Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 For ofte og ustrukturert trening?

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Hege&Arco

Hege&Arco


Antall Innlegg : 69
Join date : 09.04.2011
Age : 35
Bosted : Bergen

For ofte og ustrukturert trening? Empty
PosteTema: For ofte og ustrukturert trening?   For ofte og ustrukturert trening? EmptyTir Mai 10 2011, 14:06

Jeg har veldig lyst å gå lp med min gutt på 1 år. Dette er min første hund så jeg er helt fersk i gamet og veldig gira når det gjelder det meste. Det jeg lurer på er om jeg rett og slett plager hunden min? dry Vi trener på noe hver dag. Det er ganske ustrukturert trening. Vi trener gjerne litt på dekk, så klikker jeg for litt sitt og hvis han setter seg i utgangsstilling, klikker jeg gjerne for det også. Vi har det gøyt og leker mye, men det er ikke særlig struktur i det vi gjør. Slik kan vi holde på det meste av dagen(utenom når vi går turer i skogen, han sover eller jeg må gjøre mine gjøremål) Jeg syns det er utrolig kjekt med hund, men kanskje jeg er litt for mye av det gode. innocent3

Hvordan trener dere? Har dere faste tidspunkt og øvelser dere trener på? Bør vi bare trene lp noen dager i uken og gi han fri resten? Jeg vil ikke at gutten min skal kjede seg så jeg finner som regel på noe hele tiden. Hvis dere ikke trener med hundene, hva gjøre huden deres på da? unsure3 Takk for alle svar, jeg trenger de veldig ! wub4
Til Toppen Go down
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

For ofte og ustrukturert trening? Empty
PosteTema: Re: For ofte og ustrukturert trening?   For ofte og ustrukturert trening? EmptyTir Mai 10 2011, 14:11

Det viktigste er at man har det gøy!

Hvordan det er "best" å trene kommer an på hund, eier og ambisjoner. Jeg synes det fungerer fint for oss med trening et par dager i uken, gjerne fellestreninger med grupper, eller kurs. Så trener vi litt innimellom, i hagen, på tur osv., omtrent som du gjør, men ikke hver eneste dag, og ikke så ofte. Men burde egentlig det.

Korte, spredte økter er ofte det mest effektive, da rekker ikke hunden å bli lei, og treningen blir mer lystbetont.

Bare vær obs på at hunden din er i en alder hvor det er veldig viktig å lære å være i ro også. Ellers risikerer du å få en voksen hund som forventer at det skal skje noe hele tiden, og som aldri greier helt å slappe av. Og som gjerne blir "kreativ" når det ikke skjer noe når det passer han. Som foreldre ofte sier til barna sine, "det er sunt å kjede seg". Hundene mine, inkludert ridgebacken som er jevngammel med din, ligger stort sett rundt og sløver når det ikke skjer noe. Innimellom tusler de rundt, drikker litt, gjør litt ugang, men stort sett sover de. Hunder sover jo mye mer enn oss mennesker.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
 
For ofte og ustrukturert trening?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Ofte er det enkleste det beste..........
» Er DP hanner ofte samkjønns aggresive?
» Svømme trening
» trening på tredemølle
» AG-trening på Holmlia

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: