|
| Jeg anbefaler.... | |
| | Av | Innlegg |
---|
Fanny
Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
| Tema: Jeg anbefaler.... Lør Jun 22 2013, 11:08 | |
| Litt lyst til å lage en samletråd hvor man kan poste bilder og linker, samt informasjon og erfaringer med utstyr som passer perfekt til dvergpinscher De tingene man har kommet over som har vist seg å være knallgode å bruke Jeg har f.eks. tre seler jeg er strålende fornøyd med. Og jeg har hatt en del seler som ikke har kunnet måle seg med disse! Som ren tursele (uten trekkbelastning) er det i mine øyne ikke noe som kan måle seg med Haqihana. Den er lett, og sitter innmari godt på. Hemmer ingen bevegelser. På vinteren kan den genialt nok reguleres til å passe utenpå dekken/dress. Prisen er ikke så ille heller (selv om man kan finne lignende alternativer til en rimeligere penge). www.huldraforlag.no selger disse. Kan også få dem fra Linn www.amor-siempre.comStr. XXS passer valper og små dvergpinschere. Str. XS passer voksen dvergpinscher (normalstr. til stor) er min erfaring. De to neste selene er så og si like, men kommer fra forskjellige produsenter. Den jeg synes har vært aller best er den fra Huken (og den er helt klart dyrest også Den har god polstring, refleks og kan brukes til lett trekk (ski, sykling etc.) Det samme kan selen fra Norsk Hundeutstyr. Denne har ikke refleks, og reimene er litt stivere. Men et veldig godt alternativ, til ca. halve prisen! www.huken.nowww.norskhundeutstyr.no | |
| | | Fanny
| Tema: Re: Jeg anbefaler.... Man Jun 24 2013, 07:44 | |
| | |
| | | KristinC
Antall Innlegg : 692 Join date : 11.06.2009 Bosted : Horten
| Tema: Re: Jeg anbefaler.... Man Jun 24 2013, 12:03 | |
| Er enig med deg angående Haqihana selene, men vurderer å sy en polstring i fleece eller noe som beskyttelse foran. Skulle likt litt myk beskyttelse der for hunder som drar en del. Er også veldig fornøyd med de billige hundekurvene til Jysk. Har kjøpt dem på tilbud for 50 kr de gangene jeg har kjøpt. De er myke og gode og kan gå i vaskemaskinen, og hundene er veldig glade i å ligge i dem. Ikke dårlig for 50 kr.
Sist endret av KristinC den Man Jun 24 2013, 12:22, endret 1 gang | |
| | | Garp
Antall Innlegg : 664 Join date : 11.06.2009 Bosted : Bartebyen
| Tema: Re: Jeg anbefaler.... Man Jun 24 2013, 12:12 | |
| Enig i både Huken sele og kløven. Kan også anbefale Huken potesokker til vinteren. Laget av fleece og sitter godt på uten at hunden bryr seg nevneverdig. (litt funnywalk i starten, men det glemmes innen 2 min) Baggen belte er også gull. God polstring, god strikk foran som avlaster både hund og eier, og livstidsgaranti. Jeg har også kjøpt med en liten veske man kan tre på beltet. Ikke så sexy, men praktisk på små turer. Har plass til drikkeflaske, bæsjeposer, godbiter, nøkler o.l. Vil også anbefale Back on track dekken. Genialt hvis hunden må vente i bilen i kulden, mellom agilityøkter, etter agility eller andre harde kroppslige aktiviteter. Ikke noe særlig å gå tur i, men genialt å sove i. Hunden blir veldig døsig av å ha det på, tydelig velvære. Glemte først å ta med kickbike. Veldig artig både for to og firbente. Lilletroll er ikke så glad i sykkel, men kickbike er gøy. Passe fart for dp, god trening for meg. Lett å holde balansen er det også. | |
| | | Fanny
| Tema: Re: Jeg anbefaler.... Man Jun 24 2013, 21:16 | |
| - Garp skrev:
- Enig i både Huken sele og kløven.
Kan også anbefale Huken potesokker til vinteren. Laget av fleece og sitter godt på uten at hunden bryr seg nevneverdig. (litt funnywalk i starten, men det glemmes innen 2 min) Baggen belte er også gull. God polstring, god strikk foran som avlaster både hund og eier, og livstidsgaranti. Jeg har også kjøpt med en liten veske man kan tre på beltet. Ikke så sexy, men praktisk på små turer. Har plass til drikkeflaske, bæsjeposer, godbiter, nøkler o.l. Vil også anbefale Back on track dekken. Genialt hvis hunden må vente i bilen i kulden, mellom agilityøkter, etter agility eller andre harde kroppslige aktiviteter. Ikke noe særlig å gå tur i, men genialt å sove i. Hunden blir veldig døsig av å ha det på, tydelig velvære.
Glemte først å ta med kickbike. Veldig artig både for to og firbente. Lilletroll er ikke så glad i sykkel, men kickbike er gøy. Passe fart for dp, god trening for meg. Lett å holde balansen er det også. Hvor får man tak i disse potesokkene? Hvilken str. bør man ha? Og... er de veldig dyre? Ellers hiver jeg meg glatt med på å anbefale Baggenbelte Jeg ar tredd på to små vesker, en godisbag, og på sommeren trer jeg på en "Hiking-pakke" (førstehjelpspakke) for å få med meg alt mulig dilldall som er kjekt å ha om noe skulle skje Har enda plass til mer Det er utrolig befriende å ikke holde i båndene når man går tur En veldig viktig del av "utstyrspakka" er en god klosaks! Jeg foretrekker klosaksa fra Millers. Den er rett og slett suveren! En av de tingene jeg ikke kunne tenkt meg til å bytta ut http://www.ipet.no/product.html/klotang-/-negltang-millers-forgeOg for de som trenger å teipe ører Denne skumgummien har teip/lim på ene siden, og kan klippes til og plasseres inni øret. Magisk nok står ørene da (Glad jeg slipper å styre med det, men har jo for sikkerhets skyld handla inn en hel masse, fordi det så ut til at ørene til Vega var på tur opp. Det er de heldigvis ikke lengre ) Uansett... kjøpt på apotek. http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-921789.aspx | |
| | | Garp
| Tema: Re: Jeg anbefaler.... Tir Jun 25 2013, 11:32 | |
| - Fanny skrev:
- Garp skrev:
- Enig i både Huken sele og kløven.
Kan også anbefale Huken potesokker til vinteren. Laget av fleece og sitter godt på uten at hunden bryr seg nevneverdig. (litt funnywalk i starten, men det glemmes innen 2 min) Baggen belte er også gull. God polstring, god strikk foran som avlaster både hund og eier, og livstidsgaranti. Jeg har også kjøpt med en liten veske man kan tre på beltet. Ikke så sexy, men praktisk på små turer. Har plass til drikkeflaske, bæsjeposer, godbiter, nøkler o.l. Vil også anbefale Back on track dekken. Genialt hvis hunden må vente i bilen i kulden, mellom agilityøkter, etter agility eller andre harde kroppslige aktiviteter. Ikke noe særlig å gå tur i, men genialt å sove i. Hunden blir veldig døsig av å ha det på, tydelig velvære.
Glemte først å ta med kickbike. Veldig artig både for to og firbente. Lilletroll er ikke så glad i sykkel, men kickbike er gøy. Passe fart for dp, god trening for meg. Lett å holde balansen er det også. Hvor får man tak i disse potesokkene? Hvilken str. bør man ha? Og... er de veldig dyre?
Ellers hiver jeg meg glatt med på å anbefale Baggenbelte Jeg ar tredd på to små vesker, en godisbag, og på sommeren trer jeg på en "Hiking-pakke" (førstehjelpspakke) for å få med meg alt mulig dilldall som er kjekt å ha om noe skulle skje Har enda plass til mer Det er utrolig befriende å ikke holde i båndene når man går tur
En veldig viktig del av "utstyrspakka" er en god klosaks! Jeg foretrekker klosaksa fra Millers. Den er rett og slett suveren! En av de tingene jeg ikke kunne tenkt meg til å bytta ut
http://www.ipet.no/product.html/klotang-/-negltang-millers-forge
Og for de som trenger å teipe ører Denne skumgummien har teip/lim på ene siden, og kan klippes til og plasseres inni øret. Magisk nok står ørene da (Glad jeg slipper å styre med det, men har jo for sikkerhets skyld handla inn en hel masse, fordi det så ut til at ørene til Vega var på tur opp. Det er de heldigvis ikke lengre ) Uansett... kjøpt på apotek. http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-921789.aspx
Sng huken potesokker. Jeg har til nå kjøpt de påå stjrødal dyreklinikk. De koster 40,- pr sokk og jeg har kjøpt str xs og small. xs passet best. | |
| | | Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| | | | Hilde Sofie
Antall Innlegg : 761 Join date : 01.12.2009 Age : 42 Bosted : Kirkenes
| Tema: Re: Jeg anbefaler.... Ons Jun 26 2013, 11:26 | |
| Fanny: Hvilken type sele har du (fra Huken)? Har lyst å kjøpe til Camiro (pinscher), hvis noen av dem egner seg til gåturer (hvor hunden trekker litt)...? Vanligvis bruker jeg også Haqihana sin sele, men syns også den kunne vært bedre polstret i fronten (har nemlig en hund som trekker litt når vi går)! | |
| | | Garp
| Tema: Re: Jeg anbefaler.... Ons Jun 26 2013, 13:36 | |
| - Hilde Sofie skrev:
- Fanny: Hvilken type sele har du (fra Huken)?
Har lyst å kjøpe til Camiro (pinscher), hvis noen av dem egner seg til gåturer (hvor hunden trekker litt)...? Vanligvis bruker jeg også Haqihana sin sele, men syns også den kunne vært bedre polstret i fronten (har nemlig en hund som trekker litt når vi går)! Hei. Jeg har samme type som Fanny viser bilde av over, det er en såkalt halvnome. De er veldig enkle og greie. Bruker denne til vanlige turer daglig og til trekk. Ønsker meg også en helnome til trekk, men det er vanskelig å få tak i til en liten hund. | |
| | | Fanny
| | | | LL
Antall Innlegg : 195 Join date : 13.12.2010 Age : 54 Bosted : Trondheim/Lillehammer
| Tema: Re: Jeg anbefaler.... Fre Sep 13 2013, 14:33 | |
| Er det noen som har andre dekken å anbefale? Jeg sliter med å finne et godt dekken til Aro. De fleste er litt for korte over ryggen, men kommer borti tissen. Utrolig plagsomt :p Har prøvd hurtta sitt regn og vinterdekken (de d er bilde av over her), div dekken på butikken som jeg ikke husker :p Ellers hiver jeg meg på anbefalingen av back on track! Det varmer godt, jeg har også brukt det til tørking av Aro etter kalde turer i regnet. | |
| | | Sponsored content
| Tema: Re: Jeg anbefaler.... | |
| |
| | | | Jeg anbefaler.... | |
|
Similar topics | |
|
| Permissions in this forum: | Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
| |
| |
| |