Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!

Go down 
+7
Irene
Ann-Helen
Simira
-linda-
Linn
Maiken
ElinK
11 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
AvInnlegg
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 EmptyLør Mai 29 2010, 10:22

Da har vi bestilt både Ezydog sele og halsbånd happy6
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 EmptyLør Mai 29 2010, 10:28

Sitat :
Ann-Helen"]Finnes jo null garantier på at han ikke spiser opp halsbåndet sitt selv om man har trent på at han ikke skal gjøre det heller wink3 . Ingen som har rett eller feil her sånn som jeg ser det. Det tryggeste er uansett å prøve å huske å ta det av inne. I vår familie er det forskjellige familiemedlemmer som går tur med hundene, og ikke 1 gang har noen glemt å ta av halsbåndene i gangen. Det er fast rutine på alle og like naturlig som å ta av seg skoene før man går inn. Det er bare snakk om vaner.
Ellers må jeg igjen bare anbefale den bitter-sprayen, utrolig effektiv happy3

Men sjangsene får at han gjør det da er veeeeldig mye mindre wink3 Er ganske utrolig at det ALDRI er glemt! Jeg trener Trayan veldig mye, og er med på veldig mye aktiviteter her og der og inn og ut av bil. Jeg har også ett halsbånd jeg er veldig redd for og som han ikke får ha på seg i buret i bilen fordi han ødelegger det, men allikvel har jeg glemt det flere ganger. (skjønner seff det er hunden du er redd for). Det er veldig fort gjort! Enig blir vi nok ikke uansett wink3 Og ikke bry seg om probemet, men heller å tilpasse seg hunden og hundens problemer og satse på at det blir borte av seg selv er i mine øyne latskap, er jo ikke særlig vanskelig å bli kvitt. Er da virkelig ikke riktig at det er hunden som skal bestemme om den kan ha på seg halsbåndet inne eller ikke - at man selv velger å ikke ha det på er en heeeelt annen ting!
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 EmptyLør Mai 29 2010, 10:35

Maiken skrev:
Sitat :
Ann-Helen"]Finnes jo null garantier på at han ikke spiser opp halsbåndet sitt selv om man har trent på at han ikke skal gjøre det heller wink3 . Ingen som har rett eller feil her sånn som jeg ser det. Det tryggeste er uansett å prøve å huske å ta det av inne. I vår familie er det forskjellige familiemedlemmer som går tur med hundene, og ikke 1 gang har noen glemt å ta av halsbåndene i gangen. Det er fast rutine på alle og like naturlig som å ta av seg skoene før man går inn. Det er bare snakk om vaner.
Ellers må jeg igjen bare anbefale den bitter-sprayen, utrolig effektiv happy3

Men sjangsene får at han gjør det da er veeeeldig mye mindre wink3 Er ganske utrolig at det ALDRI er glemt! Nå trner jeg jo jeg Trayan veldig mye, og er med på velig mye aktiviteter. Jeg har ett halsbånd jeg er veldig ree for og som han ikke får ha på seg i buret i bilen fordi han ødelegger det, men allikvel har jeg glemt det flere ganger. Så fort gjort! Enig blir vi nok ikke uansett wink3 Og ikke bry seg om probemet, men heller å tilpasse seg hunden og hundes problemer og satse på at det blir borte av seg selv er i mine øyne veldig feil.. Er da virkelig ikke riktig at det er hunden som skal bestemme om den kan ha på seg halsbåndet inne eller ikke - at man selv velger å ikke ha det på er en heeeelt annen ting!

Aldri happy6
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 EmptyLør Mai 29 2010, 10:53

Samme som deg Ann-Helen: glemmer ALDRI å ta av halsbåndet. Om jeg en sjelden gang ikke tar det av er det ikke fordi jeg glemmer det, men fordi jeg velger å ha det på. Å ta av halsbåndet er like naturlig for meg som å ta det på - og i løpet av en treningsøkt blir det som Maiken sier mange ganger ut og inn av bilen, men med halvstrup er det jo uansett bare å smette det over hodet på hunden. Er jo ikke noe mer hokus-pokus enn å knipse av båndet happy6
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 EmptyLør Mai 29 2010, 10:58

Marita skrev:
Samme som deg Ann-Helen: glemmer ALDRI å ta av halsbåndet. Om jeg en sjelden gang ikke tar det av er det ikke fordi jeg glemmer det, men fordi jeg velger å ha det på. Å ta av halsbåndet er like naturlig for meg som å ta det på - og i løpet av en treningsøkt blir det som Maiken sier mange ganger ut og inn av bilen, men med halvstrup er det jo uansett bare å smette det over hodet på hunden. Er jo ikke noe mer hokus-pokus enn å knipse av båndet happy6

Men er jo virkelig ikke det som er problemet her! Om man ikke er vandt til å ta av hunden båndet, er det fint at dere ALLTID husker på det, men ikke alle gjør det - meg inkludert! Og da ville jeg aldri tatt den sjangsen at hunden kan ende opp med å spise halsbåndet sitt, svelge farlige deler - og bli syk! Hvorfor ikke bare lære han eller gjøre det slik at det ikke kan skje.. Om man vil ha på bånd eller ikke er da en induviduell sak, og er ihvertfall i mine øyne ikke hunden som skal styre det, blir for dumt..
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 EmptyLør Mai 29 2010, 11:27

Jeg bare lurer på hvordan hunden klarer å nå tak i halsbåndet med tennene om det sitter passe stramt på?!
På halvstrup kan jeg skjønne det.. Men det fins jo mange bånd med klips f.eks, som hunden umulig klarer å få tak i og bite av seg når det sitter passe på..

Men ser at det kan hjelpe der og da med et kjettinghalsbånd.. Men tror en hund fort vil merke forskjell den dagen den har et annet bånd på Smile


Fytti, jeg er glad jeg har en hund som ikke biter istykker ting cool (Dog er han helt dust på andre ting igjen da Laughing )
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 EmptyLør Mai 29 2010, 11:35

Selv om jeg og andre velger å trene hundene våre uten å involvere frykt og smerte, så betyr ikke det at vi er late. Den argumentasjonen blir for tynn. At jeg ikke har interesse for konkurranser i lydighet og lever et annet liv med mine hunder, betyr ikke at de ikke liker oppgaver eller kan lære noe. Det er mitt valg og vi gjør andre ting sammen, som vi syns er morsomme. Det er lov å ha forskjellige interesser happy6

Det med halsbåndbiting har jeg kjekt og greit trent vekk på Zorro. Han begynte med det da han var ca 8 md. Dermed fjernet vi bare halsbåndet og sørget for at han alltid gikk uten inne. Vi tok tak i dette veldig raskt, nettopp for å unngå at han skulle spise noe annet enn en liten skinnbit...

Det tok ikke lang tid før han kom ut av det og han kan fint ha på halsbånd, hvis det skulle være nødvendig iblant. Han bryr seg ikke noe om det og har aldri prøvd å bite på noe igjen. Siden jeg ikke bruker halsbånd ofte er det ikke ofte, men både seletøy og halsbånd går av når vi kommer inn døren. Det er en fast rutine og hvis man bare innstiller seg på det er det ikke veldig komplisert. Tur ferdig = av med bånd og turutstyr.

Å respektere at man har levende dyr, som faktisk har sine følelser og behov, det har ingenting med at de liksom bestemmer alt som foregår huh3 Å ta hensyn og ønske at hundene har det bra vil aldri være en negativ ting for meg. Å ha omsorg og luke bort tulleting på en hundevennlig måte vil alltid være en god ting i mine øyne.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 EmptyLør Mai 29 2010, 12:38

Linn skrev:
Selv om jeg og andre velger å trene hundene våre uten å involvere frykt og smerte, så betyr ikke det at vi er late. Den argumentasjonen blir for tynn. At jeg ikke har interesse for konkurranser i lydighet og lever et annet liv med mine hunder, betyr ikke at de ikke liker oppgaver eller kan lære noe. Det er mitt valg og vi gjør andre ting sammen, som vi syns er morsomme. Det er lov å ha forskjellige interesser happy6

Det med halsbåndbiting har jeg kjekt og greit trent vekk på Zorro. Han begynte med det da han var ca 8 md. Dermed fjernet vi bare halsbåndet og sørget for at han alltid gikk uten inne. Vi tok tak i dette veldig raskt, nettopp for å unngå at han skulle spise noe annet enn en liten skinnbit...

Det tok ikke lang tid før han kom ut av det og han kan fint ha på halsbånd, hvis det skulle være nødvendig iblant. Han bryr seg ikke noe om det og har aldri prøvd å bite på noe igjen. Siden jeg ikke bruker halsbånd ofte er det ikke ofte, men både seletøy og halsbånd går av når vi kommer inn døren. Det er en fast rutine og hvis man bare innstiller seg på det er det ikke veldig komplisert. Tur ferdig = av med bånd og turutstyr.

Å respektere at man har levende dyr, som faktisk har sine følelser og behov, det har ingenting med at de liksom bestemmer alt som foregår huh3 Å ta hensyn og ønske at hundene har det bra vil aldri være en negativ ting for meg. Å ha omsorg og luke bort tulleting på en hundevennlig måte vil alltid være en god ting i mine øyne.

Nå høres det faktisk ut som om du mener at jeg trener hundene mine ved bruk av frykt og smerte huh3 Da tviler jeg på at jeg hadde hatt sååå fantastiske hunder som jeg er så heldig å ha wub4 De er herlige på alle måter og er uten tvil glade og meget fornøyde hunder! All trening jeg foretar meg er basert på positiv forsterkning, lek og moro. Men i enkelte tilfeller er det enkle løsninger for unødvendige problemer som kan benyttes og som fører til at eier også slipper mye frustrasjon. For meg er det viktig å tenke over at en hund er en hund - et dyr, og ikke et menneske! De mest ulykkelige hundene jeg har møtt og som oftest utvikler alvorlige adferdsproblemer av ett eller annet slag, og jeg har møtt en del som jeg har hjulpet opp gjennom årene, er de hundene som ikke har noen klare grenser i hjemmet, men blir gitt menneskelige egenskaper og ikke blir behandlet som det dyret de er med innstinkter og sosiale behov. Sier selvfølgelig ikke at det er tilfellet hos deg, men siden du dro det på banen. Og når jeg nevner at jeg er på mye med Trayan - var det kunn for å understreke et poeng og ikke noe annet! Selvfølgelig har vi alle hund til forskjellige formål!

Jeg har også vært borti akkurat lignende tilfelle med den spanske vannhunden til venninden min jeg også, bortsett fra at den endte opp på veterinærakutten for å fjerne halsbåndet hun hadde spist. Hun måtte fjerne deler av tarmen fordi den var blitt så ødelagt at den ikke kunne reddes. Om det skjer igjen er hun kanskje ikke så heldig. Uansett, hunden fikk en ubehagelig opplevelse da den prøvde å bite på kjettingbåndet sitt som Thea satt på - og nei overhodet ingen ting som skadet eller fremførte frykt hos Lille My (hunden) - men ja, hun lærte at å tygge på halsbåndet faktisk ikke er så moro allikvel wink3 Og å bytte over til ett annet halsbånd etter den erfaringen var ingen problem! Så det finnes faktisk flere måter å løse problemer på.

Og jeg mener heller ikke at hundene er ute etter å bestemme det som foregår, men om en hund føler at det er dens jobb og ta vare på å vokte over familien sin - har du ingen glad hund lenger! Den er å blir et flokkdyr nedarvet fra ulven uansett hvordan man vrir og vender på det!

Nå har ikke dette noe å gjøre med Scot sitt problem lenger, men blir en smule engasjert når jeg blir anklagd på den måten sad3
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 EmptyLør Mai 29 2010, 13:06

Jeg ser heller ikke helt hvor den aversjonstreningen kom inn, jeg vil på ingen måte sammenligne det å bruke kjettinghalsbånd med straff. Så lenge det ikke er et struphalsbånd man går og napper i, såklart. Kjetting er ikke nødvendigvis helstrup, dersom noen trodde det.

Jeg ser også gode grunner til at det kan være greit å ha halsbånd på hunden inne, spesielt unghunder som ikke oppfører seg eksemplarisk til enhver tid. Hvor ofte får man vel ikke råd om å enten binde hunden eller holde den i ro for ro-trening eller unngå andre ting? Det må jo være opp til folk selv å se sitt eget behov der. Eller sine egne "svakheter", om man vil, for folk som glemmer å ta av halsbåndet iblant.

Noen foretrekker å ha halsbåndet på inne, noen foretrekker å ikke ha det. Det er jamen meg ingenting å lage sånn oppstyr av, eller kritisere de som har andre preferanser enn en selv!
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 EmptyLør Mai 29 2010, 13:37

Jeg kan ikke se at Linn har anklaget deg, Maiken, for å trene hundene dine på en "slem" måte. Det eneste hun sier er at det finnes andre måter å løse et problem på happy3.

Det er opp til en selv hvordan man velger å trene sin hund og løse problemer. Den største fellen man kan gå i med hundetrening (og annen trening også forsåvidt) er å tro at den ene måten å trene på er den eneste riktige. Selv om X blir "verdensmester" med sine treningsmetoder, betyr ikke det at Y vil lykkes på samme måte. Og da er det jammen bra det finnes flere måter å nå målet på happy6

En digresjon til langrennslandslaget for herrer: Der fulgte alle samme treningsopplegg, resultatet var at én ble VELDIG god, og de andre ble sånn passe gode...
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 EmptyLør Mai 29 2010, 13:38

Her har aldri hundene hatt halsbånd på seg innendørs. Kun av den grunn at vi ikke trenger det innendørs, og da syns jeg de kan få slippe å ha det på.
Halsbånd sitter fast i kobbel, og blir ikke tatt fra hverandre.
Det er en enhet som tas av før man går inn. Dette gjelder i bil også. happy3
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 EmptyLør Mai 29 2010, 13:40

Simira skrev:
Jeg ser heller ikke helt hvor den aversjonstreningen kom inn, jeg vil på ingen måte sammenligne det å bruke kjettinghalsbånd med straff. Så lenge det ikke er et struphalsbånd man går og napper i, såklart. Kjetting er ikke nødvendigvis helstrup, dersom noen trodde det.

Jeg ser også gode grunner til at det kan være greit å ha halsbånd på hunden inne, spesielt unghunder som ikke oppfører seg eksemplarisk til enhver tid. Hvor ofte får man vel ikke råd om å enten binde hunden eller holde den i ro for ro-trening eller unngå andre ting? Det må jo være opp til folk selv å se sitt eget behov der. Eller sine egne "svakheter", om man vil, for folk som glemmer å ta av halsbåndet iblant.

Noen foretrekker å ha halsbåndet på inne, noen foretrekker å ikke ha det. Det er jamen meg ingenting å lage sånn oppstyr av, eller kritisere de som har andre preferanser enn en selv!


Nei nettopp. Ikke noe som er rett eller galt. Mitt innlegg var bare ment som hjelp, men blir litt engasjert nåe en nermest blir beskyldt for å lyve wink3 .
Alle har sine måter som de syntes er best. Ingen av våre hunder har noengang gnagd på halsbåndene sine eller andre ting utenom bein og hundeleker for den saks skyld, så er ikke derfor jeg tar de av automatisk når vi går inn. Det er rett og slett fordi de kan hekte seg opp i ting eller i hverandres halsbånd.
Håper det ordner seg for Scot og at noen av rådene kan vere til hjelp happy3 .
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 EmptyLør Mai 29 2010, 13:49

Marita skrev:
Jeg kan ikke se at Linn har anklaget deg, Maiken, for å trene hundene dine på en "slem" måte. Det eneste hun sier er at det finnes andre måter å løse et problem på happy3.

Det er opp til en selv hvordan man velger å trene sin hund og løse problemer. Den største fellen man kan gå i med hundetrening (og annen trening også forsåvidt) er å tro at den ene måten å trene på er den eneste riktige. Selv om X blir "verdensmester" med sine treningsmetoder, betyr ikke det at Y vil lykkes på samme måte. Og da er det jammen bra det finnes flere måter å nå målet på happy6

En digresjon til langrennslandslaget for herrer: Der fulgte alle samme treningsopplegg, resultatet var at én ble VELDIG god, og de andre ble sånn passe gode...

Jeg kunne jo virkelig ikke vært mer enig med deg! happy6 Jeg må jo heletiden oppfinne nye treningsmetoder for mine hunder, så det vet jeg alt om!

Sitat :
Selv om jeg og andre velger å trene hundene våre uten å involvere frykt og smerte, så betyr ikke det at vi er late.


Hvem andre er den siktet til mener du, var jo jeg som nevnte latskapen?? wink3 Jeg tar meg ikke nær av det så det er ingen fare wink3


Sist endret av Maiken den Lør Mai 29 2010, 13:56, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 EmptyLør Mai 29 2010, 13:52

Ann-Helen skrev:
Simira skrev:
Jeg ser heller ikke helt hvor den aversjonstreningen kom inn, jeg vil på ingen måte sammenligne det å bruke kjettinghalsbånd med straff. Så lenge det ikke er et struphalsbånd man går og napper i, såklart. Kjetting er ikke nødvendigvis helstrup, dersom noen trodde det.

Jeg ser også gode grunner til at det kan være greit å ha halsbånd på hunden inne, spesielt unghunder som ikke oppfører seg eksemplarisk til enhver tid. Hvor ofte får man vel ikke råd om å enten binde hunden eller holde den i ro for ro-trening eller unngå andre ting? Det må jo være opp til folk selv å se sitt eget behov der. Eller sine egne "svakheter", om man vil, for folk som glemmer å ta av halsbåndet iblant.

Noen foretrekker å ha halsbåndet på inne, noen foretrekker å ikke ha det. Det er jamen meg ingenting å lage sånn oppstyr av, eller kritisere de som har andre preferanser enn en selv!


Nei nettopp. Ikke noe som er rett eller galt. Mitt innlegg var bare ment som hjelp, men blir litt engasjert nåe en nermest blir beskyldt for å lyve wink3 .
Alle har sine måter som de syntes er best. Ingen av våre hunder har noengang gnagd på halsbåndene sine eller andre ting utenom bein og hundeleker for den saks skyld, så er ikke derfor jeg tar de av automatisk når vi går inn. Det er rett og slett fordi de kan hekte seg opp i ting eller i hverandres halsbånd.
Håper det ordner seg for Scot og at noen av rådene kan vere til hjelp happy3 .

Jeg er heeelt enig med Samira, og er da ingen som overhodet har anklagd deg for lyve! huh3 Men når du snakker om hvordan du alltid husker å ta av båndene på dine hunder hjelper jo ikke det akkurat noen. Om eier vil ha på bånd må man jo finne løsninger som gjør at det kan fungere. Og det er forskjellige preferanser på dette punktet også wink3
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 EmptyLør Mai 29 2010, 13:55

Ann-Helen skrev:
Maiken skrev:
Sitat :
Ann-Helen"]Finnes jo null garantier på at han ikke spiser opp halsbåndet sitt selv om man har trent på at han ikke skal gjøre det heller wink3 . Ingen som har rett eller feil her sånn som jeg ser det. Det tryggeste er uansett å prøve å huske å ta det av inne. I vår familie er det forskjellige familiemedlemmer som går tur med hundene, og ikke 1 gang har noen glemt å ta av halsbåndene i gangen. Det er fast rutine på alle og like naturlig som å ta av seg skoene før man går inn. Det er bare snakk om vaner.
Ellers må jeg igjen bare anbefale den bitter-sprayen, utrolig effektiv happy3

Men sjangsene får at han gjør det da er veeeeldig mye mindre wink3 Er ganske utrolig at det ALDRI er glemt! Nå trner jeg jo jeg Trayan veldig mye, og er med på velig mye aktiviteter. Jeg har ett halsbånd jeg er veldig ree for og som han ikke får ha på seg i buret i bilen fordi han ødelegger det, men allikvel har jeg glemt det flere ganger. Så fort gjort! Enig blir vi nok ikke uansett wink3 Og ikke bry seg om probemet, men heller å tilpasse seg hunden og hundes problemer og satse på at det blir borte av seg selv er i mine øyne veldig feil.. Er da virkelig ikke riktig at det er hunden som skal bestemme om den kan ha på seg halsbåndet inne eller ikke - at man selv velger å ikke ha det på er en heeeelt annen ting!

Aldri happy6
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 EmptyLør Mai 29 2010, 14:05

Ann-Helen skrev:
Ann-Helen skrev:
Maiken skrev:
Sitat :
Ann-Helen"]Finnes jo null garantier på at han ikke spiser opp halsbåndet sitt selv om man har trent på at han ikke skal gjøre det heller wink3 . Ingen som har rett eller feil her sånn som jeg ser det. Det tryggeste er uansett å prøve å huske å ta det av inne. I vår familie er det forskjellige familiemedlemmer som går tur med hundene, og ikke 1 gang har noen glemt å ta av halsbåndene i gangen. Det er fast rutine på alle og like naturlig som å ta av seg skoene før man går inn. Det er bare snakk om vaner.
Ellers må jeg igjen bare anbefale den bitter-sprayen, utrolig effektiv happy3

Men sjangsene får at han gjør det da er veeeeldig mye mindre wink3 Er ganske utrolig at det ALDRI er glemt! Nå trner jeg jo jeg Trayan veldig mye, og er med på velig mye aktiviteter. Jeg har ett halsbånd jeg er veldig ree for og som han ikke får ha på seg i buret i bilen fordi han ødelegger det, men allikvel har jeg glemt det flere ganger. Så fort gjort! Enig blir vi nok ikke uansett wink3 Og ikke bry seg om probemet, men heller å tilpasse seg hunden og hundes problemer og satse på at det blir borte av seg selv er i mine øyne veldig feil.. Er da virkelig ikke riktig at det er hunden som skal bestemme om den kan ha på seg halsbåndet inne eller ikke - at man selv velger å ikke ha det på er en heeeelt annen ting!

Aldri happy6

Jeg sier at det er temelig utrolig, og det er det jo virkelig! Selv har jeg glemt det 100 ganger, og det tror jeg veeeeldig mange andre har ved etter eller annet tidspunkt også! wink3 Ingen som sier det er løgn, bare særdeles godt jobbet! happy6 Og jeg mener fortsatt det er en selvfølge at det er eieren som kan avgjøre om hunden skal ha på halsbånd eller ikke etter sine prefeanser, ikke hunden. Er jo ikke at det skader han eller er vondt, har heller blitt en dårlig vane spørr du meg wink3 Men uansett nå blir diskusjonen dratt sååå langt unna den faktiske situasjonen at det blir bare tull. Vi kan alle være enige i å være uenige tror jeg happy4 Et godt utgangspunkt er jo at det virker som alle mener det finnes flere veier til suksess, og det nekter ingen for happy6
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 EmptyLør Mai 29 2010, 14:15

Og jeg vil bare ville ha gode forslag til halsbånd, var jo ikke meningen å utløse en diskusjon happy4

Innimellom må faktisk Scot ha på halsbånd inne, han er en unghund og når vi har besøk av barn vil jeg ikke at han skal ligge i buret hele tiden, men lære å oppføre seg rolig rundt oppspilte og høylydte barn. Han må også ha på seg halsbånd når han er hos svigers (er der han ødela den ene selen), det er rett og slett fordi han er så rask ut av bilen/huset og svigermor er ikke så rask pga. sykdom.

Ellers mener jeg at det burde være mulig for han å ha på seg både bånd og sele uten å ødelegge det, men siden han ikke ødelegger når vi er i nærheten har vi ikke tatt han på fersk gjerning. Det letteste er selvsagt å ikke ha på noe inne, men det løser jo ikke problemet. Har nå valgt å kjøpe et bånd som ikke er halvstrup, så kanskje han ikke får tak i dette. Er jo lov å håpe happy3

Men takk for mange gode innspill folkens happy6
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 EmptyLør Mai 29 2010, 14:24

Maiken skrev:
Ann-Helen skrev:
Ann-Helen skrev:
Maiken skrev:
Sitat :
Ann-Helen"]Finnes jo null garantier på at han ikke spiser opp halsbåndet sitt selv om man har trent på at han ikke skal gjøre det heller wink3 . Ingen som har rett eller feil her sånn som jeg ser det. Det tryggeste er uansett å prøve å huske å ta det av inne. I vår familie er det forskjellige familiemedlemmer som går tur med hundene, og ikke 1 gang har noen glemt å ta av halsbåndene i gangen. Det er fast rutine på alle og like naturlig som å ta av seg skoene før man går inn. Det er bare snakk om vaner.
Ellers må jeg igjen bare anbefale den bitter-sprayen, utrolig effektiv happy3

Men sjangsene får at han gjør det da er veeeeldig mye mindre wink3 Er ganske utrolig at det ALDRI er glemt! Nå trner jeg jo jeg Trayan veldig mye, og er med på velig mye aktiviteter. Jeg har ett halsbånd jeg er veldig ree for og som han ikke får ha på seg i buret i bilen fordi han ødelegger det, men allikvel har jeg glemt det flere ganger. Så fort gjort! Enig blir vi nok ikke uansett wink3 Og ikke bry seg om probemet, men heller å tilpasse seg hunden og hundes problemer og satse på at det blir borte av seg selv er i mine øyne veldig feil.. Er da virkelig ikke riktig at det er hunden som skal bestemme om den kan ha på seg halsbåndet inne eller ikke - at man selv velger å ikke ha det på er en heeeelt annen ting!

Aldri happy6

Jeg sier at det er temelig utrolig, og det er det jo virkelig! Selv har jeg glemt det 100 ganger, og det tror jeg veeeeldig mange andre har ved etter eller annet tidspunkt også! wink3 Ingen som sier det er løgn, bare særdeles godt jobbet! happy6 Og jeg mener fortsatt det er en selvfølge at det er eieren som kan avgjøre om hunden skal ha på halsbånd eller ikke etter sine prefeanser, ikke hunden. Er jo ikke at det skader han eller er vondt, har heller blitt en dårlig vane spørr du meg wink3 Men uansett nå blir diskusjonen dratt sååå langt unna den faktiske situasjonen at det blir bare tull. Vi kan alle være enige i å være uenige tror jeg happy4 Et godt utgangspunkt er jo at det virker som alle mener det finnes flere veier til suksess, og det nekter ingen for happy6

Amen biggrin
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 EmptyLør Mai 29 2010, 14:26

ElinK skrev:
Og jeg vil bare ville ha gode forslag til halsbånd, var jo ikke meningen å utløse en diskusjon happy4

Innimellom må faktisk Scot ha på halsbånd inne, han er en unghund og når vi har besøk av barn vil jeg ikke at han skal ligge i buret hele tiden, men lære å oppføre seg rolig rundt oppspilte og høylydte barn. Han må også ha på seg halsbånd når han er hos svigers (er der han ødela den ene selen), det er rett og slett fordi han er så rask ut av bilen/huset og svigermor er ikke så rask pga. sykdom.

Ellers mener jeg at det burde være mulig for han å ha på seg både bånd og sele uten å ødelegge det, men siden han ikke ødelegger når vi er i nærheten har vi ikke tatt han på fersk gjerning. Det letteste er selvsagt å ikke ha på noe inne, men det løser jo ikke problemet. Har nå valgt å kjøpe et bånd som ikke er halvstrup, så kanskje han ikke får tak i dette. Er jo lov å håpe happy3

Men takk for mange gode innspill folkens happy6

Ja ble en liten diskusjon ut av dette, men sånn er det med så mange egasjerte mennesker med sterke meninger samlet på ett sted happy4 lalala2

Men håper virkelig du blir kvitt problemet, og staser på at han ikke klarer å nå båndet når det ikke er halvstrup - det hadde jo vært veldig fint! happy6 Ønsker dere lykke til happy6 Husk og hold de nyskjerrige menneskene (meg lalala2 ) oppdatert da!
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 EmptyLør Mai 29 2010, 14:34

Maiken skrev:
ElinK skrev:
Og jeg vil bare ville ha gode forslag til halsbånd, var jo ikke meningen å utløse en diskusjon happy4

Innimellom må faktisk Scot ha på halsbånd inne, han er en unghund og når vi har besøk av barn vil jeg ikke at han skal ligge i buret hele tiden, men lære å oppføre seg rolig rundt oppspilte og høylydte barn. Han må også ha på seg halsbånd når han er hos svigers (er der han ødela den ene selen), det er rett og slett fordi han er så rask ut av bilen/huset og svigermor er ikke så rask pga. sykdom.

Ellers mener jeg at det burde være mulig for han å ha på seg både bånd og sele uten å ødelegge det, men siden han ikke ødelegger når vi er i nærheten har vi ikke tatt han på fersk gjerning. Det letteste er selvsagt å ikke ha på noe inne, men det løser jo ikke problemet. Har nå valgt å kjøpe et bånd som ikke er halvstrup, så kanskje han ikke får tak i dette. Er jo lov å håpe happy3

Men takk for mange gode innspill folkens happy6

Ja ble en liten diskusjon ut av dette, men sånn er det med så mange egasjerte mennesker med sterke meninger samlet på ett sted happy4 lalala2

Men håper virkelig du blir kvitt problemet, og staser på at han ikke klarer å nå båndet når det ikke er halvstrup - det hadde jo vært veldig fint! happy6 Ønsker dere lykke til happy6 Husk og hold de nyskjerrige menneskene (meg lalala2 ) oppdatert da!

Skal prøve å holde dere oppdatert, får heller bare spørre og mase på meg, hehe. Satser på at han gir opp hele prosjektet når han, forhåpentligvis, ikke får tak i båndet lenger. Han er jo så snill ellers, er nesten deilig at han finner på litt bøll innimellom happy4

Er moro med diskusjoner så lenge alle holder seg saklige og ikke blir ufine i språket. Man får alltid masse svar når man spør om noe her inne happy6
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 EmptyLør Mai 29 2010, 14:36

Jeg vil tro den tyggingen sannsynligvis vil stoppe helt av seg selv når gutten blir voksen.
Han er jo bare unggutten enda!
Håper det ordner seg nå. Lykke til! happy3
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 EmptyLør Mai 29 2010, 14:45

ElinK skrev:
Da har vi bestilt både Ezydog sele og halsbånd happy6

Håper det funker for dere og happy6 Det har iallefall gjort susen hos oss. Vi har jo og vært avhengig av å ha halsbånd på India inne av og til i og med at vi har båndet på henne hvis hun sliter med å finne roen. Før hadde vi sånn nomehalsbånd, og det ble det jo bare tull med. Fikk det av på null komma niks happy3 Ezydog halsbåndet har hun jo ikke sjans til å få av. Vi legger det helt vekk når hun ikke har det på da, for det er jo fort gjort at hun biter på det hvis hun finner det.

Lykke til happy6
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 EmptyLør Mai 29 2010, 14:46

Christine skrev:
ElinK skrev:
Da har vi bestilt både Ezydog sele og halsbånd happy6

Håper det funker for dere og happy6 Det har iallefall gjort susen hos oss. Vi har jo og vært avhengig av å ha halsbånd på India inne av og til i og med at vi har båndet på henne hvis hun sliter med å finne roen. Før hadde vi sånn nomehalsbånd, og det ble det jo bare tull med. Fikk det av på null komma niks happy3 Ezydog halsbåndet har hun jo ikke sjans til å få av. Vi legger det helt vekk når hun ikke har det på da, for det er jo fort gjort at hun biter på det hvis hun finner det.

Lykke til happy6

Takk!! Lykke til dere også!
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 EmptyLør Mai 29 2010, 14:48

Maiken skrev:

Jeg sier at det er temelig utrolig, og det er det jo virkelig! Selv har jeg glemt det 100 ganger, og det tror jeg veeeeldig mange andre har ved etter eller annet tidspunkt også! wink3 Ingen som sier det er løgn, bare særdeles godt jobbet! happy6

Jeg synes ikke det er utrolig å huske å ta av et halsbånd. Det er bare det at man har innarbeidet det som en rutine. Som Julie skrev: Halsbånd og kobbel er én enhet - når man skal ta av båndet, så tar man istedet av halsbåndet uten å fjerne kobbelet - halsbåndet henger da igjen på kobbelet happy6 For det er vel ingen som glemmer å ta av kobbelet, eller?

Blir som når man kjører bil - jeg glemmer ALDRI å ta på sikkerthetsbeltet, nettopp fordi det er så innarbeidet.

Noe jeg riktignok har glemt er å legge fra meg kobbel og halsbånd ved start da jeg gikk AG engang happy4 Sprang rundt på banen med båndet i hånda, før dommeren sa til meg ved hinder nr 5... Yes, da - vi får skylde på manglende erfaring og skyhøyt stressnivå hos fører :P
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 EmptyLør Mai 29 2010, 14:53

Marita skrev:
Maiken skrev:

Jeg sier at det er temelig utrolig, og det er det jo virkelig! Selv har jeg glemt det 100 ganger, og det tror jeg veeeeldig mange andre har ved etter eller annet tidspunkt også! wink3 Ingen som sier det er løgn, bare særdeles godt jobbet! happy6

Jeg synes ikke det er utrolig å huske å ta av et halsbånd. Det er bare det at man har innarbeidet det som en rutine. Som Julie skrev: Halsbånd og kobbel er én enhet - når man skal ta av båndet, så tar man istedet av halsbåndet uten å fjerne kobbelet - halsbåndet henger da igjen på kobbelet happy6 For det er vel ingen som glemmer å ta av kobbelet, eller?

Blir som når man kjører bil - jeg glemmer ALDRI å ta på sikkerthetsbeltet, nettopp fordi det er så innarbeidet.

Noe jeg riktignok har glemt er å legge fra meg kobbel og halsbånd ved start da jeg gikk AG engang happy4 Sprang rundt på banen med båndet i hånda, før dommeren sa til meg ved hinder nr 5... Yes, da - vi får skylde på manglende erfaring og skyhøyt stressnivå hos fører :P

happy4 happy4
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Sponsored content





Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!
Til Toppen 
Side 2 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Vi trenger ditt forslag! :)
» Norgesferie med dyr - trenger forslag!
» Halsbånd - idè til fiksing? Nå fikset!!
» N UCH Rattenjäger Quantum of Solace (oppdatering s. 43)
» D.A.P. -halsbånd og bading.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: