Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 På tide å legge ned forumet?

Go down 
+21
Lex
AH
Bente
Eva
Marion G
Fly
Susanne
Anne
helle
Camilla
ElinK
pusevoffen
Marte
Maria
Ann-Helen
Simira
Julie
Caroline
Linn
CamillaB
Bygdetroll
25 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

På tide å legge ned forumet? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: På tide å legge ned forumet?   På tide å legge ned forumet? - Page 2 EmptySøn Des 20 2009, 17:50

Fly skrev:
I alle de 30 årene jeg har hatt hund, så har jeg hørt en uskreven regel gå igjen. Si hva du vil om meg, bilen min, huset mitt, ungene mine og min bedre halvdel, men gi f&% i h!"¤%&? i bikkja miSmile

Utrolig bra happy5
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

På tide å legge ned forumet? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: På tide å legge ned forumet?   På tide å legge ned forumet? - Page 2 EmptySøn Des 20 2009, 17:56

Jeg er så enig med dere andre her inne. Jeg klarer bare ikke å skjønne hvordan det går ant å være så uvenner,når man har en så fin hobby som vi alle til syvende å sist deler sammen. Man burde glede seg over andres lykke,om man ikke vinner så mye selv eksempelvis,bør man kunne glede seg over andre. Blir man utsatt for noe tragisk,må man vel kunne støtte personene som blir utsatt for det vonde. Det blir bare for dumt å bli sjalu over andres lykke, eller prøve å hevde seg fordi man tror man vet bedre en den andre. I stedet for å hevde seg går det ant å heller skrive om egne erfaringer i stedet for å begynne å hakke.
Jeg husker spesielt en tråd jeg var med i,der hadde jeg og en annen bruker her inne en kjempefin diskusjon,og jeg synes det var så artigt at det endeligt gikk ant å diskutere uten at noen kom med hakkking ,men så kom det,men jeg og den andre brukeren forsatte å diskutere det privat heller. Det var en tråd flere kunne hatt nytte av. Etter den gang har jeg skrevet minimalt her inne.
Det er helt unødvendigt å gå på personer synes jeg fordi de ikke deler samme synspunkter som deg.Vi er mangen her inne med forskjellige erfaringer og flere forskjellige meninger. Dette må respekteres. Å bli sjalu og hevde seg kommer man ingen vei med.
Jeg har 6 hunder,og jeg elsker dem alle sammen,resultater av alle slag spiller ingen rolle,vinner andre over oss er det bare moro å vert med. Vi koser oss med hundene,det er ingen kamp for oss over hvem som har peneste eller lydigste hund,det er jeg og min familie som skal kose oss med dem. Og vi gleder oss over andres lykke,deler andres sorg,og er kjempe glad for at det er så mangen som deler den samme hobbyen med oss,slik at det faktisk er noen å snakke med om den fantastiske rasen og hobbyen vår. Og flere har samme innstiling som oss,og håper ingen klarer å ødlegge dette miljøet så totalt at moroa blir ødelagt for så mangen.
Håper i fremtiden det vil bli utestengelse av personer som begynner å hakke eller mobbe andre.
Bli voksne folkens,vi deler samme hobby,og rasene våres er ikke tjent med dette.
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

På tide å legge ned forumet? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: På tide å legge ned forumet?   På tide å legge ned forumet? - Page 2 EmptySøn Des 20 2009, 18:06

Er det ikke det ene så er det jaggu meg det andre!

Dersom vi er på å strammer inn tråder / folk, så er det ingen takhøyde her.
Dersom vi ikke er på forumet og kan ordne opp innen 5 minutter er det også helt krise for noen.
Dersom vi ikke strammer inn på noe er det også galt.

Ikke lett å være moderator når en ikke er synsks altså!


Og folk setter altfor liten pris på de som faktisk bruker av tiden sin for klubben!
Personlig er jeg dritt lei folk som bare klager og suter.

Tror jeg kan snakke for omtrent alle som er mod på forumet og omtrent alle i styret at vi har ett liv utenom klubben. Som vi gjerne vil fortsette å ha vedsidenav forde om vi vil gjøre noe for klubben våres!

Dersom folk har mye tid og energi selv, til å gjøre noe for klubben syntes jeg de skal sende en mail til styret/valgkomiteen og melde seg!
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

På tide å legge ned forumet? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: På tide å legge ned forumet?   På tide å legge ned forumet? - Page 2 EmptySøn Des 20 2009, 18:26

Eva skrev:
Er det ikke det ene så er det jaggu meg det andre!

Dersom vi er på å strammer inn tråder / folk, så er det ingen takhøyde her.
Dersom vi ikke er på forumet og kan ordne opp innen 5 minutter er det også helt krise for noen.
Dersom vi ikke strammer inn på noe er det også galt.

Ikke lett å være moderator når en ikke er synsks altså!


Det forstår jeg godt happy3 . Dere er flinke happy6


Og folk setter altfor liten pris på de som faktisk bruker av tiden sin for klubben!
Personlig er jeg dritt lei folk som bare klager og suter.

Tror jeg kan snakke for omtrent alle som er mod på forumet og omtrent alle i styret at vi har ett liv utenom klubben. Som vi gjerne vil fortsette å ha vedsidenav forde om vi vil gjøre noe for klubben våres!

Dersom folk har mye tid og energi selv, til å gjøre noe for klubben syntes jeg de skal sende en mail til styret/valgkomiteen og melde seg!


Må vere lov å komme med innspill uten å bli beskylt for å vere utakknemlige. Da blir det sånn at ingen tør å si ifra om noe. Både positive og negative innspill fra medlemmene er like viktige for en klubb hoppejul*

Jeg er dårlig på å få til siteringen Embarassed
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

På tide å legge ned forumet? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: På tide å legge ned forumet?   På tide å legge ned forumet? - Page 2 EmptySøn Des 20 2009, 18:30

Selvfølgelig, men når en får en tlf med spørsmål om å redigere noe. Og svarer at man ikke er hjemme, da dem i andre enden
blir sure av den grunn... dry


Ikke lag noe oppstyr av den forrje tråden min. En liten utblåsning... lalala2
Mye bra forslag som har kommet inn som vi sitter å pusler med nå til nye regler. happy6
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

På tide å legge ned forumet? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: På tide å legge ned forumet?   På tide å legge ned forumet? - Page 2 EmptySøn Des 20 2009, 18:33

Eva skrev:
Selvfølgelig, men når en får en tlf med spørsmål om å redigere noe. Og svarer at man ikke er hjemme, da dem i andre enden
blir sure av den grunn... dry


Ikke lag noe oppstyr av den forrje tråden min. En liten utblåsning... lalala2
Mye bra forslag som har kommet inn som vi sitter å pusler med nå til nye regler. happy6

happy4 . Full forståelse happy6 .
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Bente

Bente


Antall Innlegg : 1067
Join date : 14.06.2009
Age : 48
Bosted : Hadeland

På tide å legge ned forumet? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: På tide å legge ned forumet?   På tide å legge ned forumet? - Page 2 EmptySøn Des 20 2009, 18:58

pusevoffen skrev:
Personlig synes jeg det har vært mye bråk her inne. Har selv blitt uthengt her med fult navn det tok mange timer før innl ble slettet. Flere medlemer tok del i denne tråden uten å vite hva de uttalte seg om. De hadde da ikke hørt min verson. For meg var dette veldig skremmende. Dette fortsatte i flere dager uten at medlemet med utestengt. Kansje det beste hadde vært at forumet ble stengt når det ikke fungerer slik det er ment.

Ja,dette husker jeg godt og jeg komenterte heller ikke stort på den tråden siden jeg vet at det alltid er to sider av en sak ,og ville heller høre andre siden før jeg utalte meg mer happy6 Det har jeg nå gjort og vet at det er mye mere bak den saken enn det trådstarter skrev.
Derfor synes det er veldig trist at folk her inne velger og bare og høre på den ene siden av saken før de tar noe parti wink3
Selv etter diskusjonen som har vært her de siste dagene har jeg selv ikke fått utalt meg stort om saken,noe som er veldig synd da jeg sitter med tydelige bevis på at jeg ikke er den store stygge ulven sad3

Men all ære til moderatorene,synes dere er kjempe flinke jeg Very Happy
Også veldig enig i at det er kommet mange gode forslag som kan gjøre ting bedre her inne happy6 Er selv ingen bråkemaker verken i hverdagen eller på forumet her biggrin
Ønsker alle en stille og fredfull jul santa
Til Toppen Go down
http://www.frismilla.weebly.com
AH




Antall Innlegg : 314
Join date : 18.06.2009
Bosted : Norge

På tide å legge ned forumet? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: På tide å legge ned forumet?   På tide å legge ned forumet? - Page 2 EmptySøn Des 20 2009, 19:00

Ann-Helen skrev:
Eva skrev:
Er det ikke det ene så er det jaggu meg det andre!

Dersom vi er på å strammer inn tråder / folk, så er det ingen takhøyde her.
Dersom vi ikke er på forumet og kan ordne opp innen 5 minutter er det også helt krise for noen.
Dersom vi ikke strammer inn på noe er det også galt.

Ikke lett å være moderator når en ikke er synsks altså!


Det forstår jeg godt happy3 . Dere er flinke happy6


Og folk setter altfor liten pris på de som faktisk bruker av tiden sin for klubben!
Personlig er jeg dritt lei folk som bare klager og suter.

Tror jeg kan snakke for omtrent alle som er mod på forumet og omtrent alle i styret at vi har ett liv utenom klubben. Som vi gjerne vil fortsette å ha vedsidenav forde om vi vil gjøre noe for klubben våres!

Dersom folk har mye tid og energi selv, til å gjøre noe for klubben syntes jeg de skal sende en mail til styret/valgkomiteen og melde seg!


Må vere lov å komme med innspill uten å bli beskylt for å vere utakknemlige. Da blir det sånn at ingen tør å si ifra om noe. Både positive og negative innspill fra medlemmene er like viktige for en klubb hoppejul*

Jeg er dårlig på å få til siteringen Embarassed

Stått opp med det gale benet i dag Eva wink3
Det å sitte i styret er i seg selv ingen "jobb" Jobben gjør de som tar seg av Forumet, ordner treff,tar seg av utstillinger osv. osv. Og du jobba jo ræ.. av deg før ,etter og under utstillingen, så du vet jo hva du går til... biggrin Og flink er du også.
Men jeg syntes det er trist når Linn skal få kjeft fordi hun ikke sletter innlegg fort nok. Det er da vel ikke Linn som skriver alt tullet her inne. Dessuten gjør hun en god jobb og sletter så fort hun kan. Dere kan da ikke for ramme alvor mene at hun skal være tilgjenglig for oss 24 timer i døgnet året runt. no0
Men syntes nok takhøden er for høy når det gjelder persontrakkasering, så kanskje utestengelse etter kun 1 advarsel ? Og utestengelsen bør jo være minimum 3 mnd. Gjenntagelse kanskje 1 år.?
Hvis man ikke er voksen nok til å la være og trakasere folk på et forum, er man kanskje ikke voksen nok til å ha hund?
Sitter man i styre må man faktisk tåle både ris og ros, men moderatorene her inne gjør dette på fritiden kun for at medlemmene og andre skal finne informasjon og utveksle meninger. De kan slutte når de vil, og da er vi uten forum.
Kanskje vi skulle vise de såpass respekt at vi oppførte oss ordentlig her inne? Moderatorene her fortjener faktisk bare ros. happy6
Aud.
Til Toppen Go down
http://www.schwima.dk
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 48
Bosted : Sandefjord

På tide å legge ned forumet? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: På tide å legge ned forumet?   På tide å legge ned forumet? - Page 2 EmptySøn Des 20 2009, 20:15

Marte skrev:
For meg er forumet en positiv greie, hvor det posetive veier opp for det negative.
Jeg gidder ikke lengere kaste meg ut i diskusjoner som kan føre til bråk, men er med på det mer nøytrale.

Jeg synes heller andre bør tenke over det som er mitt motto:

Vær mot andre, som du vil andre skal være mot deg!!

Hva hvis de stygge og slemme tingene som blir sagt, blir sagt til deg?
Prøv å sett deg inn i situasjonen og snu det rundt! - Da tror jeg mye hadde vært usagt!

Alle kan ikke like alle, og sånn vil det alltid være. Men kjipe ting og drittkasting hører ikke til på et offentlig forum!

Jeg har fått veldig mye ut av dette forumet, og blitt kjent med mange nye folk, og ville ikke vært foruten happy3

Marion G skrev:
Jeg er så enig med dere andre her inne. Jeg klarer bare ikke å skjønne hvordan det går ant å være så uvenner,når man har en så fin hobby som vi alle til syvende å sist deler sammen. Man burde glede seg over andres lykke,om man ikke vinner så mye selv eksempelvis,bør man kunne glede seg over andre. Blir man utsatt for noe tragisk,må man vel kunne støtte personene som blir utsatt for det vonde. Det blir bare for dumt å bli sjalu over andres lykke, eller prøve å hevde seg fordi man tror man vet bedre en den andre. I stedet for å hevde seg går det ant å heller skrive om egne erfaringer i stedet for å begynne å hakke.

Det er helt unødvendigt å gå på personer synes jeg fordi de ikke deler samme synspunkter som deg.Vi er mangen her inne med forskjellige erfaringer og flere forskjellige meninger. Dette må respekteres. Å bli sjalu og hevde seg kommer man ingen vei med.

...vi gleder oss over andres lykke,deler andres sorg,og er kjempe glad for at det er så mangen som deler den samme hobbyen med oss,slik at det faktisk er noen å snakke med om den fantastiske rasen og hobbyen vår. Og flere har samme innstiling som oss,og håper ingen klarer å ødlegge dette miljøet så totalt at moroa blir ødelagt for så mangen.

Jeg er så enig med dere jenter!!

Jeg har lært utrolig mye her inne, og fått mange gode venner som jeg virkelig setter pris på!

dog4

edit: hmmm hva skjedde med signaturen min??

Vivi , Lex & Ani
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Rune Monsen

Rune Monsen


Antall Innlegg : 204
Join date : 17.06.2009

På tide å legge ned forumet? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: På tide å legge ned forumet?   På tide å legge ned forumet? - Page 2 EmptySøn Des 20 2009, 22:20

Hvis alle har så mye lovord om forumet og ingen liker å slenge drit!
Da skjønner ikke jeg hvorfor noen tråder ble slaktet av moderatorene.
Slutt å være så forbannet (unskyld) skinnhellig.
Det er mange av dere som har skrevet i denne tråden som ikke burde få lov til å skrive ett ord til på forumet på minst ett halvt år.
jeg blir kvalm av dere(ingen navn nevnt).
hilsen rune.
Til Toppen Go down
-Malin-

-Malin-


Antall Innlegg : 204
Join date : 13.06.2009
Age : 35
Bosted : Trondheim

På tide å legge ned forumet? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: På tide å legge ned forumet?   På tide å legge ned forumet? - Page 2 EmptySøn Des 20 2009, 22:41

Rune Monsen skrev:

jeg blir kvalm av dere(ingen navn nevnt).

Er vel akkurat sånne utsagn forumet kunne vært foruten.. Synest vi skal prøve å holde fokuset på det tråden faktisk handler om, og ikke starte enda en diskusjon med drittslenging happy3
Til Toppen Go down
Rune Monsen

Rune Monsen


Antall Innlegg : 204
Join date : 17.06.2009

På tide å legge ned forumet? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: På tide å legge ned forumet?   På tide å legge ned forumet? - Page 2 EmptySøn Des 20 2009, 22:51

-Malin- skrev:
Rune Monsen skrev:

jeg blir kvalm av dere(ingen navn nevnt).

Er vel akkurat sånne utsagn forumet kunne vært foruten.. Synest vi skal prøve å holde fokuset på det tråden faktisk handler om, og ikke starte enda en diskusjon med drittslenging happy3

Det er nettopp dette tråden handler om.
Til Toppen Go down
Camilla J

Camilla J


Antall Innlegg : 477
Join date : 15.06.2009
Age : 37
Bosted : Trondheim

På tide å legge ned forumet? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: På tide å legge ned forumet?   På tide å legge ned forumet? - Page 2 EmptySøn Des 20 2009, 22:59

Rune Monsen skrev:
-Malin- skrev:
Rune Monsen skrev:

jeg blir kvalm av dere(ingen navn nevnt).

Er vel akkurat sånne utsagn forumet kunne vært foruten.. Synest vi skal prøve å holde fokuset på det tråden faktisk handler om, og ikke starte enda en diskusjon med drittslenging happy3

Det er nettopp dette tråden handler om.

Synes det ser ut som om at tråden handler om vi skal legge ned forumet pga all drittsleninga. wink3


Men er veldig enig i at det burde være litt strengere på hva folk skal drive på å skrive her inne... Uten at noen reaksjoner fra forumet kommer. Evt utestengelse fra forumet for en periode syns jeg hørest bra ut. Noen ganger
blir jeg virkelig sjokkert over hva folk kan sitte å si til hverandre no0 Men dere moderatorer gjør en kjempe bra jobb,og det er supert at dere tar dere tid til å gjøre dette for oss på forumet happy6
Til Toppen Go down
Bygdetroll




Antall Innlegg : 14
Join date : 20.12.2009
Age : 68
Bosted : Hvittingfoss i Buskerud

På tide å legge ned forumet? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: På tide å legge ned forumet?   På tide å legge ned forumet? - Page 2 EmptyMan Des 21 2009, 00:39

Tenker at styret nok har litt å jobbe med i forhold til forumet og håper og tror at denne tråden gir noen innspill.

Srlvfølgelig er det en jobb å sitte i styret og det er ansvar. Utstillingskommite og andre "arbeidsgrupper" er selvfølgelig også arbeidskrevende. Å være moderator er også arbeidskrevende og ansvarsfullt.

Så vidt jeg ser av kommentarene i denne tråden, blir ikke moderatorene kritisert - i alle fall ikke mye (om noe), de fleste roser dem. Spørsmålet er om reglene må endres eller gjøres strengere for å få luket ut dem som ikke klarer å holde seg til normal saklighet og høflighet.

Til dem som ikke har skjønt det - jeg har ikke ment å starte et "korstog" mot forumet for å få det nedlagt, men ønsker en debatt som kan gi innspill til å gjøre forumet bedre - uten personangrep, usakligheter og drittkasting....
Til Toppen Go down
http://www.pyt-san.no
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

På tide å legge ned forumet? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: På tide å legge ned forumet?   På tide å legge ned forumet? - Page 2 EmptyMan Des 21 2009, 11:42

Rune Monsen skrev:
Hvis alle har så mye lovord om forumet og ingen liker å slenge drit!
Da skjønner ikke jeg hvorfor noen tråder ble slaktet av moderatorene.
Slutt å være så forbannet (unskyld) skinnhellig.
Det er mange av dere som har skrevet i denne tråden som ikke burde få lov til å skrive ett ord til på forumet på minst ett halvt år.
jeg blir kvalm av dere(ingen navn nevnt).
hilsen rune.

Dette syns jeg var veldig unødvendig. huh3 Vi må klare å holde denne tråden konstruktiv og ikke slenge dritt om at andre ikke syns man skal fortsette å slenge dritt...

Vi må legge ting bak oss, finne en vei videre og at alle så gjør sitt for at det blir bedre og ikke verre Smile
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

På tide å legge ned forumet? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: På tide å legge ned forumet?   På tide å legge ned forumet? - Page 2 EmptyTir Des 22 2009, 07:42

Linn skrev:
Ville det vært en idè at terskelen for advarsler og utestengelser ble lavere? Vi kan utestenge noen for perioder, uten å stenge kontoen permanent. For de fleste vil vel det være et signal om at man har trådt over en strek for mye!?

Kunne det vært med å hjelpe på? Bare en tanke...

Jeg syntes dette hørtes veldig bra ut jeg. Er også medlem på sonen, å ettersom jeg forstod av reglene der, så har man et sånt advarsel's meter (i mangel av ord), å etter x antall advarsel om dårlig ordforbruk eller dritt slenging, så blir man utestengt. Så jeg syntes dette var en veldig god ide, alle vil jo være her, så da begynner man kanskje å passe på hva man sier også, så man ikke blir utestengt for en periode?

Edit: Jeg har satt meg mere passiv her inne det siste året. Jeg leser gjennom det som intresserer meg, uten nødvendigvis å poste innlegg. Men det har vært ganske utrivelig til tider her inne, å da orker ikke jeg å være her hvertfall... Det skal jo så lite til før noe blir tolket feil, å da eskalerer det jo over alle hauger!! Forumet skal være et hyggelig, informativt og lærerikt sted, å da er det virkelig synd at ting skal bli uhyggelig unsure3 Ingen fortjener å bli hardt såret uansett hva det gjelder, det gjør utrolig vondt å det er høyst unødvendig! MEN å legge ned forumet er jeg ikke enig i, har lært masse om rasen her inne, å lurer man på noe får man altid svar, det er mang en gang jeg har tenkt "hva skulle jeg gjordt uten forumet å menneskene der?" å det er jeg sikker på at flere har tenkt! Så forum må vi ha happy3
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Sponsored content





På tide å legge ned forumet? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: På tide å legge ned forumet?   På tide å legge ned forumet? - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
På tide å legge ned forumet?
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Hva bør man legge ut av info?
» Legge til bilder i innlegg
» På tide med nytt forum..?
» På tide med litt oppdatringer :)
» kanskje på tide å presentere seg

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: