| Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Poul
Antall Innlegg : 8 Join date : 14.06.2009 Age : 63 Bosted : Langhus (Ski kommune)
| Tema: Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert Man Feb 06 2012, 22:55 | |
| Det er med tungt hjerte vi har kommet fram til at vi må omplassere Ozzy. Dette grunnet allergi hos vårt nyeste familiemedlem... Ozzy, eller Rattenjäger Omnia Praeclara Rara som er "slektsnavnet", er en ordentlig kosete og glad gutt. Han er 3 1/2 år (født 16/7 2008). Han går fint overens med de fleste andre hunder, men kan være en smule dominerende noen ganger. Han kan være en smule skeptisk til mennesker har ikke kjenner, men når tilliten først er etablert kan man gjøre hva som helst med Ozzy. Har du Ozzys tillit kan du uten problemer ta fra ham mat eller godteri og han blir sittende igjen og se undrende på deg og lure på når han skal få det tilbake :-) Ozzy har noen spesielle "fakter"; Han har det for seg at han skal snu seg (ta en piruett) før han går gjennom en dør eller passerer en hindring og han er ekstremt lite glad i glatte gulv - da går han ofte som "Bambi på isen". Ellers er han vel som mange andre pinschere - kan varsle når noen kommer, men roer seg fint når besøket er kommet inn. Liker seg veldig godt ute på tur, men sofakroken er heller ikke å forakte ;-) Ozzy har også en bi-lyd på hjertet. Dette merker vi veldig sjelden noe til, men når han løper mye blir han litt hurtigere sliten sammenlignet med andre. Likevel løper han som ei kule ;-) Han mangler også en fortann som måtte opereres bort etter at han ble bitt under lek. Dette har ikke vært en lett avgjørelse å ta, men hensynet til barnebarnets helse har veiet tyngst.... Om du kjenner til noen som kan egne seg eller at du selv kunne tenke deg å gi Ozzy et nytt hjem så send meg PM, også om det er ting du/dere lurer på. Jeg har også kontaktet oppdretter, men vi synes begge at det også bør legges på forumet. HD-røntget: Fri (A) | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert Man Feb 06 2012, 23:45 | |
| Huff, så trist... Ozzy er en utrolig vakker gutt som fortjener et supert hjem, så jeg håper det er noen som vil gi ham et godt og varig hjem! | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
| Tema: Re: Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert Man Feb 06 2012, 23:52 | |
| (La til at han er HD-røntget fri jeg Poul...) | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert Tir Feb 07 2012, 08:42 | |
| Huff så trist Mitt store mareritt, det der. Si fra om du vil det skal ut på hjemmesiden også! | |
|
| |
Cesilie
Antall Innlegg : 1217 Join date : 12.06.2009 Age : 40 Bosted : Larvik
| Tema: Re: Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert Tir Feb 07 2012, 09:41 | |
| For en nydelig gutt! Håper dere finner et godt og varig hjem til han! | |
|
| |
Poul
Antall Innlegg : 8 Join date : 14.06.2009 Age : 63 Bosted : Langhus (Ski kommune)
| Tema: Re: Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert Tir Feb 07 2012, 09:46 | |
| Tusen takk Nina , tenkte ikke på det i farten jeg... Ja takk Linn, fint om det kan legges ut på hjemmesiden også Og da håper jeg bare at det finnes noen snille mennesker der ute som kunne tenke seg et langvarig selskap av en særdeles snill og grei pinschergutt | |
|
| |
Linn Admin
| Tema: Re: Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert Tir Feb 07 2012, 10:04 | |
| Jeg legger ut mailen din. Ok? Si fras om du vil ha tlf også Eller om du vil ha noe endret. | |
|
| |
Poul
| Tema: Omplassert Man Feb 20 2012, 20:17 | |
| Da har vi funnet et nytt hjem til Ozzy. Håper og tror han får det bra i sitt nye, og forhåpentlig varige, hjem.
| |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
| Tema: Re: Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert Man Feb 20 2012, 21:58 | |
| Det var godt å høre, blir han i samme området eller...? Du får tipse dem om forum og pinschertreff da, hadde vært hyggelig å se Ozzy igjen! Ønsker han masse lykke til i sitt nye hjem! | |
|
| |
Benedicte
Antall Innlegg : 531 Join date : 11.06.2009
| Tema: Re: Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert Ons Feb 22 2012, 19:59 | |
| | |
|
| |
Poul
| Tema: Re: Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert Ons Feb 22 2012, 23:45 | |
| Tusen takk Nina. Ja, han blir i nærheten, dvs Rælingen. Skal tipse om både klubb, forum og treff. Det er utrolig tomt her uten han og det er helt for j...lig hvor mye jeg savner han allerede. Har mest lyst til å hente han tilbake og flytte på hybel, men det går jo heller ikke.... Jeg får trøste meg med at han sansynligvis får det veeeldig bra hos hundevante mennesker. Har veldig lyst til å besøke han, men er usikker på hvordan det vil innvirke på han nå.... Kanskje best om jeg venter til han har glemt meg Benedicte: Har ikke prøvd denne dessverre, men litt sent nå ja | |
|
| |
Linn Admin
| Tema: Re: Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert Tor Feb 23 2012, 09:23 | |
| Han glemmer deg aldri | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert | |
| |
|
| |
| Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert | |
|