Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Orginalpapirene på hunden

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Litjføvveln

Litjføvveln

Antall Innlegg : 7

Orginalpapirene på hunden Empty
PosteTema: Orginalpapirene på hunden   Orginalpapirene på hunden EmptyTir Sep 20 2011, 16:31

Vet ikke om jeg skriver dette på riktig plass nå men...
Vi har fått i oss en Mellom Pinscher på 2år. Med diverse misforståelser, viste det seg tilslutt at eieren vi kjøpte han av ikke hadde papirene.
Jeg var før der i kontakt med oppdretter, da jeg enda ikke viste at eier ikke hadde papirene. Oppdretter fortalte at alt av papirer ble sendt med hunden da den ble solgt til eier. Er det noe jeg kan gjøre eller er alt håp ute om å ha papirer på hunden? Jeg får vel ikke registrert han heller uten de? :/ Dette er noe jeg ikke har peiling på..
Mvh Hege
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny

Antall Innlegg : 2788

PosteTema: Re: Orginalpapirene på hunden   Orginalpapirene på hunden EmptyTir Sep 20 2011, 17:46

Hvis hunden er registrert i NKK på forrige eier må denne skrive hunden over på deg som ny eier.
Finnes et skjema for eierskifte på www.nkk.no
Dette skjemaet sendes inn til NKK, og du får tilsendt faktura for kostnadene ved å få ny stamtavle (med ditt navn som eier).
Med mindre dere har avtale om at forrige eier skal betale for omregistreringen da.
Dette kan man krysse av for på skjemaet happy3
For det er stamtavla du ikke har fått?
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Litjføvveln

Litjføvveln

PosteTema: Re: Orginalpapirene på hunden   Orginalpapirene på hunden EmptyTir Sep 20 2011, 18:14

Tusen takkk for svar Smile Vi er litt frustrerte her da vi vet så lite om dette wink3
Ja, den forje eieren sa den var registrert i NKK.
Men jeg blir veldig usikker da det virket som den forje eieren viste like lite som meg om dette.

Det er første gang vi har kjøpt oss hund, så jeg har ikke peiling på hvordan disse hundepapirene ser ut. Det er hest jeg egentlig driver med Smile
Men oppdretter sendte meg en kopi av dette papiret på mail, der han bekrefter at det er rett person som de solgte hunden til som vi har kjøpt den av nå. Dette sjekket jeg før vi var og kjøpte hunden.
På dette papiret står d det registreringsnr,navnet på hunden,kjønn,farge, chipnr,mor og far med regnr. og fødselsdato.
Det er dette papiret vi mangler på hunden. Er dette noe du får utskrevet og tilsendt hvis du sender inn eierskifteskjemaet til NKK da?

Mvh Hege
Til Toppen Go down
Julie

Julie

Antall Innlegg : 2315

PosteTema: Re: Orginalpapirene på hunden   Orginalpapirene på hunden EmptyTir Sep 20 2011, 18:18

Når eierskiftet er sendt inn og betalt får du en ny stamtavle fra NKK med riktig navn på eier. happy3
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Litjføvveln

Litjføvveln

PosteTema: Re: Orginalpapirene på hunden   Orginalpapirene på hunden EmptyTir Sep 20 2011, 18:37

Ok, så det holder med å sende eierskifteskjemaet til NKK da? Smile
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny

Antall Innlegg : 2788

PosteTema: Re: Orginalpapirene på hunden   Orginalpapirene på hunden EmptyTir Sep 20 2011, 18:55

Du skal vel egentlig sende med den gamle stamtavlen også, men tror ikke det er like viktig som selve eierskifte-skjemaet wink3
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Linn
Admin
Linn

Antall Innlegg : 3571

PosteTema: Re: Orginalpapirene på hunden   Orginalpapirene på hunden EmptyTir Sep 20 2011, 19:01

Ser du har fått svar allerede, men da har du i hvert fall også link til skjemaene hos NKK og hva du skal gjøre for å få riktig stamtavle på ham happy6
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Litjføvveln

Litjføvveln

PosteTema: Re: Orginalpapirene på hunden   Orginalpapirene på hunden EmptyTir Sep 20 2011, 20:01

Jeg fant dette om det nå :

"Eierskifte
For å kunne gjøre et eierskifte på hund må følgende sendes inn til registreringsavdelingen:

*Registreringsbevis i original
*Eierskifteerklæring underskrevet av tidligere eier

Dersom tidligere eier er død, må kopi av uskifteattest sendes inn.

Kopi av registreringsbevis kan rekvireres hos oss mot skriftlig erklæring fra eier(e) om at originalen er kommet bort. Avgift for eierskiftet vil bli fakturert av oss og nytt registreringsbevis blir sendt ut etter at denne er betalt."

Tusen takk for hjelp og svar Smile Er greit å få registrert hunden synes jeg Smile

Mvh Hege
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Orginalpapirene på hunden   Orginalpapirene på hunden Empty

Til Toppen Go down

Orginalpapirene på hunden
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Lei av å GÅ tur med hunden din? Se her!
» IQ test for hunden
» Hva er giftig for hunden?
» NÅR OPPDRETTER HAR FØRSTEKJØPSRETT PÅ HUNDEN DIN...
» å ta med hunden på flyet ?