Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Lurer

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Lurer Empty
PosteTema: Lurer   Lurer EmptyOns Jan 18 2012, 18:06

Hvor går grensen for hva som er annonsering av valpekull og ikke?

Det har gjentatte ganger blitt diskusjoner rundt hva som er tillatt og ikke tillatt av valpeanonsering, og at ikke godkjente valpekull ikke får annonseres på forumet. Noe jeg synes er helt fint. Dog ser man igjen og igjen at det annonseres valpekull av medlemmer som får ha sine innlegg stående, hvor det i tillegg er moderatorer som skriver innlegg i trådene.

Jeg lurer på hvor grensen går, og hva som er tillatt og ikke?
Og kull som er godkjent burde da få en tråd under godkjente valpekull for å få konstantert ovenfor andre at kullet faktisk er godkjent, og om det ikke er det så burde innlegg redigeres eller fjernes slik at det blir likt for alle. Slik det er nå er det ingen klar linje her da noen får lov og andre ikke.. wink3

Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Lurer Empty
PosteTema: Re: Lurer   Lurer EmptyOns Jan 18 2012, 19:28

Det er hvert fall haugevis av tråder som er blitt fjernet og hvor trådstarter er blitt bedt om å lage en dagbok hvor de får skrive om hva som skjer hos dem... Da reglene ble endret var det jo dette som ble satt som et ok sted å fortelle om ting på da det var mange som hadde et ønske om å fortelle stort om stort og smått og å legge ut bilder av hundene sine osv, men det må da gjøres uten å direkte reklamere for et kull og at det er ledige valper igjen osv... De godkjente kullene får stå under "Godkjente kull", sånn at det ikke skal være noen tvil om hvilke kull som er godkjent av klubben og hvilke som ikke er det! happy3

Jeg kan bare snakke for meg selv, og vet at jeg hvert fall ikke klarer å få med meg alt, så kanskje folk kan tipse moderatorene om upassende "kulltråder", altså reklame for kull som ikke er godkjent, på PM? Folk pleier jo å være veldig raske til både ringe, sende SMSer, mailer og PMer når det er andre ting de vil ha fjernet, men det holder nok med en PM som sendes til alle moderatorene sånn at den som er først på kan fikse det... happy6
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Lurer Empty
PosteTema: Re: Lurer   Lurer EmptyOns Jan 18 2012, 20:07

Jeg er ikke ute etter å ta noen, men jeg synes det bør være likt for alle..

Jeg vet folk har fått påpakk for at det har blitt skrevet i dagbok i et totalt avsnitt, i en setning at en av valpene er man på leting etter et varig og godt hjem til, hvor dette ble sett på som reklame (mer et statement etter min mening)... imens man kan legge ut voldsom info om en kommende paring og komb.... også et statement etter min mening, men ingen mindre "reklame" enn setningen over... Min mening..

Jeg kan godt forstå at det er vanskelig av og til å skille på det.. But still..
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Lurer Empty
PosteTema: Re: Lurer   Lurer EmptyOns Jan 18 2012, 20:34

Moderatorere ble enige om at det ikke er lov å skrive at "4 valper er fortsatt til salgs" osv..
Kun godkjente kull kommer i Godkjente kull tråden. Vi ble enige at man kan poste bilder osv i dagbok og i bildetråden.

Dersom folk er uenige i dette må dere jo bare si ifra?!

Vi kan godt ha det slik at kun godkjente kull har noe å gjøre på NPK sitt forum?
Ingen bilder av valpekull som ikke er godkjent, og man kan heller ikke skrive om valpekull i dagboken sin.

Eller at man ikke kan fortelle om at man planlegger ett kull i tillegg??
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Lurer Empty
PosteTema: Re: Lurer   Lurer EmptyOns Jan 18 2012, 22:13

Reglene slik vi har dem syns jeg fungerer greit, på å den måten at det ikke er lov å annonsere valper for salg eller på leting etter nye hjem utenom Godkjente kull.

For at man skal kunne legge ut bilder og fortelle om hva som skjer hos seg har vi Dagbok-delen. Der kan man skrive om ting som skjer hos seg selv, legge ut bilder av egne hunder osv. Og har du tatt bilde av en hund du ikke eier, så har du selvfølgelig lov å legge ut det også wink3

Likevel: Det skjer glipper der vi ikke klarer å fange opp alle tråder til enhver tid (vi flyttet en i stad, som ingen av oss har klart å legge merke til), så det er bare å si fra når det skjer ting. Hvis det ikke går sin vei rimelig fort, så har vi ikke sett det eller har feber.... wink3 Henger vi ikke røver så godt vi kan happy3 helt med så da er det bare å si fra at noe er litt på halv tolv, så fikser vi det som skal fikses happy3 Vi kan bomme vi også, selv om vi prøver så godt vi kan happy3

Godkjente kull: her legger oppdretterne selv ut sine godkjente kull. Ikke alle vil ha dem der og det er enklest for oppdretterne å selv ha kontroll over trådene. Sånn har i hvert fall jeg tenkt.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Sponsored content





Lurer Empty
PosteTema: Re: Lurer   Lurer Empty

Til Toppen Go down
 
Lurer
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Lurer på Pinscher.
» PHTVL - bare lurer
» lurer på hva dere synes!
» Lurer på om noen har kjennskap/erfaring med dette hundeutstyret?
» Noen som lurer på hvorfor jeg kaller Eriva en klovn...?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Klubben :: Spørsmål og svar-
Gå Til: