Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!

Go down 
+7
Irene
Ann-Helen
Simira
-linda-
Linn
Maiken
ElinK
11 posters
Gå til side : 1, 2, 3  Next
AvInnlegg
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! Empty
PosteTema: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! EmptyFre Mai 28 2010, 11:43

Scot har da klart å ødelegge enda et halsbånd (han tygger de i stykker, hvordan han klarer det skjønner jeg bare ikke!!!) Så nå må vi kjøpe nytt. Denne gangen blir det et vanlig og et halvstrup. Forslag til gode halsbånd?

Vi har jo stort sett brukt sele på han, men de gnager han også av seg mad2 Hadde han vært et menneske hadde han vært nudist, helt klart!!


Sist endret av ElinK den Lør Mai 29 2010, 14:17, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! EmptyFre Mai 28 2010, 11:54

ElinK skrev:
Scot har da klart å ødelegge enda et halsbånd (han tygger de i stykker, hvordan han klarer det skjønner jeg bare ikke!!!) Så nå må vi kjøpe nytt. Denne gangen blir det et vanlig og et halvstrup. Forslag til gode halsbånd?

Vi har jo stort sett brukt sele på han, men de gnager han også av seg mad2 Hadde han vært et menneske hadde han vært nudist, helt klart!!

Tviler på at han vil tygge kjettinghalsbånd wink3 Finnes jo sånne litt brede, fine - har hatt det til Trayansen i halvstrup happy6 Går jo ann å bare bruke det midlertidig til han finner ut at det ikke er så deilig å tygge på allikevel og får tid til å memorere det happy3 Ellers er jokke sine lærhalsbånd med halvstrup veldig fine happy6 Men tror jeg ville blitt kvitt at han ødelegger de før jeg hadde kjøpt flere halsbånd - må jo bli dyrt etterhvert laughs
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! EmptyFre Mai 28 2010, 12:03

Maiken skrev:
ElinK skrev:
Scot har da klart å ødelegge enda et halsbånd (han tygger de i stykker, hvordan han klarer det skjønner jeg bare ikke!!!) Så nå må vi kjøpe nytt. Denne gangen blir det et vanlig og et halvstrup. Forslag til gode halsbånd?

Vi har jo stort sett brukt sele på han, men de gnager han også av seg mad2 Hadde han vært et menneske hadde han vært nudist, helt klart!!

Tviler på at han vil tygge kjettinghalsbånd wink3 Finnes jo sånne litt brede, fine - har hatt det til Trayansen i halvstrup happy6 Går jo ann å bare bruke det midlertidig til han finner ut at det ikke er så deilig å tygge på allikevel og får tid til å memorere det happy3 Ellers er jokke sine lærhalsbånd med halvstrup veldig fine happy6 Men tror jeg ville blitt kvitt at han ødelegger de før jeg hadde kjøpt flere halsbånd - må jo bli dyrt etterhvert laughs

Jeg skjønner ikke hvorfor han har begynt med det!! Og det skjer så fort! Plutselig ligger bare båndet der. Så nå kan han ikke ha på seg bånd/sele uten at vi er i nærheten. Når vi trener, går tur eller han står ute bryr han seg ikke, men så fort han får noen minutter for seg selv inne ryker båndet. Han som aldri har ødelagt noe før mad2 Heldigvis har han ikke de dyreste båndene/selene...
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! EmptyFre Mai 28 2010, 12:06

Den enkleste løsningen er vel å ta av halsbåndet inne happy6 Det trengs jo ikke innendørs likevel. Problemet løst og penger og frustrasjoner spart happy5
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! EmptyFre Mai 28 2010, 12:09

Linn skrev:
Den enkleste løsningen er vel å ta av halsbåndet inne happy6 Det trengs jo ikke innendørs likevel. Problemet løst og penger og frustrasjoner spart happy5

Det er jo det vi pleier å gjøre, men innimellom glemmer man seg jo.
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! EmptyFre Mai 28 2010, 12:09

ElinK skrev:
Maiken skrev:
ElinK skrev:
Scot har da klart å ødelegge enda et halsbånd (han tygger de i stykker, hvordan han klarer det skjønner jeg bare ikke!!!) Så nå må vi kjøpe nytt. Denne gangen blir det et vanlig og et halvstrup. Forslag til gode halsbånd?

Vi har jo stort sett brukt sele på han, men de gnager han også av seg mad2 Hadde han vært et menneske hadde han vært nudist, helt klart!!

Tviler på at han vil tygge kjettinghalsbånd wink3 Finnes jo sånne litt brede, fine - har hatt det til Trayansen i halvstrup happy6 Går jo ann å bare bruke det midlertidig til han finner ut at det ikke er så deilig å tygge på allikevel og får tid til å memorere det happy3 Ellers er jokke sine lærhalsbånd med halvstrup veldig fine happy6 Men tror jeg ville blitt kvitt at han ødelegger de før jeg hadde kjøpt flere halsbånd - må jo bli dyrt etterhvert laughs

Jeg skjønner ikke hvorfor han har begynt med det!! Og det skjer så fort! Plutselig ligger bare båndet der. Så nå kan han ikke ha på seg bånd/sele uten at vi er i nærheten. Når vi trener, går tur eller han står ute bryr han seg ikke, men så fort han får noen minutter for seg selv inne ryker båndet. Han som aldri har ødelagt noe før mad2 Heldigvis har han ikke de dyreste båndene/selene...

Jeg hadde brukt lenkehalsbånd for en periode, bare til han gav seg med det og forstår at det ikke er noe tess happy6 Hvertfall når det ikke funker å korrigere han få det. Du kan jo bare bruke sele når dere skal ut å gå alikevel, gjør jo ikke noe om halsbåndet ligger der forde. Kan jo være farlig også om han skulle begynne å spise de også! Så faktisk akkurat at en hund på animalplanet ble opperet fordi den hadde spist sitt eget halsbånd!! what3 happy4

Er fort gjort å glemme å ta av halsbåndet, så jeg ville heller gjort noe for å bli kvitt den adferden. Noen situasjoner vil han også kanskje være alene med halsbåndet på i bur, bil etc. så liek greit å lære han det syntes jeg happy3
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! EmptyFre Mai 28 2010, 12:21

Virker ikke som han plages av båndet, tror han rett og slett har funnet ut at halsbånd og seler lett kan gnages av. Og han gjør det jo ikke når vi er i nærheten, ellers hadde jeg jo korrigert oppførselen. Han er som en unge som kler av seg når ingen følger med, rett og slett happy4

Men må uansett kjøpe nytt bånd nå, så da blir det nok et vanlig som han ikke så lett får tak i som han kan ha på seg i bilen samt et kjetting som han kan ha på seg inne uten at han får gnagd det i stykker.

Finnes ikke morsommere hunder enn pinschere altså, de finner på så mye rart!!
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! EmptyFre Mai 28 2010, 12:29

Hvis han kun gnager av seg båndene osv innendørs, men aldri ute når det faktisk er i bruk, så ser jeg ikke helt problemet.. Er som Linn sier, bare å ta det av innendørs..

Og glemmer man det, så blir det sikkert lettere å huske på for hver gang man kjøper nytt bånd wink3
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! EmptyFre Mai 28 2010, 12:38

Det hender man av praktiske årsaker vil ha halsbånd på hunden innendørs også. Jeg ville uansett prøvd å gjøre noe med problemet, i tillegg til å unngå det. Kjettinghalsbånd hørtes lurt ut. Han gnager kanskje over lær også? Har dere prøvd å ha på anti-bite middel? (eddik, sitron etc).
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! EmptyFre Mai 28 2010, 13:45

Da Chicco hadde gips, kjøpte jeg noe som heter bitter-spray hos dyrlegen. Den funket 100 %, og gipsen fikk vere ifred happy3 . Om du skal kjøpe nytt halvstrupbånd så hadde jeg villet kjøpt av Vivi, da får du jo et som passer ham perfekt i str fordi det er sydd spes for ham. Eller et Kifani-bånd : http://www.kifani.no/hundeutstyr/index.php .
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! EmptyFre Mai 28 2010, 13:59

Ann-Helen skrev:
Da Chicco hadde gips, kjøpte jeg noe som heter bitter-spray hos dyrlegen. Den funket 100 %, og gipsen fikk vere ifred happy3 . Om du skal kjøpe nytt halvstrupbånd så hadde jeg villet kjøpt av Vivi, da får du jo et som passer ham perfekt i str fordi det er sydd spes for ham. Eller et Kifani-bånd : http://www.kifani.no/hundeutstyr/index.php .

Har et bånd fra Vivi, det er faktisk det eneste båndet vi har igjen akkurat nå, hehe. Kifani-båndene er også kjempefine. Har sett flere RR med slike bånd på Ekeberg.
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! EmptyFre Mai 28 2010, 15:48

ElinK skrev:
Ann-Helen skrev:
Da Chicco hadde gips, kjøpte jeg noe som heter bitter-spray hos dyrlegen. Den funket 100 %, og gipsen fikk vere ifred happy3 . Om du skal kjøpe nytt halvstrupbånd så hadde jeg villet kjøpt av Vivi, da får du jo et som passer ham perfekt i str fordi det er sydd spes for ham. Eller et Kifani-bånd : http://www.kifani.no/hundeutstyr/index.php .

Har et bånd fra Vivi, det er faktisk det eneste båndet vi har igjen akkurat nå, hehe. Kifani-båndene er også kjempefine. Har sett flere RR med slike bånd på Ekeberg.

Kan det komme av at Kifani oppdretter rr, og at de har faste treff på Ekeberg, tro? rolleyes3

De er fine, jeg måtte spørre om halsbånd fulgte med om man kjøpte valp fra dem - og det gjør det såklart. Smile
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! EmptyFre Mai 28 2010, 16:06

-linda- skrev:
Hvis han kun gnager av seg båndene osv innendørs, men aldri ute når det faktisk er i bruk, så ser jeg ikke helt problemet.. Er som Linn sier, bare å ta det av innendørs..

Og glemmer man det, så blir det sikkert lettere å huske på for hver gang man kjøper nytt bånd wink3

Med mindre hunden faktisk velger å svelge det en dag eller får i seg diverse metallbiter, det er nok ikke så moro. En hund bør da ærlig talt uansett kunne ha på seg et halsbånd uten å gnage det i stykker når den er alene. Er ikke alle problemer man bare kan overse..
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! EmptyFre Mai 28 2010, 16:28

Maiken skrev:
-linda- skrev:
Hvis han kun gnager av seg båndene osv innendørs, men aldri ute når det faktisk er i bruk, så ser jeg ikke helt problemet.. Er som Linn sier, bare å ta det av innendørs..

Og glemmer man det, så blir det sikkert lettere å huske på for hver gang man kjøper nytt bånd wink3

Med mindre hunden faktisk velger å svelge det en dag eller får i seg diverse metallbiter, det er nok ikke så moro. En hund bør da ærlig talt uansett kunne ha på seg et halsbånd uten å gnage det i stykker når den er alene. Er ikke alle problemer man bare kan overse..

Er det jeg mener også!! Men virker som om det kun er noe han gjør inne, og ikke har vi tatt han på fersk gjerning. Ikke har båndene sittet stramt eller noe. Tror han rett og slett har funnet ut at han kan komme seg ut av bånd/sele. Innimellom er det jo greit at han kan ha på seg bånd inne, som når vi har barn på besøk f.eks. Virker heldigvis ikke som han spiser noe, den ene selen fant vi under dynene i buret og et av båndene nedi sofaen. Nesten som han gjemmer bevismaterialet. Skjønte jo ingenting her en dag, var sikker på at han hadde på seg bånd, tok det på før vi skulle på tur. Ropte han til meg og han kom løpende, uten bånd. LEtte og lette, men fant det ikke. Vegard fant det senere på dagen, nedi sofaen. Rare hunden...
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! EmptyFre Mai 28 2010, 17:10

Siden han ikke er nødt til å ha på seg halsbånd inne, så ser jeg ikke helt problemet med å ta det av. Når du dermed fjerner muligheten for å tygge på halsbåndet (fordi det rett og slett ikke er der), så dør det jo ut av seg selv. De glemmer faktisk ganske fort sånne rariteter hvis man bare fjerner muligheten.

Hvis problemet derimot er noe helt annet og at halsbåndtyggingen bare er et uttrykk for det, så vil han finne på noe annet i stedet. Og da må du ta tak i evt årsaker til atferden.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! EmptyFre Mai 28 2010, 17:30

Jeg har ingen løsning på dette, men etter å ha kjent en dvergschanuzer som eieren fant døde hjemme så har jeg aldri en gang vurdert å ha halsbånd inne (ikke at jeg hadde det før heller). Hunden hadde hoppet mot døren, halsbåndet satt fast i håndtaket og hunden ble kvælt i løpet av dagen.

Og en som har flere kan jo risikere tåbrudd eller andre skader dersom hundene har halsbånd og leker sammen og den andres sitt bein/klø etc. sitter fast på den ene sitt halsbånd.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! EmptyFre Mai 28 2010, 17:52

Linn skrev:
Siden han ikke er nødt til å ha på seg halsbånd inne, så ser jeg ikke helt problemet med å ta det av. Når du dermed fjerner muligheten for å tygge på halsbåndet (fordi det rett og slett ikke er der), så dør det jo ut av seg selv. De glemmer faktisk ganske fort sånne rariteter hvis man bare fjerner muligheten.

Hvis problemet derimot er noe helt annet og at halsbåndtyggingen bare er et uttrykk for det, så vil han finne på noe annet i stedet. Og da må du ta tak i evt årsaker til atferden.

Men hva om det utvikler seg til ikke bare å være når han er løs inne, men i bilen, i buret på trening, besøk, alene i hagen eller alle andre steder han måtte være alene?? Slitsomt å alltid måtte huske å ta av halsbåndet for å unngå at det blir spist. Jeg ville bare kvittet med adferden med engang, er da bare tull og tidfordriv. Og som hun sier har man folk på besøk og dører går opp og igjen, så er det da kjekt å ha muligheten til å ha på halsbånd.. Har ikke på gutta halsbånd inne til vanlig jeg heller, men mange situasjoner hvor jeg selvfølgelig vil at de skal kunne takle det. Alle hotellturene vi er på for eksempel, hvis jeg måtte gått å passet på om hunden ikke spiste opp halsbåndet sitt når han var alene hadde jeg blitt helt gaaaal! Er begrenset hvor mange halsbåndt man har med på tur..
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! EmptyFre Mai 28 2010, 18:40

Som nevnt tidligere så er jo India rimelig tyggeglad. Hun kan ikke ha halvstrup halsbånd, fordi hun får det av og tygger på det. Jeg kjøpte ezydog halsbånd til henne. De er brede og gode, og så kan du bare klipse det av istedet for å tre over hodet. Tviler på at han får det av seg. Seleproblematikken høres og kjent ut happy4 . India har nå trixie selen, som jeg sprayer med sånn anti-bite-spray som man får på eks dyrebutikk. Selen er jo fleeceforet, sånn at sprayen trekker godt inn og holder lenge happy6 Bare husk å spraye med jevne mellomrom.


Sist endret av Christine den Fre Mai 28 2010, 22:18, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! EmptyFre Mai 28 2010, 19:30

Maiken skrev:
Linn skrev:
Siden han ikke er nødt til å ha på seg halsbånd inne, så ser jeg ikke helt problemet med å ta det av. Når du dermed fjerner muligheten for å tygge på halsbåndet (fordi det rett og slett ikke er der), så dør det jo ut av seg selv. De glemmer faktisk ganske fort sånne rariteter hvis man bare fjerner muligheten.

Hvis problemet derimot er noe helt annet og at halsbåndtyggingen bare er et uttrykk for det, så vil han finne på noe annet i stedet. Og da må du ta tak i evt årsaker til atferden.

