Cathrine&Jazzi
Antall Innlegg : 457 Join date : 11.12.2009 Age : 38 Bosted : Sandefjord
| Tema: Oppdatering: Harker til ho brekker seg!! Man Feb 22 2010, 10:39 | |
| Uff synes det er så forferdelig. Lille jenta mi begynte i går å harke til ho brekker seg, det kommer ikke noe opp. Ho gjorde dette mange ganger, har også holdt på noe i natt og til morran i dag. Har kun skjedd 1 gang i dag etter at ho hadde spist. Ho virker fin ellers, spiser og drikker som normalt. Men kan høres litt tett ut noen ganger når ho puster.
Har time hos dyrlegen i morra, men er det noe jeg kan gjøre for henne? Har prøvd å gi ho litt varmt vann med honning når ho har holdt på som værst å da synes jeg det har hjulpet litt. Noen som har noen andre råd?
Sist endret av Cathrine&Jazzi den Tir Feb 23 2010, 12:52, endret 1 gang | |
|
Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
| Tema: Re: Oppdatering: Harker til ho brekker seg!! Man Feb 22 2010, 10:56 | |
| Høres ut som om det kan være kennelhoste.. Fint da at hun fått lunket vann. Og at du holder henne i ro og varm. Og så er det bare å vente.. God bedring! | |
|
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Oppdatering: Harker til ho brekker seg!! Man Feb 22 2010, 11:12 | |
| enig med Vivi: høres ut som kennelhoste Zeus hørtes akkurat ut som du beskriver sist han hadde kennelhoste. Dumme meg trodde at han hadde satt fast et hår eller noe i halsen Ringte dyrlegen som sa at det hørtes ut som kennelhoste. Ba meg holde hunden i ro, og heller ta kontakt igjen om det ble verre. | |
|
Cathrine&Jazzi
| Tema: Re: Oppdatering: Harker til ho brekker seg!! Man Feb 22 2010, 11:16 | |
| Okei.. Ja jeg trodde nesten ho hadde satt fast noe først, hørtes veldig sånn ut. Er det overdrevet å ta ho til dyrlegen? Skal jeg heller vente å se hvordan det går? | |
|
Bente
Antall Innlegg : 1067 Join date : 14.06.2009 Age : 48 Bosted : Hadeland
| Tema: Re: Oppdatering: Harker til ho brekker seg!! Man Feb 22 2010, 11:29 | |
| Dette høres ut som kennelhoste Trodde også Frida hadde satt fast noe i halsen når hun hadde det,det var jo første gang jeg har hatt kennelhoste så jeg ante ikke hvordan det var Tror du skal være litt forsiktig med og gi honning til hunden.Tror Mamma ga melk med honning i til sin hund en gang den hostet og det resulterte i at den ble enda værre | |
|
Simira
Antall Innlegg : 1072 Join date : 14.06.2009 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Oppdatering: Harker til ho brekker seg!! Man Feb 22 2010, 11:48 | |
| Hvis det er en valp, så ville jeg dratt til dyrlegen hvis det virker ille. De tåler det ikke like godt som voksne, og kan derfor ha nytte av antibiotika. Var ihvertfall rådet vi fikk da Odin fikk kennelhoste 6 mnd gammel. | |
|
Cathrine&Jazzi
| Tema: Oppdatering Tir Feb 23 2010, 12:55 | |
| Da har jeg og Jazzi vært hos dyrlegen. Ho trodde også det var kennelhoste. Selv om Jazzi ikke var så veldig samarbeidsvillig til å stå å vise frem svelget sitt. Veldig kjedelig. Håper det går fort over! Synes så synd på lille jenta mi. | |
|
Sponsored content
| Tema: Re: Oppdatering: Harker til ho brekker seg!! | |
| |
|