Kira1
Antall Innlegg : 30 Join date : 19.11.2009
| Tema: Tisser inne om natten Tir Nov 13 2012, 20:26 | |
| Hei hei Kira, min 3,5 år gammle jente tisser inne om natten... Noen andre som opplever dette?? Dette har hun gjort med jevne mellomrom det siste året. Vi flyttet for et år siden, og siden har hun vært litt urolig og skvettet om natten. Før vi flyttet tisset hun ikke. Som tidligere sover hun på sofaen i stuen. Verdt å nevne: Hun tisser ikke inne når hun er alene om formiddagen.. Hun har hyppigere løpetid etter flytt. Hun har innbiltsvangerskap mellom løpetidene. Alt jeg nevner her trenger ikke å ha betydning. Men sikkert kjekt å vite før man vurderer. Tar i mot alt av råd Takk | |
|
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Tisser inne om natten Tor Nov 15 2012, 07:51 | |
| Hvor har hun liggeplassen sin om natten? Det er jo veldig lite, men det KAN være stress (har du sjekket at hun ikke har urinveisinfeksjon, som plager henne og gjør det vanskelig - natten er gjerne lengst å holde seg?). Kan det være at hun ikke liker plassen sin, at den er langt unna dere, at det er for kaldt (mine må ha teppe eller helst dyne om natten ), trekker... et eller annet?! Når går dere siste tissetur før leggetid? Hvor lange turer går dere og hva slags turer (by, skog, landevei osv)? Hva slags annen aktivisering har dere? Hvordan er hun i humøret ellers? Noen kan bli litt sure om det er noe som plager dem, mens andre er i superhumør åkke som | |
|
Kira1
Antall Innlegg : 30 Join date : 19.11.2009
| Tema: Re: Tisser inne om natten Søn Nov 18 2012, 17:17 | |
| - Linn skrev:
- Hvor har hun liggeplassen sin om natten? Det er jo veldig lite, men det KAN være stress (har du sjekket at hun ikke har urinveisinfeksjon, som plager henne og gjør det vanskelig - natten er gjerne lengst å holde seg?). Kan det være at hun ikke liker plassen sin, at den er langt unna dere, at det er for kaldt (mine må ha teppe eller helst dyne om natten ), trekker... et eller annet?! Når går dere siste tissetur før leggetid? Hvor lange turer går dere og hva slags turer (by, skog, landevei osv)? Hva slags annen aktivisering har dere? Hvordan er hun i humøret ellers? Noen kan bli litt sure om det er noe som plager dem, mens andre er i superhumør åkke som
Hei om natten ligger hun i stuen, på sofaen. Samtidig så har hun valg om å ligge i et åpent bur inne på soverommet. Jeg har ikke sjekket urinveisinfeksjon, men har egentlig utelatt det da hun fint holder seg 10 timer når jeg er hjemme på formiddagen. Hun får siste lufte turen som regel i det jeg skal legge meg. Når det gjelder aktivisering så får hun daglig jogge turer samt fjellturer.., noe spor søk og lett lydighets trening. Humøret hennes er som regel bra. Hun er aktiv ute, og meget rolig inne. Jeg føler egentlig at det kan komme av stress. Men kan ikke se hva som stresser henne. Hun liker som regel ikke å være alene, sperasjons angst på ettermiddag. Men ikke på formiddag når vi følger rutiner. Og kanskje ikke sofaen er bra nok.. Tenker å kjøpe hunde seng eller legge ut en dyne og se om det er bedre.. forslag?? Takk for svar | |
|
helle
Antall Innlegg : 1466 Join date : 11.06.2009 Age : 37 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Tisser inne om natten Man Des 03 2012, 21:00 | |
| Jeg har en som tisser inne om hun blir nervøs/stresset. Hun gjorde det også som du sier, på natten, og etter at vi flyttet.
Det jeg gjorde var å gå tilbake i treningen, lot det først være åpen dør til vårt soverom, og så satt jeg grind mellom, og lukket dørn mer og mer, til det til slutt var lukket dør. I tillegg har jeg avis sånn at hun tisser på den og ikke på gulvet (vil ikke ha dårlig uvane i tillegg, og avisen blir fjernet til slutt). Dette har fungert for oss.
Min har den festblæren til vanlig, så jeg vet at hun egentlig kan holde seg. | |
|
Sponsored content
| Tema: Re: Tisser inne om natten | |
| |
|