Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening?

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Anne&Denniz

Anne&Denniz


Antall Innlegg : 197
Join date : 29.07.2010
Age : 45
Bosted : Trondheim

Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? Empty
PosteTema: Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening?   Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? EmptyLør Jan 01 2011, 15:42

Innser at jeg må ta meg selv i nakken og begynne å trene målrettet på det å møte andre hunder ute i bånd, da det ikke løser seg med hjelp av demping, skjerming, godbiter, kindereggmetode etc. Først var det bare at han ville bort å hilse/leke men nå er det nok iblandet en del dominanse og "-her kommer jeg" i tillegg til lek. Vi leter etter en treningspartner/hund som er rolig og ikke bjeffer men heller ikke lar seg pille på nesen da Denniz kan tøffe seg ganske mye om dagen. Han er litt over 8 mnd nå.

Vet det ikke er lett å finne men om noen har en bunnsolid hund som passer bra som mentor og synes det er morsomt å trene på sånne ting så si fra! Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? 332565 Vi bor i Trondheim.
Til Toppen Go down
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? Empty
PosteTema: Re: Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening?   Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? EmptySøn Jan 02 2011, 13:22

Spør på canisforumet også, så har du sikkert mulighet til å få trent møtesituasjoner med flere raser.
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Anne&Denniz

Anne&Denniz


Antall Innlegg : 197
Join date : 29.07.2010
Age : 45
Bosted : Trondheim

Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? Empty
PosteTema: Re: Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening?   Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? EmptySøn Jan 09 2011, 14:10

Takk for tips. Det er sikkert lettere å finne noen der happy3
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? Empty
PosteTema: Re: Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening?   Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? EmptySøn Jan 09 2011, 16:35

Skulle gjerne hjulpet, men blir liksom litt langt unna... lalala2 Dere får huke tak i Maiken og Tray neste gang de er i bartebyen... happy4
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Bente L

Bente L


Antall Innlegg : 278
Join date : 15.06.2009
Age : 63
Bosted : Trondheim

Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? Empty
PosteTema: Re: Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening?   Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? EmptySøn Jan 09 2011, 17:35

Jeg kan jo høre med Marie og Styx, hun har en rolig og stødig hund happy3
Til Toppen Go down
http://www.piczo.com/bgier
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 37
Bosted : Trondheim (Rognes)

Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? Empty
PosteTema: Re: Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening?   Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? EmptySøn Jan 09 2011, 19:36

Om du kommer på våre faste tirsdags treninger kan jeg godt hjelpe deg der. Da kan vi gå litt unna de andre, å gå litt rundt bygningene som er der (mest så han ikke påvirkes av hva de andre hundene på treningen gjør), så han får trent på å gå fint og ikke trekke for å hilse på andre. Min Fixa er eksemplarisk i bånd, og lar seg ikke pirke på nesen (ikke aggresiv, bare så det ikke missforståes), men hun sier ifra når andre hunder blir for pågående. Jeg ville trent på dette der hundene ikke får hilse overhodet, vekren før, under eller etter, da dette for denniz blir belønning, oppnådd adferd, gjelder selvfølgelig bare når han er i bånd. De kunne evnt fått en lekestund løse etterpå som belønning.

Kan anbefale deg å gå et kurs i hverdags lydighet gjennom Folldahl Hundeskole i Klæbu. Jeg deltok der med alaska huskyen min jeg hadde for noen år siden (Neron var da 7 mnd). Der trener man på alt rundt hverdags lydighet inkl. møte andre hunder på tur. De bruker bare positive metoder, og instruktøren er også utdannet adferds terapaut, så her er det masse hjelp og råd å finne. Man får også med seg et hefte hjem over de tingene som blir gått gjennom på kurset med en beskrivelse av øvelsen, hvordan man går frem, samt alternativer. Med andre ord, mye for pengene! Ønsker du ikke å gå dette kurset kan du gjerne få låne heftet jeg fikk og lese litt gjennom det om ønskelig wink3

Edit: Kunne også brukt Krona (basenji) Hun er rolig og får ikke til å bjeffe så den saken skulle ikke blitt så vanskelig Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? 222595 Hun kan trekke en del på tur når hun møter andre hunder, spesielt på utstilling, der skal hun helst hilse på ALLE hun går forbi, blir LITT slitsomt innimellom! Så hun kunne godt trengt den sorten trening selv wink3
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Anne&Denniz

Anne&Denniz


Antall Innlegg : 197
Join date : 29.07.2010
Age : 45
Bosted : Trondheim

Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? Empty
PosteTema: Re: Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening?   Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? EmptyMan Jan 10 2011, 09:55

Nina skrev:
Skulle gjerne hjulpet, men blir liksom litt langt unna... Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? 230235 Dere får huke tak i Maiken og Tray neste gang de er i bartebyen... Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? 83137
Hehe, du skal slippe å reise land og strand Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? 723324 Men jeg visste ikke at Maiken og Trayan brukte å være i Trh. Hadde vært gøy å møte de Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? 738600

Bente L skrev:
Jeg kan jo høre med Marie og Styx, hun har en rolig og stødig hund Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? 557338
Ja, om de gidder så vil vi gjerne det. Er bare bra å trene med flere ulike hunder Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? 738600

Fixa skrev:
Om du kommer på våre faste tirsdags treninger kan jeg godt hjelpe deg der. Da kan vi gå litt unna de andre, å gå litt rundt bygningene som er der (mest så han ikke påvirkes av hva de andre hundene på treningen gjør), så han får trent på å gå fint og ikke trekke for å hilse på andre. Min Fixa er eksemplarisk i bånd, og lar seg ikke pirke på nesen (ikke aggresiv, bare så det ikke missforståes), men hun sier ifra når andre hunder blir for pågående. Jeg ville trent på dette der hundene ikke får hilse overhodet, vekren før, under eller etter, da dette for denniz blir belønning, oppnådd adferd, gjelder selvfølgelig bare når han er i bånd. De kunne evnt fått en lekestund løse etterpå som belønning.

Kan anbefale deg å gå et kurs i hverdags lydighet gjennom Folldahl Hundeskole i Klæbu. Jeg deltok der med alaska huskyen min jeg hadde for noen år siden (Neron var da 7 mnd). Der trener man på alt rundt hverdags lydighet inkl. møte andre hunder på tur. De bruker bare positive metoder, og instruktøren er også utdannet adferds terapaut, så her er det masse hjelp og råd å finne. Man får også med seg et hefte hjem over de tingene som blir gått gjennom på kurset med en beskrivelse av øvelsen, hvordan man går frem, samt alternativer. Med andre ord, mye for pengene! Ønsker du ikke å gå dette kurset kan du gjerne få låne heftet jeg fikk og lese litt gjennom det om ønskelig Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? 723324

Edit: Kunne også brukt Krona (basenji) Hun er rolig og får ikke til å bjeffe så den saken skulle ikke blitt så vanskelig Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? 222595 Hun kan trekke en del på tur når hun møter andre hunder, spesielt på utstilling, der skal hun helst hilse på ALLE hun går forbi, blir LITT slitsomt innimellom! Så hun kunne godt trengt den sorten trening selv Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? 723324
Takk, vi kan kanskje prøve i morgen? Jeg har ikke mulighet til å melde meg på et fast kurs akkurat nå men det heftet kunne jo vært intressant å lese Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? 557338
Til Toppen Go down
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 37
Bosted : Trondheim (Rognes)

Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? Empty
PosteTema: Re: Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening?   Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? EmptyTir Jan 11 2011, 03:18

Vi kommer på trening i morgen hvertfall, så skal jeg se om jeg finner det heftet å ta med til deg wink3
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Sponsored content





Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? Empty
PosteTema: Re: Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening?   Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening? Empty

Til Toppen Go down
 
Noen med rolig hund som vil treffe oss for båndtrening?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Noen som har gått kurs hos Hund i sentrum?
» Noen som har gode ideer ang omlasseringshund!
» Har noen prøvd noen av disse?
» Hund reddet påkjørt hund!
» Noen som vet?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Treff og treninger-
Gå Til: