Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Poul

Poul

Antall Innlegg : 8

Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert Empty
PosteTema: Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert   Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert EmptyMan Feb 06 2012, 22:55

Det er med tungt hjerte vi har kommet fram til at vi må omplassere Ozzy. Dette grunnet allergi hos vårt nyeste familiemedlem...

Ozzy, eller Rattenjäger Omnia Praeclara Rara som er "slektsnavnet", er en ordentlig kosete og glad gutt. Han er 3 1/2 år (født 16/7 2008).
Han går fint overens med de fleste andre hunder, men kan være en smule dominerende noen ganger. Han kan være en smule skeptisk til mennesker har ikke kjenner, men når tilliten først er etablert kan man gjøre hva som helst med Ozzy.
Har du Ozzys tillit kan du uten problemer ta fra ham mat eller godteri og han blir sittende igjen og se undrende på deg og lure på når han skal få det tilbake :-)

Ozzy har noen spesielle "fakter"; Han har det for seg at han skal snu seg (ta en piruett) før han går gjennom en dør eller passerer en hindring og han er ekstremt lite glad i glatte gulv - da går han ofte som "Bambi på isen". Ellers er han vel som mange andre pinschere - kan varsle når noen kommer, men roer seg fint når besøket er kommet inn. Liker seg veldig godt ute på tur, men sofakroken er heller ikke å forakte ;-)

Ozzy har også en bi-lyd på hjertet. Dette merker vi veldig sjelden noe til, men når han løper mye blir han litt hurtigere sliten sammenlignet med andre. Likevel løper han som ei kule ;-)
Han mangler også en fortann som måtte opereres bort etter at han ble bitt under lek.

Dette har ikke vært en lett avgjørelse å ta, men hensynet til barnebarnets helse har veiet tyngst....

Om du kjenner til noen som kan egne seg eller at du selv kunne tenke deg å gi Ozzy et nytt hjem så send meg PM, også om det er ting du/dere lurer på.
Jeg har også kontaktet oppdretter, men vi synes begge at det også bør legges på forumet.

HD-røntget: Fri (A)

Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert Ozzy1y

Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert 0f546a98

Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert 4809e9b6
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)

Antall Innlegg : 3668

PosteTema: Re: Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert   Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert EmptyMan Feb 06 2012, 23:45

Huff, så trist... sad3 Ozzy er en utrolig vakker gutt som fortjener et supert hjem, så jeg håper det er noen som vil gi ham et godt og varig hjem! plain3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)

PosteTema: Re: Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert   Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert EmptyMan Feb 06 2012, 23:52

(La til at han er HD-røntget fri jeg Poul...)
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn

Antall Innlegg : 3571

PosteTema: Re: Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert   Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert EmptyTir Feb 07 2012, 08:42

Huff så trist sad3 Mitt store mareritt, det der.

Si fra om du vil det skal ut på hjemmesiden også!
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Cesilie

Cesilie

Antall Innlegg : 1217

PosteTema: Re: Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert   Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert EmptyTir Feb 07 2012, 09:41

For en nydelig gutt! Håper dere finner et godt og varig hjem til han! Smile
Til Toppen Go down
Poul

Poul

PosteTema: Re: Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert   Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert EmptyTir Feb 07 2012, 09:46

Tusen takk Nina happy6 , tenkte ikke på det i farten jeg...

Ja takk Linn, fint om det kan legges ut på hjemmesiden også Wink

Og da håper jeg bare at det finnes noen snille mennesker der ute som kunne tenke seg et langvarig selskap av en særdeles snill og grei pinschergutt plain3
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn

PosteTema: Re: Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert   Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert EmptyTir Feb 07 2012, 10:04

Jeg legger ut mailen din. Ok? Si fras om du vil ha tlf også happy3 Eller om du vil ha noe endret. happy6
Til Toppen Go down
Poul

Poul

PosteTema: Omplassert   Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert EmptyMan Feb 20 2012, 20:17

Da har vi funnet et nytt hjem til Ozzy.
Håper og tror han får det bra i sitt nye, og forhåpentlig varige, hjem.

Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)

PosteTema: Re: Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert   Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert EmptyMan Feb 20 2012, 21:58

Det var godt å høre, blir han i samme området eller...? Du får tipse dem om forum og pinschertreff da, hadde vært hyggelig å se Ozzy igjen! happy3 Ønsker han masse lykke til i sitt nye hjem! happy3
Til Toppen Go down
Benedicte

Benedicte

Antall Innlegg : 531

PosteTema: Re: Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert   Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert EmptyOns Feb 22 2012, 19:59

ser det er litt sent, men denne fungerer utmerket til å "fjerne" allergi: http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=SP014 Smile
Til Toppen Go down
Poul

Poul

PosteTema: Re: Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert   Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert EmptyOns Feb 22 2012, 23:45

Tusen takk Nina. Ja, han blir i nærheten, dvs Rælingen. Skal tipse om både klubb, forum og treff.
Det er utrolig tomt her uten han og det er helt for j...lig hvor mye jeg savner han allerede. Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert 807776
Har mest lyst til å hente han tilbake og flytte på hybel, men det går jo heller ikke....
Jeg får trøste meg med at han sansynligvis får det veeeldig bra hos hundevante mennesker. happy6
Har veldig lyst til å besøke han, men er usikker på hvordan det vil innvirke på han nå....
Kanskje best om jeg venter til han har glemt meg wink3

Benedicte: Har ikke prøvd denne dessverre, men litt sent nå ja sad3
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn

PosteTema: Re: Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert   Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert EmptyTor Feb 23 2012, 09:23

Han glemmer deg aldri trøst*
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert   Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert Empty

Til Toppen Go down

Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Prince, en pinschergutt på 1 år 4 mnd, søker et nytt hjem -OMPLASSERT-
» Rumo, pinscher gutt på 2,5år søker nytt hjem! OMPLASSERT!
» Pinscher søker nytt hjem
» Theo søker nytt hjem
» Godeste Pusen min søker nytt hjem