Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Pelsløse flekker

Go down 
+8
Irene
Katharina
Caroline
Gerd-Marit
Ane
Fly
Anne&Denniz
malinck
12 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Gry

Gry

Antall Innlegg : 377

Pelsløse flekker - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Pelsløse flekker   Pelsløse flekker - Page 2 EmptyOns Jul 13 2011, 20:50

Uff stakkars Uva, får håpe hun blir bedre snart! Det er ikke kjekkt med syk hund, hverken for hunden selv eller for eierne. no0

Nadira har en flekk som er større enn de andre, og denne er full av små klumper/hevelser i huden og flasser mye. De andre flekkene med lite pels er mindre og uten klumper og flass. Hun har forresten 95% av disse flekkene på høyre side av kroppen, bare et par på venstre side, i motsetning til Uva som ser ut som hun er likt rammet på begge sider....?

Jeg fikk ikke dratt til veterinæren i dag slik jeg hadde tenkt, men har snakket med han på telefonen. Utifra det jeg forklarte mente han at det kunne være en akutt allergisk reakjon på noe hun har spist, planter hun har vert borti ute eller lignende, siden hun ellers er frisk og det hele kom så plutselig. Så vi får se da, om det blir verre eller om det forsvinner av seg selv... Skal uansett til veterinæren så han får sett på det på fredag.
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
Christine

Christine

Antall Innlegg : 344

PosteTema: Re: Pelsløse flekker   Pelsløse flekker - Page 2 EmptyFre Jul 15 2011, 13:30

Det der ligner veldig på sånn som India så ut i fjor på denne tiden, da var hun 9-10 mnd. Jeg mistenkte reaksjon på flåttmiddel, samt demodex - det var ingen av delene. En alleregitest gav utslag på husstøvmiddallergi. Allergi gjør at hudbarrieren blir svekket, samt svekket immunforsvar - og det kan gi utslag som hudinfeksjoner.

Veterinæren tok hudbiopsi av India som viste infeksjon i hårrøttene - som gjør at hårene faller ut, samt en infeksjon i hudoverflaten som gav små knupper, nesten som kviser. India klødde heller ikke noe særlig, før infeksjonen hadde kommet så langt at hun nesten var fri for pels.

Hun har nå hatt to omganger med infeksjoner som er blitt behandlet med langvarig antibiotika. Hun går dessuten på vaksineprogram.

Det tok lang tid før vi fant ut hva det var, og slike hudreaksjoner kan komme av ulike ting. Men jeg vilanbefale deg å ta en hudbiopsi og allergitest.

India er jo dessuten i slekt med din hund, selv om det ikke trenger å ha noen betydning selvfølgelig.

Håper du finner ut av det, for det der er ikke mye gøy.
Til Toppen Go down
malinck

malinck

Antall Innlegg : 70

PosteTema: Re: Pelsløse flekker   Pelsløse flekker - Page 2 EmptyFre Jul 15 2011, 19:39

Gry; Uva har ingen klumper i huden sin. Men det hadde mopsen vår, da hun fikk utbrudd av forallergi..
Men at det er bare på den ene siden av kroppen høres jo mistenkelig ut som kontaktallergi av noe slag. Kan hun ha strøket seg borti noe hun reagerer på?

Takk for svar Christine Smile Jeg har allerede fått flere pm'er med linker til trådene om India.
Jeg tror ikke vi tar allergiprøve på henne nå, hun er vel litt for ung til at resultatene er pålitelige.

Jeg håper og tror at det hele er et ille tilfelle av dårlig immunforsvar i forbindelse med løpetid og innbildt. Det virker litt for tilfeldig at hun har 3 infeksjoner på en gang, og at de ikke skal komme av samme årsak..

Hun er på antibiotikakur nå, og forøvrig sitt gamle jeg igjen Smile
Når kuren er overstått skal jeg be veterinæren gjøre skikkelige hudskrap på alle områder som skal undersøkes (samboeren min overtalte den første veterinæren til å gjøre skrapeprøve, hun tok en enkel overfladisk prøve men fant ingen midd). Hvis han mener vi bør gå videre med biopsi gjør vi det.
Til Toppen Go down
malinck

malinck

Antall Innlegg : 70

PosteTema: Re: Pelsløse flekker   Pelsløse flekker - Page 2 EmptyTir Aug 23 2011, 17:02

Har helt glemt å oppdatere her jeg.
Det endte med både hudskrap og biopsi, som ga diagnosen seborreisk dermatitt. Veterinæren oversatte det til "forbigående hudirritasjon". Jeg har et lite øye på om det kan være nylonallergi (snuppa er jo for ung for å ta noe allergitest ennå), men i så tilfelle vet jeg hvilken sele som er synderen, så da bør det jo være enkelt å se.

Men YEY! Ikke noe demodikose! justcuz*

Uva ser mye mye finere ut nå, etter 3 b-vitaminsprøyter samt tilskudd av diverse flerumettede fettsyrer i maten. Vi krysser fingre for at det er første og siste gang vi ser noe til disse ulumskhetene.

Tusen takk for engasjementet deres, både her og på PM! Pelsløse flekker - Page 2 732855
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Pelsløse flekker   Pelsløse flekker - Page 2 Empty

Til Toppen Go down

Pelsløse flekker
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Plutselig, kraftig røyting, pelsløse flekker ++
» Gule flekker på plenen