|
|
| Endelig | |
| | Av | Innlegg |
---|
Gjest Gjest
| Tema: Endelig Man Aug 01 2011, 17:02 | |
| |
| | | Kaja
Antall Innlegg : 2008 Join date : 15.06.2009 Age : 42
| Tema: Re: Endelig Man Aug 01 2011, 19:20 | |
| Synes det å lese seg frem til reglene på Mattilsynet er som å lete seg frem i jungelen... Står så uforstålig og rotete.. Jordbruksverket gjør det så mye enklere.. | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Endelig Man Aug 01 2011, 19:51 | |
| - Kaja skrev:
- Synes det å lese seg frem til reglene på Mattilsynet er som å lete seg frem i jungelen... Står så uforstålig og rotete.. Jordbruksverket gjør det så mye enklere..
Har du hørt om ordspråket: If you can’t convince them, confuse them.................. |
| | | Marian
Antall Innlegg : 504 Join date : 26.03.2011
| Tema: Re: Endelig Tir Aug 02 2011, 12:50 | |
| | |
| | | natemor
Antall Innlegg : 9 Join date : 05.04.2011
| Tema: Re: Endelig Tir Aug 02 2011, 13:31 | |
| | |
| | | KristinC
Antall Innlegg : 692 Join date : 11.06.2009 Bosted : Horten
| Tema: Re: Endelig Fre Aug 05 2011, 12:35 | |
| Synes det var veldig vanskelig å forstå helt klart hva som egentlig står på mattilsynets sider, men mener du (Junior) at man ikke behøver blodprøve i det hele tatt etter rabiesvaksinen? Mine er vaksinerte, men har ikke somlet meg til å få gjort blodprøvene. Behøver jeg ikke det nå så lenge jeg ikke skal ut og reise med dem i løpet av dette året? Edit: Fant denne linken som forklarer litt enklere og da ser det faktisk sånn ut, ja! Hadde vært utrolig kjekt å spare de 2000 kr for å teste hundene! http://www.regjeringen.no/nb/sub/europaportalen/nyheter-europaportalen.html?contentid=652045&id=449646 | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Endelig Søn Aug 07 2011, 08:08 | |
| - KristinC skrev:
- Synes det var veldig vanskelig å forstå helt klart hva som egentlig står på mattilsynets sider, men mener du (Junior) at man ikke behøver blodprøve i det hele tatt etter rabiesvaksinen? Mine er vaksinerte, men har ikke somlet meg til å få gjort blodprøvene. Behøver jeg ikke det nå så lenge jeg ikke skal ut og reise med dem i løpet av dette året?
Edit:
Fant denne linken som forklarer litt enklere og da ser det faktisk sånn ut, ja! Hadde vært utrolig kjekt å spare de 2000 kr for å teste hundene! http://www.regjeringen.no/nb/sub/europaportalen/nyheter-europaportalen.html?contentid=652045&id=449646 Tar du rabiesvaksinen etter 1/1-2012 slipper du kravet om blodpröve. man må kun vente 21 dager för man kan reise!. Men dette gjelder kun for EU-land. Skal man til Serbia, Brasil eller Namibia må man forsatt ha blodpröve. |
| | | Kaja
Antall Innlegg : 2008 Join date : 15.06.2009 Age : 42
| Tema: Re: Endelig Søn Aug 07 2011, 19:29 | |
| Man kan vel ta rabiesvaksine i år og bare droppe med å reise før ette 1.1-- Så ingen steder at det sto at vaksinen må være tatt etter 1.1.??
Hva vil dette ha å si for oss av hensyn til rabies etc.. Noen hunder opparbeider seg ikke nok antistoffer selv etter to vaksiner.. Jeg synes det er topp med med de nye reglene da vi slipper å styre med blodprøver i øst og vest bl.a.. men har det noen negative innvirkninger? | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Endelig Man Aug 08 2011, 16:42 | |
| - Kaja skrev:
- Man kan vel ta rabiesvaksine i år og bare droppe med å reise før ette 1.1-- Så ingen steder at det sto at vaksinen må være tatt etter 1.1.??
Hva vil dette ha å si for oss av hensyn til rabies etc.. Noen hunder opparbeider seg ikke nok antistoffer selv etter to vaksiner.. Jeg synes det er topp med med de nye reglene da vi slipper å styre med blodprøver i øst og vest bl.a.. men har det noen negative innvirkninger? Produsentene og EUs fagkommite mener begge at den nye typen som blir tatt i bruk er gode nok. Og siden man har med levende vesener og gjøre kan jo alt skje. Tok selv i vinter den borrelia-vaksinen. Men har ikke god beskyttelse. |
| | | Sponsored content
| Tema: Re: Endelig | |
| |
| | | | Endelig | |
|
Similar topics | |
|
| Permissions in this forum: | Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
| |
| |
| |
|