Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Agility og PL

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Agility og PL Empty
PosteTema: Agility og PL   Agility og PL EmptyTor Jul 23 2009, 13:35

Som sikkert en del av dere har fått med dere, så har Mia desverre PL grad 2 på det ene kneet sitt. Er det noen som vet hvordan det er med å trene agility med dette?
Til Toppen Go down
Blomst

Blomst


Antall Innlegg : 242
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Agility og PL Empty
PosteTema: Re: Agility og PL   Agility og PL EmptyTor Jul 23 2009, 14:28

Cesilie skrev:
Som sikkert en del av dere har fått med dere, så har Mia desverre PL grad 2 på det ene kneet sitt. Er det noen som vet hvordan det er med å trene agility med dette?

Jeg ville ha prøvd det å se hvordan det går?
Vet om en shiba som fikk diagnostisert grad 2, men har faktisk ingen problemer med det nå. Hun fikk diagnosen ved kanskje 10 måneder og er nå 3 år. Hun trener litt agility, og har aldri hatt noen problem det. Viktig å bygge muskler med gå mye i terrenget osv.
Til Toppen Go down
http://www.blogtown.se/blog.php?id=Maja-Twinki
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Agility og PL Empty
PosteTema: Re: Agility og PL   Agility og PL EmptyTor Jul 23 2009, 14:30

Ja, du tror det? Smile Var litt redd for å skulle gjøre det verre ved å kaste oss ut i AG, men jeg vil vel se om hun har noe vondt og om hun lukserer mer enn til vanlig.
Til Toppen Go down
Blomst

Blomst


Antall Innlegg : 242
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Agility og PL Empty
PosteTema: Re: Agility og PL   Agility og PL EmptyTor Jul 23 2009, 14:33

Det jeg ville ha gjort iaf wink3

Man trenger jo ikke trene høye hinder til å begynne med heller, legg bommene på bakken, tren på å løp mellom støttene. Tren slalom, bom, tunnel, pølse, møne osv, der det ikke er mye hopping. Så ta det derfra?
Regner med at det ikke blir mange timers trening hver dag uansett?
Til Toppen Go down
http://www.blogtown.se/blog.php?id=Maja-Twinki
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Agility og PL Empty
PosteTema: Re: Agility og PL   Agility og PL EmptyTor Jul 23 2009, 14:40

Nei nei, selvsagt ikke. Men da kjører vi på og prøver hvertfall! Takk happy5
Til Toppen Go down
Camilla

Camilla


Antall Innlegg : 801
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

Agility og PL Empty
PosteTema: Re: Agility og PL   Agility og PL EmptyTor Jul 23 2009, 15:17

Jeg hadde trent sånn som "Blomst" sier happy6 Du kjenner jo Mia best, så det er jo bare å se det litt ann, og legge opp treningen etter formen hennes..

Lykke til meg AG-trening!
Til Toppen Go down
http://www.dp-dennis.com
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Agility og PL Empty
PosteTema: Re: Agility og PL   Agility og PL EmptyTor Jul 23 2009, 15:19

Høres bra ut! Takk wink3
Til Toppen Go down
Susanne

Susanne


Antall Innlegg : 694
Join date : 21.06.2009
Age : 39
Bosted : Bergen

Agility og PL Empty
PosteTema: Re: Agility og PL   Agility og PL EmptyTor Jul 23 2009, 16:30

Har ikke fått med meg at Mia har patella luxasjon. sad3 Amy har PL grad 1 på ene og grad 2 på andre kneledd. Vi trener agility happy6 Det går veldig fint. Aldri merket noe til patella'en under agility... Jeg har fått hun sjekket av mange veterinærer og spurt om hun kan trene agility. For jeg fryktet at vi ikke kunne. Men vetten sa at det måtte vi bare begynne med hvis vi ville. Amy skulle leve akkurat som om hun var frisk som en fisk. Men hvis hun plages med det, sånn generelt, burde hun opereres. dog

Merker du forresten noe til at hun har patella luxasjon i hverdagen?
Til Toppen Go down
http://sultenhund.wordpress.com
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Agility og PL Empty
PosteTema: Re: Agility og PL   Agility og PL EmptyTor Jul 23 2009, 16:48

Muskler kan vel bidra til å holde leddet stabilt også, så jeg går utifra at dersom dere begynner rolig og forsikrig, og er nøye med å varme opp (noe som man jo skal være uansett om man har syk eller frisk hund), så vil jeg tro det bare er positivt å trene ag happy3
Til Toppen Go down
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Agility og PL Empty
PosteTema: Re: Agility og PL   Agility og PL EmptyTor Jul 23 2009, 17:06

Susanne skrev:
Har ikke fått med meg at Mia har patella luxasjon. sad3 Amy har PL grad 1 på ene og grad 2 på andre kneledd. Vi trener agility happy6 Det går veldig fint. Aldri merket noe til patella'en under agility... Jeg har fått hun sjekket av mange veterinærer og spurt om hun kan trene agility. For jeg fryktet at vi ikke kunne. Men vetten sa at det måtte vi bare begynne med hvis vi ville. Amy skulle leve akkurat som om hun var frisk som en fisk. Men hvis hun plages med det, sånn generelt, burde hun opereres. dog

Merker du forresten noe til at hun har patella luxasjon i hverdagen?

Da er dere jo flere som er enige, så da er det vel bare å sette igang Smile Bare med god oppvarming da, som Helle sier. Ja, jeg merker en del til det i hverdagen. Beinet henger seg opp innimellom, og da hender det at hun hinker rundt på tre bein en del. Noen ganger varer det kanskje et minutt eller to også :/. Men det virker ikke som hun blir påvirket av det selv, hun bare fortsetter med det hun holdt på med, ikke noe smerter eller noe sånt. De tre-fire første gangene som det hang seg opp så hylte hun Crying or Very sad . Men det har hun ikke gjort siden i vinter, heldigvis!
Til Toppen Go down
Susanne

Susanne


Antall Innlegg : 694
Join date : 21.06.2009
Age : 39
Bosted : Bergen

Agility og PL Empty
PosteTema: Re: Agility og PL   Agility og PL EmptyFre Jul 24 2009, 09:04

Sånn var Amy før også. Som valp hylte hun når det skjedde. Men etterhvert hylte hun ikke mer. Om det er fordi det ikke gjorde vondt mer eller om det er fordi hun ble vant med det, det er ikke godt å si. Jeg personlig tror hunder er veldig flink til å "skjule" smerte, så godt mulig det plaget hun selv om hun ikke hylte lenger. Nå er hun hvertfall mye bedre og jeg kan ikke huske sist gang kneet luxerte. happy5 Det eneste hun gjør på tur, av og til, er å hoppe over et steg med ene bakfoten. Så vi ser det litt an.

Så ja, jeg ville begynt på agility. Også sett hvordan det gikk. Mulig Mia også blir mye bedre når hun blir ett år eldre, så kanskje lurt å ta det litt rolig i begynnelsen og se om hun luxerer eller ikke.
Til Toppen Go down
http://sultenhund.wordpress.com
Camilla

Camilla


Antall Innlegg : 801
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

Agility og PL Empty
PosteTema: Re: Agility og PL   Agility og PL EmptyFre Jul 24 2009, 09:18

Og Amy er jo super-agility hund happy6 Kjempeflink er hun!
Til Toppen Go down
http://www.dp-dennis.com
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Agility og PL Empty
PosteTema: Re: Agility og PL   Agility og PL EmptyFre Jul 24 2009, 12:52

Susanne skrev:
Sånn var Amy før også. Som valp hylte hun når det skjedde. Men etterhvert hylte hun ikke mer. Om det er fordi det ikke gjorde vondt mer eller om det er fordi hun ble vant med det, det er ikke godt å si. Jeg personlig tror hunder er veldig flink til å "skjule" smerte, så godt mulig det plaget hun selv om hun ikke hylte lenger. Nå er hun hvertfall mye bedre og jeg kan ikke huske sist gang kneet luxerte. happy5 Det eneste hun gjør på tur, av og til, er å hoppe over et steg med ene bakfoten. Så vi ser det litt an.

Så ja, jeg ville begynt på agility. Også sett hvordan det gikk. Mulig Mia også blir mye bedre når hun blir ett år eldre, så kanskje lurt å ta det litt rolig i begynnelsen og se om hun luxerer eller ikke.

Det hørtes jo kjempebra ut, kanskje det luxerer mindre når hun blir litt mer satt i kroppen, og bedre trent da så klart. Takk, da fikk jeg litt håp om at det kan bedre seg Smile Vi prøver oss litt frem da, takk for tips!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Agility og PL Empty
PosteTema: Re: Agility og PL   Agility og PL Empty

Til Toppen Go down
 
Agility og PL
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Agility trening med Bergen Agility Klubb
» Agility
» Agility er gøy!!
» Agility, når?
» Agility oslo?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: