Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Øreteiping - hengeører

Go down 
+12
Benedicte
Julie
Gerd-Marit
ElinK
Torstein
Camilla J
CAMALIS
Gry
Antamina
Nina (Kennel Dijontoma)
Linn
helle
16 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Øreteiping - hengeører - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øreteiping - hengeører   Øreteiping - hengeører - Page 2 EmptyTor Aug 27 2009, 20:43

Det ser stramt nok ut, men jeg ville teipet sånn at flippen pekte mer rett ned, og så mye fra... Om bretten kommer på feil sted har dere teipet feil sted... Hold øret ned, sånn som det skal henge når det henger riktig, og så ser dere hvor bretten da er, og legger teipen langs med "brettstedet"....
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Torstein

Torstein


Antall Innlegg : 46
Join date : 12.07.2009
Bosted : Trondheim

Øreteiping - hengeører - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øreteiping - hengeører   Øreteiping - hengeører - Page 2 EmptyTor Aug 27 2009, 22:36

Nina skrev:
Det ser stramt nok ut, men jeg ville teipet sånn at flippen pekte mer rett ned, og så mye fra... Om bretten kommer på feil sted har dere teipet feil sted... Hold øret ned, sånn som det skal henge når det henger riktig, og så ser dere hvor bretten da er, og legger teipen langs med "brettstedet"....

Jeg skjønner hva du mener i teorien Nina, men i praksis får jeg ikke ørene til å henge på noen annen måte enn dette. Jeg ser ikke så stor forskjell på de forskjellige bildene som ligger rundt forbi heller. Argh!! Skulle ikke tro det var så vanskelig laughs

Vi får bare prøve og se hvordan det blir. De setter seg forhåpentligvis ikke helt enda.

Mvh
Torstein
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Øreteiping - hengeører - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øreteiping - hengeører   Øreteiping - hengeører - Page 2 EmptyTor Aug 27 2009, 22:38

Hehe, nei, skjønner det er vanskelig... Men du får se hvordan det blir etter denne teipingen da...kan jo hende du har fått det til nå, og at bretten er på riktig plass når du tar den av neste gang... happy3 Og om den ikke er det denne gangen heller kan det jo kanskje være enklest og best å bare gå over til dobermetoden like så godt... Smile
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Torstein

Torstein


Antall Innlegg : 46
Join date : 12.07.2009
Bosted : Trondheim

Øreteiping - hengeører - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øreteiping - hengeører   Øreteiping - hengeører - Page 2 EmptyTor Aug 27 2009, 22:59

Det vi er litt usikre på er hvor langt opp vi kan teipe i ytterkant/bakkant på øret, altså om man kan teipe opp mot den folden/flippen som er ganske langt inn på øret uten at det blir sår. Vi skal iallefall prøve slik det er nå, så får vi se om Irene evt får tid til å se på det.

T
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Øreteiping - hengeører - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øreteiping - hengeører   Øreteiping - hengeører - Page 2 EmptyTor Aug 27 2009, 23:02

Jada, dere kan teipe over den folden uten at det blir sår...det er jo der hvor de to foldene møtes i en V at bretten skal være, så dere må teipe akkurat tvers gjennom Ven på en måte....
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Torstein

Torstein


Antall Innlegg : 46
Join date : 12.07.2009
Bosted : Trondheim

Øreteiping - hengeører - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øreteiping - hengeører   Øreteiping - hengeører - Page 2 EmptyTor Aug 27 2009, 23:07

Trodde det var lett for at det ble sår da, men vi får prøve det i morgen. Tror vi har plaget henne nok for i kveld, hehe. Hun er ikke så høy i hatten når det både blir kloklipp og teiping samme kveld, stakkars therethere
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Øreteiping - hengeører - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øreteiping - hengeører   Øreteiping - hengeører - Page 2 EmptyTor Aug 27 2009, 23:12

Nei, huff, stakkars, hun får vel få ta kvelden nå ja... biggrin Så lenge dere drar teipen fra hodet og ut når dere tar den av (altså med flappen, ikke mot), så får det ikke blitt no sår, jeg fikk hvert fall aldri no sår på flappen, hehe... Sitter teipen godt er det bare å dynke den i litt olje eller no sånt før dere tar den av... wink3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Torstein

Torstein


Antall Innlegg : 46
Join date : 12.07.2009
Bosted : Trondheim

Øreteiping - hengeører - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øreteiping - hengeører   Øreteiping - hengeører - Page 2 EmptyTor Aug 27 2009, 23:19

Vi har pleid å bruke plasterfjerner, men jeg opplever at hun blir mer stresset av alt styret med den, enn at det lugger litt når vi tar av teipen. Fjerner evt limrester etterpå. Takk for hjelpen iallefall happy6

Mvh
Torstein
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Øreteiping - hengeører - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øreteiping - hengeører   Øreteiping - hengeører - Page 2 EmptyTor Aug 27 2009, 23:25

Ja, jeg også droppet plasterfjerneren, for det virket som om den sved eller at lukten var eklere enn selve teipfjerningen... Men så brukte jeg ikke teip som satt så voldsomt hardt, og om jeg hadde teip med litt sterkere lim tok jeg den først på buksen før jeg teipet den på øret, sånn at limet på teipen ble litt sløvere... Smile
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Øreteiping - hengeører - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øreteiping - hengeører   Øreteiping - hengeører - Page 2 EmptyFre Nov 26 2010, 16:04

Er litt usikker på ørene til Mathias. Det høyre øret har en liten tendens til å vri seg ut fra hodet.
Bør jeg gjøre noe med dette? Hvilken metode er i såfall best?

Øreteiping - hengeører - Page 2 DSC_0097
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Øreteiping - hengeører - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øreteiping - hengeører   Øreteiping - hengeører - Page 2 EmptyFre Nov 26 2010, 17:54

så søøøt han er!! Smile
Til Toppen Go down
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Øreteiping - hengeører - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øreteiping - hengeører   Øreteiping - hengeører - Page 2 EmptyFre Nov 26 2010, 18:02

Benedicte skrev:
så søøøt han er!! Smile

Ja, det skal han ha! happy4
Takk! biggrin
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Øreteiping - hengeører - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øreteiping - hengeører   Øreteiping - hengeører - Page 2 EmptyFre Nov 26 2010, 18:14

Jeg ville klistret de ned og teipet de godt under haka, men det er fordi jeg liker veldig godt tunge ører og er ørefanatiker happy4 Men om du er veldig intressert i å få en slik pinscherbrett finnes det en annen metode, men den er jeg ikke så dreven på wink3
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Øreteiping - hengeører - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øreteiping - hengeører   Øreteiping - hengeører - Page 2 EmptyFre Nov 26 2010, 18:34

Maiken skrev:
Jeg ville klistret de ned og teipet de godt under haka, men det er fordi jeg liker veldig godt tunge ører og er ørefanatiker happy4 Men om du er veldig intressert i å få en slik pinscherbrett finnes det en annen metode, men den er jeg ikke så dreven på wink3

Kjenner jo at jeg er litt småstressa for at han skal få flagreører. En urliten angst innerst i magen. laughs

Mulig vi bare må finne fram tapen. happy3
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Øreteiping - hengeører - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øreteiping - hengeører   Øreteiping - hengeører - Page 2 EmptyFre Nov 26 2010, 19:54

Det ene øret hans er jo helt perfekt, så det ville jeg ikke rørt, med litt feil teilping risikerer man å teipe et fint øre til å bli stygt...det andre kan du jo teipe med pinschermetoden for sikkerhetsskyld da... Øreteiping - hengeører - Page 2 557338 Kan sende deg noen teipebeskrivelser med bildeforklaring på mail jeg! Øreteiping - hengeører - Page 2 332565 (Hvis jeg får det til å sende sånn bildeframvisning da, haha... Øreteiping - hengeører - Page 2 607486 )
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Øreteiping - hengeører - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øreteiping - hengeører   Øreteiping - hengeører - Page 2 EmptyFre Nov 26 2010, 20:51

Nina skrev:
Det ene øret hans er jo helt perfekt, så det ville jeg ikke rørt, med litt feil teilping risikerer man å teipe et fint øre til å bli stygt...det andre kan du jo teipe med pinschermetoden for sikkerhetsskyld da... Øreteiping - hengeører - Page 2 557338 Kan sende deg noen teipebeskrivelser med bildeforklaring på mail jeg! Øreteiping - hengeører - Page 2 332565 (Hvis jeg får det til å sende sånn bildeframvisning da, haha... Øreteiping - hengeører - Page 2 607486 )

Knallers Nina! happy6
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Pipps

Pipps


Antall Innlegg : 69
Join date : 12.10.2009
Age : 36
Bosted : Budapest

Øreteiping - hengeører - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øreteiping - hengeører   Øreteiping - hengeører - Page 2 EmptySøn Nov 28 2010, 12:45

Nina skrev:
Det ene øret hans er jo helt perfekt, så det ville jeg ikke rørt, med litt feil teilping risikerer man å teipe et fint øre til å bli stygt...det andre kan du jo teipe med pinschermetoden for sikkerhetsskyld da... Øreteiping - hengeører - Page 2 557338 Kan sende deg noen teipebeskrivelser med bildeforklaring på mail jeg! Øreteiping - hengeører - Page 2 332565 (Hvis jeg får det til å sende sånn bildeframvisning da, haha... Øreteiping - hengeører - Page 2 607486 )

Kan du sende den bildeforklaringen til meg også Nina? innocent3
Til Toppen Go down
http://www.piakoteles.com
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Øreteiping - hengeører - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øreteiping - hengeører   Øreteiping - hengeører - Page 2 EmptySøn Nov 28 2010, 16:41

Julie skrev:
Er litt usikker på ørene til Mathias. Det høyre øret har en liten tendens til å vri seg ut fra hodet.
Bør jeg gjøre noe med dette? Hvilken metode er i såfall best?

Øreteiping - hengeører - Page 2 DSC_0097

India hadde og et øre som var sånn innimellom i valpetida. Jeg masserte mye i bretten, og det la seg fint. Men det skal sies at det bare var av og til øre gikk sånn ut til siden...Gjerne når hun var i litt rampemodus happy5
Til Toppen Go down
BeeBronx

BeeBronx


Antall Innlegg : 174
Join date : 18.06.2009
Age : 54

Øreteiping - hengeører - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øreteiping - hengeører   Øreteiping - hengeører - Page 2 EmptySøn Nov 28 2010, 17:37

Jag vill slänga ut en fråga - varför tejpa?

Avelsmässigt nedärver hunden öronen hur de än i slutändan blir .... och är det bara för utställning så är det ... i sverige iaf .... egentligen inte tillåtet enligt utställningsreglerna att göra så.

Jag har aldrig behövt tejpa - och tycker det ser ont ut.

Tejpar man avelsdjuren vet man ju inte heller hur deras naturliga öronställning skulle bli. Kan ju bli lite missvissande vid avelsförfrågningar.... eller talar man om vid förfrågan att man haft öron tejpade under valptiden... under tiden innan de entrar utställningsring...?
Til Toppen Go down
http://www.beebronx.com
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Øreteiping - hengeører - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øreteiping - hengeører   Øreteiping - hengeører - Page 2 EmptySøn Nov 28 2010, 20:53

Christine skrev:
Julie skrev:
Er litt usikker på ørene til Mathias. Det høyre øret har en liten tendens til å vri seg ut fra hodet.
Bør jeg gjøre noe med dette? Hvilken metode er i såfall best?

Øreteiping - hengeører - Page 2 DSC_0097

India hadde og et øre som var sånn innimellom i valpetida. Jeg masserte mye i bretten, og det la seg fint. Men det skal sies at det bare var av og til øre gikk sånn ut til siden...Gjerne når hun var i litt rampemodus happy5

Det er bare av og til det legger seg slik på Mathias også. Jeg tror kanskje ørene hans kommer til å se bra ut om jeg ikke taper egentlig. Han har hatt perfekte ører hele veien. Men vet ikke om jeg tør ta sjansen...

Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Øreteiping - hengeører - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øreteiping - hengeører   Øreteiping - hengeører - Page 2 EmptySøn Nov 28 2010, 20:56

BeeBronx skrev:
Jag vill slänga ut en fråga - varför tejpa?

Avelsmässigt nedärver hunden öronen hur de än i slutändan blir .... och är det bara för utställning så är det ... i sverige iaf .... egentligen inte tillåtet enligt utställningsreglerna att göra så.

Jag har aldrig behövt tejpa - och tycker det ser ont ut.

Tejpar man avelsdjuren vet man ju inte heller hur deras naturliga öronställning skulle bli. Kan ju bli lite missvissande vid avelsförfrågningar.... eller talar man om vid förfrågan att man haft öron tejpade under valptiden... under tiden innan de entrar utställningsring...?

Jeg vet egentlig ikke om jeg har så stor tro på at taping egentlig har så stor betydning. Hvordan vet man hvordan ørene hadde sett ut hvis man ikke hadde tapet? Jeg tror kanskje de fleste ører legger seg riktig med tiden uansett.

At det er vondt har jeg ingen tro på. Det blir vel som å ha på et plaster?
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
BeeBronx

BeeBronx


Antall Innlegg : 174
Join date : 18.06.2009
Age : 54

Øreteiping - hengeører - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øreteiping - hengeører   Øreteiping - hengeører - Page 2 EmptySøn Nov 28 2010, 21:10

Julie skrev:
BeeBronx skrev:
Jag vill slänga ut en fråga - varför tejpa?

Avelsmässigt nedärver hunden öronen hur de än i slutändan blir .... och är det bara för utställning så är det ... i sverige iaf .... egentligen inte tillåtet enligt utställningsreglerna att göra så.

Jag har aldrig behövt tejpa - och tycker det ser ont ut.

Tejpar man avelsdjuren vet man ju inte heller hur deras naturliga öronställning skulle bli. Kan ju bli lite missvissande vid avelsförfrågningar.... eller talar man om vid förfrågan att man haft öron tejpade under valptiden... under tiden innan de entrar utställningsring...?

Jeg vet egentlig ikke om jeg har så stor tro på at taping egentlig har så stor betydning. Hvordan vet man hvordan ørene hadde sett ut hvis man ikke hadde tapet? Jeg tror kanskje de fleste ører legger seg riktig med tiden uansett.

At det er vondt har jeg ingen tro på. Det blir vel som å ha på et plaster?
Men det skall ju av och luftas, hår följer med och sedan på igen ... huvaligen ..
Om de ändå lägger sig... som de skulle kan det ju kvitta... då är det väl bättre och låta bli att göra detta?
Til Toppen Go down
http://www.beebronx.com
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Øreteiping - hengeører - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øreteiping - hengeører   Øreteiping - hengeører - Page 2 EmptySøn Nov 28 2010, 21:46

BeeBronx skrev:
Julie skrev:
BeeBronx skrev:
Jag vill slänga ut en fråga - varför tejpa?

Avelsmässigt nedärver hunden öronen hur de än i slutändan blir .... och är det bara för utställning så är det ... i sverige iaf .... egentligen inte tillåtet enligt utställningsreglerna att göra så.

Jag har aldrig behövt tejpa - och tycker det ser ont ut.

Tejpar man avelsdjuren vet man ju inte heller hur deras naturliga öronställning skulle bli. Kan ju bli lite missvissande vid avelsförfrågningar.... eller talar man om vid förfrågan att man haft öron tejpade under valptiden... under tiden innan de entrar utställningsring...?

Jeg vet egentlig ikke om jeg har så stor tro på at taping egentlig har så stor betydning. Hvordan vet man hvordan ørene hadde sett ut hvis man ikke hadde tapet? Jeg tror kanskje de fleste ører legger seg riktig med tiden uansett.

At det er vondt har jeg ingen tro på. Det blir vel som å ha på et plaster?
Men det skall ju av och luftas, hår följer med och sedan på igen ... huvaligen ..
Om de ändå lägger sig... som de skulle kan det ju kvitta... då är det väl bättre och låta bli att göra detta?

Jeg kan ikke svare på dette, for jeg har aldri tapet ørene på noen av mine hunder, så jeg har rett og slett ikke peiling.
unsure3
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Øreteiping - hengeører - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øreteiping - hengeører   Øreteiping - hengeører - Page 2 EmptySøn Nov 28 2010, 22:39

Tror nok bare jeg ville massert øret hans litt jeg Julie, når det bare er innimelom det står litt ut til siden...jeg tror egentlig at teiping ofte bare gjør ørene værre enn de egentlig ville blitt av seg selv, og alle hunder har øret ut til siden innimellom, særlig i valpetiden... Til og med Jonas med sine store tunge ører som jeg aldri har rørt vrir han jo innimellom ut og da han var val ser jeg at jeg har et par bilder av han der ørene sto litt ut selv om jeg ikke tenkte på det da... Øreteiping - hengeører - Page 2 557338
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Sponsored content





Øreteiping - hengeører - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Øreteiping - hengeører   Øreteiping - hengeører - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
Øreteiping - hengeører
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Øreteiping
» Øreteiping
» Teiping av hengeører, er han for gammel?
» hengeører eller ståører?
» Teipe ørene, hengeører.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Valper og unghunder-
Gå Til: