Vi skal teoretisk på en helgetur i slutten av august. Siste helgen, såvidt jeg husker, og trenger da hundepass. Siden gutta boys har blitt en håndfull på sine eldre dager, dog bare når de er sammen, så tenker jeg hver for seg.
Zorro: Født 9. november 2005, så han er på tidspunktet for pass nesten 8 år. Han er ganske rolig og en veldig snill gutt. Elsker kos, men vil ikke holdes fast. Får han et teppe over seg og en myk pute under seg, så er han "lett å legge".
Han vil ikke bo sammen med barn (dvs under ca 10-12 år), da han er litt usikker på dem. Han er også usikker på store hanner og særlig mørke. Har blitt angrepet noen ganger og syns at han er for gammel til sånt nå...
Han har en vond rygg, som gjør at han får smertestillende 2 ganger daglig (om vi ikke finner en annen løsning innen den tid), men det gis i frokost og middag og gir dermed ikke noe ekstra dill å huske på
Ellers trenger han å få beveget seg og skal helst ha minst en halvtimes tur pr dag (gjerne skogen), men er gjerne med på en times tur om det ikke er for varmt eller kaldt.
Har med seg mat, dyne, sele og bånd osv. Ting han trenger for helgen
Knøttet:Født 9. november 2005, han også. Verdens snilleste og nusser alt han får lov til
Mer lettstresset de siste årene, etter å ha hatt brudd på hodeskallen. Ellers merker vi ikke noe særlig til det. Han er i godt humør og elsker å gå på tur og leke med andre hunder. Han er også skeptisk til store mørke.
Han er glad i barn, men liker ikke å trenges opp i et hjørne. Med litt hensyn er han super og han er den vår lille er mest knyttet til og som klappes ivrig av små barnehender
Som belønnes med Knøttenuss
Han har selvfølgelig også med seg alt han trenger av mat og utstyr
Har ikke så stort håp, men slenger inn et forsøk og kanskje vi får napp. Jeg setter ingen av dem bort til hvem som helst, selvfølgelig, så jeg er sær der også.