Men hva om det utvikler seg til ikke bare å være når han er løs inne, men i bilen, i buret på trening, besøk, alene i hagen eller alle andre steder han måtte være alene?? Slitsomt å alltid måtte huske å ta av halsbåndet for å unngå at det blir spist. Jeg ville bare kvittet med adferden med engang, er da bare tull og tidfordriv. Og som hun sier har man folk på besøk og dører går opp og igjen, så er det da kjekt å ha muligheten til å ha på halsbånd.. Har ikke på gutta halsbånd inne til vanlig jeg heller, men mange situasjoner hvor jeg selvfølgelig vil at de skal kunne takle det. Alle hotellturene vi er på for eksempel, hvis jeg måtte gått å passet på om hunden ikke spiste opp halsbåndet sitt når han var alene hadde jeg blitt helt gaaaal! Er begrenset hvor mange halsbåndt man har med på tur..

Jeg har helt angst for å ha på hundene halsbånd i andre situasjoner enn når de er på tur eller i situasjoner der det er naturlig å gå med hunden i bånd. De har aldri på seg halsbånd inne, om det være seg hjemme, hos andre eller på hotell (har jeg behov for å kontrollere dem på noen måte må de enten være i bur, eller så har jeg de i bånd ved min side). De har heller aldri på seg halsbånd når de er i bur. Når vi trener AG går de også uten halsbånd, men hender jeg bruker det i innlæringsfasen av hinder for å ha kontroll på dem (for at de ikke skal hoppe ned fra bom og vippe, og for at de skal gå riktig gjennom hjulet) Jeg ser ikke helt behovet med å ha på hunden halsbånd når det ikke "er i bruk" for å si det sånn.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Gerd-Marit

Gerd-Marit


Antall Innlegg : 454
Join date : 14.06.2009
Age : 54
Bosted : Sandnes

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! EmptyFre Mai 28 2010, 19:45

De finner på mye rart disse kjære dyrene våre wink3 Men som Christine/India sier; ett som sitter tett inntil halsen og ikke som halvstrup båndene er vil han vel ikke klareå få tak i rett og slett? I tillegg er det jo sånne bånd som er halsbånd og bånd/lenke i ett - som du bare trer over hodet når du trenger det - ser det er mange på AG banen som bruker det. Da slipper du å glemme å ta det av når du kommer inn?

Lykke til - han glemmer det nok hvis du ikke lar han få anledning - og forhåpentligvis går det ikke utover noe annet Smile
Til Toppen Go down
http://corasblogg.blogspot.com
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! EmptyFre Mai 28 2010, 22:11

Jeg vil mene at sjangsene er større for at man glemmer halsbåndet på hunden i en gitt situasjon og hunden ender med å spise det og ødelegge tarmene sine enn at hunden på en eller annen måte skulle bli kvalt av sitt eget halsbånd.. Har da hørt om flere hunder som har spist forskjellige ting og deriblandt halsbånd, og hatt det meget ille hos veterinæren. Jeg bruker også sjeldent halsbånd på hundene - Trayan bruker jeg det somregel ikke på når vi er på tur engang, for han går løs, men jeg vil da heller overhodet ikke ha det i bakhodet mitt at om jeg skulle glemme å ta det av, eller ha lyst til å ha det på, at han da kan finne på å spise det opp huh3 Det blir for meg bare veldig dumt å glemme/overse problemet og satse på at neste gang jeg tar på han halsbåndet og han er alene at han ikke tygger det i stykker og eventuelt spiser det opp og blir syk..

Når jeg for eksempel trener Wookie som ikke er så lydig er jeg dønn avhengig av halsbåndet, og iløpet av de 6-7 gangene jeg setter han i bilen mellom treningsøkter er det fort gjort å glemme å ta det av. Og jeg vil mene at om Wookie hadde et problem med å tygge opp halsbåndet sitt hadde jeg da vært mye mer redd for det at han kunne svelge det og skade tarmene sine enn at han på en eller annen merkverdig måte skulle klare å henge seg fast i buret og kvele seg selv.. Nei, syntes problemet bare kan fjernes istedet for å oversees! Men forskjellige meninger og forskjellige treningsmetoder finnes for det aller aller meste happy6
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! EmptyLør Mai 29 2010, 08:09

Å fjerne muligheten så vanen dør ut er da virkelig ikke å overse problemet huh3 Og hvis problemet skulle eskalere til å inkludere andre ting, så er det faktisk en annen, bakenforliggende årsak til at hunden oppfører seg sånn. Da nytter det ikke å bare drive brannslukking på symptomene og late som om det ikke finnes en årsak bak... DA snakker vi om å overse problemet og ikke gjøre noe med det. Det er ikke nødvendig å hoppe til konklusjoner om at denne hunden kommer til å spise alt i hele verden om man bare fjerner halsbåndet. Er det bare det at han ikke liker å ha halsbånd og sele inne så dør det ut av seg selv når han ikke har det på. Når problemet er løst og han har glemt det bort, så kan han ha det på iblant senere uten å bry seg.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! EmptyLør Mai 29 2010, 09:19

I mine øyner er det definitivt å bare overse problemet, det finnes null garantier for at hunden faktisk glemmer adferden, og da kan det være forseint. De har da temmelig god hukommelse! Og jeg prøver å si at når man er aktiv med sin hund, har den med på mange forskjellige aktiviteter - kanskje kurs hvor den må inn og ut av bilen 5-6 ganger, hvor fort gjort er det ikke å glemme å ta av halsbåndet - har glemt det ørten ganger selv. Skjønner ikke hvorfor man ikke bare kan fjerne adferden. Er ikke alltid det ligger ett eller annet merkverdig bakomliggende problem for enhver ting. Ofte er det bare en ung hund som i mangel av noe annet strukturert å drive med har funnet ut at å tygge i stykker halsbåndet sitt er et fint tidsfordriv - oppmerksomhet når har har klart det får han nok også. Og jeg mener overhodet ikke at hunden kan spise alt i hele verden om man fjerner halsbåndet fordi det tror jeg da virkelig ikke den vil gjøre, er halsbåndet adferden er trigget mot, men jeg mener at den kan finne på å spise halsbåndet sitt i enhver situasjon den er alene (og det er fort gjort), og det er da mye farligere og større sjangse for det enn at den skal henge seg fast og bli kvalt. Og om hunden ikke liker halsbåndet sitt eller selen sin, må den da rett og slett bare vennes på det i mine øyner happy3
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! EmptyLør Mai 29 2010, 09:19

Christine skrev:
Som nevnt tidligere så er jo India rimelig tyggeglad. Hun kan ikke ha halvstrup halsbånd, fordi hun får det av og tygger på det. Jeg kjøpte ezydog halsbånd til henne. De er brede og gode, og så kan du bare klipse det av istedet for å tre over hodet. Tviler på at han får det av seg. Seleproblematikken høres og kjent ut happy4 . India har nå trixie selen, som jeg sprayer med sånn anti-bite-spray som man får på eks dyrebutikk. Selen er jo fleeceforet, sånn at sprayen trekker godt inn og holder lenge happy6 Bare husk å spraye med jevne mellomrom.

Takk, skal sjekke ut de båndene happy6
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! EmptyLør Mai 29 2010, 10:17

Finnes jo null garantier på at han ikke spiser opp halsbåndet sitt selv om man har trent på at han ikke skal gjøre det heller wink3 . Ingen som har rett eller feil her sånn som jeg ser det. Det tryggeste er uansett å prøve å huske å ta det av inne. I vår familie er det forskjellige familiemedlemmer som går tur med hundene, og ikke 1 gang har noen glemt å ta av halsbåndene i gangen. Det er fast rutine på alle og like naturlig som å ta av seg skoene før man går inn. Det er bare snakk om vaner.
Ellers må jeg igjen bare anbefale den bitter-sprayen, utrolig effektiv happy3 .
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Sponsored content





Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! Empty
PosteTema: Re: Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!   Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen! Empty

Til Toppen Go down
 
Trenger forslag til halsbånd til utbryterkongen!
Til Toppen 
Side 1 av 3Gå til side : 1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Vi trenger ditt forslag! :)
» Norgesferie med dyr - trenger forslag!
» Halsbånd - idè til fiksing? Nå fikset!!
» N UCH Rattenjäger Quantum of Solace (oppdatering s. 43)
» D.A.P. -halsbånd og bading.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: