| Øreteiping - hengeører | |
|
+12Benedicte Julie Gerd-Marit ElinK Torstein Camilla J CAMALIS Gry Antamina Nina (Kennel Dijontoma) Linn helle 16 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
helle
Antall Innlegg : 1466 Join date : 11.06.2009 Age : 37 Bosted : Oslo
| Tema: Øreteiping - hengeører Søn Jul 26 2009, 14:22 | |
| Noen som har bilder av de forskjellige måtene?
Jeg har prøvd den måten der man teiper under haken, men det funket dårlig. Nå har jeg teipet hvert enkelt øre, men er usikker på om jeg har gjort det rett.. Trenger bilder kjappt, for han reiser tilbake til forvertene i kveld.. | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Øreteiping - hengeører Søn Jul 26 2009, 14:23 | |
| Har du tittet på det bildet vi la inn på hjemmesiden under Generell helse pinscher?
Hva gikk galt når du teipet under haken? | |
|
| |
helle
| Tema: Re: Øreteiping - hengeører Søn Jul 26 2009, 14:35 | |
| Er forvertene som har han, de sa han klorte den vekk om natten. Fikk labben inni og klarte på en finurlig måte å bite det av. Skjønner ikke det, for var ganske stramt.. Kunne få hånd inni da, men skal jo ikke kvele han heller. Når han sto vanlig og så fremover var det 1 cm mellom teipen og halsen hans.
Skal se på pinschekrlubbens side, det tenktej egi kke på | |
|
| |
helle
| Tema: Re: Øreteiping - hengeører Søn Jul 26 2009, 14:36 | |
| Ja, er sånn jeg har teipet nå.. sånn ca.. men det ene øret vrenger seg bakover hele tiden da. Trodde jeg gjorde noe feil, men kanskje øret bare er sånn. | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Øreteiping - hengeører Søn Jul 26 2009, 15:01 | |
| Inmari dårlige bilder, men du ser jo litt...: Det er viktig at du har teipen høyt nok opp, så du får bretten der den skal være, og at du drar øreflippen litt loddrett nedover mens du teiper, sånn at øreflippen peker rett ned når du er ferdig, ellers blir det for løst, og øret begynner å peke hit og dit, og da har det ingen hensikt... | |
|
| |
helle
| Tema: Re: Øreteiping - hengeører Søn Jul 26 2009, 15:13 | |
| Okei, da har nok jeg det for løst og for langt nede. For når han rister på hodet så bretter de seg bakover osv. Supert med bilder!! | |
|
| |
Antamina
Antall Innlegg : 412 Join date : 10.06.2009 Age : 37
| Tema: Re: Øreteiping - hengeører Søn Jul 26 2009, 17:21 | |
| Prøv å teip kronestykker i øretuppene, kanskje et pr stk pr øre slik at det får litt tyngde. | |
|
| |
Gry
Antall Innlegg : 377 Join date : 22.06.2009 Age : 41 Bosted : Karmøy
| Tema: Re: Øreteiping - hengeører Søn Jul 26 2009, 21:32 | |
| Oi, så ut som en egen kunst å teipe ørene sånn... Håper jeg får det til når den tid kommer. Er det noe man må gjøre på alle Pinschere, eller er det bare på enkelte at ørene vrenger seg "feil" vei sånn at man må teipe? Når og hvor lenge på man ha teipen på? | |
|
| |
Linn Admin
| Tema: Re: Øreteiping - hengeører Søn Jul 26 2009, 21:36 | |
| - Gry skrev:
- Oi, så ut som en egen kunst å teipe ørene sånn... Håper jeg får det til når den tid kommer.
Er det noe man må gjøre på alle Pinschere, eller er det bare på enkelte at ørene vrenger seg "feil" vei sånn at man må teipe? Når og hvor lenge på man ha teipen på? Man gjør det ikke på alle, nei Bare på de med litt flagrete ører. Noen har jo perfekte ører 90% av tiden, men eieren vil sikre seg litt i tilfelle de ikke skulle samarbeide Ørene setter seg på pinscherne som på dvergene tidsmessig | |
|
| |
Gry
| Tema: Re: Øreteiping - hengeører Søn Jul 26 2009, 21:40 | |
| Okey. Aner ikke når ørene på Dvergpinscheren setter seg heller jeg da. :P Er det under tannfellingen som på flere andre raser? | |
|
| |
CAMALIS
Antall Innlegg : 607 Join date : 11.06.2009 Age : 52 Bosted : Sverige
| Tema: Re: Øreteiping - hengeører Søn Jul 26 2009, 21:45 | |
| När jg tejpar öronen på mina hundar använder jag mig av en skärm 1-2 dagar som de har då de är opererade. Sedan har de vant sig vid att ha tejp på öronen så kan man ta bort skärmen. Åh Helle kanske du har nya bilder till mig på Nicko | |
|
| |
helle
| Tema: Re: Øreteiping - hengeører Søn Jul 26 2009, 22:17 | |
| Jeg fikk omsiders teipet skikkelig på begge ørene, og de vrenges ikke når han rister på hodet. Har gitt beskjed til forvertene at de bruker 1-2 dager å vende seg til teipen. De andre gangene jeg har teipet har de fjernet teipen med en gang de har kommet hjem, fordi hunden har klødd på det Treffer han igjen på søndag, så da blir det teip på ny.. Skal få tatt noen nye bilder ja Carola | |
|
| |
Gry
| Tema: Re: Øreteiping - hengeører Søn Jul 26 2009, 22:18 | |
| Hvor lenge skal hunden gå med denne teipen til sammen da? | |
|
| |
Linn Admin
| |
| |
Camilla J
Antall Innlegg : 477 Join date : 15.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Øreteiping - hengeører Tor Jul 30 2009, 11:00 | |
| Lurer litt på hvordan dere gjorde det med teiping av ørene? Når begynte dere å teipe de og hvor lenge var tapen på om gangen? Og hva slags tape? Odin sine ører begynner å vifte litt alle veiene,så spekkulerer litt på om vi må tape litt snart Og har null erfaring med taping av ører så,skal bli spennende | |
|
| |
Torstein
Antall Innlegg : 46 Join date : 12.07.2009 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Øreteiping - hengeører Ons Aug 19 2009, 09:19 | |
| Hola! Vi teiper Pia sine ører og har egentlig gjort det siden hun var 10 uker. De er fæle til å flagre alle veier og hadde vi ikke gjort noe så tror jeg hun hadde fått ståører. Vi teiper i øreflippene og drar teipen under haka, ikke for stramt. Vi har prøvd å teipe slik Nina viser, men det har ikke fungert så godt og bretten har kommet på feil plass. Vi har teipen på i ca 3 dager og av 1 eller 2 dager, men jeg tror vi må ha den på litt lenger, for effekten av teipingen forsvinner allerede andre dagen uten teip Mvh Torstein | |
|
| |
Linn Admin
| Tema: Re: Øreteiping - hengeører Ons Aug 19 2009, 09:29 | |
| Hvor gml er Pia? Ørene setter seg jo ikke før tannfellingen, så at de vingler når du tar av teipen er ganske naturlig. | |
|
| |
Torstein
| Tema: Re: Øreteiping - hengeører Ons Aug 19 2009, 09:39 | |
| Pia er 15 uker. Det jeg mener med at de vingler er ikke at de bretter seg bakover, men at de reiser seg og det eneste som henger etter noen dager er øreflippen. Det vi lurer på er jo om ørene vil falle litt etterhvert som hun blir større slik at bretten blir på riktig plass, eller om hun vil på ståører hvis vi ikke gjør noe med det?
Mvh Torstein | |
|
| |
Camilla J
Antall Innlegg : 477 Join date : 15.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Øreteiping - hengeører Ons Aug 19 2009, 09:48 | |
| Odin sine er alle veier for tiden! Flygeører eller hva de nå kalles,og står det ene øret en del blir egentlig litt frustrert.... Prøvde å teipe de på den måten som Nina har vist men bretten ble ikke noe bra,den datt av,og Odin klorte seg en del og fikk 2 små sår på ene øret så fant ut vi måtte vente litt.Og nå så er det en ørebetennenelse på gang så øredrypping i 10 dager Tenkte jeg skulle prøve med å teipe på den andre måten etter det da,men hvor langt opp på øret skal teipen sitte? Noen som kan legge ut et fint bilde som viser det godt? | |
|
| |
Torstein
| Tema: Re: Øreteiping - hengeører Ons Aug 19 2009, 10:07 | |
| Når vi teiper under haka så starter vi med å teipe på innsiden av ørene langs midten ca 2 cm inn fra øreflippen. Så teiper vi utsiden på tilsvarende måte. Vanskelig å si hvor stramt man skal teipe, men det tror jeg du ser fort. Vi teiper slik at det ligger løst inntil pelsen når hun står normalt slik at man lett får noen fingre imellom. Er ikke så mye som skal til for at ørene henger pent. Vår erfaring så langt er iallefall at denne måten ikke fører til såre ørekanter, men vi sjekker ørene hver dag. Ellers bruker vi Norgesplaster-teip, ca 1 cm bred, og fjerner limrester med litt plasterfjerner slik at det ikke fester seg skitt på ørene etter at teipen er fjernet. Tror ikke dette er noe fasitsvar, men det er iallefall slik vi gjør det Mvh Torstein | |
|
| |
ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Øreteiping - hengeører Ons Aug 19 2009, 10:13 | |
| Noen som har noen bilder? Vet jo ikke om vi må tape ørene på Scot, men godt å være forberedt | |
|
| |
Gerd-Marit
Antall Innlegg : 454 Join date : 14.06.2009 Age : 55 Bosted : Sandnes
| Tema: Re: Øreteiping - hengeører Ons Aug 19 2009, 10:29 | |
| | |
|
| |
Gerd-Marit
Antall Innlegg : 454 Join date : 14.06.2009 Age : 55 Bosted : Sandnes
| Tema: Re: Øreteiping - hengeører Ons Aug 19 2009, 10:32 | |
| ...glemte noe - Cora hadde også litt flagrende ører - og av og til spisset hun de og satte de rett ut til siden - gjerne hele dagen. Litt nå også - men 99% tiden henger de sånn de skal gjøre (syns jeg, da) - de små har jo mye de skal finne ut av - og både bein og resten av kroppen er det ikke alltid like lett å ha kontroll over - jeg regnet med at det gjelder for ørene også (at det bare er noe de slutter å flytte på - og da faller de ned???) | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Øreteiping - hengeører Ons Aug 19 2009, 11:33 | |
| Når man bruker dobermetoden når man teiper må teipen faktisk være helt opp til toppen av øret både på oversiden og undersiden av øret for at det skal ha skikeklig effekt... Tror ikke jeg har no bilder som vider det ordentlig, men jeg kan prøve å se om jeg rekker å få tatt no "illustrasjonsbilder" når jeg er hjemme fra jobb, men det blir først sent i kveld eller i natt, hehe, jobber sent... Tror fraktisk det var Jan Fredrik som viste meg og Gry åssn de gjorde det på dober...har dere kanskje noen bilder som viser doberteiping fra a-å Siri Mette?! | |
|
| |
Torstein
| Tema: Re: Øreteiping - hengeører Tor Aug 27 2009, 20:39 | |
| Hola! Vi prøver oss igjen med å teipe med brettemetoden. Er det noen som har en formening om dette blir for løst, for stramt eller ser det greit ut? Som jeg har skrevet tidligere så har vi ikke kjempegod erfaring med denne metoden fordi bretten ser ut til å ende opp på feil plass, men vi får prøve en liten stund nå og se hvordan det blir. Bilder: Mvh Torstein | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Øreteiping - hengeører | |
| |
|
| |
| Øreteiping - hengeører | |
|