Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Kastrering i Bergen

Go down 
+4
Camilla
Marita
helle
chester
8 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
chester

Antall Innlegg : 190

Kastrering i Bergen Empty
PosteTema: Kastrering i Bergen   Kastrering i Bergen EmptyMan Feb 08 2010, 10:41

Noen som har erfaring med kastrering her i Bergen? Tenker litt på priser og om man er fornøyd med resultatet?
og om det er noen som har erfaring med kjemisk eller chip kastrering?
Til Toppen Go down
helle

helle

Antall Innlegg : 1466

PosteTema: Re: Kastrering i Bergen   Kastrering i Bergen EmptyMan Feb 08 2010, 13:01

Chip kastrering er kjemisk kastrering. Mange klinikker har bedre erfaring med chip kastrering framfor sprøyte.. chipen gir en jevnere og bedre effekt enn det sprøyten gir.

Hunden til en damen til min bror har vært chip kastrert. Fungerte veldig bra på de tingene de trengte hjelp på. Det var markering innendørs, samt jokking på ting/andre hunder. Dette sluttet hunden helt med omtrent dagen etter chipen var satt inn..

Generellt har jeg veldig god erfaring med Stend dyreklinikk. Nå har vi også vært gjennom en operasjon der(dog ikke kastrering), og vi føler vi har fått veldig god oppfølging og god info så langt.. Ang pris har jeg ikke forhørt meg, da dette ikke er et viktig tema for meg. Jeg betaler heller litt mer penger hos en klinikk jeg stoler på, enn å gjøre det hos den billigste jeg finner. Forøvrig har jeg inntrykk av at Stend er fornuftige når det gjelder pris, har ikke inntrykk av at de er dyrere enn andre Smile
Til Toppen Go down
Marita

Marita

Antall Innlegg : 1853

PosteTema: Re: Kastrering i Bergen   Kastrering i Bergen EmptyMan Feb 08 2010, 14:45

Jeg skal chip-kastrere Nitro om et par uker (som en test for å se om han da blir lettere å trene med, eller for å si det på en annen måte - om det da går ann å trene med han i det hele tatt, for nå er han håpløs...)

Det er riktignok ikke i Bergen, men prisen jeg fikk var vel rundt 1450 kr. Men får det litt billigere siden jeg tar det samtidig med vaksinering og årskontroll.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
chester

PosteTema: Re: Kastrering i Bergen   Kastrering i Bergen EmptyMan Feb 08 2010, 18:25

Så det er billigere hvis man gjør alt samtidig? hmm... kanskje jeg skal gjøre det då, Chester har ikke fått tatt sin årlige vaksine enda siden han har kennelhoste..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Kastrering i Bergen   Kastrering i Bergen EmptyTir Feb 09 2010, 13:24

Vi bor heller ikke i Bergen, og jeg husker ikke hva det kostet. Men vi er fornøyd med resultatet. Vi kastrerte Albin for nesten 3 år siden tror jeg. I såfall var han litt over 5 år. Vi var litt redde for at han skulle være for gammel til at det skulle gi god effekt, Men det har fungert utmerket for oss. Han har aldri vært aggressiv eller dominant eller noe i den duren, men han gikk helt i frø av tisper. Selv med alle vinduer og dører lukket merket han at det gikk tisper nede på veien som er 100 meter unna. Da begynte han å pipe. Vi trodde jo kanskje han måtte ut i hagen for å gjøre fra seg, men neida... Med en gang vi slapp han ut stormet han ned til porten hvor han sto og ulte som en sukken gris. Man skulle tro vi torturerte han. Så vi bestemte oss for å kastrere han. Vi merket bedring umiddelbart. Ikke så mange ukene senere passet vi en høyløpsk tispe i to uker uten at Albin brydde seg nevneverdig. Så vi har helt blitt kvitt uroen og stresset i forbindelse med tisper.
Til Toppen Go down
chester

PosteTema: Re: Kastrering i Bergen   Kastrering i Bergen EmptyTir Feb 16 2010, 14:19

Er det normalt at variheten av en kjemisk kastrering kan varierere fra hund til hund? at den kan vare fra noen uker til noen måneder????
Til Toppen Go down
helle

helle

PosteTema: Re: Kastrering i Bergen   Kastrering i Bergen EmptyTir Feb 16 2010, 15:01

Det kan variere ja, men at det varierer så mye høres litt rart ut.. Chipen skal generellt har en jevnere virkninng enn sprøyten.
Til Toppen Go down
chester

PosteTema: Re: Kastrering i Bergen   Kastrering i Bergen EmptyTir Feb 16 2010, 15:07

Og det som overrasker meg aller mest er hvor mye dyrere det er å kasterer en hannhund her i Bergen enn andre steder i landet... kanskje det er billigere å reise til Oslo og få kastreringen gjort det..
Til Toppen Go down
chester

PosteTema: Re: Kastrering i Bergen   Kastrering i Bergen EmptyTir Feb 16 2010, 21:43

Er det noen som har hørt om å kastrere på vanlig måte og bruke chip samtidig?? Skal ikke liksom chipen fungere som kjemisk kastrering for å teste om det funker??
Til Toppen Go down
helle

helle

PosteTema: Re: Kastrering i Bergen   Kastrering i Bergen EmptyTir Feb 16 2010, 21:45

Hmm, kan det være fordi mange snakker om at det skal ta 6 mnd før kirurgisk kastrering får full virkning, og chip skal fungere med en gang ? Kanskje det blir en slags overlapping..

Jeg vet ikke altså, men var bare en tanke som slo meg.
Til Toppen Go down
chester

PosteTema: Re: Kastrering i Bergen   Kastrering i Bergen EmptyTir Feb 16 2010, 21:52

Ja det kan være det ja. Tenkte jeg ikke på faktisk.. Har vel egentlig ikke fått med meg at det tar lang tid før kastreringen virker..

Har sendt mailer til flere forskjellige vetrinærer no for å sjekke priser på kastrering, kjemisk og med chip. Fikk svar fra Haugaland, der koster det 1700 for kastrering og 600 for chip men det blir billigere hvis jeg tar chip sammen med kastrering. Var derfor jeg ble litt forvirret. Tror jeg får ringe de imorgen og finne ut hva de mente der. Men jeg skal definitivt reise vekk fra Bergen og kastrere skjønner jeg.
Til Toppen Go down
chester

PosteTema: Re: Kastrering i Bergen   Kastrering i Bergen EmptyTir Feb 16 2010, 22:06

Er vel ingen som kan anbefale noen vetrinærer i nærheten av Bergen?? Noen som ikke tar 4000 for kastrering??
Til Toppen Go down
helle

helle

PosteTema: Re: Kastrering i Bergen   Kastrering i Bergen EmptyTir Feb 16 2010, 22:10

Tar virkelig stend så mye som 4000 for kastrering? Syns de er så greie på priser og slikt jeg, i forhold til andre jeg har vært hos i bergen da..

Men bergen er jo generellt dyrere enn andre steder. Egentlig når det gjelder alt av veterinærsaker..
Til Toppen Go down
chester

PosteTema: Re: Kastrering i Bergen   Kastrering i Bergen EmptyTir Feb 16 2010, 22:12

Stend tar faktisk 4800.. De vetrinærene jeg har snakket med i Bergen har priser fra 4200 og opptil 4800......
Til Toppen Go down
Camilla

Camilla

Antall Innlegg : 801

PosteTema: Re: Kastrering i Bergen   Kastrering i Bergen EmptyTir Feb 16 2010, 23:31

Huff, jeg tror ikke jeg hadde reist vekk fra hundens faste vett. M.t.p komplikasjoner og oppfølging..

Vet dessverre ingenting om priser, men har du hørt med Trine Lise m/ Camaro? Han er kastrert, men vet ikke hva hun betalte.. Lykke til i letingen happy6 Vi bruker PetVet i Bergen, og er godt fornøyd, har du hørt med de?
Til Toppen Go down
http://www.dp-dennis.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)

Antall Innlegg : 3668

PosteTema: Re: Kastrering i Bergen   Kastrering i Bergen EmptyTir Feb 16 2010, 23:34

chester skrev:
Ja det kan være det ja. Tenkte jeg ikke på faktisk.. Har vel egentlig ikke fått med meg at det tar lang tid før kastreringen virker..

Har sendt mailer til flere forskjellige vetrinærer no for å sjekke priser på kastrering, kjemisk og med chip. Fikk svar fra Haugaland, der koster det 1700 for kastrering og 600 for chip men det blir billigere hvis jeg tar chip sammen med kastrering. Var derfor jeg ble litt forvirret. Tror jeg får ringe de imorgen og finne ut hva de mente der. Men jeg skal definitivt reise vekk fra Bergen og kastrere skjønner jeg.

Du er sikker på at ikke den personen du snakket med satt på ledningen og trodde du spurte om vanlig chipping da...altså ID-merking...?
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
helle

helle

PosteTema: Re: Kastrering i Bergen   Kastrering i Bergen EmptyTir Feb 16 2010, 23:43

Det høres mer fornuftig ut ja.. Stemmer mhp pris også..
Til Toppen Go down
Anne

Anne

Antall Innlegg : 868

PosteTema: Re: Kastrering i Bergen   Kastrering i Bergen EmptyOns Feb 17 2010, 08:56

Her i distrikte koster kastrering 2000,-
600,- for chip er nok vanlig id merking,ellers har du fått en vannvittig god pris happy6

Lykke til iallefall,håper det ordner seg Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.kamdior.com
chester

PosteTema: Re: Kastrering i Bergen   Kastrering i Bergen EmptyOns Feb 17 2010, 10:02

Fikk svarene på mail, men jeg spurte om chip-kastrering så regner med de ikke blander det sammen med ID-merking..
På Hardanger dyreklinikk tar de 529 for mickro-chip (regner med det er kastrerings chip)

Vil jo egentlig ikke reise vekk fra Bergen for å gjøre det, men jeg har ikke over 4000 å bruke på kastrering så jeg har dessverre ikke noe valg...
Til Toppen Go down
Marita

Marita

PosteTema: Re: Kastrering i Bergen   Kastrering i Bergen EmptyOns Feb 17 2010, 11:16

chester skrev:
Fikk svarene på mail, men jeg spurte om chip-kastrering så regner med de ikke blander det sammen med ID-merking..
På Hardanger dyreklinikk tar de 529 for mickro-chip (regner med det er kastrerings chip)

Vil jo egentlig ikke reise vekk fra Bergen for å gjøre det, men jeg har ikke over 4000 å bruke på kastrering så jeg har dessverre ikke noe valg...

Er mange veterinærer som ikke har hørt om chip-kastrering, så når de ser ordet "chip" tenker de automatisk micro-chip (som ID-merking), og da er pris på rundt 600 kr vanlig.
Chip-kastrering koster gjerne det dobbelte og vel så det...
Til Toppen Go down
Marion G

Marion G

Antall Innlegg : 995

PosteTema: Re: Kastrering i Bergen   Kastrering i Bergen EmptyOns Feb 17 2010, 11:19

Om det er så dyrt der oppe sparer du faktisk på å reise ned til haugesund å kastrere.Dyrlegen jeg bruker tar 1700 kr. for vanlig kastrering. Han er også dyktig
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
chester

PosteTema: Re: Kastrering i Bergen   Kastrering i Bergen EmptyOns Feb 17 2010, 11:54

Hvem er det du går til då Marion? De på Haugaland eller noe sånt....??
Til Toppen Go down
Marion G

Marion G

Antall Innlegg : 995

PosteTema: Re: Kastrering i Bergen   Kastrering i Bergen EmptyOns Feb 17 2010, 12:09

chester skrev:
Hvem er det du går til då Marion? De på Haugaland eller noe sånt....??

Karmsund dyrehospital. Bernt Lande
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Marita

Marita

PosteTema: Re: Kastrering i Bergen   Kastrering i Bergen EmptyFre Feb 19 2010, 13:31

Om du vil lese mer om chip/implantat-kastrering kan du gjøre det her

Suprelorin heter implantatet Nitro fikk satt subcutant i dag.

Så får vi se om det blir noe effekt om et par ukers tid. Det er i allefall verdt forsøket happy3
Til Toppen Go down
Anne

Anne

Antall Innlegg : 868

PosteTema: Re: Kastrering i Bergen   Kastrering i Bergen EmptyFre Feb 19 2010, 18:42

Marita skrev:
Om du vil lese mer om chip/implantat-kastrering kan du gjøre det her

Suprelorin heter implantatet Nitro fikk satt subcutant i dag.

Så får vi se om det blir noe effekt om et par ukers tid. Det er i allefall verdt forsøket happy3

Hold oss gjerne oppdatert på om du merker den store foandringen happy6
Til Toppen Go down
http://www.kamdior.com
Sponsored content

PosteTema: Re: Kastrering i Bergen   Kastrering i Bergen Empty

Til Toppen Go down

Kastrering i Bergen
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-