wrangler
Antall Innlegg : 76 Join date : 16.10.2009 Age : 45
| Tema: kastrering Man Mai 31 2010, 14:40 | |
| heisann:)
noen her inne som har fått med seg at kastrering av hannhunder i for tidlig alder kan føre til inkontinens? en dyrlege jeg har snakket med i dag sa at det var dette nyere forskning tydet på...
noen som har formening om dette? | |
|
MiraHedda
Antall Innlegg : 232 Join date : 04.11.2009 Bosted : Son, Akershus
| Tema: Re: kastrering Man Mai 31 2010, 14:56 | |
| Jeg har ikke hørt noe om det, og opplevde aldri det på vår kasterte Breton. Han ble kastert fordi han stakk av hele tiden når det var tisper med løpetid, og det var det nesten året rundt siden vi har et skikkelig hundenabolag. Han fikk ingen bivirkninger på kastreringa i det hele tatt, men det kan jo hende han bare var heldig og jeg kan ikke akkurat skryte av mine kunnskaper på det ommerådet | |
|
wrangler
Antall Innlegg : 76 Join date : 16.10.2009 Age : 45
| Tema: Re: kastrering Man Mai 31 2010, 15:34 | |
| - MiraHedda skrev:
- Jeg har ikke hørt noe om det, og opplevde aldri det på vår kasterte Breton. Han ble kastert fordi han stakk av hele tiden når det var tisper med løpetid, og det var det nesten året rundt siden vi har et skikkelig hundenabolag. Han fikk ingen bivirkninger på kastreringa i det hele tatt, men det kan jo hende han bare var heldig og jeg kan ikke akkurat skryte av mine kunnskaper på det ommerådet
nei....vi har en kastrat selv, som ble kastrert når han var 1-2 år, men tror det er snakk om hunder som er yngre enn 1 år. finner ikke noe på internett heller som kan bekrefte det som dyrlegen sa. | |
|
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: kastrering Man Mai 31 2010, 15:37 | |
| inkontinens kan være en bivirkning av kastrering, men har ikke hørt at dette er mer vanlig om de blir kastert i ung alder | |
|
MiraHedda
Antall Innlegg : 232 Join date : 04.11.2009 Bosted : Son, Akershus
| Tema: Re: kastrering Man Mai 31 2010, 15:38 | |
| - wrangler skrev:
- MiraHedda skrev:
- Jeg har ikke hørt noe om det, og opplevde aldri det på vår kasterte Breton. Han ble kastert fordi han stakk av hele tiden når det var tisper med løpetid, og det var det nesten året rundt siden vi har et skikkelig hundenabolag. Han fikk ingen bivirkninger på kastreringa i det hele tatt, men det kan jo hende han bare var heldig og jeg kan ikke akkurat skryte av mine kunnskaper på det ommerådet
nei....vi har en kastrat selv, som ble kastrert når han var 1-2 år, men tror det er snakk om hunder som er yngre enn 1 år. finner ikke noe på internett heller som kan bekrefte det som dyrlegen sa. Chacko ble faktisk kastert som ganske ung han også Husker ikke helt når , men han var ganske ung. | |
|