| Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- | |
|
+39Bente L Ane CAMALIS Fanny Antamina Kennel Mirenzo Julie Maiken Kaja -Malin- Simira *Cathrina* Timea camillahoel Kinkade Camilla J Tine Lex Ann-Helen Maria CamillaB Eva Fly Bente -linda- Linn Nina (Kennel Dijontoma) Caroline Susanne Anne Gry Elena Hera helle Marte Anita.K Lene Garp ElinK Fixa 43 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Camilla J
Antall Innlegg : 477 Join date : 15.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Lør Jan 16 2010, 22:01 | |
| Ååå så fiiin da Tror nesten du må komme med henne på trening eller tur snart etter du har fått henne... Synes begge 2 er like fine ja så er vel litt vanskelig valg regner jeg med | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Lør Jan 16 2010, 22:06 | |
| Gud så nydelige Vanskelig valg dette, men jeg likte jente nr 1 |
|
| |
Fixa
Antall Innlegg : 1302 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim (Rognes)
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Lør Jan 23 2010, 01:02 | |
| | |
|
| |
helle
Antall Innlegg : 1466 Join date : 11.06.2009 Age : 37 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Lør Jan 23 2010, 01:08 | |
| Basenji er en av de peneste rasene jeg vet om.. På topp 3 i alle fall, om ikke helt øverst.. | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Lør Jan 23 2010, 01:35 | |
| Smelt, de er helt nydelige begge to! Blir spennende å se hvem dere ender opp med... For min del er det nok nr 2 som har vært favoritten både på disse og de forrige bildene, bl.a. av de grunnene at tegningene er ekstremt viktige for meg på basenjien da de kan fungere veldig til fordel eller veldig til ulempe for hvordan hunden fremstår eksteriørt, og jeg syns helt klart nr 2 har en mye mer fordelaktig fordeling av fargene enn nr 1, som bl.a. gjør at den framstår som ennå litt kortere enn den er, mens tegningene på nr 1 får henne til å se enda lenger ut enn hun er...og så syns jeg at tispe nr 2 faktisk ser en del kortere ut enn nr 1 sånn rent fysisk også og i tillegg til de to tingene så ser det jo ut til at tispe nr 1 har et ganske framtredende navlebrokk, som kanskje vil behøve operasjon...? Eller så syns jeg de ligger forholdsvist likt på resten av de eksteriøre detaljene, så derfor tipper vekten over mot nr 2 for min del...! Nydelige er de nå begge to da, så det blir nok helt sikkert bra uansett... Hva sier oppdretter om hvilken hun ville valgt selv da...? | |
|
| |
Fixa
Antall Innlegg : 1302 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim (Rognes)
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Lør Jan 23 2010, 01:57 | |
| - Nina skrev:
- Smelt, de er helt nydelige begge to!
Blir spennende å se hvem dere ender opp med... For min del er det nok nr 2 som har vært favoritten både på disse og de forrige bildene, bl.a. av de grunnene at tegningene er ekstremt viktige for meg på basenjien da de kan fungere veldig til fordel eller veldig til ulempe for hvordan hunden fremstår eksteriørt, og jeg syns helt klart nr 2 har en mye mer fordelaktig fordeling av fargene enn nr 1, som bl.a. gjør at den framstår som ennå litt kortere enn den er, mens tegningene på nr 1 får henne til å se enda lenger ut enn hun er...og så syns jeg at tispe nr 2 faktisk ser en del kortere ut enn nr 1 sånn rent fysisk også og i tillegg til de to tingene så ser det jo ut til at tispe nr 1 har et ganske framtredende navlebrokk, som kanskje vil behøve operasjon...? Eller så syns jeg de ligger forholdsvist likt på resten av de eksteriøre detaljene, så derfor tipper vekten over mot nr 2 for min del...!
Nydelige er de nå begge to da, så det blir nok helt sikkert bra uansett... Hva sier oppdretter om hvilken hun ville valgt selv da...? Jeg har de samme meningene som deg, jente2 har vært vår favoritt fra hun var 3 uker gammel. Oppdretter holdt også en knapp på rød jente2 fra første stund, men jente1 har kommet seg veldig den siste uken mente hun. Men hun mener fortsatt at jente2 er den beste med tanke på utstilling. Hun også er opptatt av tegninger. Det er litt snedig, men tegningene kan være veldig missvisende for dommerne, om de ikke er jevne. Spesielt på føttene, så bør hunden ha jevne tegninger på alle 4. F.eks om hunden har 3 hvite bein og et bein med bare en hvit pote så kan hunden løpe så rent å fint den bare vil, men for dommer så blir det sett på som urent. Så tegningene har mye å si. Dessuten så liker jeg at de har hel krage, det er mye penere enn med bare halv krage syns jeg, med tanke på helhets intrykk, dette har jente2, mens jente 1 har bare halv krage. Jente2 er også kortere i ryggen enn jente1, ut fra bildene hvertfall. Så det gjenstår å se når vi får plukket på dem, om det stemmer. Kjenner jeg meg selv rett ender vi helt sikkert opp på jente2, men personligheten og hvordan de oppfører seg er også viktig for meg. Så det blir spennende å se hvem som er bølla og hvem som er den kosete o.s.v. av de to, men blir nok eksteriøret som veier mest for avgjørelsen | |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Lør Jan 23 2010, 10:30 | |
| Å guri land så nydelige de er begge 2 meeeen jeg har min favoritt og det er nr 2 | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Lør Jan 23 2010, 10:50 | |
| Ut fra disse bildene hadde jeg tatt jente 2 og løpt Hun ser bare hakket bedre ut i mine øyne, selv om begge jentene er nydelige Lykke til med valget Åååå, som jeg gleder meg til det er min tur til å velge valp | |
|
| |
Caroline
Antall Innlegg : 3132 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Lør Jan 23 2010, 14:42 | |
| Jeg liker også best nr 2 | |
|
| |
Hera
Antall Innlegg : 1526 Join date : 10.06.2009 Bosted : Molde
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Lør Jan 23 2010, 15:29 | |
| Sååå herlige da Husk å komme en tur til Molde da så vi får se det nye medlemmet i familien din da Jeg synes jente nr 2 var klart den fineste og søteste jeg da Lykke til da dere! Gleder oss til å høre og se hvem det blir | |
|
| |
Fixa
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Man Jan 25 2010, 16:37 | |
| Da har vi vært på valpebesøk Å HERREJEMINI SÅ FIIIINE DE VAR Mange ord fra den fantstiske dagen vår: Vi parkerte utenfor huset, å var super spente. Banket på, å det vi da får høre er jodling på høyt nivå, haha! Vi kunne ikke annet enn å le, men gikk inn da ingen kom å åpnet. Der ble vi møtt av jodle Dennis (avls hannen), Luna (mor til det ene kullet), Billy (outsideren, en shetland sheepdog), en dunge med valper som kommer løpende, og Liv som prøver å si hei bak Dennis sin overdøvende jodling. Endelig var vi der! Det første jeg tenkte var KAOS, måtte bare le av Dennis og jodlingen for den er virkelig noe for seg selv! Går inn i stuen, hilser på den andre valpekjøperer og setter oss ned, å der blir vi løpt ned av de voksne hundene som ville ha kos. Å ja, basenjien skal være reserverte for fremmede, noe disse hundene ikke er i det hele tatt! Når de voksne hadde hilst på oss, så sitter vi å beundrer det store valpehavet som befinner seg overalt i stua. Jeg tenkte at jeg skulle bare sitte der å se på dem å så vente til valpene selv tok kontakt, å hvem er det som kommer i super fart og kræsj lander i fanget mitt?? Jo det var rød jente2, som vi altid har hatt som favoritt! Av alle 11 valpene er det hun som kommer til meg, fikk nesten gåsehud da jeg så at det var henne, og at dette var tilfeldig var vanskelig å tro! Etter henne fulgte flere valper å vips, så hadde jeg 6 valper i fanget mitt Jeg koste meg glugg i hjel, oppdretter satt frem både kaffe og kaker, men ingen av oss hadde tid til å spise, så kakefatet stod urørt under hele besøk, kan ikke fatte hvorfor, haha! Etter en time med herjing begynte valpene å sovne en etter en, og da hadde vi tid til en seriøs samtale og en kopp kaffe. Alle satt riktig nok på gulvet, for valpene hadde sovnet i fanget vårt Jeg og Liv (oppdretter) beynte å prate om de to jentene, og hvem som kanskje egnet seg best til utstilling evnt fremtidig avel. Å destod mer vi pratet destod mere usikkre ble vi. Da valpene våknet igjen, stilte hun opp jentene og fortalte hva hun mente å hva hun syntes var bra ved dem, både positivt og negativt. Det endte opp med at Liv måtte ringe en vennine som driver oppdrett av rasen å fikk henne til å studere bildene og si hva hun mente. Der satt vi og likte jente2 best, mens den andre oppdrettern endte med en knapp på jente1. Så der var det ikke mye hjelp å få, Liv mente at de var så like at vi kunne vente til neste uke med å besteme oss, så kunne vi ta en prat å finne ut mer da, om vi ville vente enda en uke da. Å det ville vi mer enn gjerne, for mye kan skje på en uke, og Liv selv var veldig opptatt av at vi skulle få den beste tispa, siden vi driver med utstilling, og den jenta vi ikke velger ender opp som en familiehund i oslo, og vil ikke bli vist på utstilling. SÅ valget blir tatt til helgen. Jeg dullet så mye jeg kunne med de to jentene, så uansett hvem vi ender opp med så har jeg hvertfall kost med valpen min Vi endte opp med 400 bilder før vi dro hjem, å klarte faktisk å bruke opp batteriet vi hadde ladet opp dagen før, haha! Forskjellen på de to jentene i oppførsel var at jente1 var mye roligere, hun hadde tid til å sitte i ro i fanget å få kos, og hun stod musestille da jeg stilte henne opp. Jente2 hadde også tid til å være i fanget en stund men da skulle det lekes samtidig, hun hadde ikke tid til å stå i ro mer enn to sekunder da jeg stilte henne opp, men da hun stod stille stod hun supert. Sindre deres to år gammle sønn, hadde en leke elg som danset om man trykte på foten hans, jente1 stod å spekulerte lenge på hva i alle dager det der var for noe, mens jente2 løp rett inn i den, bet tak i ene hornet å dro den med seg, haha Etter enda en leke økt begynte valpene å sovne igjen, å da fant vi ut at det var på tide å dra, vi skulle jo tross alt kjøre hjem igjen, og klokka var halv 7 (vi kom i to tiden *fnis*). Vi kom hjem etter en 6 timers kjøretur, la inn bildene med en gang og koste oss atter en gang med å se på valpene. Fixa derimot hun syntes både mor å far luktet noe fremmed å rart, å satt i fanget å snuste non stop i mange minutter, før hun fikk skikkelig raptus å rullet seg i fanget og gnei seg opp i ansiktet, for å forsikre seg om at mor å far ble desinfisert fra alle valpeluktene, og at vi igjen luktet som normalt, nemlig med Fixa parfyme Bildespam kommer i bildetråden Hvor mange valper kan DU telle? :P | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Man Jan 25 2010, 16:43 | |
| Koselig med valpebesøk Herlig bilde av småtassene | |
|
| |
Kinkade
Antall Innlegg : 2402 Join date : 13.06.2009 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Man Jan 25 2010, 17:02 | |
| Så skjønne de er....en dunge basenji valper | |
|
| |
camillahoel
Antall Innlegg : 866 Join date : 11.06.2009 Age : 40 Bosted : Stavanger
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Man Jan 25 2010, 17:11 | |
| Litt av en dunge! Så fine | |
|
| |
Fixa
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Fre Jan 29 2010, 17:21 | |
| Da er det akkurat EN UKE til vi henter hjem basselusken vår Venter nå spent på 7 ukers bilder, og skal prate med oppdretter senere i kveld om hvilken valp vi vil ha Dette er jente2, se det blikket da | |
|
| |
Kinkade
Antall Innlegg : 2402 Join date : 13.06.2009 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Fre Jan 29 2010, 17:25 | |
| Lykke til med valget Blir spennede å høre hvem det ble til slutt | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Søn Jan 31 2010, 13:18 | |
| Smeeeeelt!!! Gleder meg til å høre hvem valget faller på, skal bli spennende å få en liten basselusk å følge med på framover! | |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Søn Jan 31 2010, 14:55 | |
| Hun har det dyyyyydelige blikket, blir spennende å se hvem dere velger | |
|
| |
Fixa
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Søn Jan 31 2010, 18:54 | |
| Da vil jeg presentere vårt tredje tilskudd til flokken! Endelig fikk vi 7 ukers bildene og det var soleklart hvem vi skulle ha. Oppdretter har altid hatt en magefølelse på denne jenta, det samme har vi. Å etter hvordan de to jentene har utviklet seg den siste uken, var oppdretter 100% sikker på at vi burde velge jente2, noe vi selvfølgelig gjorde Hun er mye finere eksteriør messig enn den andre jenta, hun er mye mer frempå, nyskjerrig på alt, traver super bra, har det fineste hodet samt den beste ørestillingen av alle 11 valper oppdretter har hjemme, som jeg forstod var ganske viktig. Nå klør det i fingrene etter å dra å hente henne, så til uka kjører vi til Grua Her er jenta vår! Endelig er drømmen om en Basenji på plass, å gu som jeg har ventet på henne!! "kingwanas Glory Of The Spotlight" - Krona SUKK.... | |
|
| |
Bente
Antall Innlegg : 1067 Join date : 14.06.2009 Age : 48 Bosted : Hadeland
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Søn Jan 31 2010, 18:57 | |
| Så fin jente På Grua??? Mener du da på Hadeland? Vi bor ikke langt unna | |
|
| |
Fixa
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Søn Jan 31 2010, 19:36 | |
|
Sist endret av Fixa den Søn Jan 31 2010, 20:11, endret 1 gang | |
|
| |
Bente
Antall Innlegg : 1067 Join date : 14.06.2009 Age : 48 Bosted : Hadeland
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Søn Jan 31 2010, 20:09 | |
| | |
|
| |
Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Søn Jan 31 2010, 20:12 | |
| Gratulerer med å endelig ha valgt!! Hun er kjempe nydelig og det blir spennede å følge henne videre!! | |
|
| |
Fixa
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Søn Jan 31 2010, 20:15 | |
| | |
|
| |
Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- Søn Jan 31 2010, 20:19 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- | |
| |
|
| |
| Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- | |
|