Huff, det var trist å høre, håper han vil bli bedre etter behandlingen...
Hvetekimolje er fint, det har et høyt innhold av Linolensyre, Linolsyre og naturlig E-vitamin, og de essensielle fettsyrene hjelper mot tørr og flassete hud og holder pelsen blank... Hvis du ikke får tak i dette hos dere kan jeg godt sende dere det, men jeg regner med de fleste veterinærer og dyrebutikker har det...
Ellers så er et av de mest geniale tingene som finnes for pels og hud noe som heter Viacutan, så det ville jeg prøvd på hann, kanskje også sammen med Aptus Biorion-tabletter! Dette burde veterinæren deres klare å få tak i for dere om ikke de har det inne allerede, ellers så kan du ringe eller sende mail til Veso Apoteket og høre med dem. De har lagt ned nettbutikken, men det skal visst være mulig å bestille ting over telefon of mail fortsatt!
Telefon: 22 96 11 00 - E-post:
vaksiner@veso.noJeg har heldigvis (bank i bordet) ikke opplevd dette selv enda, så jeg har ikke noen spesielt god erfaring på behandling av demodexhunder, men før jeg fant ut hva det var som gjorde at Jonas klødde og var så tørr i huden for noen år siden så badet jeg han i en blanding av Kamillete, Sitron og Calendulaolje (Ringblomstolje), og dette lindret huden veldig!
Har i mange mange år hatt en eksemhest, så jeg brukte litt av de gamle kjærringrådene for hest på Jonas også...
Da bare kjøper du skikkelig Kamillete på apoteket, lar det trekke sammen med noen sitronkiver/båter i en stor kjele/balje med oppkoktvann, og når den har blitt sterk og fin så blander du inn litt kaldt vann og heller i litt olje, tar med deg bikja og en klut i dusjen og dynker hele han i blandingen...
Du kan evnt la blandingen stå og avkjøle seg så den blir pase lunken før du bruker den også, men jeg er for utålmdig til det, så jeg laget den heller litt sterk og blandet i kaldt vann til det ble passe temperatur på det...