Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 utslett

Go down 
+13
Fanny
Gry
camillahoel
Lex
HeidiM
Maria
-linda-
Marion G
Monica P
Caroline
Gerd-Marit
Lene
Christine
17 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

utslett - Page 2 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 2 EmptyFre Sep 03 2010, 19:05

Synes det virker som det er ganske mange hunder som reagerer på expot. Jeg kommer ikke til å bruke det etter å ha sett hvor mye hudproblemer det skaper Shocked
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 48
Bosted : Sandefjord

utslett - Page 2 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 2 EmptyFre Sep 03 2010, 19:41

Caroline skrev:
Synes det virker som det er ganske mange hunder som reagerer på expot. Jeg kommer ikke til å bruke det etter å ha sett hvor mye hudproblemer det skaper Shocked

Lex også fikk jo reaksjoner i fjor sommer, og etter masse mikk med fôrallergi testing etc. så kom jeg frem til at det enten var stress, eller expot. Så i sommer har ingen av mine gutter biltt behandlet mot flått. Resultatet av det er at Lex har hatt 3 og Ani 1 hele denne sesongen..
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

utslett - Page 2 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 2 EmptyFre Sep 03 2010, 19:43

Jeg hadde aldri brukt det om jeg visste det jeg vet i dag. Har snakket med mange i ettertid av Melbas reaksjoner som har opplevd det samme med sine hunder, og ikke minst lest om mange med samme reaksjoner. Veterinæren som skrev ut resept til meg sa ingenting om bivirkninger, men når Melba ble behandlet for hudinfeksjonen sa de at slike reaksjoner ikke var uvanlig etter bruk av Expot og øvrige medikamenter med samme virkestoffer.

Jeg skulle kjøpe myggspray til Melba nå i sommer, men når det viste seg at mye av de samme virkestoffene samt bivirkningene var i myggsprayen, så gikk jeg hjem tomhendt...
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

utslett - Page 2 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 2 EmptyFre Sep 03 2010, 20:23

Jeg har hatt flåttmiddel på India tre ganger i sommer, og det var ikke før hun fikk den tredje at hun fikk en voldsom kløe... Nå vet jo ikke jeg ennå om det er det som har forårsaket den hudreaksjonen hun har nå, men jeg kommer ikke til å ha noe middel på henne igjen på grunnlag av den intense kløen hun hadde. Og på grunn av alle "skrekkhistoriene" jeg har hørt/lest rundt forbi.

Jeg synes at flått er syyyyykt ekkelt, men jeg får heller bare leve med å plukke av de ekle blodsugerne enn å risikere at hun reagerer en gang til!
Til Toppen Go down
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

utslett - Page 2 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 2 EmptyFre Sep 03 2010, 20:51

Jeg har inntrykket at dvergpinscher, trolig pinscher også, ikke er så utsatt for flått. Hecate på 6,5 år har aldri hatt det, mens Corza på 3,5 år har hatt tre. Da går det fint å plukke dem av selv om de er groteskt ekle happy3
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

utslett - Page 2 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 2 EmptyFre Sep 03 2010, 21:20

Caroline skrev:
Jeg har inntrykket at dvergpinscher, trolig pinscher også, ikke er så utsatt for flått. Hecate på 6,5 år har aldri hatt det, mens Corza på 3,5 år har hatt tre. Da går det fint å plukke dem av selv om de er groteskt ekle happy3

nei, de har jo ikke pels som henger ned og soper med se de ekle krypene. Det hjelper nok en del. Dessuten er det sjelden india har alle fire beina på bakken samtidig, sånn at de får vel ikke sjans til å komme på før hun har sust forbi.
Til Toppen Go down
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

utslett - Page 2 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 2 EmptyMan Sep 06 2010, 16:52

Idag fikk jeg svar på blodprøvene, og de gav utslag på "innendørsallergi", dvs midd og støv. Men det er ikke dermed sagt at hun har alllergi likevel...visstnok. Hun må ha symptomer i tillegg, som kløe, og det har hun egentlig ikke.. så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal tro. Men vi ble nå uansett enige om å sette henne på en antibiotikakur og kortision en ukes tid, i og med at hun har en infeksjon i huden i form av betente "kviser" og hårløse flekker.


Fórintoleranse og midd- og støvallergi har visst en sammenheng, sånn at hvis det skulle vise seg at infeksjonen blusser opp igjen når kuren er ferdig, så vil vi prøve å utrede henne for det.
Til Toppen Go down
camillahoel

camillahoel


Antall Innlegg : 866
Join date : 11.06.2009
Age : 39
Bosted : Stavanger

utslett - Page 2 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 2 EmptyMan Sep 06 2010, 17:56

Æsj, så kjedelig at det viste utslag på allergiprøven, men samtidig bra at de har funnet ut i hvert fall delvis hva som er problemet.
Krysser fingrene for at det gjør seg med en antibiotika og kortisonrunde og at det ikke blusser opp igjen!
Til Toppen Go down
HeidiM

HeidiM


Antall Innlegg : 89
Join date : 26.06.2009
Age : 52
Bosted : Hammerfest

utslett - Page 2 Empty
PosteTema: utslett   utslett - Page 2 EmptyTir Sep 07 2010, 11:51

Utrolig trist å høre at blodprøvene avdekka allergi no0 har vært med Shadow hos vet i dag og ny kortison sprøyte. han må inn hver 3 uke for påfyll, og det e jo absolutt ikke bra i det lange løp. selvsagt en kostbar affere også, men vi vektlegge at han har det bra hær og nu wink3 vil bare si æ håpe det stoppe med det og ikke får utvikle sæ hos din hund. hilsen Heidi og Shadow wink3
Til Toppen Go down
http://hmauno@gmail.com
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

utslett - Page 2 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 2 EmptyTir Sep 07 2010, 17:19

det var jo absolutt ikke det svaret jeg ville høre, men man må jo bare ta det som det kommer og håpe på det beste.

Det blir mye vasking fremover iallefall wink3
Til Toppen Go down
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

utslett - Page 2 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 2 EmptyFre Sep 10 2010, 13:19

India har nå kuler/klumper over hele ryggen (har hatt det siden søn/man), og det begynner å bli mer og mer likt som det blaze hadde.

Sånn som jeg har forstått det, så klør hunder med allergi mye, og så får de sår og hårløse flekker som følge av kløingen. I India sitt tilfelle så klødde hun ikke da utslettet/kvisene/kulene begynte å komme, og så kom de hårløse flekkene der hvor kulene var. Så jeg lever fortsatt i håpet om at det bare er en infeksjon som følge av flåttmiddelet.... men det kan jo være at det bare er ønsketenking, selvfølgelig wink3

Noen andre som har erfaring med støv- og middallergi???
Til Toppen Go down
camillahoel

camillahoel


Antall Innlegg : 866
Join date : 11.06.2009
Age : 39
Bosted : Stavanger

utslett - Page 2 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 2 EmptyFre Sep 10 2010, 13:30

Tispa jeg måtte avlive før jul hadde både fór- og middallergi og hun klødde MYE. Hun så rett og slett ikke ut stakar.. Kjøttsår over hele seg nesten når det var på sitt værste.. Er det allergi så klør hunden hele tiden spesielt i armhulene, ansiktet, ørene og på beina, så siden hun ikke klør så høres det ikke ut som allergi eller eksem.

Til Toppen Go down
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

utslett - Page 2 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 2 EmptyFre Sep 10 2010, 14:33

Krysser fingrene for at det ikke er allergi, men hudinfeksjon som følge av flåttmiddelet som plager India!!
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Gry

Gry


Antall Innlegg : 377
Join date : 22.06.2009
Age : 40
Bosted : Karmøy

utslett - Page 2 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 2 EmptyFre Sep 10 2010, 16:39

Nadira fikk også et utbrudd med kuler/klumper i huden tidligere i sommer. Det var spesielt mange rundt nakken, men det var en klump her og der lenger nedover kroppen også... Nå har disse klumpene gått over til å bli hårløse flekker, akkurat slik India har. Nadira har heller ikke klødd eller vert plaget pga dette. Jeg har lurt fælt på hva dette kom av, jeg trodde først hun var stukket av insekter, men nå lurer jeg på om hun kan ha reagert på Expoten hun også... Spesielt siden hun fikk det verste utbruddet med klumper i nakken, nettopp der hun ble dryppet. Jeg skjønner ikke hva annet det kan være, vi har ikke byttet fór eller noe... Eneste, vi har begynt å gi henne lakseolje i fóret i sommer - kan det være den hun ikke tåler...? Hmm.


Sist endret av Gry den Ons Sep 22 2010, 21:06, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

utslett - Page 2 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 2 EmptyFre Sep 10 2010, 18:52

camillahoel skrev:
Tispa jeg måtte avlive før jul hadde både fór- og middallergi og hun klødde MYE. Hun så rett og slett ikke ut stakar.. Kjøttsår over hele seg nesten når det var på sitt værste.. Er det allergi så klør hunden hele tiden spesielt i armhulene, ansiktet, ørene og på beina, så siden hun ikke klør så høres det ikke ut som allergi eller eksem.


Uff..ja, det er jo det værste utfallet! India har ingenting i armhulene, ansiktet eller ørene foreløpig iallefall. Synes liksom ikke symptomene hennes stemmer overens med de typiske allergisymptomene, men det kan jo selvfølgelig være at det er det likevel..

Maria skrev:
Krysser fingrene for at det ikke er allergi, men hudinfeksjon som følge av flåttmiddelet som plager India!!

Takk! Krysser alt jeg har av fingre og tær!!

Gry skrev:
Nadira fikk også et utbrudd med kuler/klumper i huden tidligere i sommer. Det var spesielt mange rundt nakken, men det var en klump her og der lenger nedover kroppen også... Nå har disse klumpene gått over til å bli hårløse flekker, akkurat slik India har. Nadira har heller ikke klødd eller vert plaget pga dette. Jeg har lurt fælt på hva dette kom av, jeg trodde først hun var stukket av insekter, men nå lurer jeg på om hun kan ha reagert på Expoten hun også... Spesielt siden hun fikk det verste utbruddet med klumper i nakken, nettopp der hun ble dryppet. Jeg sjønner ikke hva annet det kan være, vi har ikke byttet fór eller noe... Eneste, vi har begynt å gi henne lakseolje i fóret i sommer - kan det være den hun ikke tåler...? Hmm.

Lakseolje skal jo være bare bra for huden. Måtte kanskje vært hvis hun er allergisk mot fisk?!?! De anbefaler iallefall olje til allergihunder fordi det skal være gunstig for huden.
Men det høres mistenkelig likt ut som det India har ja!

Håper håper håper at hun skal bli bra igjen blink00
Til Toppen Go down
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

utslett - Page 2 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 2 EmptyOns Sep 22 2010, 18:17

Kulene har blusset opp for fult etter endt kortison- og antibiotikakur. Hun var ferdig med kortisonen for en uke siden, og nå ser hun værre ut enn noen gang! Hun har kuler tett i tett over heeeele ryggen og de som har tørket opp flasser noe enormt. Hun har og mange hårløse flekker. Hun ser rett og slett ikke ut!!

Nå utreder vi henne for forallergi, og hun får kun Hill's Z/D i to måneder fremover. Vom og hundemat skal visst gi god effekt for mange allergihunder, så kanskje vi prøver det etterhvert. Må bare kjøpe ny fryseboks først for å få plass!

Pga av kulene har vi igjen satt henne på kortison, noe som jo ikke er gøy i det hele tatt!

Allergi er noe skikkelig dritt mad2
Til Toppen Go down
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

utslett - Page 2 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 2 EmptyOns Sep 22 2010, 18:26

Har du mulighet til å ta bilde av dette?

Det hørtes absolutt ikke bra ut :S
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

utslett - Page 2 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 2 EmptyOns Sep 22 2010, 19:15

utslett - Page 2 2wqh94l

utslett - Page 2 29denna

De hårløse flekkene kom ikke særlig godt frem på disse bildene da, forløpig så vises de best i dagslys.... men alle disse kulene kommer jo til å miste pels etterhvert.
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

utslett - Page 2 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 2 EmptyOns Sep 22 2010, 19:19

Stakkars...
Håper det ordner seg raskt.
God bedring!
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Gjest
Gjest




utslett - Page 2 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 2 EmptyOns Sep 22 2010, 19:30

Huff, stakkars, dette minnet meg om min Toya sad3

Jeg håper dere finner ut av det og at hun blir frisk.
Til Toppen Go down
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

utslett - Page 2 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 2 EmptyOns Sep 22 2010, 19:52

Bare tenkte å tipse deg om dette kan ha sammenheng med for med mye proteiner?? jeg hadde en gang en hund som ble sånn av for mye proteiner i foret sitt....

Uansett masse god bedring til dere sidehug sidehug
Til Toppen Go down
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

utslett - Page 2 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 2 EmptyOns Sep 22 2010, 20:03

Kizz skrev:
Stakkars...
Håper det ordner seg raskt.
God bedring!

Tusen takk!

Marion skrev:
Huff, stakkars, dette minnet meg om min Toya sad3

Jeg håper dere finner ut av det og at hun blir frisk.

Takk for det! Hadde Toya og allergi? Hvilken isåfall, og hva ble utfallet?

jeanette skrev:
Bare tenkte å tipse deg om dette kan ha sammenheng med for med mye proteiner?? jeg hadde en gang en hund som ble sånn av for mye proteiner i foret sitt....

Uansett masse god bedring til dere sidehug sidehug

Kan godt være at hun har fått for mye proteiner. Hun har fått mye grisehaler, oksemuskler osv i tillegg sånn at det kan være at det har vært for kraftig kost for henne. Men gir det kløe også? For India har nemlig begynt å klø litt.
Til Toppen Go down
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

utslett - Page 2 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 2 EmptyOns Sep 22 2010, 20:05

ja min hund fikk kløe oxo wink3
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




utslett - Page 2 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 2 EmptyOns Sep 22 2010, 20:13

Toya hadde allergi og Cushing, det endte med døden desverre.

Etter lang tid med behandling så var det ikke noe mere å gjøre.
Til Toppen Go down
Monica P

Monica P


Antall Innlegg : 410
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

utslett - Page 2 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 2 EmptyOns Sep 22 2010, 20:35

Stakkars, tenker på dere therethere
Til Toppen Go down
http://www.pinschergibson.blogspot.com
Sponsored content





utslett - Page 2 Empty
PosteTema: Re: utslett   utslett - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
utslett
Til Toppen 
Side 2 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Utslett
» Utslett på halsen
» Utslett på hundens testikler

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: