Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 kastrering

Go down 
3 posters
AvInnlegg
wrangler

wrangler


Antall Innlegg : 76
Join date : 16.10.2009
Age : 44

kastrering Empty
PosteTema: kastrering   kastrering EmptyMan Mai 31 2010, 14:40

heisann:)

noen her inne som har fått med seg at kastrering av hannhunder i for tidlig alder kan føre til inkontinens? en dyrlege jeg har snakket med i dag sa at det var dette nyere forskning tydet på...

noen som har formening om dette?
Til Toppen Go down
MiraHedda

MiraHedda


Antall Innlegg : 232
Join date : 04.11.2009
Bosted : Son, Akershus

kastrering Empty
PosteTema: Re: kastrering   kastrering EmptyMan Mai 31 2010, 14:56

Jeg har ikke hørt noe om det, og opplevde aldri det på vår kasterte Breton. Han ble kastert fordi han stakk av hele tiden når det var tisper med løpetid, og det var det nesten året rundt siden vi har et skikkelig hundenabolag. Han fikk ingen bivirkninger på kastreringa i det hele tatt, men det kan jo hende han bare var heldig og jeg kan ikke akkurat skryte av mine kunnskaper på det ommerådet lalala2
Til Toppen Go down
wrangler

wrangler


Antall Innlegg : 76
Join date : 16.10.2009
Age : 44

kastrering Empty
PosteTema: Re: kastrering   kastrering EmptyMan Mai 31 2010, 15:34

MiraHedda skrev:
Jeg har ikke hørt noe om det, og opplevde aldri det på vår kasterte Breton. Han ble kastert fordi han stakk av hele tiden når det var tisper med løpetid, og det var det nesten året rundt siden vi har et skikkelig hundenabolag. Han fikk ingen bivirkninger på kastreringa i det hele tatt, men det kan jo hende han bare var heldig og jeg kan ikke akkurat skryte av mine kunnskaper på det ommerådet lalala2

nei....vi har en kastrat selv, som ble kastrert når han var 1-2 år, men tror det er snakk om hunder som er yngre enn 1 år. finner ikke noe på internett heller som kan bekrefte det som dyrlegen sa.
Til Toppen Go down
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

kastrering Empty
PosteTema: Re: kastrering   kastrering EmptyMan Mai 31 2010, 15:37

inkontinens kan være en bivirkning av kastrering, men har ikke hørt at dette er mer vanlig om de blir kastert i ung alder
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
MiraHedda

MiraHedda


Antall Innlegg : 232
Join date : 04.11.2009
Bosted : Son, Akershus

kastrering Empty
PosteTema: Re: kastrering   kastrering EmptyMan Mai 31 2010, 15:38

wrangler skrev:
MiraHedda skrev:
Jeg har ikke hørt noe om det, og opplevde aldri det på vår kasterte Breton. Han ble kastert fordi han stakk av hele tiden når det var tisper med løpetid, og det var det nesten året rundt siden vi har et skikkelig hundenabolag. Han fikk ingen bivirkninger på kastreringa i det hele tatt, men det kan jo hende han bare var heldig og jeg kan ikke akkurat skryte av mine kunnskaper på det ommerådet lalala2

nei....vi har en kastrat selv, som ble kastrert når han var 1-2 år, men tror det er snakk om hunder som er yngre enn 1 år. finner ikke noe på internett heller som kan bekrefte det som dyrlegen sa.

Chacko ble faktisk kastert som ganske ung han også happy3 Husker ikke helt når , men han var ganske ung.
Til Toppen Go down
Sponsored content





kastrering Empty
PosteTema: Re: kastrering   kastrering Empty

Til Toppen Go down
 
kastrering
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Kastrering i Bergen
» Kjemisk kastrering
» Kjemisk kastrering... for en periode.
» Kastrering - for hundens beste?
» Resultat av kjemisk kastrering på Loke

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: