Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl?

Go down 
+6
Fanny
Lex
Lene
Marte
Julie
uisaksen
10 posters
AvInnlegg
uisaksen




Antall Innlegg : 68
Join date : 22.11.2010
Age : 35
Bosted : Drammen

Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? Empty
PosteTema: Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl?   Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? EmptyMan Nov 22 2010, 16:00

Vi venter i spenning på vår lille Dvergpinscher, som blir født om under en mnd.
Å vi er jo helt i ekstase, og kikker på bilder av moren titt og ofte.
Men plutselig slo det meg, hvordan kan man sjekke om opdretteren følger rettningslinjene ved avl?
Kan man maile/ringe et sted?
Jeg vet kennelen er godkjent av NKK og NPK, men hva om?

Alle svar vil bli tatt godt imot!
Til Toppen Go down
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? Empty
PosteTema: Re: Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl?   Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? EmptyMan Nov 22 2010, 16:13

Hei! Very Happy

Så spennende med valp snart!

Hvis oppdretter har søkt klubben om godkjenning av kullet, og fått det, vil kullet ligge på klubbens hjemmeside under valper.

Ellers kan du se på klubbens hjemmeside hva kravene er, og sjekke med oppdretter om kravene er oppfylt. Oppdretter svarer deg helt sikkert villig på dine spørsmål. Du kan også spørre om å få innsyn i helsedokumenter o.l


Lykke til! happy6
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
uisaksen




Antall Innlegg : 68
Join date : 22.11.2010
Age : 35
Bosted : Drammen

Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? Empty
PosteTema: Åja...   Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? EmptyMan Nov 22 2010, 16:26

Jaaaaaaaa det er helt fantastisk, måtte ringe samboeren min i det lyeblikket jeg fikk bilde av mammaen med den fine babymagen.
Skulle ikke tro man kunne bli så tussete av dyr, man skulle jo tro jeg var blitt mamma :P
Vi har en hund fra før som er omplasseringshund på 6.5 år, en eksemplarisk lydig, snill, våken og kvikk jente.
Å så er vi nå fosterforeldre for en rottweiler en liten periode nå (6 mnd), men hun skal jem snart.
Å da passer det fint med en hvalp, for vår hund Sita er som mor Theresa (må passe på alle og være snill/hjelpsom).
Hun ble misshandlet som hvalp og som resultat ble hun steril, så hun tar til seg alle dyr hun møter!

Valpen vi får i slutten av januar (ikke helt stødig på hundesvangerskap), skal være en del av det videre avls-arbeidet hos/for oppdretter. Men jeg har lest på rasestandard, krav/kriterier til avl, ol.
Men er det sånn at foreldrene må ha utstillingstitler?
Jeg vet både mor og far er øyelyst fri, pataella fri og har korekt bitt...
Men hvilke titler de har eller ikke har vet jeg ikke :S
Til Toppen Go down
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? Empty
PosteTema: Re: Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl?   Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? EmptyMan Nov 22 2010, 16:29

Det er ikke nødvendig at foreldredyr har utstillingstitler. Klubben krever to førstepremier.
Det som er viktig er at hundene er helsesjekket friske, og at de har et godt gemytt.



happy3
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
uisaksen




Antall Innlegg : 68
Join date : 22.11.2010
Age : 35
Bosted : Drammen

Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? Empty
PosteTema: Re: Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl?   Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? EmptyMan Nov 22 2010, 16:32

excited Bedre nyheter kunne jeg ikke fått!
Det er så mange som sier at foreldredyrene MÅ har div titler, å det er jo urovekkende når jeg ikke vet.
Ja for meg var jo gemytt og helse prima 1, men var jo litt usikker siden jeg ikke er spesielt kjent med utstillinger, regler, ol siden vi har en blandingshund som kun er til kos og hygge.
happy5 Til deg, du har reddet dagen å kansje til og med hele julen!
Til Toppen Go down
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? Empty
PosteTema: Re: Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl?   Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? EmptyMan Nov 22 2010, 16:35

biggrin biggrin happy5
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? Empty
PosteTema: Re: Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl?   Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? EmptyMan Nov 22 2010, 16:35

Hehehe, det er så koselig å se valpekjøpere være i ekstase når man venter på valpen happy6
Lykke til med den lille, blir spennende å se hvem det er etter happy3
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
uisaksen




Antall Innlegg : 68
Join date : 22.11.2010
Age : 35
Bosted : Drammen

Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? Empty
PosteTema: Re: Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl?   Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? EmptyMan Nov 22 2010, 16:45

Ja nei vi klarer jo ikke sitte stille et minutt, for vi hopper jo opp og ned hver gang vi sier "lille pinch".
Det er det vi kaller valpen i påvente av et bedre navn happy7
Pappaen er: Helenhoff Eviva Ego Tim Spirit
Mor: Tchernaja Kalita Dark Angel
Det sto mellom 2 mødre men bare den ene tok seg, så det ble ikke My Alter Ego's Number One til mor i denne omgang!
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? Empty
PosteTema: Re: Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl?   Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? EmptyMan Nov 22 2010, 16:49

Gratulerer med kommende valp. happy5
Flotte foreldre har den ihvertfall. wub4
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? Empty
PosteTema: Re: Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl?   Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? EmptyMan Nov 22 2010, 17:56

Gratulerer med kommende valp! biggrin Ventetiden kan virke ufattelig lang fra tid til annen, men det pleier å hjelpe med litt utstyrsshopping underveis.. lalala2
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? Empty
PosteTema: Re: Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl?   Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? EmptyMan Nov 22 2010, 17:57

Gratulerer masse med valpen som ventes happy6
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? Empty
PosteTema: Re: Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl?   Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? EmptyMan Nov 22 2010, 18:05

Lykke til med valpen happy6
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? Empty
PosteTema: Re: Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl?   Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? EmptyMan Nov 22 2010, 18:13

Gratulerer så mye med valpen som er underveis! biggrin


Jeg kan ikke se at dette kullet er godkjent av NPK (det ligger iallefall ikke ute på listen over godkjente kull), men det er mange oppdrettere som av ulike grunner ikke søker NPK om godkjenning. Det trenger altså ikke være noe galt med verken oppdretter eller kullet selv om det ikke er godkjent av NPK wink3
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 64
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? Empty
PosteTema: Re: Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl?   Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? EmptyMan Nov 22 2010, 18:15

Lykke til med valp happy6
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
uisaksen




Antall Innlegg : 68
Join date : 22.11.2010
Age : 35
Bosted : Drammen

Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? Empty
PosteTema: Tusen, tusen takk!   Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? EmptyMan Nov 22 2010, 18:54

Lille Pinsch føler sikkert alle de gode ønskene deres, selv om den ennå ligger i mors mage.
Jeg tror den er ca halv-veis på vei, men jeg er jo ingen ekspert.
Ja jeg får begynne å kikke på litt ting og tang til valpen, og finne litt stæsj til Sita hunden vi allerede har.
Kan jo ikke gjøre forskjell på de, får babyen varmedress/dekken må hun også få noe nytt.
Hun blir alltid glad og stolt for nye ting happy3
Fikk nettopp mail fra oppdretter hvor hun sa jeg bare måtte komme med navnforslag, så skulle hunden mest sansynig få hete det vi vil kalle den happy5 å vi som trodde vi kansje bare kunne komme på et "kallenavn/daglignavn", nå er vi skikkelig happy her!
Til Toppen Go down
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? Empty
PosteTema: Re: Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl?   Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? EmptyMan Nov 22 2010, 19:10

Lykke til med valpen happy6

Som Vivi nevner er shopping en fin ting å døyve ventetiden med happy5
Ellers finnes det jo flere fine hundebøker å lese på om man ønsker det wink3
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Sponsored content





Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? Empty
PosteTema: Re: Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl?   Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl? Empty

Til Toppen Go down
 
Hvordan kan man sjekke om opdretter følger NPK rettningslinjer og krav ved avl?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Krav om patellaluksasjonsundersøkelse på dvergpinscher
» Hvordan bli Champion?
» Hvordan få ro inne??
» hvordan få valpen min husren??
» hvordan overtale til å få DP

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Dvergpinscher-
Gå Til: