forallergi som vi har forska på sjøl. utslettene og beskrivelsen av det "psoriasis" lignende på albuene kommer av sensitiv hud hos allergi hunder. nu kan du jo være heldig at det e middelet som hunden reagere på, og dermed vil forsvinne for å aldri komme tilbake. håpe inderlig det, for med allergi e det verre.
Shadow har pr nu i år fått tre kortison sprøyter pluss predisolon tabelett kur for å hindre kløe å smerte. han har heller aldri klødd nevneverdig, men reagerte med aggresjon når det var virkelig ille. på tross av medisinering ser han ikke ut, men han plages ikke så da får vi heller leve med at andre krysse gata når di ser han. Uansett har det vært ett langt lerret å bleke og alt har vært prøvd, kortison salver og sprøyter e det eneste som hjelper hær. krysse fingran for at det ikke e så alvorlig med din hund! hilsen Heidi wink3
Til Toppen Go down
http://hmauno@gmail.com
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

utslett Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett EmptyFre Sep 03 2010, 15:59

HeidiM skrev:
Heisann! trasige greier disse utslettane...ser og høres likens ut som min hund har. Men nå skal det sies at Shadow har allergi mot alt av pollen (bekrefta via allergi prøver) og forallergi som vi har forska på sjøl. utslettene og beskrivelsen av det "psoriasis" lignende på albuene kommer av sensitiv hud hos allergi hunder. nu kan du jo være heldig at det e middelet som hunden reagere på, og dermed vil forsvinne for å aldri komme tilbake. håpe inderlig det, for med allergi e det verre.
Shadow har pr nu i år fått tre kortison sprøyter pluss predisolon tabelett kur for å hindre kløe å smerte. han har heller aldri klødd nevneverdig, men reagerte med aggresjon når det var virkelig ille. på tross av medisinering ser han ikke ut, men han plages ikke så da får vi heller leve med at andre krysse gata når di ser han. Uansett har det vært ett langt lerret å bleke og alt har vært prøvd, kortison salver og sprøyter e det eneste som hjelper hær. krysse fingran for at det ikke e så alvorlig med din hund! hilsen Heidi wink3

Håper indelig at det ikke er så alvorlig med India, men lever foreløpig i uvisshet.

Stakkars Shadow, det høres fælt ut for han. Bra at dere har funnet noe som gjør det litt bedre for han iallefall, om ikke optimalt.

Er spent på hva blodprøven viser, og at vi får vite noe snart. Men foreløpig er hun like happy som hun alltid har vært.
Til Toppen Go down
Sponsored content





utslett Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett Empty

Til Toppen Go down
 
utslett
Til Toppen 
Side 1 av 3Gå til side : 1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Utslett
» Utslett på halsen
» Utslett på hundens testikler

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: