Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Demodex

Go down 
+7
Caroline
Magdalena
Marte
-linda-
helle
Nina (Kennel Dijontoma)
kinelu
11 posters
Gå til side : 1, 2, 3  Next
AvInnlegg
kinelu

kinelu


Antall Innlegg : 72
Join date : 30.06.2009
Age : 33
Bosted : Toten

Demodex Empty
PosteTema: Demodex   Demodex EmptyTor Sep 10 2009, 21:31

<<Demodikose kan være arvelig, men kan også komme av dårlig ernæring, stress, orm, løpetid, nedsatt immunforsvar eller annen sykdom.
For å forebygge mot demodikose eller andre hudlidelser anbefales det å fôre hunden med et kvalitetsfôr, gi ormkur og være obs for stress.
Det skal likevel sies at dette er en sykdom som ikke er mye utbredt blant rasen.>> Dette står på hjemmesiden til norsk pinscherklubb.

Vil det da si at om det går over ved bytte av fôr, at det ikke er arvelig?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Demodex Empty
PosteTema: Re: Demodex   Demodex EmptyTor Sep 10 2009, 22:21

Dette er vel litt flaut for klubben???
For snakk om missvisende opplysninger??

Her kan valpekjøpere faktisk tro at om de får bikkjer med demodex, så er det bare å bytte for og gi en ormekur??
Hjelpes... idea9

Demodex kommer av en defekt i T cellene, som gjør at immunforsvaret svekkes, og ikke er sterkt nok til å takle disse demodikosemiddene.
Det er defekten i T cellene som er arvelige og ikke selve demodexen.
Og om hunden har denne defekten, vil det desverre ikke hjelpe å gi en ormekur... Cool
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Demodex Empty
PosteTema: Re: Demodex   Demodex EmptyTor Sep 10 2009, 22:25

PS: lette litt, og finner ikke dette skrevet.. har du link til hvor det står? Eller er det noen som har vært å fjernet det?
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Demodex Empty
PosteTema: Re: Demodex   Demodex EmptyTor Sep 10 2009, 22:26

Nå må dere lese nøkkelordet her også da folkens...

kinelu skrev:
<<Demodikose kan være arvelig, men kan også komme av dårlig ernæring, stress, orm, løpetid, nedsatt immunforsvar eller annen sykdom.
For å forebygge mot demodikose eller andre hudlidelser anbefales det å fôre hunden med et kvalitetsfôr, gi ormkur og være obs for stress.
Det skal likevel sies at dette er en sykdom som ikke er mye utbredt blant rasen.>> Dette står på hjemmesiden til norsk pinscherklubb.

Vil det da si at om det går over ved bytte av fôr, at det ikke er arvelig?

Å forebygge mot et utbrudd er ikke det samme som å kurere en hund som er angreper...! wink3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Demodex Empty
PosteTema: Re: Demodex   Demodex EmptyTor Sep 10 2009, 22:27

Så var det dette med å lese helheten da og faktisk lese alt som står. Demodex har faktsik fått en hel egen menylink hos NPK, der det står godt forklart hva det er.

Det finnes to typer demodikose

* Lokalisert form - godartet, spontan helbredelse.
* Generialisert form - vedvarende hudproblem, arvelig defekt i T-cellen, klarer ikke å kontrollere midden.



Deretter står det under om de to forskjellige typene, og om undertyper av dem. Alle typene står forklart med tydelig overskrift, og om det er lokalisert eller generalisert form.

Når man trekker ut enkeltsetninger og mikser dem sammen i hytt og gevær, så pleier ikke alltid resultatet bli helt korrekt...


Sist endret av helle den Tor Sep 10 2009, 22:29, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Demodex Empty
PosteTema: Re: Demodex   Demodex EmptyTor Sep 10 2009, 22:28

happy5 happy5
Laughing Laughing Laughing Laughing

Fant det...
Men det beste med hele teksten var vel denne:
Hvis det blir ubalanse mellom hund og midd, kan midden formere seg og føre til sykdom.
Laughing Laughing Laughing

Så husk å holde god balanse mellom hund og midd folkens!!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Demodex Empty
PosteTema: Re: Demodex   Demodex EmptyTor Sep 10 2009, 22:29

helle skrev:
Så var det dette med å lese helheten da og faktisk lese alt som står:

Det finnes to typer demodikose

* Lokalisert form - godartet, spontan helbredelse.
* Generialisert form - vedvarende hudproblem, arvelig defekt i T-cellen, klarer ikke å kontrollere midden.



Deretter står det under om de to forskjellige typene, og om undertyper av dem. Alle typene står forklart med tydelig overskrift, og om det er lokalisert eller generalisert form.

Når man trekker ut enkeltsetninger og mikser dem sammen i hytt og gevær, så pleier ikke alltid resultatet bli helt korrekt...

Helhet og helhet fru blom!
Vi leser på to forskjellige plasser vi to!
Dette står ikke under demodex men under generelt om helse og dvergpinscher!
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Demodex Empty
PosteTema: Re: Demodex   Demodex EmptyTor Sep 10 2009, 22:32

Lena skrev:
helle skrev:
Så var det dette med å lese helheten da og faktisk lese alt som står:

Det finnes to typer demodikose

* Lokalisert form - godartet, spontan helbredelse.
* Generialisert form - vedvarende hudproblem, arvelig defekt i T-cellen, klarer ikke å kontrollere midden.



Deretter står det under om de to forskjellige typene, og om undertyper av dem. Alle typene står forklart med tydelig overskrift, og om det er lokalisert eller generalisert form.

Når man trekker ut enkeltsetninger og mikser dem sammen i hytt og gevær, så pleier ikke alltid resultatet bli helt korrekt...

Helhet og helhet fru blom!
Vi leser på to forskjellige plasser vi to!
Dette står ikke under demodex men under generelt om helse og dvergpinscher!

Og?? Linkene ligger på samme side. Det ER ikke så vanskelig å finne. Regner med at en person som lurer på slike ting om demodex faktisk har lest det klubben har å skrive om Demodex.
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Demodex Empty
PosteTema: Re: Demodex   Demodex EmptyTor Sep 10 2009, 22:35

Lena skrev:
helle skrev:
Så var det dette med å lese helheten da og faktisk lese alt som står:

Det finnes to typer demodikose

* Lokalisert form - godartet, spontan helbredelse.
* Generialisert form - vedvarende hudproblem, arvelig defekt i T-cellen, klarer ikke å kontrollere midden.



Deretter står det under om de to forskjellige typene, og om undertyper av dem. Alle typene står forklart med tydelig overskrift, og om det er lokalisert eller generalisert form.

Når man trekker ut enkeltsetninger og mikser dem sammen i hytt og gevær, så pleier ikke alltid resultatet bli helt korrekt...

Helhet og helhet fru blom!
Vi leser på to forskjellige plasser vi to!
Dette står ikke under demodex men under generelt om helse og dvergpinscher!

Ser ingen ting galt med den teksten du leser heller jeg, annet enn at det er en liten skriveleif der det har dukket opp en n der det skal stå huden og ikke hunden...big deal, regner med de fleste tar den, og med et lite tastetrykk er den lille feilen borte... wink3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Gjest
Gjest




Demodex Empty
PosteTema: Re: Demodex   Demodex EmptyTor Sep 10 2009, 22:37

helle skrev:
Lena skrev:
helle skrev:
Så var det dette med å lese helheten da og faktisk lese alt som står:

Det finnes to typer demodikose

* Lokalisert form - godartet, spontan helbredelse.
* Generialisert form - vedvarende hudproblem, arvelig defekt i T-cellen, klarer ikke å kontrollere midden.



Deretter står det under om de to forskjellige typene, og om undertyper av dem. Alle typene står forklart med tydelig overskrift, og om det er lokalisert eller generalisert form.

Når man trekker ut enkeltsetninger og mikser dem sammen i hytt og gevær, så pleier ikke alltid resultatet bli helt korrekt...

Helhet og helhet fru blom!
Vi leser på to forskjellige plasser vi to!
Dette står ikke under demodex men under generelt om helse og dvergpinscher!

Og?? Linkene ligger på samme side. Det ER ikke så vanskelig å finne. Regner med at en person som lurer på slike ting om demodex faktisk har lest det klubben har å skrive om Demodex.

Helle, du skal ikke regne med slikt..
Kinelu skrev inn et spørsmål her, som kanskje viser at denne teksten er missvisende??
I bunn og grunn bør vel kanskje bare klubben ta denne til seg, og eventuelt skrive om teksten som ligger der?
Hva i huleste er vitsen med å ha en så missvisende og feil "faktatekst" liggende ute i det hele tatt??

Og at du faktisk sitter her og mener at andre, deriblant meg, sitter og trekker ut enkeltsetninger og mikser de i hytt og gevær, bør du holde deg for god til.
Iallefall før du selv har sjekket fakta...
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Demodex Empty
PosteTema: Re: Demodex   Demodex EmptyTor Sep 10 2009, 22:37

Lena skrev:
happy5 happy5
Laughing Laughing Laughing Laughing

Fant det...
Men det beste med hele teksten var vel denne:
Hvis det blir ubalanse mellom hund og midd, kan midden formere seg og føre til sykdom.
Laughing Laughing Laughing

Så husk å holde god balanse mellom hund og midd folkens!!!!

Om du syns noe er dårlig formulert eller finner feil på siden, så kan du jo kanskje sette deg ned å skrive en tekst selv da.. Med mindre du allerede gjør for mye for klubben da....


Nei, jeg har ikke skrevet teksten, men vettu hva... Man henger ikke ut folk på et forum slik som dette.. Vi er en gjeng som har jobbet natt og dag med den siden, kanskje ikke alt er 100% bra formulert, eller det står skrevet til som ikke alle er enige i, men det går an å si det på en ok måte.. happy5 happy5 happy5
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Demodex Empty
PosteTema: Re: Demodex   Demodex EmptyTor Sep 10 2009, 22:44

Lena skrev:
helle skrev:
Lena skrev:
helle skrev:
Så var det dette med å lese helheten da og faktisk lese alt som står:

Det finnes to typer demodikose

* Lokalisert form - godartet, spontan helbredelse.
* Generialisert form - vedvarende hudproblem, arvelig defekt i T-cellen, klarer ikke å kontrollere midden.



Deretter står det under om de to forskjellige typene, og om undertyper av dem. Alle typene står forklart med tydelig overskrift, og om det er lokalisert eller generalisert form.

Når man trekker ut enkeltsetninger og mikser dem sammen i hytt og gevær, så pleier ikke alltid resultatet bli helt korrekt...

Helhet og helhet fru blom!
Vi leser på to forskjellige plasser vi to!
Dette står ikke under demodex men under generelt om helse og dvergpinscher!

Og?? Linkene ligger på samme side. Det ER ikke så vanskelig å finne. Regner med at en person som lurer på slike ting om demodex faktisk har lest det klubben har å skrive om Demodex.

Helle, du skal ikke regne med slikt..
Kinelu skrev inn et spørsmål her, som kanskje viser at denne teksten er missvisende??
I bunn og grunn bør vel kanskje bare klubben ta denne til seg, og eventuelt skrive om teksten som ligger der?
Hva i huleste er vitsen med å ha en så missvisende og feil "faktatekst" liggende ute i det hele tatt??

Og at du faktisk sitter her og mener at andre, deriblant meg, sitter og trekker ut enkeltsetninger og mikser de i hytt og gevær, bør du holde deg for god til.
Iallefall før du selv har sjekket fakta...

Lena, neivel.... kanskje feil av meg å regne at folk leser info om ting de er interessert i. cool3


Du tror vel virkelig ikke at klubben har lagt ut en "missvisende" og feil "faktatekst" med vilje? Kanskje de gjorde det bare for å irritere folk, slik som sist da det ble postet en "dårlig faktatekst" i pp.... excited excited excited




Nei du Lena...jeg sitter ikke her å mener noe som helst annet enn det jeg skriver. Jeg syns fremdeles at folk bør lese alt som står skrevet, og jeg mener det er naturlig å gå inn på hovedlinken om et emnet om man lurer på mer når man leser om de forskjellige tingene.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Demodex Empty
PosteTema: Re: Demodex   Demodex EmptyTor Sep 10 2009, 22:45

helle skrev:
Lena skrev:
happy5 happy5
Laughing Laughing Laughing Laughing

Fant det...
Men det beste med hele teksten var vel denne:
Hvis det blir ubalanse mellom hund og midd, kan midden formere seg og føre til sykdom.
Laughing Laughing Laughing

Så husk å holde god balanse mellom hund og midd folkens!!!!

Om du syns noe er dårlig formulert eller finner feil på siden, så kan du jo kanskje sette deg ned å skrive en tekst selv da.. Med mindre du allerede gjør for mye for klubben da....


Nei, jeg har ikke skrevet teksten, men vettu hva... Man henger ikke ut folk på et forum slik som dette.. Vi er en gjeng som har jobbet natt og dag med den siden, kanskje ikke alt er 100% bra formulert, eller det står skrevet til som ikke alle er enige i, men det går an å si det på en ok måte.. happy5 happy5 happy5

Voldsomt så sinna???
Her er da nok av leende smiley for at du skal skjønne at jeg synest dette er mer morro enn tragisk??
Jeg har heller aldri antydet at du har skrevet noen tekst, har jeg?

Hva jeg gjør og ikke gjør for klubben, er vel egentlig ikke noe du har noe med! Eller prøver du å antyde noe her kanskje?? Cool

Og til sist, all kredit til alle som har laget denne siden!
Men det kan da ikke være så vanskelig å stige ned fra sin høye hest, og innrømme at ikke alt er like godt gjennomtenkt??
Ta det medlemmene deres sier til etterretning, og formuler det på en skikkelig måte!
Og slutt å ta det så personlig Helle!
Til Toppen Go down
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Demodex Empty
PosteTema: Re: Demodex   Demodex EmptyTor Sep 10 2009, 22:47

Demodex 675952
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Demodex Empty
PosteTema: Re: Demodex   Demodex EmptyTor Sep 10 2009, 22:48

Unskyld for at jeg gjentar meg selv litt, men hva i denne teksten er det dere får til å bli missvisende?! huh3

Og jeg gjentar meg selv...:

Nina skrev:
Nå må dere lese nøkkelordet her også da folkens...

kinelu skrev:
<<Demodikose kan være arvelig, men kan også komme av dårlig ernæring, stress, orm, løpetid, nedsatt immunforsvar eller annen sykdom.
For å forebygge mot demodikose eller andre hudlidelser anbefales det å fôre hunden med et kvalitetsfôr, gi ormkur og være obs for stress.
Det skal likevel sies at dette er en sykdom som ikke er mye utbredt blant rasen.>> Dette står på hjemmesiden til norsk pinscherklubb.

Vil det da si at om det går over ved bytte av fôr, at det ikke er arvelig?

Å forebygge mot et utbrudd er ikke det samme som å kurere en hund som er angreper...! wink3

Hvorfor klarer ikke jeg se problemet her?! blink00 blink00
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Gjest
Gjest




Demodex Empty
PosteTema: Re: Demodex   Demodex EmptyTor Sep 10 2009, 22:51

Nina skrev:
Unskyld for at jeg gjentar meg selv litt, men hva i denne teksten er det dere får til å bli missvisende?! huh3

Og jeg gjentar meg selv...:

Nina skrev:
Nå må dere lese nøkkelordet her også da folkens...

kinelu skrev:
<<Demodikose kan være arvelig, men kan også komme av dårlig ernæring, stress, orm, løpetid, nedsatt immunforsvar eller annen sykdom.
For å forebygge mot demodikose eller andre hudlidelser anbefales det å fôre hunden med et kvalitetsfôr, gi ormkur og være obs for stress.
Det skal likevel sies at dette er en sykdom som ikke er mye utbredt blant rasen.>> Dette står på hjemmesiden til norsk pinscherklubb.

Vil det da si at om det går over ved bytte av fôr, at det ikke er arvelig?

Å forebygge mot et utbrudd er ikke det samme som å kurere en hund som er angreper...! wink3

Hvorfor klarer ikke jeg se problemet her?! blink00 blink00

Fordi det ikke kan forebygges mot en arvelig defekt i T cellene, uansett hvor hardt du prøver....
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Demodex Empty
PosteTema: Re: Demodex   Demodex EmptyTor Sep 10 2009, 23:00

Lena skrev:
Nina skrev:
Unskyld for at jeg gjentar meg selv litt, men hva i denne teksten er det dere får til å bli missvisende?! huh3

Og jeg gjentar meg selv...:

Nina skrev:
Nå må dere lese nøkkelordet her også da folkens...

kinelu skrev:
<<Demodikose kan være arvelig, men kan også komme av dårlig ernæring, stress, orm, løpetid, nedsatt immunforsvar eller annen sykdom.
For å forebygge mot demodikose eller andre hudlidelser anbefales det å fôre hunden med et kvalitetsfôr, gi ormkur og være obs for stress.
Det skal likevel sies at dette er en sykdom som ikke er mye utbredt blant rasen.>> Dette står på hjemmesiden til norsk pinscherklubb.

Vil det da si at om det går over ved bytte av fôr, at det ikke er arvelig?

Å forebygge mot et utbrudd er ikke det samme som å kurere en hund som er angreper...! wink3

Hvorfor klarer ikke jeg se problemet her?! blink00 blink00

Fordi det ikke kan forebygges mot en arvelig defekt i T cellene, uansett hvor hardt du prøver....

Nå er det jo sånn, at de som er utsatt for å få demodikose er hunder som, som du sier, har en defekt i T-cellene, som gjør at de ikke har like gode forutsetninger for å klare å takle en uballanse i huden som en "normal" hund har.... Når det blir en uballanse i huden vil disse middene, som finnes i en normalflora hos alle hunder, bli i overtall, og føre til et "demodikose-utbrudd", noe en hund som ikke har denne defekten i T-cellen ville klart å holde i balanse selv... Derfor går det an å gjøre tiltak for å forebygge mot at en hund som er utsatt for å kunne utvikle dette gjør det...

Den treksten som står under rasene er jo en generell tekst, som ikke går inn på de forskjellige typene demodikose, og skal man lære mer om det må man jo gå inn og lese generelt om kunn denne sykdomen tenker nå jeg, så nei, jeg klarer fortsatt ikke se problemet...sorry... Syns hvert fall ikke det er så mye her som er så flaut hverken for klubben eller noen andre... wink3


Sist endret av Nina den Tor Sep 10 2009, 23:07, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Gjest
Gjest




Demodex Empty
PosteTema: Re: Demodex   Demodex EmptyTor Sep 10 2009, 23:00

Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Demodex Empty
PosteTema: Re: Demodex   Demodex EmptyTor Sep 10 2009, 23:02

Og her er altså teksten i sin helhet for de som måtte lure...:


Hudlidelser

Det har i de siste årene dukket opp noen tilfeller av demodikose (demodex canis). Hårsekkmidd finnes hos alle hunder og fører sjeldent til sykdom. Hvis det blir ubalanse mellom hu(n)d og midd, kan midden formere seg og føre til sykdom. Demodikose kan være arvelig, men kan også komme av dårlig ernæring, stress, orm, løpetid, nedsatt immunforsvar eller annen sykdom.
For å forebygge mot demodikose eller andre hudlidelser anbefales det å fôre hunden med et kvalitetsfôr, gi ormkur og være obs for stress.
Det skal likevel sies at dette er en sykdom som ikke er mye utbredt blant rasen.



....og her er den utdypede teksten om demodex...:


http://norskpinscherklubb.no/avlhelse/demodex.html
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Gjest
Gjest




Demodex Empty
PosteTema: Re: Demodex   Demodex EmptyTor Sep 10 2009, 23:07

Nina skrev:
Lena skrev:
Nina skrev:
Unskyld for at jeg gjentar meg selv litt, men hva i denne teksten er det dere får til å bli missvisende?! huh3

Og jeg gjentar meg selv...:

Nina skrev:
Nå må dere lese nøkkelordet her også da folkens...

kinelu skrev:
<<Demodikose kan være arvelig, men kan også komme av dårlig ernæring, stress, orm, løpetid, nedsatt immunforsvar eller annen sykdom.
For å forebygge mot demodikose eller andre hudlidelser anbefales det å fôre hunden med et kvalitetsfôr, gi ormkur og være obs for stress.
Det skal likevel sies at dette er en sykdom som ikke er mye utbredt blant rasen.>> Dette står på hjemmesiden til norsk pinscherklubb.

Vil det da si at om det går over ved bytte av fôr, at det ikke er arvelig?

Å forebygge mot et utbrudd er ikke det samme som å kurere en hund som er angreper...! wink3

Hvorfor klarer ikke jeg se problemet her?! blink00 blink00

Fordi det ikke kan forebygges mot en arvelig defekt i T cellene, uansett hvor hardt du prøver....

Nå er det jo sånn, at de som er utsatt for å få demodikose er hunder som, som du sier, har en defekt i T-cellene, som gjør at de ikke har like gode forutsetninger for å klare å takle en uballanse i huden som en "normal" hund har.... Når det blir en uballanse i huden vil disse middene, som finnes i en normalflora hos alle hunder, bli i overtall, og føre til et "demodikose-utbrudd", noe en hund som ikke har denne defekten i T-cellen ville klart å holde i balanse selv... Derfor går det an å gjøre tiltak for å forebygge mot at en hund som er utsatt for å kunne utvikle dette gjør det...

Den treksten som står under rasene er jo en generell tekst, som ikke går inn på de forskjellige typene demodikose, og skal man lære mer om det må man jo gå inn og lese generelt om kunn denne sykdomen tenker nå jeg, så nei, jeg klarer fortsatt ikke se problemet...sorry...

Nina, hunden er FØDT med denne feilen. Og ingen for i verden vil kunne forebygge et utbrudd om denne hunden fra før har et så dårlig immunforsvar at den ikke klarer å takle demodexmidden.
Har hunden en svikt i T cellene, så vil den alltid ha det...
Det finnes medikamenter som hunden kan få, men ingen for eller ormekurer vil kunne forebygge denne sykdommen.
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Demodex Empty
PosteTema: Re: Demodex   Demodex EmptyTor Sep 10 2009, 23:10

Jeg har aldri sagt at hunden ikke er født med den defekten den har i T-cellen dersom den er utsatt for å få utbrudd av demodex...jeg sier at man kan gjøre ting for å forebygge et utbrudd.... wink3 Det finnes flere typer demodikose vettu... wink3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Gjest
Gjest




Demodex Empty
PosteTema: Re: Demodex   Demodex EmptyTor Sep 10 2009, 23:15

Ok...
Da ønsker jeg gjerne at du forteller meg hvilket for jeg skal bruke til mine hunder, og hvor ofte de skal ha ormekur, slik at jeg slipper å oppleve å få demodex på noen fremtidige kull!! Cool

Hadde verden bare vært så enkel.... blink00
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Demodex Empty
PosteTema: Re: Demodex   Demodex EmptyTor Sep 10 2009, 23:16

Lena skrev:

Voldsomt så sinna???
Her er da nok av leende smiley for at du skal skjønne at jeg synest dette er mer morro enn tragisk??
Jeg har heller aldri antydet at du har skrevet noen tekst, har jeg?

Hva jeg gjør og ikke gjør for klubben, er vel egentlig ikke noe du har noe med! Eller prøver du å antyde noe her kanskje?? Cool

Og til sist, all kredit til alle som har laget denne siden!
Men det kan da ikke være så vanskelig å stige ned fra sin høye hest, og innrømme at ikke alt er like godt gjennomtenkt??
Ta det medlemmene deres sier til etterretning, og formuler det på en skikkelig måte!
Og slutt å ta det så personlig Helle!

Sinna jeg nei, er stålende fornøyd jeg Lena happy4

Så bra for deg da Lena, at du ikke syns det var tragisk.. Og tusen takk for din konstruktive kritikk av teksten Lena, jeg skal videreformidle det til forfatteren, så kan vi omformulere, og sende over til deg etterpå for godkjenning wawe3

Å antyde gjør jeg ikke, antydningen får du stå for.. hihi, du er mye bedre enn sånnt enn meg vettu Lena.. cool

Noe som faktisk er utrolig morsomt med dette forumet, Lena, er at hver gang man er uenig med andre eller har andre synspunkter, så blir man med en gang beskyldt for å ting personlig :cheers:
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Demodex Empty
PosteTema: Re: Demodex   Demodex EmptyTor Sep 10 2009, 23:23

http://www.thepetcenter.com/exa/dem.html excited

...bare i frykt for å ha blitt oversett... Laughing
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Demodex Empty
PosteTema: Re: Demodex   Demodex EmptyTor Sep 10 2009, 23:24

helle skrev:
Lena skrev:

Voldsomt så sinna???
Her er da nok av leende smiley for at du skal skjønne at jeg synest dette er mer morro enn tragisk??
Jeg har heller aldri antydet at du har skrevet noen tekst, har jeg?

Hva jeg gjør og ikke gjør for klubben, er vel egentlig ikke noe du har noe med! Eller prøver du å antyde noe her kanskje?? Cool

Og til sist, all kredit til alle som har laget denne siden!
Men det kan da ikke være så vanskelig å stige ned fra sin høye hest, og innrømme at ikke alt er like godt gjennomtenkt??
Ta det medlemmene deres sier til etterretning, og formuler det på en skikkelig måte!
Og slutt å ta det så personlig Helle!

Sinna jeg nei, er stålende fornøyd jeg Lena happy4

Så bra for deg da Lena, at du ikke syns det var tragisk.. Og tusen takk for din konstruktive kritikk av teksten Lena, jeg skal videreformidle det til forfatteren, så kan vi omformulere, og sende over til deg etterpå for godkjenning wawe3

Å antyde gjør jeg ikke, antydningen får du stå for.. hihi, du er mye bedre enn sånnt enn meg vettu Lena.. cool

Noe som faktisk er utrolig morsomt med dette forumet, Lena, er at hver gang man er uenig med andre eller har andre synspunkter, så blir man med en gang beskyldt for å ting personlig :cheers:

Helle, spar deg for å være ufin takk.
Jeg håper du slipper å sitte som et mellomledd her, og at forfatteren heller kan omformulere teksten og godkjenne den selv. Jeg har ingen ønsker om å ta del i den!
Om medlemmer ikke kan komme med kritikk, uansett hvor konstruktiv eller ikke, er vel egentlig ganske trist?
Til Toppen Go down
Sponsored content





Demodex Empty
PosteTema: Re: Demodex   Demodex Empty

Til Toppen Go down
 
Demodex
Til Toppen 
Side 1 av 3Gå til side : 1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Demodex
» Artikkelen om Demodex.
» Demodex er IKKE arvelig.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: