Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 D.A.P. -halsbånd og bading.

Go down 
4 posters
AvInnlegg
carmo

carmo


Antall Innlegg : 99
Join date : 13.06.2009
Age : 44
Bosted : Vevelstad

D.A.P. -halsbånd og bading. Empty
PosteTema: D.A.P. -halsbånd og bading.   D.A.P. -halsbånd og bading. EmptySøn Jun 28 2009, 11:55

Et spørsmål:
jeg har nå et D.A.P.-halsbånd på Loke p.g.a at jeg skal til min søster i kr. sand. Vi skal kjøre bil og tog + at det er nye omgivelser med barn og en annen hund.
Tåler dette halsbåndet vann?
Jeg dusjer loke når det er varmt, for å kjøle han ned, og da har jeg tatt av halsbåndet for sikkerhets skyld.
Vil effekten bli dårligere hvis det kommer i kontakt med vann?
Det bør vel tåle vann, det skal jo sitte på hele tiden....
Jeg spør for å være helt sikker.

Takk for alle svar. therethere
Til Toppen Go down
http://www.drasticpinscher.com
Camilla

Camilla


Antall Innlegg : 801
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

D.A.P. -halsbånd og bading. Empty
PosteTema: Re: D.A.P. -halsbånd og bading.   D.A.P. -halsbånd og bading. EmptySøn Jun 28 2009, 17:00

Jeg hadde spurt vetrinæren som du bruker eller der du kjøpte halsbåndet.. Men sånn som jeg har forstått det, utløses lukten som gjør dem roligere av kropsvarmen til hunden. Så da skal det ikke ha noe virkning om de kommer vann på.. Jeg har ikke sånt bånd selv, med plukket med meg en brosjyre sist jeg var hos vetten min...
Til Toppen Go down
http://www.dp-dennis.com
KristinC

KristinC


Antall Innlegg : 692
Join date : 11.06.2009
Bosted : Horten

D.A.P. -halsbånd og bading. Empty
PosteTema: Re: D.A.P. -halsbånd og bading.   D.A.P. -halsbånd og bading. EmptyMan Jun 29 2009, 09:23

Det står på pakka at det ikke skal i vann, men jeg greier ikke helt å forstå om det blir ødelagt av vann eller om det bare ikke virker når det er vått men virker igjen etterpå.... huh3 Tror du bør ta det av..

Det står: "Remove the collar before bathing or shampooing your dog and replace it after the dog`s coat is dry. Collar will not release pheromone when wet."
Til Toppen Go down
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo


Antall Innlegg : 1083
Join date : 10.06.2009
Age : 39
Bosted : Ski

D.A.P. -halsbånd og bading. Empty
PosteTema: Re: D.A.P. -halsbånd og bading.   D.A.P. -halsbånd og bading. EmptyMan Jun 29 2009, 09:30

Kan du ikke bare ta av båndet når du skal bade han da? Så tørker du han rundt halsen hvor båndet sitter og setter det på igjen.

Om du bare skal kjøle han ned, er det viktigst at du spyler han under buken, halsen er ikke så viktig.
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
Sponsored content





D.A.P. -halsbånd og bading. Empty
PosteTema: Re: D.A.P. -halsbånd og bading.   D.A.P. -halsbånd og bading. Empty

Til Toppen Go down
 
D.A.P. -halsbånd og bading.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bading i vannskåla
» N UCH Rattenjäger Quantum of Solace (oppdatering s. 43)
» *Vi 2* halsbånd - oppdatert side 23!
» Halsbånd - idè til fiksing? Nå fikset!!
» Jazzi har fått Vi 2 halsbånd!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: