Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN...

Go down 
+5
CAMALIS
Simira
Kennel Mirenzo
Kaja
Marita
9 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Gjest
Gjest




NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN... - Page 2 Empty
PosteTema: Re: NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN...   NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN... - Page 2 EmptyTir Okt 13 2009, 21:53

Det trenger vi ikke, Elisabeth. Saken er "ute av verden".
Til Toppen Go down
Bjørn E

Bjørn E


Antall Innlegg : 27
Join date : 04.08.2009
Age : 44
Bosted : NORGE

NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN... - Page 2 Empty
PosteTema: Re: NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN...   NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN... - Page 2 EmptyTir Okt 13 2009, 22:00

Norwinstars skrev:
Syns dere bør få dere hver deres brukerkonto her i forumet, for dere ror tydeligvis samme båten, men med hver deres åre. mad3

Det ville vert litt vanskelig å ro med den samme åren. excited
Ordtak er lurt å kunne før man prøver å være morsom med dem happy5

BEL
Til Toppen Go down
http://www.tangetoppen.org
Gjest
Gjest




NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN... - Page 2 Empty
PosteTema: Re: NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN...   NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN... - Page 2 EmptyTir Okt 13 2009, 22:07

Bjørn E skrev:
Norwinstars skrev:
Marita, det var formulert mer som en varsku til dem som skal ha hund. Bare regna med at noen ville grave i skuffer og skap. hehe.

Noen bruker ikke kontrakt ved omplasering/kjøp/salg, -kun eierskifte. Som da jeg fikk Myggis fra Liv, Johnny fra Miranda, eller når mine forverter får sine hunder.

Noen oppdrettere tenker jo mest profitt, andre tenker på hva som er hundenes beste. sidehug

Er det til hundens beste å omplassere/selge den til "oppdretter" som avler blandingskull og ureg.kull og fremdeles ikke fåreta seg noe annet enn å være kompis med vedkommende fighting3

BEL.

Skikkelig poppis å sitte i glasshus for tida. Ikke provoser meg mer nå... happy6
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN... - Page 2 Empty
PosteTema: Re: NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN...   NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN... - Page 2 EmptyTir Okt 13 2009, 22:09

Bjørn E skrev:
Norwinstars skrev:
Syns dere bør få dere hver deres brukerkonto her i forumet, for dere ror tydeligvis samme båten, men med hver deres åre. mad3

Det ville vert litt vanskelig å ro med den samme åren. excited
Ordtak er lurt å kunne før man prøver å være morsom med dem happy5

BEL

Var det et ordtak??? Jøss... puke3
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN... - Page 2 Empty
PosteTema: Re: NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN...   NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN... - Page 2 EmptyOns Okt 14 2009, 06:46

Nå sporer det vel litt ut..

Holde oss til topic, ta det som er mellom dere privat. wink3
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN... - Page 2 Empty
PosteTema: Re: NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN...   NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN... - Page 2 EmptyOns Okt 14 2009, 08:30

Kaja skrev:
Dette er jo litt off topic.. Men tinglysning gjelder da i hovedsak eiendommer.. og om det ikke gjør det så løsøre.. er hunder under løsøre da eller?
En kontrakt er jo en avtale mellom to parter, hvor to parter erkjenner å være enig i samtlige punkter på dokumentet ved å skrive sin signatur.

Om en kontrakt ikke er gyldig uten tinglysning så er det jo ingen vist å bruke kontrakter slik det gjøres i dag.. jeg har skrevet under kontrakter på Elixia, ved kjøp av hunder, i bankene, ved lån etc.. ingen av disse avtalene er tinglyst. men jeg kan jo ikke nekte å gjøre opp lånet mitt eller andre ting for det.?

hm...

Litt off topic, men så sant du ikke har lånt penger av Olav på hjørnet wink3 så er lånet ditt tinglyst. wink3
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN... - Page 2 Empty
PosteTema: Re: NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN...   NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN... - Page 2 EmptyOns Okt 14 2009, 14:33

Linn skrev:
Kaja skrev:
Dette er jo litt off topic.. Men tinglysning gjelder da i hovedsak eiendommer.. og om det ikke gjør det så løsøre.. er hunder under løsøre da eller?
En kontrakt er jo en avtale mellom to parter, hvor to parter erkjenner å være enig i samtlige punkter på dokumentet ved å skrive sin signatur.

Om en kontrakt ikke er gyldig uten tinglysning så er det jo ingen vist å bruke kontrakter slik det gjøres i dag.. jeg har skrevet under kontrakter på Elixia, ved kjøp av hunder, i bankene, ved lån etc.. ingen av disse avtalene er tinglyst. men jeg kan jo ikke nekte å gjøre opp lånet mitt eller andre ting for det.?

hm...

Litt off topic, men så sant du ikke har lånt penger av Olav på hjørnet wink3 så er lånet ditt tinglyst. wink3
biggrin

****
Simira: takk, var det jeg mente, at en kontrakt funker uten å være tinglyst om den er i tråd med kjøpsloven. happy6
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
CamillaB

CamillaB


Antall Innlegg : 295
Join date : 11.06.2009
Bosted : Oslo/Fredrikstad/Danmark

NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN... - Page 2 Empty
PosteTema: Re: NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN...   NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN... - Page 2 EmptyOns Okt 14 2009, 16:38

hvorfor skriker du når du lager en tråd Marian? laught store bokstaver på nett = å skrike lol!
Til Toppen Go down
http://kennelmae.com
Sponsored content





NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN... - Page 2 Empty
PosteTema: Re: NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN...   NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN... - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN...
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Fordeling av kostnader mellom forvert og oppdretter.
» Staffe oppdretter??
» Tips til valg av oppdretter
» Å være oppdretter - for alle?
» NRK TV søker oppdretter i østlandsområdet

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Avl og oppdrett-
Gå Til: