|
| Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- | |
|
+39Bente L Ane CAMALIS Fanny Antamina Kennel Mirenzo Julie Maiken Kaja -Malin- Simira *Cathrina* Timea camillahoel Kinkade Camilla J Tine Lex Ann-Helen Maria CamillaB Eva Fly Bente -linda- Linn Nina (Kennel Dijontoma) Caroline Susanne Anne Gry Elena Hera helle Marte Anita.K Lene Garp ElinK Fixa 43 posters | |
Av | Innlegg |
---|
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Søn Jan 31 2010, 20:44 | |
| Sååå moro, gratulerer såååå mye, hun var helt klart min favoritt også...! Gleder meg masse til å følge med på henne! | |
| | | Anita.K
Antall Innlegg : 1449 Join date : 10.06.2009 Age : 38 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Søn Jan 31 2010, 22:26 | |
| Gratulerer med valget , nydlig lita frøken.. | |
| | | Fixa
Antall Innlegg : 1302 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim (Rognes)
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Søn Jan 31 2010, 22:36 | |
| Ja hun er nyyydelig! Å det mest søteste blikket jeg har sett på lenge Må le litt også, er utrolig morro at dere vil følge med henne, selv om hun ikke er en dp Utstillings året vårt er booket og første valpeshow blir i april, så det gleder jeg meg kjemmpe masse til | |
| | | helle
Antall Innlegg : 1466 Join date : 11.06.2009 Age : 37 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Søn Jan 31 2010, 22:40 | |
| Gratulerer Hun ser nydelig ut! Blir det utstillingshund eller? Skal dere prøve noen andre hundesporter med henne? Min søs bor på hadeland, de driver med veddeløpshester. | |
| | | Nina (Kennel Dijontoma)
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Søn Jan 31 2010, 22:42 | |
| | |
| | | Susanne
Antall Innlegg : 694 Join date : 21.06.2009 Age : 39 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Søn Jan 31 2010, 22:57 | |
| Gratulerer med valget! Hun ser helt herlig ut. Røde basenjier er skikkelig vakre Håper på mange bilder | |
| | | Fixa
Antall Innlegg : 1302 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim (Rognes)
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Søn Jan 31 2010, 23:02 | |
| - Nina skrev:
- Fixa skrev:
- Ja hun er nyyydelig! Å det mest søteste blikket jeg har sett på lenge
Må le litt også, er utrolig morro at dere vil følge med henne, selv om hun ikke er en dp Utstillings året vårt er booket og første valpeshow blir i april, så det gleder jeg meg kjemmpe masse til Da jeg skulle ha hund sto det til slutt mellom pinscher og basenji på meg også, da jeg ble tvunget til å gå ned i størrelse fra mitt ønske om stor hund, hehe, så jeg er fortsatt svak for dem, selv om det ikke var helt rette hunden for meg på det tidspunktet...hvem vet, kanskje i framtiden en gang... Næh? Gjordet det, det? Så gøy da, det viste jeg ikke! Ja da er det kanskje ikke rart at du er litt svak nei Vi fant også ut at en dverg var bedre, og muligheten for å treffe dp var jo stor her i trondheim, men basenji hadde vi aldri sett, og det var liksom ikke bare bare å rope ut et sted at vi ville møte en. Så DP vant, men jeg ble bare svakere å svakere med tiden, etter å ha en basenji, og da oppdrettern jeg ville ha en fremtidig hund fra plutselig skulle sette kull på tispen jeg hadde hatt et godt øye til lenge, så var det lett å sende mail gitt Å nå sitter jeg her Helle: Det blir nok en utstillings hund med stor U, haha! Dette ga jeg beskjed om også til oppdretter, å dermed fikk jeg andre valg på tispe. For det var faktisk lite utstillings interreserte som meldte seg når noen haddde kull. Var mest familier, så hun ble sjeleglad, og gikk skikkelig inn for at jeg skulle få den beste tispa (forutenom den som skulle til en "venne" kennel i finland), er også derfor at vi har ventet så lenge med å finne ut hvem vi skulle ha, for oppdretter ville være sikker på at vi fikk den som egnet seg best til utstilling. Men kommer nok til å prøve en hundesport med henne. Nå er jo basenjier sære da (veldig sære) å hører egentlig bare når de selv vil, blir jo anbefalt overalt å holde basenji i bånd, selv i skogen. Så man må ha noe skikkelig interressant om hunden skal komme. Fins jo unntak, så her skal det jobbes kontakt kontakt kontakt De fungerer fint på det meste, men vil man konkurere på det høyere nivå er ikke basenji en hund til det. Lour Coursing (?) er derimot noe stort for denne rasen. Så tenkte å prøve det en gang faktisk! Så får se hvordan hun blir, og hva hun er flink til | |
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Søn Jan 31 2010, 23:37 | |
| - Fixa skrev:
- Nina skrev:
- Fixa skrev:
- Ja hun er nyyydelig! Å det mest søteste blikket jeg har sett på lenge
Må le litt også, er utrolig morro at dere vil følge med henne, selv om hun ikke er en dp Utstillings året vårt er booket og første valpeshow blir i april, så det gleder jeg meg kjemmpe masse til Da jeg skulle ha hund sto det til slutt mellom pinscher og basenji på meg også, da jeg ble tvunget til å gå ned i størrelse fra mitt ønske om stor hund, hehe, så jeg er fortsatt svak for dem, selv om det ikke var helt rette hunden for meg på det tidspunktet...hvem vet, kanskje i framtiden en gang... Næh? Gjordet det, det? Så gøy da, det viste jeg ikke! Ja da er det kanskje ikke rart at du er litt svak nei
... Hehe, nei, var til og med andre gangen vi var inne på rasen, for mamma og jeg så også på rasen da familien skulle ha hund igjen da jeg og søstrene mine var yngre, og vi bestemte oss da for at det skulle bli en basenji....men så vips skjedde det noen litt uplanlagte endringer i familien, og hundeplanene måtte legges på is for den gang... Mamma er også fortsatt svak for rasen, så skulle ikke forundre meg om det ble en basenji på henne når hun skal ha hund igjen, men foreløpig er det en dvergpinscher som skal være helt lik Jonas som er planen, haha! | |
| | | helle
Antall Innlegg : 1466 Join date : 11.06.2009 Age : 37 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Man Feb 01 2010, 00:17 | |
| Ja, de går vel innunder urhunder? Eller blir omtalt som i alle fall.. Var den biten som gjorde jeg slo meg fra dem og heller falt på DP (jeg har også virkelig vurdert basenji), ville ha en litt mer førerorientert rase. Men skal ikke se bort i fra at den vil egne seg den her heller da, kanskje en ide å leke mye med valpen og videreutvikle det, da har man jo en super belønning. Kamplek Blir spennende å følge med dere altså! | |
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Man Feb 01 2010, 00:50 | |
| - helle skrev:
- Ja, de går vel innunder urhunder? Eller blir omtalt som i alle fall.. Var den biten som gjorde jeg slo meg fra dem og heller falt på DP (jeg har også virkelig vurdert basenji), ville ha en litt mer førerorientert rase. Men skal ikke se bort i fra at den vil egne seg den her heller da, kanskje en ide å leke mye med valpen og videreutvikle det, da har man jo en super belønning. Kamplek Blir spennende å følge med dere altså!
Var det som gjorde det for meg også ja, i og med at jeg ville drive med redningshundtrening, og i tillegg var avhengig av en hund som kunne gå løs på stallen uten tilsyn...i tillegg til at den egentlig er i minste laget for meg, og oppdretterne jeg snakket med bekreftet at de nok kan være litt for oppfinnsomme når de er alene i forhold til hva jeg ønsker meg, hehe... Men når jeg evnt blir enda dummere i kroppen etter hvert og kanskje er avhengig av hunder som ikke er så sterke, og når jeg ikke behøver hund til de samma bruksområdene når jeg blir eldre, så står den høyt opp på listen...i tillegg til at samboeren er ganske betatt av dem, hehe...! | |
| | | Fixa
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Man Feb 01 2010, 05:47 | |
| Det samme gjaldt meg også, mye urhund, jakt innstinkt, og i tilegg så hadde jeg fått høre fra de fleste oppdrettere jeg sendte mail til at rasen hadde kjønnsaggresjon, og det var ingen "lydig" hund. Så valget ble ikke vanskelig sånn sett, for det var jo vår første egne hund, så ville ha en litt enklere hund, samt at jeg ville prøve agility og elsker å lære bort triks, så fant ut at jeg heller skulle vente med basenji til jeg hadde fått litt mer erfaring, så jeg kunne være forberedt på å jobbe litt ekstra om det skulle være nødvendig. Så for håpe jenta ikke byr på så mange utfordringer, men foreldrene og søskenene til Mille (mor) er supre i gemyttet, da jeg har truffet en del av dem, så var de lett lærte ifølge oppdretter, så fremtiden ser lys ut Å om det dukker opp kjønnsaggresjon (som var det mest negative for min del) så får det bare være, det er jo ikke det værste som kan skje akkurat | |
| | | Kinkade
Antall Innlegg : 2402 Join date : 13.06.2009 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Man Feb 01 2010, 06:55 | |
| HURRA! Heiet på jente nr 2 fra første stund Gratulerer så mye...vi gleder oss til å møte henne | |
| | | Hera
Antall Innlegg : 1526 Join date : 10.06.2009 Bosted : Molde
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Man Feb 01 2010, 16:59 | |
| Grattis med valget Kjempefin er hun Ingrid og vi gleder oss stort til å treffe henne, så dere MÅ komme til Molde en gang ja | |
| | | Fixa
| | | | Fixa
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Man Feb 01 2010, 17:45 | |
| Da må jeg skryte litt Hentet fra oppdretters side: Congratulations, SUNNY (Aus Gr. Champion Afrikenji Hot SumaKnight) for being nb. 1 Basenji in Australia 2009, as well as nb 6 hound in Victoria! This is quite an achievement, Australia being a BIG continent, inhabited by quite a lot of Basenjis! He has beaten over 2000 other hounds, and almost 500 Basenjis!! Sunny has won over 200 (!) BEST OF BREED wins in his carreer, as well as many GROUP and BIS wins/ placements! Sunny is the sire of our E-litter and our darling "Kee-Kee" (Doberguards Master Key To Kingwana), and the Grand-sire of our G-litter. We are so proud to include him in our Kingwana lines. Bildet av Sunny! Krona er kjemmpe stolt at sin bestefar, som har fått til dette Selvom de har dobbelt så mange utstillinger der i forhold til her, så er det virkelig godt gjordt *Ønsker oss flere utstillinger å stille på* Hele stamtavlen til Krona er unik i mine øyne, FLOTTE spennende linjer, blod fra bl.a australia, amerika, afrika m.m. Da jeg først kikket på stamtavlen til Mille (Kronas mor) Kunne jeg ikke tro det jeg så, alle er championer og over halvparten er multi ch, på hundenes egne sider var det kjemmpe lange meritt lister, og de ble alle beskrevet med godt gemytt, og alle var friske! Ikke minst så var hundene rå fine! Å jeg som ble iterressert i kombinasjon bare pga foreldrene! Så jeg fikk mye mer med på kjøpet enn jeg trodde. Ble utrolig glad da det poppet ut en jente til oss. Da det bare viste seg to valper på ultralyd! Heldigvis tok den feil og 6 nydelige skapninger så dagens lys! Nå gleder jeg meg til å se om Krona lever opp til familie ryktet Bildet av Kronas far, vakker | |
| | | Timea
Antall Innlegg : 79 Join date : 12.06.2009 Age : 44
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Man Feb 01 2010, 18:29 | |
| AH! WHat a beautiful basenji! | |
| | | Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Man Feb 01 2010, 18:36 | |
| Gratulerer med valget Hun var også min favoritt Klart vi vil følge med på lillejenta di! | |
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Man Feb 01 2010, 22:13 | |
| Pappan til Krona er virkelig etter min smak, måtte inn og titte litt her om dagen også, og jeg liker ham kjempegodt! | |
| | | *Cathrina*
Antall Innlegg : 359 Join date : 11.06.2009 Age : 33 Bosted : Trondheim
| | | | Fixa
| | | | Fixa
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Tor Feb 04 2010, 07:58 | |
| Linn: Høres toppers ut, blir enda mer gøy å oppdaterer da Nina: Han er virkelig flott! Sendte Arne Foss (er i slekt), noen bilder av begge jentene for å høre hans mening, han gikk inn å kikket på foreldrene og for å se enda flere bilder, og som han sa: Faren er RÅ fin! Så vi er ikke alene i den saken Å han likte også jente2 best. Cathrina: Tusen takk, blir ikke lenge til hun dukker opp på trening | |
| | | Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Tor Feb 04 2010, 09:42 | |
| Så morro at det ble min favoritt da hehe, hun er nyyyydelig, gratulerer sååå mye Pappan hennes var jo bare rålekker mmmmmm Lykke til med henne | |
| | | Fixa
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Fre Feb 05 2010, 01:18 | |
| I DAG HENTER VI KRONA Klokka er over tolv, så må sove litt først da, om jeg får til, haha! Sitter nemlig å grubbler litt. Har jeg forberedt alt? Noe jeg har glemt? Hva skal jeg ta med? ja å sånn surrer det rundt i hodet da. Vi kjører kl.11.00 i dag, så håper noen får svart før vi drar. Jeg har gjemt alle ledninger etter beste evne, alt valpen ikke får lov å holde på med er fjernet, vi har byttet ut gulvteppe på stua med et gammelt, tenkte å fjerne det helt, men det er ikke varme i gulvet her å da blir det drit kaldt til føttene! Er det da noe jeg ikke har tenkt på? Noe jeg bør ha gjort? Så tenker jeg veldig på den første natten! Soverommet er i andre etasje. Vi har et gulvteppe som dekker nesten hele gulvet, det er også et stort soverom. Jeg tørr ikke ha henne i sengen, ifalll hun prøver å hoppe ned. Jeg vil ikke putte henne i et bur, da hun kan få panikk for at hun ikke kommer seg noe sted. Er det noen som har noen tips? Det jeg tenker på er at jeg kan sette ned buret hennes ved siden av sengen, så jeg rekker ned med en hånd. Legge teppe hennes med kjente lukter inne i buret, fjerne gitteret, legge ned masse tissetepper, å så prøve å sperre med noe bak og forann buret, samt sperre så hun ikke kommer seg under senga. Så hun får en liten firkant å bevege seg på. Da kan hun også velge om hun vil sove i buret eller ikke. Hørtes det greit ut? Noen som har andre forslag? | |
| | | Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Fre Feb 05 2010, 06:39 | |
| - Fixa skrev:
I DAG HENTER VI KRONA Klokka er over tolv, så må sove litt først da, om jeg får til, haha! Sitter nemlig å grubbler litt. Har jeg forberedt alt? Noe jeg har glemt? Hva skal jeg ta med? ja å sånn surrer det rundt i hodet da. Vi kjører kl.11.00 i dag, så håper noen får svart før vi drar.
Jeg har gjemt alle ledninger etter beste evne, alt valpen ikke får lov å holde på med er fjernet, vi har byttet ut gulvteppe på stua med et gammelt, tenkte å fjerne det helt, men det er ikke varme i gulvet her å da blir det drit kaldt til føttene! Er det da noe jeg ikke har tenkt på? Noe jeg bør ha gjort?
Så tenker jeg veldig på den første natten! Soverommet er i andre etasje. Vi har et gulvteppe som dekker nesten hele gulvet, det er også et stort soverom. Jeg tørr ikke ha henne i sengen, ifalll hun prøver å hoppe ned. Jeg vil ikke putte henne i et bur, da hun kan få panikk for at hun ikke kommer seg noe sted. Er det noen som har noen tips? Det jeg tenker på er at jeg kan sette ned buret hennes ved siden av sengen, så jeg rekker ned med en hånd. Legge teppe hennes med kjente lukter inne i buret, fjerne gitteret, legge ned masse tissetepper, å så prøve å sperre med noe bak og forann buret, samt sperre så hun ikke kommer seg under senga. Så hun får en liten firkant å bevege seg på. Da kan hun også velge om hun vil sove i buret eller ikke. Hørtes det greit ut? Noen som har andre forslag? Hehe, du er søt da Dette kommer til å gå utmerket Ingrid - det er jo ikke akkurat sånn at du ikke har hatt hund før Du kommer sikkert ikke til å slippe henne av syne de første dagene uansett, så tror nok ikke hun får gjort så mye ugang. Når jeg har hentet valp, har jeg hatt dem i bur på nattbordet jeg, og lagt hånda inntil buret hvis de har pepet - men jeg har ikke hatt noen problemer med mine valper, det har stort sett gått strålende fra dag 1. Så at hun ligger i bur om natten tror jeg kommer til å gå helt fint, så lenge du har det i nærheten av deg, så du kan stikke ned hånda Gleder meg til bildespam når dere har hentet henne Lykke til og god tur | |
| | | Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Fre Feb 05 2010, 07:28 | |
| Så spennende, Ingrid!!! Jeg hadde Melba i bur om natten frem til hun var stueren, og hadde buret oppi senga de første nettene. Deretter satte jeg buret ned på gulvet og flyttet det litt og litt ut av soverommet for hver natt som gikk, helt til det var i stua hvor det sto i tiden etterpå. Hun hadde ett gigabur, så jeg la både dyne, tepper og en hule inni buret. Hun sov hele natten fra dag en, og et gikk som smurt! Men hun var vant å ligge i ett stort bur sammen med søsknene sine om natten fra tiden hos oppdretter, og buret jeg hadde var likt, bare litt mindre, så kan hende hun kjente det igjen. Hun var faktisk ikke opptatt av teppet med lukt av mor/søsken som jeg fikk med fra oppdretter, men var besatt av å ligge på ting som luktet av meg. Det merket jeg allerede dagen etter at jeg fikk henne, og sånn er hun faktisk enda. Særlig når jeg er borte og noen passer henne, så legger hun seg på noen av klærne mine (skraper opp mot jakkene mine som henger i gangen og skal ha dem ned dersom hun ikke finner en genser eller noe liggende en eller annen plass). Så når vi trente på å være alene-hjemme la jeg en T-skjorte eller noe som luktet av meg i buret, og da var hun såre fornøyd... Ellers kan det være greit å ha med seg handklær og våtservietter når dere henter henne (om du ikke allerede har pakket det), samt tyggebein slik at hun har noe å tygge på og stresse ned med dersom hun er av typen som liker det. Masse lykke til!!! | |
| | | Sponsored content
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- | |
| |
| | | | Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- | |
|
Similar topics | |
|
| Permissions in this forum: | Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
| |
| |
| |