| Hvordan gir dere tørrfôret, og hvorfor? | |
|
+23jeanette Marion G becca&jan Maria helle -linda- Garp Eva Caroline Gry Elena Lene Maiken Christine Benedicte Fixa Hera Nina (Kennel Dijontoma) Marita Lex Marte Linn MiraHedda Cesilie 27 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
| |
| |
Cesilie
Antall Innlegg : 1217 Join date : 12.06.2009 Age : 40 Bosted : Larvik
| Tema: Re: Hvordan gir dere tørrfôret, og hvorfor? Tor Mai 27 2010, 12:16 | |
| | |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| |
| |
-linda-
Antall Innlegg : 1025 Join date : 10.06.2009 Age : 37 Bosted : Drammen
| |
| |
Cesilie
Antall Innlegg : 1217 Join date : 12.06.2009 Age : 40 Bosted : Larvik
| Tema: Re: Hvordan gir dere tørrfôret, og hvorfor? Tor Mai 27 2010, 13:39 | |
| | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Hvordan gir dere tørrfôret, og hvorfor? Tor Mai 27 2010, 14:11 | |
| Jeg gir tørrforet med litt vann m/ leverpostei og en liten dæsj tran! Eller med V&H i! Mine bikkjer har det med å bare spise bitte litt av gangen, men blander jeg litt ekstra i så spiser de hele måltidet når det serveres. |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Hvordan gir dere tørrfôret, og hvorfor? Fre Mai 28 2010, 07:23 | |
| | |
|
| |
Fixa
Antall Innlegg : 1302 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim (Rognes)
| Tema: Re: Hvordan gir dere tørrfôret, og hvorfor? Lør Mai 29 2010, 20:51 | |
| - Gry Elena skrev:
- Marte skrev:
- -linda- skrev:
- Blaze får tørt fôr, og har vannskål tilgjengelig hele tiden. Når det er tomt for vann, varsler han ifra ved å skrape i skålen
Haha.. Bali gjør også akkurat det samme Det har hun lært seg selv, flinke jenta Felizia skraper også mens Nemi varsler med å bjeffe, på jobben til Magne så har Nemi en skål av plast som hun kommer bærende på når den er tom hehe Krona henter skåla si hun, og løper opp i sofan med den, ligger da gjerne å slikker på den og biter litt i kanten :P Vi må være kjapp å reagere, for om vi ikke gjør noenting, så løper hun på kjøkkenet for å hente den andre skåla, altså vannskåla, og det har blitt en del vann søl kan man si | |
|
| |
becca&jan
Antall Innlegg : 19 Join date : 18.02.2010 Bosted : Egersund
| Tema: Re: Hvordan gir dere tørrfôret, og hvorfor? Tor Aug 05 2010, 14:35 | |
| Min spiser altfor lite syns jeg. Har prøvd masse forskellig for, han spiser litt i 1-2 dager så har han gått lei. Plagsomt. Så da pleier jeg å ta litt vann oppi foret og røre det rundt så det blir et slags saus oppi knottene, men ikke så det blir oppbløtet. Av og til litt leverpostei oppi hvis han ikke har spist i det hele tatt. Sliter virkelig å finne for som han vil spise opp. Har prøvd forskellige varianter med Eukanuba og Royal Canin. Nå har jeg kjøpt noe annet hos dyrlegen med fisk og kjøttsmak...det gadd han heller ikke å spise (husker ikke merke). | |
|
| |
Benedicte
Antall Innlegg : 531 Join date : 11.06.2009
| Tema: Re: Hvordan gir dere tørrfôret, og hvorfor? Tor Aug 05 2010, 16:31 | |
| når Citrus var drektig, og ikke sååå sulten helte vi varmt vann i, eventuelt tok det i mikroen litt.. | |
|
| |
Marion G
Antall Innlegg : 995 Join date : 10.06.2009 Age : 48 Bosted : Haugesund
| Tema: Re: Hvordan gir dere tørrfôret, og hvorfor? Tor Aug 05 2010, 19:52 | |
| Jeg gir det på alle mulige måter,av og til bløter jeg det med nammenam i,og av og til tørt,og av og til slenger jeg bare maten utover plenen,de spiser det uansett hvordan de får det.Har heller ingen mål,en gang til dagen,og de får spise seg mette. | |
|
| |
-linda-
Antall Innlegg : 1025 Join date : 10.06.2009 Age : 37 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Hvordan gir dere tørrfôret, og hvorfor? Tor Aug 05 2010, 21:54 | |
| - becca&jan skrev:
- Min spiser altfor lite syns jeg. Har prøvd masse forskellig for, han spiser litt i 1-2 dager så har han gått lei. Plagsomt. Så da pleier jeg å ta litt vann oppi foret og røre det rundt så det blir et slags saus oppi knottene, men ikke så det blir oppbløtet. Av og til litt leverpostei oppi hvis han ikke har spist i det hele tatt.
Sliter virkelig å finne for som han vil spise opp. Har prøvd forskellige varianter med Eukanuba og Royal Canin. Nå har jeg kjøpt noe annet hos dyrlegen med fisk og kjøttsmak...det gadd han heller ikke å spise (husker ikke merke). Husk at de kan bli bortskjemte også, om du hele tiden gir han nytt fôr/blander i masse godt.. Min er for det meste alt-spisende, men for øyeblikket så nekter han å spise opp maten sin.. Da fjerner jeg resten rett forann øynene på han, og han får ikke tilbudet igjen før om kvelden/dagen etter.. De fleste hunder sulter seg ikke, og vil begynne å spise etterhvert.. Men nå er det jo flere og flere pinschere/dverger som er småspiste også da.. | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Hvordan gir dere tørrfôret, og hvorfor? Tor Aug 05 2010, 22:00 | |
| Tror ikke jeg kjenner én eneste småspist pinscher jeg...ser at det er mange som har slitt med dette på sine dp, men tror ikke det er like utbredt på pinscher...ikke som jeg har fått med meg hvert fall....
Noen her som har pinscher som ikke spiser...? | |
|
| |
jeanette
Antall Innlegg : 478 Join date : 16.06.2009 Age : 46
| Tema: Re: Hvordan gir dere tørrfôret, og hvorfor? Tor Aug 05 2010, 22:11 | |
| husk at når man forer hunder med vått for som NP og VH så skal de ikke ha tørr for sammens med våtmaten... Tørrforet og våtforet har 2 forskjellige måter å fordøye på.... og det er ofte derfor hunder får mageproblemer/ fordøyelses problemer. | |
|
| |
Fanny
Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Hvordan gir dere tørrfôret, og hvorfor? Fre Aug 06 2010, 07:54 | |
| - jeanette skrev:
- husk at når man forer hunder med vått for som NP og VH så skal de ikke ha tørr for sammens med våtmaten... Tørrforet og våtforet har 2 forskjellige måter å fordøye på.... og det er ofte derfor hunder får mageproblemer/ fordøyelses problemer.
Utrolig kjekt å vite! Jeg forer med Belcando våtfor på morgenen og RC valpefor (tørt) på kvelden (men har jo blanda inn både det ene og det andre må jeg innrømme...) Vil det si at jeg kan fortsette å blande litt kjøttdeig/leverpostei etc i tørrforet så lenge jeg ikke blander inn våtfor????? | |
|
| |
Lene
Antall Innlegg : 2752 Join date : 15.06.2009 Age : 41 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Hvordan gir dere tørrfôret, og hvorfor? Fre Aug 06 2010, 08:27 | |
| - Nina skrev:
- Tror ikke jeg kjenner én eneste småspist pinscher jeg...ser at det er mange som har slitt med dette på sine dp, men tror ikke det er like utbredt på pinscher...ikke som jeg har fått med meg hvert fall....
Noen her som har pinscher som ikke spiser...? *rekker opp hånda* Lille anorektikeren min er ganske småspist av seg. Han spiser jo når han er sulten, men det er veeeldig sjelden at han spiser opp all maten sin. | |
|
| |
Hilde-pin
Antall Innlegg : 152 Join date : 24.06.2009 Bosted : Lesund
| Tema: Re: Hvordan gir dere tørrfôret, og hvorfor? Fre Aug 06 2010, 10:39 | |
| - Lene skrev:
- Nina skrev:
- Tror ikke jeg kjenner én eneste småspist pinscher jeg...ser at det er mange som har slitt med dette på sine dp, men tror ikke det er like utbredt på pinscher...ikke som jeg har fått med meg hvert fall....
Noen her som har pinscher som ikke spiser...? *rekker opp hånda* Lille anorektikeren min er ganske småspist av seg. Han spiser jo når han er sulten, men det er veeeldig sjelden at han spiser opp all maten sin. Signerer denne jeg også Thinko spiser for å overleve... Når han var mindre var han heeelt ekstrem, han ville ikke ha godbiter engang Ja bortsett fra når han gikk på kortison, da spiste han alt, tilogmed bæsj | |
|
| |
ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Hvordan gir dere tørrfôret, og hvorfor? Fre Aug 06 2010, 11:42 | |
| - Nina skrev:
Noen her som har pinscher som ikke spiser...? Signerer denne jeg også. Vi har begynt med litt våtfor i tørrforet for at han skulle få i seg maten, men selv da spiser han ikke opp... | |
|
| |
jeanette
| Tema: Re: Hvordan gir dere tørrfôret, og hvorfor? Fre Aug 06 2010, 11:50 | |
| - Kizz skrev:
- jeanette skrev:
- husk at når man forer hunder med vått for som NP og VH så skal de ikke ha tørr for sammens med våtmaten... Tørrforet og våtforet har 2 forskjellige måter å fordøye på.... og det er ofte derfor hunder får mageproblemer/ fordøyelses problemer.
Utrolig kjekt å vite! Jeg forer med Belcando våtfor på morgenen og RC valpefor (tørt) på kvelden (men har jo blanda inn både det ene og det andre må jeg innrømme...) Vil det si at jeg kan fortsette å blande litt kjøttdeig/leverpostei etc i tørrforet så lenge jeg ikke blander inn våtfor?????
ja en skje med litt godt i maten er helt ok, her er det snakk om hele måltider | |
|
| |
jeanette
| Tema: Re: Hvordan gir dere tørrfôret, og hvorfor? Fre Aug 06 2010, 11:51 | |
| | |
|
| |
Maiken
Antall Innlegg : 1150 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Hokksund
| Tema: Re: Hvordan gir dere tørrfôret, og hvorfor? Fre Aug 06 2010, 19:31 | |
| Trayan hadde faktisk en liten periode som unghund hvor han spiste veldig dårlig, men det løste vi enkelt med vom&hundemat | |
|
| |
VictoriaCharlotte
Antall Innlegg : 23 Join date : 21.06.2010 Age : 33 Bosted : Steine - Nærøy
| Tema: Re: Hvordan gir dere tørrfôret, og hvorfor? Tor Sep 23 2010, 08:27 | |
| Luli vil ikke spise det oppbløt vis jeg ikke har noe "godt" oppi. Så hvis hun ikke spiser så får hun ikke noe før neste måltid. Hun har nettopp begynt å springe opp trappen til Bestemoren min som bor i etg over, der står det kattmat(tørrfor). Å det er poppulært å løpe opp trappen å spise maten til Pusiluri, for det smaker sikkert spennende ! | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Hvordan gir dere tørrfôret, og hvorfor? | |
| |
|
| |
| Hvordan gir dere tørrfôret, og hvorfor? | |
|