Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet??

Go down 
+2
kinelu
Stine
6 posters
AvInnlegg
Stine

Stine


Antall Innlegg : 52
Join date : 10.11.2009
Age : 35
Bosted : Gjøvik

Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet?? Empty
PosteTema: Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet??   Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet?? EmptyTir Jan 05 2010, 18:32

Jeg lurte bare på hva som er normalt hos dere andre mer erfarne pinscher-eiere i forhold til sosialisering Smile

Har hørt noen si: ''vi venter med at hunden får hilse på noen andre til det minimum har gått to uker''
Dette høres for meg helt talentløst ut, jeg vil jo gjerne at valpen skal få oppleve mest mulig de første ukene.
Jeg tenker også å la hunden få oppleve mest mulig, dvs forskjellige underlag å gå på (skjønt gress blir litt vanskelig når man ser ut, og det er skyhøye brøytekanter og 20 kalde) å oppleve forskjellige situasjoner. Jeg har kort sagt tenkt å ikke ''skjerme'' valpen for veldig mye som har med det daglige å gjøre.

Og ikke misforstå; Jeg synes også det er viktig å ha tid sammen med valpen med en gang den kommer til et nytt hjem, så det vil jeg absolutt prioritere!

Er det noen meninger om dette? Smile

En annen ting.. Jeg har fått inntrykk av at det ikke er så veldig mange pinschere/DP'er i Gjøvik/Oppland? Kan noen si at dette er feil? :P hehe
Hadde syntes det var koselig om det var andre her inne i Oppland/Gjøvik området, lekekamerater er jo så gøy Smile
Til Toppen Go down
http://www.stinelangerud.blogg.no
kinelu

kinelu


Antall Innlegg : 72
Join date : 30.06.2009
Age : 33
Bosted : Toten

Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet?? Empty
PosteTema: Re: Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet??   Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet?? EmptyTir Jan 05 2010, 19:48

Jeg hadde valpen hjemme med meg den første uken. Jeg mener det kanskje holder med nye inntrykk i hjemmet den første uken. Den flytter jo fra mammaen sin og sine søsken. Men når valpen viser at den er trygg hjemme, så ser ikke jeg noe galt med at den får oppleve mer:) Men syns det skal være litt opp til valpen.
Og valper er jo forskjellige, så noen blir fort trygge, andre tar det lengre tid med Smile

Og uansett da, så er det jo ganske normalt å få besøk. Så sånn sett får valpen møte nye mennesker ganske fort Smile


Og til det andre så syns jeg det er en del DP`er på Toten allefall Smile Jeg har to og jeg vet om en 7 stk til allefall. Dere andre syns kanskje ikke det er så mange, men jeg syns det er en del til å være her :p

Mine vil nok veldig gjerne være med å leke Smile
Til Toppen Go down
Stine

Stine


Antall Innlegg : 52
Join date : 10.11.2009
Age : 35
Bosted : Gjøvik

Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet?? Empty
PosteTema: Re: Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet??   Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet?? EmptyTir Jan 05 2010, 19:49

kinelu skrev:
Jeg hadde valpen hjemme med meg den første uken. Jeg mener det kanskje holder med nye inntrykk i hjemmet den første uken. Den flytter jo fra mammaen sin og sine søsken. Men når valpen viser at den er trygg hjemme, så ser ikke jeg noe galt med at den får oppleve mer:) Men syns det skal være litt opp til valpen.
Og valper er jo forskjellige, så noen blir fort trygge, andre tar det lengre tid med Smile

Og uansett da, så er det jo ganske normalt å få besøk. Så sånn sett får valpen møte nye mennesker ganske fort Smile


Og til det andre så syns jeg det er en del DP`er på Toten allefall Smile Jeg har to og jeg vet om en 7 stk til allefall. Dere andre syns kanskje ikke det er så mange, men jeg syns det er en del til å være her :p

Mine vil nok veldig gjerne være med å leke Smile

Ja, er enig der Smile

Oioi, så bra Smile Det visste jeg ikke, derfor er det greit å undersøke her wink3
Jeg synes også det er mange til å være toten:P hehe
Til Toppen Go down
http://www.stinelangerud.blogg.no
Renatelj

Renatelj


Antall Innlegg : 1
Join date : 08.01.2010

Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet?? Empty
PosteTema: Re: Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet??   Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet?? EmptyFre Jan 08 2010, 15:58

Jeg har en DP, bor på Lena Smile
Til Toppen Go down
AH




Antall Innlegg : 314
Join date : 18.06.2009
Bosted : Norge

Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet?? Empty
PosteTema: Re: Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet??   Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet?? EmptyLør Jan 09 2010, 13:21

På Gjøvik, Vestre og Østre Toten er det mange dvergpinschere. Ivertfall 20... wink3
Og på Reinsvoll bor det 2 pinschere, og hos meg 1 + 2 på Skreia/Lena. Og "gamlemor" som jeg har på for på Gjøvik da. Samt at jeg møtte en dame med en brun voksen tispe før jul.
Det bor også en søt brun tispe på Jaren.
Det var det jeg vet om nærområdet ditt.....
Til Toppen Go down
http://www.schwima.dk
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet?? Empty
PosteTema: Re: Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet??   Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet?? EmptyLør Jan 09 2010, 13:24

Vi har en valpekjøper i Dokka området, er jo litt unna Gjøvik med fortsatt i området? biggrin
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Bente

Bente


Antall Innlegg : 1067
Join date : 14.06.2009
Age : 48
Bosted : Hadeland

Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet?? Empty
PosteTema: Re: Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet??   Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet?? EmptyLør Jan 09 2010, 15:39

AH skrev:
På Gjøvik, Vestre og Østre Toten er det mange dvergpinschere. Ivertfall 20... wink3
Og på Reinsvoll bor det 2 pinschere, og hos meg 1 + 2 på Skreia/Lena. Og "gamlemor" som jeg har på for på Gjøvik da. Samt at jeg møtte en dame med en brun voksen tispe før jul.
Det bor også en søt brun tispe på Jaren.
Det var det jeg vet om nærområdet ditt.....

Hvem har dp på Jaren da? Vet du navn og fra hvem oppdretter?
Til Toppen Go down
http://www.frismilla.weebly.com
AH




Antall Innlegg : 314
Join date : 18.06.2009
Bosted : Norge

Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet?? Empty
PosteTema: Re: Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet??   Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet?? EmptyLør Jan 09 2010, 15:48

Skulle vært litt mere presis, for på Jaren vet jeg om en brun pinschertispe. (søt, snill og pen)

Men på Roa er det en sort/rød dvergpinscher wink3
Til Toppen Go down
http://www.schwima.dk
Stine

Stine


Antall Innlegg : 52
Join date : 10.11.2009
Age : 35
Bosted : Gjøvik

Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet?? Empty
PosteTema: Re: Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet??   Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet?? EmptySøn Jan 10 2010, 13:10

Så bra at det ikke er helt dødt sånn som jeg trodde da Smile

Dette må undersøkes! Men dessverre litt vanskelig å være ute enda siden vi ikke har noe pels på undersiden, og det er over 20 kuldegrader :(

VI GLEDER OSS TIL VÅREN Smile
Til Toppen Go down
http://www.stinelangerud.blogg.no
Sponsored content





Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet?? Empty
PosteTema: Re: Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet??   Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet?? Empty

Til Toppen Go down
 
Sosialisering, og andre hunder i Gjøvikområdet??
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Møte med andre hunder
» DP og passering av andre hunder
» Husky, aggressiv mot andre hunder?
» Sint på andre :/
» Sosialisering med større valp

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: