Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Luke trenger pass 4.-15. august...

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Tine

Tine

Antall Innlegg : 400

Luke trenger pass 4.-15. august... Empty
PosteTema: Luke trenger pass 4.-15. august...   Luke trenger pass 4.-15. august... EmptyLør Jun 12 2010, 19:16

Hei!

Er det noen snille mennesker der ute som kunne tenke seg å passe Luke halvannen ukes tid i august?
Helst noen som ikke bor alt for langt unna Oslo-området, men det meste kan løses.

Lukes ettårsdag er rett rundt hjørnet, og han er en kjempesnill, men veldig aktiv pinschergutt. Han er kjempegrei med andre hunder uansett alder, kjønn og rase (vi har i alle fall aldri hatt noe problem tidligere) og han er superglad i alle mennesker. Han er vant til å kjøre bil, men fungerer også greit med kollektivtransport selv om han kanskje kan bli litt masete fordi han syns det er så utrolig spennende med alle menneskene.

Luke kan også være alene hjemme, men jeg aner ikke hvordan det går i et fremmed hus. Når han er alene her har jeg han på rommet mitt der det ikke er noe særlig å ødelegge og det fungerer greit selv om han ikke akkurat er overbegeistret over å måtte bli igjen alene.

Vi holder på med burtreninga, men sånn som situasjonen er nå kan han ikke bare legges i bur når det passer seg sånn, da blir det et hylekor uten like. Han ligger derimot stille som en mus i buret i bilen, og kan kan sove i bur ved siden av senga om natten, selv om han av og til sutrer litt med en gang.

Luke bor sammen med en katt, så de er han vant til, men han vil gjerne prøve å få dem til å løpe så han kan jage dem litt og så blir han noen ganger litt voldsom når han finner ut at han skal gi dem en skikkelig rundvask.

Båndtreninga er et evig prosjekt virker det som, men han går ganske fint om man går alene med han og man sørger for å være konsekvent fra starten av med at han ikke kommer fremover når båndet er stramt, ellers så er det bare å ta på han selen (som han riktignok ikke kan fordra å ha på seg) og la det stå til.
Nå er det jo båndtvang, men det er ikke noe problem å ha han løs i friområder, han er blitt ganske flink på innkalling bare han får rase fra seg litt med en gang og han får belønning når han kommer til deg. Ellers er han overivrig når det gjelder å møte andre hunder når han er i bånd, så da får han ikke lov av meg å hilse (riktignok lettere sagt enn gjort når enkelte hundeeiere bare mååå trenge seg på, men det er et annet kapittel mad2 ).

Jeg passer gjerne din/deres hund til gjengjeld ved en annen anledning dersom det er ønskelig, og jeg leverer og henter selvfølgelig.
Jeg vil gjerne også at vi prøver ut en overnatting eller to før jeg reiser bort også om det lar seg gjøre.

Så da er det bare å ta kontakt dersom man har lyst på en drøy uke med kosegrisen sjæl happy3
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK

Antall Innlegg : 2777

PosteTema: Re: Luke trenger pass 4.-15. august...   Luke trenger pass 4.-15. august... EmptyLør Jun 12 2010, 19:31

Hei snuppa!!

Tør ikke å si ja siden jeg mistenker at utdrikningslagene våre blir omtrent på denne tiden. Hadde vært utrolig kos å passe han igjen da, er lenge siden sist!!

Har aldri vært noe problem for oss å passe Luke ihvertfall. Han har prøvd å jage katten noen ganger, men da har Scot gått imellom for ingen rører Sarapusen hans!!

Luke trenger pass 4.-15. august... 7232_299355920136_822540136_9328889_5220457_n
Måtte bare legge med et bilde fra den gangen gutta var søte små wub4
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Tine

Tine

Antall Innlegg : 400

PosteTema: Re: Luke trenger pass 4.-15. august...   Luke trenger pass 4.-15. august... EmptyLør Jun 12 2010, 19:32

Haha, så nuuudelige biggrin
Takk for svar i alle fall!
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK

Antall Innlegg : 2777

PosteTema: Re: Luke trenger pass 4.-15. august...   Luke trenger pass 4.-15. august... EmptyLør Jun 12 2010, 19:36

Tine skrev:
Haha, så nuuudelige biggrin
Takk for svar i alle fall!

Synes det ikke er så lenge siden Lukis og tjukkas-Scot rullet rundt her wub4 Når ble de så store??
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Helen

Antall Innlegg : 1

PosteTema: har ikke pincher selv men kan tilby pass   Luke trenger pass 4.-15. august... EmptyMan Jun 28 2010, 11:47

Tine skrev:
Hei!

Er det noen snille mennesker der ute som kunne tenke seg å passe Luke halvannen ukes tid i august?
Helst noen som ikke bor alt for langt unna Oslo-området, men det meste kan løses.

Lukes ettårsdag er rett rundt hjørnet, og han er en kjempesnill, men veldig aktiv pinschergutt. Han er kjempegrei med andre hunder uansett alder, kjønn og rase (vi har i alle fall aldri hatt noe problem tidligere) og han er superglad i alle mennesker. Han er vant til å kjøre bil, men fungerer også greit med kollektivtransport selv om han kanskje kan bli litt masete fordi han syns det er så utrolig spennende med alle menneskene.

Luke kan også være alene hjemme, men jeg aner ikke hvordan det går i et fremmed hus. Når han er alene her har jeg han på rommet mitt der det ikke er noe særlig å ødelegge og det fungerer greit selv om han ikke akkurat er overbegeistret over å måtte bli igjen alene.

Vi holder på med burtreninga, men sånn som situasjonen er nå kan han ikke bare legges i bur når det passer seg sånn, da blir det et hylekor uten like. Han ligger derimot stille som en mus i buret i bilen, og kan kan sove i bur ved siden av senga om natten, selv om han av og til sutrer litt med en gang.

Luke bor sammen med en katt, så de er han vant til, men han vil gjerne prøve å få dem til å løpe så han kan jage dem litt og så blir han noen ganger litt voldsom når han finner ut at han skal gi dem en skikkelig rundvask.

Båndtreninga er et evig prosjekt virker det som, men han går ganske fint om man går alene med han og man sørger for å være konsekvent fra starten av med at han ikke kommer fremover når båndet er stramt, ellers så er det bare å ta på han selen (som han riktignok ikke kan fordra å ha på seg) og la det stå til.
Nå er det jo båndtvang, men det er ikke noe problem å ha han løs i friområder, han er blitt ganske flink på innkalling bare han får rase fra seg litt med en gang og han får belønning når han kommer til deg. Ellers er han overivrig når det gjelder å møte andre hunder når han er i bånd, så da får han ikke lov av meg å hilse (riktignok lettere sagt enn gjort når enkelte hundeeiere bare mååå trenge seg på, men det er et annet kapittel mad2 ).

Jeg passer gjerne din/deres hund til gjengjeld ved en annen anledning dersom det er ønskelig, og jeg leverer og henter selvfølgelig.
Jeg vil gjerne også at vi prøver ut en overnatting eller to før jeg reiser bort også om det lar seg gjøre.

Så da er det bare å ta kontakt dersom man har lyst på en drøy uke med kosegrisen sjæl happy3

Hei
jeg har to søte snille hunder selv, bor på Spikkestad langt inne i skogen med stor inngjerdet hage. Elsker å være ute i skog og mark og hos meg får alle kose sofaen happy4
Har du funnet pass? Om ikke så ta kontakt med meg på helenmoenholmli@hotmail.no
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Luke trenger pass 4.-15. august...   Luke trenger pass 4.-15. august... Empty

Til Toppen Go down

Luke trenger pass 4.-15. august...
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Luke trenger pass 2.-5. august 2012
» Hiro trenger pass 15/02 - 20/03
» Pass av Luke fredag 11.12-søndag 13.12...
» Pass til Mia i august
» Pass i august for en av gutta boys?