Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 omplassering

Go down 
+2
Fanny
Eli87
6 posters
AvInnlegg
Eli87




Antall Innlegg : 6
Join date : 25.08.2011

omplassering  Empty
PosteTema: omplassering    omplassering  EmptyOns Aug 31 2011, 08:02

Jeg holder på å gi opp hunden min, med tungt hjerte wub3

Seperasjonsangst med mer, hva skal jeg gjøre?

Er det vanskelig å omplassere pinschere?


Sist endret av Eli87 den Ons Aug 31 2011, 18:19, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

omplassering  Empty
PosteTema: Re: omplassering    omplassering  EmptyOns Aug 31 2011, 08:19

Oppdrettere er vel ikke pliktig til å ta hunder tilbake, men tror de fleste er behjelpelige med å omplassere hvis de ikke har anledning til å ta hunden selv.
Skjønner av innlegget at frustrasjonen er stor, og det er trist og leit når man ikke får til.
Håper du får hjelp, enten av oppdretter eller andre.
Jeg har dessverre (?) ikke erfaring med dette...
Lykke til!
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Greatsenji

Greatsenji


Antall Innlegg : 51
Join date : 19.08.2011

omplassering  Empty
PosteTema: Re: omplassering    omplassering  EmptyOns Aug 31 2011, 08:24

en kennel er vel aldri pliktig til å ta tilbake hunden fordi den er trent dårlig, eller på noen andre grunnlag?
Separasjonsangst er trenbart og det kan forbegygges.

Det kan jo hende at du finner noen som ikke jobber/jobber hjemme, som har litt peiling på hvordan få orden på problemet?Smile
Kjenner fler som har fått omplassert sine problemhunder. Om du velger å avlive er jo det også helt opp til deg.
Til Toppen Go down
Eli87




Antall Innlegg : 6
Join date : 25.08.2011

omplassering  Empty
PosteTema: Re: omplassering    omplassering  EmptyOns Aug 31 2011, 08:25

det er et skikkelig nederlag i tillegg til rett og slett hjerteskjærende. jeg forguder hunden min selv om hun ikke er så lett å ha med å gjøre :(
Til Toppen Go down
Greatsenji

Greatsenji


Antall Innlegg : 51
Join date : 19.08.2011

omplassering  Empty
PosteTema: Re: omplassering    omplassering  EmptyOns Aug 31 2011, 08:33

du tror ikke dere klarer å trene det vekk selv? Og hvordan har dere alenetrent fram til nå? Er den veldig knyttet til dere, dilter etter og skal være med inn på do osv?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




omplassering  Empty
PosteTema: Re: omplassering    omplassering  EmptyOns Aug 31 2011, 17:04

Hvilke dyrlege var det du hadde vært i kontakt med? Du skrev at du bor i Stavanger.

Og har du snakket med hun adferdsspesialisten ved Hafrsfjord Bru dyreklinikk?

Tror også du bør forsøke å skrive litt mer om hva som er problemmet. Når det startet. HVordan hunden er utenfor hjemmet. HVa skjer f.eks når du går til butikke og har den med. Hvilke omgang har hunden med andre mennesker og hunder. Hvor går du eventuelt å trener. Eller har trent.

Mange flinke folk i dette forum. Som mer en gjerne vil hjelpe deg. Men da må du fortelle litt mer.

Og skulle du ikke ønske å skrive åpent i forum. Send Irene, Linn en pm. Begge to kan mye og adferd på Pinscher.
Til Toppen Go down
Eli87




Antall Innlegg : 6
Join date : 25.08.2011

omplassering  Empty
PosteTema: Re: omplassering    omplassering  EmptyOns Aug 31 2011, 18:17


Og har du snakket med hun adferdsspesialisten ved Hafrsfjord Bru dyreklinikk? -Nei, er i kontakt med Siddis.

Tror også du bør forsøke å skrive litt mer om hva som er problemmet. Når det startet. HVordan hunden er utenfor hjemmet. HVa skjer f.eks når du går til butikke og har den med. Hvilke omgang har hunden med andre mennesker og hunder. Hvor går du eventuelt å trener. Eller har trent.

Mange flinke folk i dette forum. Som mer en gjerne vil hjelpe deg. Men da må du fortelle litt mer.

Og skulle du ikke ønske å skrive åpent i forum. Send Irene, Linn en pm. Begge to kan mye og adferd på Pinscher.[/quote]

ja, ifra stavanger. skal begynne med siddis hundeskole, privat time først og så tar de en vurdering på hva som kan hjelpe.

Og om hunden min;
Hjemme så er hun for det meste rolig, men klynker/hyler til tider på natten når hun står i bur. Samme gjelder når hun er alene hjemme i bur. hun hyler også viss jeg binder henne utenfor butikken eller andre steder.

Når vi går tur snuser hun "normalt" mesteparten av tiden, men blir vill de områdene hun tidligere blant annet har møtt katter eller hunder. Treffer vi andre dyr knurrer hun og får hvitt i munnen. hun skal ta de. mad2
Får hun hilse på hundene fritt pleier det gå fint, men hun har bitt en hund en gang.

Ellers har hun lite omgang med hunder siden hun er så voldsom, jeg blir flau og redd for at hun biter.

Hun har mye omgang med mennesker, både mye besøk og er med på besøk. dette går fint, hun er helst litt overivrig med hopping og slikking.

Hun følger etter meg nesten overalt, skal ha kontroll på hvor jeg er.
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

omplassering  Empty
PosteTema: Re: omplassering    omplassering  EmptyOns Aug 31 2011, 18:51

Så flott at du er i kontakt med Siddis hundeskole happy5 Der får du nok god hjelp både mht separasjonsangsten og møter med andre hunder happy6 Det er ikke så enkelt å løse alle problemer selv, så det å få råd og veiledning kan gjøre stor forskjell happy3 Hvis de ikke nevner det med det samme (håper du får tak i Aarrestad), så spør dem om en stressvurdering av hunden. Jeg vil tro, ut fra de problemene du nevner såvidt, at hun kan ha et ganske høyt stressnivå (mulig både generelt og i situasjoner). Det kan du få hjelp og råd med ved siden av den vanlige treningen. Er hun stresset vil du nemlig ha behov for også å ta tak i den delen, for å få best mulig resultat av det andre dere trener på happy6
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

omplassering  Empty
PosteTema: Re: omplassering    omplassering  EmptyTor Sep 01 2011, 07:36

Det er mange som sliter med separasjonsangst, og de aller, aller fleste(gjerne med litt hjelp fra trener/atferdsspesialist) klarer å trene det bort. Jeg stemmer i med Linn; kjempefint at du er i kontakt med en god hundeskole. Jeg er helt sikker på at med litt hjelp og god innstilling vil du klare å bukte med problemet og få hunden din på rett kjøl! happy3

Syns også det er flott at du skriver på forumet for å få råd og tips, det viser at du ikke vil gi opp uten videre!
Lykke til! happy5
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

omplassering  Empty
PosteTema: Re: omplassering    omplassering  EmptyTor Sep 01 2011, 20:42

Flyttet

Mod.
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Sponsored content





omplassering  Empty
PosteTema: Re: omplassering    omplassering  Empty

Til Toppen Go down
 
omplassering
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Pus til omplassering!
» Dobermanntispe til omplassering
» omplassering dvergpinscher øsnker
» Omplassering av dvergpinscheren Oskar (3 år)
» Noen tanker om omplassering...

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: