Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17-

Go down 
+39
Bente L
Ane
CAMALIS
Fanny
Antamina
Kennel Mirenzo
Julie
Maiken
Kaja
-Malin-
Simira
*Cathrina*
Timea
camillahoel
Kinkade
Camilla J
Tine
Lex
Ann-Helen
Maria
CamillaB
Eva
Fly
Bente
-linda-
Linn
Nina (Kennel Dijontoma)
Caroline
Susanne
Anne
Gry Elena
Hera
helle
Marte
Anita.K
Lene
Garp
ElinK
Fixa
43 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Next
AvInnlegg
Camilla J

Camilla J

Antall Innlegg : 477

Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17-   Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 EmptyLør Jan 16 2010, 22:01

Ååå så fiiin da wub4 Tror nesten du må komme med henne på trening eller tur snart etter du har fått henne... happy3
Synes begge 2 er like fine ja så er vel litt vanskelig valg regner jeg med wink3
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17-   Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 EmptyLør Jan 16 2010, 22:06

Gud så nydelige biggrin
Vanskelig valg dette, men jeg likte jente nr 1 biggrin
Til Toppen Go down
Fixa

Fixa

Antall Innlegg : 1302

PosteTema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17-   Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 EmptyLør Jan 23 2010, 01:02

6 ukers bilder har kommet wub4 wub4 wub4 wub4

Å nå er jeg enda mer usikker enn før. Vi kommer til å besteme oss hos oppdretter på søndag. Så dere må bare rope ut hva dere mener. Vi sitter nå i hurdal, og nå er det ikke mange timene igjen til vi ENDELIG får vi møte frøkena vår! Håper bare jeg får sove i helgen, haha happy4

Jente 1
Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 Redgirl16wks

Hodet bildet, Jente 1
Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 Redgirl1head

Jente 2
Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 Redgirl26wks

Hodet bildet, Jente 2
Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 Redgirl26wkshead
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
helle

helle

Antall Innlegg : 1466

PosteTema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17-   Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 EmptyLør Jan 23 2010, 01:08

wub4 Basenji er en av de peneste rasene jeg vet om.. På topp 3 i alle fall, om ikke helt øverst..
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)

Antall Innlegg : 3668

PosteTema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17-   Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 EmptyLør Jan 23 2010, 01:35

Smelt, de er helt nydelige begge to! wub4

Blir spennende å se hvem dere ender opp med... happy3 For min del er det nok nr 2 som har vært favoritten både på disse og de forrige bildene, bl.a. av de grunnene at tegningene er ekstremt viktige for meg på basenjien da de kan fungere veldig til fordel eller veldig til ulempe for hvordan hunden fremstår eksteriørt, og jeg syns helt klart nr 2 har en mye mer fordelaktig fordeling av fargene enn nr 1, som bl.a. gjør at den framstår som ennå litt kortere enn den er, mens tegningene på nr 1 får henne til å se enda lenger ut enn hun er...og så syns jeg at tispe nr 2 faktisk ser en del kortere ut enn nr 1 sånn rent fysisk også og i tillegg til de to tingene så ser det jo ut til at tispe nr 1 har et ganske framtredende navlebrokk, som kanskje vil behøve operasjon...? Eller så syns jeg de ligger forholdsvist likt på resten av de eksteriøre detaljene, så derfor tipper vekten over mot nr 2 for min del...! happy3 happy6

Nydelige er de nå begge to da, så det blir nok helt sikkert bra uansett... biggrin Hva sier oppdretter om hvilken hun ville valgt selv da...?
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Fixa

Fixa

PosteTema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17-   Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 EmptyLør Jan 23 2010, 01:57

Nina skrev:
Smelt, de er helt nydelige begge to! wub4

Blir spennende å se hvem dere ender opp med... happy3 For min del er det nok nr 2 som har vært favoritten både på disse og de forrige bildene, bl.a. av de grunnene at tegningene er ekstremt viktige for meg på basenjien da de kan fungere veldig til fordel eller veldig til ulempe for hvordan hunden fremstår eksteriørt, og jeg syns helt klart nr 2 har en mye mer fordelaktig fordeling av fargene enn nr 1, som bl.a. gjør at den framstår som ennå litt kortere enn den er, mens tegningene på nr 1 får henne til å se enda lenger ut enn hun er...og så syns jeg at tispe nr 2 faktisk ser en del kortere ut enn nr 1 sånn rent fysisk også og i tillegg til de to tingene så ser det jo ut til at tispe nr 1 har et ganske framtredende navlebrokk, som kanskje vil behøve operasjon...? Eller så syns jeg de ligger forholdsvist likt på resten av de eksteriøre detaljene, så derfor tipper vekten over mot nr 2 for min del...! happy3 happy6

Nydelige er de nå begge to da, så det blir nok helt sikkert bra uansett... biggrin Hva sier oppdretter om hvilken hun ville valgt selv da...?

Jeg har de samme meningene som deg, jente2 har vært vår favoritt fra hun var 3 uker gammel. Oppdretter holdt også en knapp på rød jente2 fra første stund, men jente1 har kommet seg veldig den siste uken mente hun. Men hun mener fortsatt at jente2 er den beste med tanke på utstilling. Hun også er opptatt av tegninger. Det er litt snedig, men tegningene kan være veldig missvisende for dommerne, om de ikke er jevne. Spesielt på føttene, så bør hunden ha jevne tegninger på alle 4. F.eks om hunden har 3 hvite bein og et bein med bare en hvit pote så kan hunden løpe så rent å fint den bare vil, men for dommer så blir det sett på som urent. Så tegningene har mye å si. Dessuten så liker jeg at de har hel krage, det er mye penere enn med bare halv krage syns jeg, med tanke på helhets intrykk, dette har jente2, mens jente 1 har bare halv krage. Jente2 er også kortere i ryggen enn jente1, ut fra bildene hvertfall. Så det gjenstår å se når vi får plukket på dem, om det stemmer. Kjenner jeg meg selv rett ender vi helt sikkert opp på jente2, men personligheten og hvordan de oppfører seg er også viktig for meg. Så det blir spennende å se hvem som er bølla og hvem som er den kosete o.s.v. av de to, men blir nok eksteriøret som veier mest for avgjørelsen biggrin
Til Toppen Go down
Gry Elena

Gry Elena

Antall Innlegg : 2849

PosteTema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17-   Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 EmptyLør Jan 23 2010, 10:30

Å guri land så nydelige de er begge 2 meeeen jeg har min favoritt og det er nr 2 wub4
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Linn
Admin
Linn

Antall Innlegg : 3571

PosteTema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17-   Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 EmptyLør Jan 23 2010, 10:50

Ut fra disse bildene hadde jeg tatt jente 2 og løpt happy4 Hun ser bare hakket bedre ut i mine øyne, selv om begge jentene er nydelige wub3

Lykke til med valget happy5 Åååå, som jeg gleder meg til det er min tur til å velge valp happy5
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Caroline

Antall Innlegg : 3132

PosteTema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17-   Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 EmptyLør Jan 23 2010, 14:42

Jeg liker også best nr 2 happy3
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Hera

Hera

Antall Innlegg : 1526

PosteTema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17-   Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 EmptyLør Jan 23 2010, 15:29

Sååå herlige da wub4
Husk å komme en tur til Molde da så vi får se det nye medlemmet i familien din da wink3

Jeg synes jente nr 2 var klart den fineste og søteste jeg da wub3

Lykke til da dere! Gleder oss til å høre og se hvem det blir happy6
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Fixa

Fixa

PosteTema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17-   Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 EmptyMan Jan 25 2010, 16:37

Da har vi vært på valpebesøk justcuz*

Å HERREJEMINI SÅ FIIIINE DE VAR loveshower* plain3 wub4

Mange ord fra den fantstiske dagen vår:
Vi parkerte utenfor huset, å var super spente. Banket på, å det vi da får høre er jodling på høyt nivå, haha! Vi kunne ikke annet enn å le, men gikk inn da ingen kom å åpnet. Der ble vi møtt av jodle Dennis (avls hannen), Luna (mor til det ene kullet), Billy (outsideren, en shetland sheepdog), en dunge med valper som kommer løpende, og Liv som prøver å si hei bak Dennis sin overdøvende jodling. Endelig var vi der! Det første jeg tenkte var KAOS, måtte bare le av Dennis og jodlingen for den er virkelig noe for seg selv! Går inn i stuen, hilser på den andre valpekjøperer og setter oss ned, å der blir vi løpt ned av de voksne hundene som ville ha kos. Å ja, basenjien skal være reserverte for fremmede, noe disse hundene ikke er i det hele tatt! Når de voksne hadde hilst på oss, så sitter vi å beundrer det store valpehavet som befinner seg overalt i stua. Jeg tenkte at jeg skulle bare sitte der å se på dem å så vente til valpene selv tok kontakt, å hvem er det som kommer i super fart og kræsj lander i fanget mitt?? Jo det var rød jente2, som vi altid har hatt som favoritt! Av alle 11 valpene er det hun som kommer til meg, fikk nesten gåsehud da jeg så at det var henne, og at dette var tilfeldig var vanskelig å tro! Etter henne fulgte flere valper å vips, så hadde jeg 6 valper i fanget mitt biggrin Jeg koste meg glugg i hjel, oppdretter satt frem både kaffe og kaker, men ingen av oss hadde tid til å spise, så kakefatet stod urørt under hele besøk, kan ikke fatte hvorfor, haha! Etter en time med herjing begynte valpene å sovne en etter en, og da hadde vi tid til en seriøs samtale og en kopp kaffe. Alle satt riktig nok på gulvet, for valpene hadde sovnet i fanget vårt wub3

Jeg og Liv (oppdretter) beynte å prate om de to jentene, og hvem som kanskje egnet seg best til utstilling evnt fremtidig avel. Å destod mer vi pratet destod mere usikkre ble vi. Da valpene våknet igjen, stilte hun opp jentene og fortalte hva hun mente å hva hun syntes var bra ved dem, både positivt og negativt. Det endte opp med at Liv måtte ringe en vennine som driver oppdrett av rasen å fikk henne til å studere bildene og si hva hun mente. Der satt vi og likte jente2 best, mens den andre oppdrettern endte med en knapp på jente1. Så der var det ikke mye hjelp å få, Liv mente at de var så like at vi kunne vente til neste uke med å besteme oss, så kunne vi ta en prat å finne ut mer da, om vi ville vente enda en uke da. Å det ville vi mer enn gjerne, for mye kan skje på en uke, og Liv selv var veldig opptatt av at vi skulle få den beste tispa, siden vi driver med utstilling, og den jenta vi ikke velger ender opp som en familiehund i oslo, og vil ikke bli vist på utstilling.

SÅ valget blir tatt til helgen. Jeg dullet så mye jeg kunne med de to jentene, så uansett hvem vi ender opp med så har jeg hvertfall kost med valpen min happy3 Vi endte opp med 400 bilder før vi dro hjem, å klarte faktisk å bruke opp batteriet vi hadde ladet opp dagen før, haha! Forskjellen på de to jentene i oppførsel var at jente1 var mye roligere, hun hadde tid til å sitte i ro i fanget å få kos, og hun stod musestille da jeg stilte henne opp. Jente2 hadde også tid til å være i fanget en stund men da skulle det lekes samtidig, hun hadde ikke tid til å stå i ro mer enn to sekunder da jeg stilte henne opp, men da hun stod stille stod hun supert. Sindre deres to år gammle sønn, hadde en leke elg som danset om man trykte på foten hans, jente1 stod å spekulerte lenge på hva i alle dager det der var for noe, mens jente2 løp rett inn i den, bet tak i ene hornet å dro den med seg, haha happy4 Etter enda en leke økt begynte valpene å sovne igjen, å da fant vi ut at det var på tide å dra, vi skulle jo tross alt kjøre hjem igjen, og klokka var halv 7 (vi kom i to tiden *fnis*). Vi kom hjem etter en 6 timers kjøretur, la inn bildene med en gang og koste oss atter en gang med å se på valpene. Fixa derimot hun syntes både mor å far luktet noe fremmed å rart, å satt i fanget å snuste non stop i mange minutter, før hun fikk skikkelig raptus å rullet seg i fanget og gnei seg opp i ansiktet, for å forsikre seg om at mor å far ble desinfisert fra alle valpeluktene, og at vi igjen luktet som normalt, nemlig med Fixa parfyme happy4

Bildespam kommer i bildetråden biggrin

Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 11pups
Hvor mange valper kan DU telle? :P
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn

Antall Innlegg : 3571

PosteTema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17-   Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 EmptyMan Jan 25 2010, 16:43

Koselig med valpebesøk happy5

Herlig bilde av småtassene wub3
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Kinkade

Kinkade

Antall Innlegg : 2402

PosteTema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17-   Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 EmptyMan Jan 25 2010, 17:02

Så skjønne de er....en dunge basenji valper wub4
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
camillahoel

camillahoel

Antall Innlegg : 866

PosteTema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17-   Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 EmptyMan Jan 25 2010, 17:11

Litt av en dunge! Så fine biggrin
Til Toppen Go down
Fixa

Fixa

PosteTema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17-   Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 EmptyFre Jan 29 2010, 17:21

Da er det akkurat EN UKE til vi henter hjem basselusken vår excited Venter nå spent på 7 ukers bilder, og skal prate med oppdretter senere i kveld om hvilken valp vi vil ha biggrin

Dette er jente2, se det blikket da wub3
Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 Mmrg25
Til Toppen Go down
Kinkade

Kinkade

Antall Innlegg : 2402

PosteTema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17-   Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 EmptyFre Jan 29 2010, 17:25

Lykke til med valget happy6 Blir spennede å høre hvem det ble til slutt happy3
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)

Antall Innlegg : 3668

PosteTema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17-   Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 EmptySøn Jan 31 2010, 13:18

Smeeeeelt!!! wub4 Gleder meg til å høre hvem valget faller på, skal bli spennende å få en liten basselusk å følge med på framover! happy5
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Gry Elena

Gry Elena

Antall Innlegg : 2849

PosteTema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17-   Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 EmptySøn Jan 31 2010, 14:55

Hun har det dyyyyydelige blikket, blir spennende å se hvem dere velger happy6
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Fixa

Fixa

PosteTema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17-   Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 EmptySøn Jan 31 2010, 18:54

Da vil jeg presentere vårt tredje tilskudd til flokken! Endelig fikk vi 7 ukers bildene og det var soleklart hvem vi skulle ha. Oppdretter har altid hatt en magefølelse på denne jenta, det samme har vi. Å etter hvordan de to jentene har utviklet seg den siste uken, var oppdretter 100% sikker på at vi burde velge jente2, noe vi selvfølgelig gjorde happy5 Hun er mye finere eksteriør messig enn den andre jenta, hun er mye mer frempå, nyskjerrig på alt, traver super bra, har det fineste hodet samt den beste ørestillingen av alle 11 valper oppdretter har hjemme, som jeg forstod var ganske viktig.

Nå klør det i fingrene etter å dra å hente henne, så til uka kjører vi til Grua excited

Her er jenta vår! Endelig er drømmen om en Basenji på plass, å gu som jeg har ventet på henne!!

"kingwanas Glory Of The Spotlight" - Krona wub4 wub4
Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 Krona75uke

Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 Krona75ukehode

SUKK.... plain3 plain3 plain3
Til Toppen Go down
Bente

Bente

Antall Innlegg : 1067

PosteTema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17-   Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 EmptySøn Jan 31 2010, 18:57

Så fin jente wub4 På Grua??? Mener du da på Hadeland? Vi bor ikke langt unna biggrin
Til Toppen Go down
http://www.frismilla.weebly.com
Fixa

Fixa

PosteTema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17-   Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 EmptySøn Jan 31 2010, 19:36

Bente skrev:
Så fin jente wub4 På Grua??? Mener du da på Hadeland? Vi bor ikke langt unna biggrin

Oppdretter bor på Grua ja, i hadeland happy3

Sist endret av Fixa den Søn Jan 31 2010, 20:11, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Bente

Bente

Antall Innlegg : 1067

PosteTema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17-   Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 EmptySøn Jan 31 2010, 20:09

Fixa skrev:
Bente skrev:

Oppdretter bor på Grua ja, i hadeland

Jøss,det gjør jeg også happy4 Ikke på Grua da,men på Lunner ikke langt fra biggrin
Til Toppen Go down
http://www.frismilla.weebly.com
Marte

Marte

Antall Innlegg : 3032

PosteTema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17-   Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 EmptySøn Jan 31 2010, 20:12

Gratulerer med å endelig ha valgt!! Hun er kjempe nydelig og det blir spennede å følge henne videre!! wub4
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Fixa

Fixa

PosteTema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17-   Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 EmptySøn Jan 31 2010, 20:15

Bente skrev:
Fixa skrev:
Bente skrev:

Oppdretter bor på Grua ja, i hadeland

Jøss,det gjør jeg også happy4 Ikke på Grua da,men på Lunner ikke langt fra biggrin

Så stilig! Lunner var ikke langt unna nei. Å jeg som sa til Liv (oppdretter) da vi var på besøk sist, at det ikke var noen oppdrettere der i området, annet enn i nannestad, som jeg viste av. Men da vet jeg det, haha happy4
Til Toppen Go down
Lex

Lex

Antall Innlegg : 2547

PosteTema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17-   Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 EmptySøn Jan 31 2010, 20:19

Gratulerer med valget!!
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Sponsored content

PosteTema: Re: Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17-   Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17- - Page 3 Empty

Til Toppen Go down

Smallfeet gjengen sin Dagbok -Bilder av Ace s.17-
Til Toppen 
Side 3 av 11Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Next
 Similar topics
-
» Bilder av gjengen min
» Bilder av gjengen våres
» Kennel Mu-Ti-La`s Dagbok.(Nye bilder s.4)
» Xina sin dagbok ... nye bilder på side 5
» Marte, Bali og Fia's Dagbok - oppdatert side 9 * NYE BILDER AV VALPENE *