Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 oppdatering behandling shadow

Go down 
+8
Christine
Linn
Gry Elena
Fanny
Kinkade
Lene
mb
HeidiM
12 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

oppdatering behandling shadow - Page 2 Empty
PosteTema: Re: oppdatering behandling shadow   oppdatering behandling shadow - Page 2 EmptyOns Des 21 2011, 22:47

Uff da sad3 Det var trist at han også er allergisk sad3

Bortsett fra å vaske huset, vaske teppene og å vaske hunden rimelig ofte (får heller kle på ham enda mer ute om han skulle fryse mer), så vet jeg ikke helt. Jeg har en venninne med en pollenallergiker av en hund. Når det er pollen i luften så tørker de av pelsen hennes med en fuktig klut/håndkle etter hver tur. I tillegg går hun på noe naturmedisingreier, men husker jo ikke hva det var... Det var for å slippe å gå på kortison annet enn i høysesongen. Mulig jeg har nevnt denne hunden før, siden det er den jeg kjenner som har mest allergi.

Håper dere finner noen gode løsninger! Lykke til!
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

oppdatering behandling shadow - Page 2 Empty
PosteTema: Re: oppdatering behandling shadow   oppdatering behandling shadow - Page 2 EmptyTor Des 22 2011, 07:20

Så utrolig trist at Vino også viser seg å ha allergi. Føler virkelig med deg!

India har jo og husstøvmidd og lagermiddallergi, så jeg har jo litt erfaring med dette wink3

Det kan være lurt å prøve råforing, da denne maten ikke inneholder noen form for midd. Ellers er det viktig å tilføre en god olje i maten.

Vi har forsøkt allergivaksine på India, desverre har den ikke hatt noe særlig effekt - hun har stadig tilbakevendende hudinfeksjoner. Men den virker for mange.

Unngå å ha hunden på soverommet, da det florerer av midd der. Og hunden bør helst ha en seng som du kan tørke av ukentlig, eks biabed eller plastbalje. Vi har tepper i sengen til India, og de vasker jeg på 90 grader en gang i uka. Kan være lurt å bruke vaskemiddel uten parfyme.

Når det kommer til husvask har vi kjøpt støvsuger med hepafilter for å redusere støvet som kommer ut igjen når du støvsuger. Evnt kan det være bra å tørrmoppe istedet, i og med at støvsugeren blåser ut masse støv. Til vasking av gulv bruker vi kun kaldt vann og microfiberklut, da vaskemiddel legger seg som et belegg på gulvet og blir til støvpartikler når det tørker. Jeg tørker støv ukentlig - å elliminere støv er jo UMULIG mad2

Du bør også unngå å ha hunden på bad eller andre fuktige steder, i og med at midd trives i fuktige miljø.

Når det kommer til bad, så anbefales det at man bader hunder med hustøvmiddallergi på ukentlig basis. Jeg bader India med en kløstillende shampo som jeg kjøper hos vet. Det er viktig å også tilføre fuktighet, så jeg bruker en spraybalsam fra dr. baddaky.

Det er en del jobb med denne type allergi, men du vet jo allerede hvordan det er å ha hund med allergi - ikke kjekt dry

Masse lykke til!

Bare gi beskjed hvis det er noe jeg kan være behjelpelig med happy6


Sist endret av Christine den Tor Des 22 2011, 09:54, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

oppdatering behandling shadow - Page 2 Empty
PosteTema: Re: oppdatering behandling shadow   oppdatering behandling shadow - Page 2 EmptyTor Des 22 2011, 07:53

Dette var trist sad3

Lykke til therethere
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
HeidiM

HeidiM


Antall Innlegg : 89
Join date : 26.06.2009
Age : 52
Bosted : Hammerfest

oppdatering behandling shadow - Page 2 Empty
PosteTema: Re: oppdatering behandling shadow   oppdatering behandling shadow - Page 2 EmptyTor Des 22 2011, 08:34

Tusen takk for fantastiske svar happy4 Christine, takk for alle gode råd og æ skal følge de..har ingen erfaring med husstøv allergi så det va kjempehjelp happy5 har åsså en sånn støvsuger med hepa filter. E vel litt over normalen når det gjelder å holde huset rimelig støvfritt pga astmaen min, men det e jo da kliin umulig å unngå en hybel kanin histen å pisten..

oftere dusjing er notert, oftere rengjøring av sengeplasser og tepper som kan vaskes på 90 grader e også notert.
Skal prøve råforing ei stund åsså samt kjøpe god olje.

Det e slitsomt med allergi hunda ja, mine blir forferdelig humørsyk når di plages og det forstår æ jo godt..Tenke at han e ung og at han kan vokse det av sæ..men med at det ant e genetisk så tvile æ på det, men håp må man ha da happy3


Igjen, tuuusen takk for supre råd snille dokker wub4

Ønske alle sammen en hærlig julefeiring og klem til dokker santa

Til Toppen Go down
http://hmauno@gmail.com
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

oppdatering behandling shadow - Page 2 Empty
PosteTema: Re: oppdatering behandling shadow   oppdatering behandling shadow - Page 2 EmptyTor Des 22 2011, 10:20

HeidiM skrev:
Tusen takk for fantastiske svar happy4 Christine, takk for alle gode råd og æ skal følge de..har ingen erfaring med husstøv allergi så det va kjempehjelp happy5 har åsså en sånn støvsuger med hepa filter. E vel litt over normalen når det gjelder å holde huset rimelig støvfritt pga astmaen min, men det e jo da kliin umulig å unngå en hybel kanin histen å pisten..

oftere dusjing er notert, oftere rengjøring av sengeplasser og tepper som kan vaskes på 90 grader e også notert.
Skal prøve råforing ei stund åsså samt kjøpe god olje.

Det e slitsomt med allergi hunda ja, mine blir forferdelig humørsyk når di plages og det forstår æ jo godt..Tenke at han e ung og at han kan vokse det av sæ..men med at det ant e genetisk så tvile æ på det, men håp må man ha da happy3


Igjen, tuuusen takk for supre råd snille dokker wub4

Ønske alle sammen en hærlig julefeiring og klem til dokker santa


Bare hyggelig hvis jeg kunne være til hjelp happy3 Det er en utrolig frustrerende lidelse, og så er det så vondt å se at de ikke har det så bra til tider.

Hvordan gir allergien utslag hos Vino da? India har litt kløe, og så får hun hudinfeksjoner med jevne mellomrom (par måneder). Vi har ikke sett noen annen løsning enn å behnadle infeksjonene med langvarige antibiotikakurer over 4-5 uker selv om det heller ikke er så bra for systemet. Desverre er hun så hardt rammet at vi ikke klarer å holde allergien i sjakk kun med forebyggende tiltak, men jeg vet at mange kan leve godt med denne type allergi også.

Jeg er selv litt i tvil hva vi skal gjøre nå med India sin situasjon. Jeg har valgt å avslutte vaksinasjonsprogrammet, i og med at vi ikke så noen effekt i løpet av det året hun gikk på det. Nå lurer jeg på om jeg skal prøve atopica en gang til (ingen effekt sist). Veterinæren skulle også bestille en slags olje du påfører huden for å styrke hudbarrieren for å prøve å forebygge flere utbrudd. Jeg ser jo at hunden har plager, og til tider kan hun være nokså grinete hun også. Det er et veldig stort dilemma man står ovenfor når man skal vurdere hvor langt man skal strekke strikken - hvor lenge skal man prøve, og hva er etisk riktig i forhold til hunden og dens lidelser...

Det er ingen tvil om at du får mange sorger og utgifter når hundene er syke, men man ofrer jo nesten en arm eller en fot for at de skal ha det bra. Jeg har ikke fått noen kompensasjon hos oppdretter, men takk og pris for at jeg har forsikring - ellers hadde jeg vært ruinert blink00

En annen ting jeg glemte å si er at sofaer og møbler i stoff er heller ikke bra for hunden å ligge i. Vi har kastet India ut av sofaen (noe som hun jo selvfølgelig er svært misfornøyd med). Vi har også kastet ut alt av gulvtepper. Leker i tøy er heller ikke bra huh3

Nå er det jo sånn at når en hund har allergi, så har den jo ofte flere forskjellige typer allergi - men det vet du jo. Vi gir kun India vom og hundemat og litt kokte grønnsaker for å forhindre hard mage. Vi har ikke fått påvist matallergi (vanskelig å påvise), men India har vært litt plaget med diaré. Med vom og hundemat er magen helt fin happy6 Noen påstår til og med at etter de begynte med råforing forsvant alle tegn til allergi (men det har det ikke gjort hos oss). Det er verdt et forsøk happy3

Masse lykke til, og god bedring!
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

oppdatering behandling shadow - Page 2 Empty
PosteTema: Re: oppdatering behandling shadow   oppdatering behandling shadow - Page 2 EmptyTor Des 22 2011, 12:41

Uff, så trist at Vino også skal ha slike plager. sad3 Husker jo alt dere har vært igjennom med Shadow...
Ser dere har fått masse gode tips her, så da krysser vi fingrene for at noe av det hjelper og at begge gutta får leve gode liv uten alt for store plager.
God bedring til Vino (og Shadow). sidehug
Og riktig god jul! santa
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Sponsored content





oppdatering behandling shadow - Page 2 Empty
PosteTema: Re: oppdatering behandling shadow   oppdatering behandling shadow - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
oppdatering behandling shadow
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Vår hjemmeside
» Oppdatering: Harker til ho brekker seg!!
» Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher!
» Exigor's Brilliant Aro
» Dark Angels La-Di-Da Little Whiquila - oppdatering HD og AA s.2

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: