Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kampanje mot pelsdyr oppdrett

Go down 
+2
Anne&Denniz
Marion G
6 posters
AvInnlegg
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

Kampanje mot pelsdyr oppdrett Empty
PosteTema: Kampanje mot pelsdyr oppdrett   Kampanje mot pelsdyr oppdrett EmptyMan Nov 22 2010, 09:38

Vær så snill å skriv under på kampanjen
Få bort den grusomme virksomheten....

http://www.underskrift.no/vis.asp?Kampanje=3071
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Anne&Denniz

Anne&Denniz


Antall Innlegg : 197
Join date : 29.07.2010
Age : 44
Bosted : Trondheim

Kampanje mot pelsdyr oppdrett Empty
PosteTema: Re: Kampanje mot pelsdyr oppdrett   Kampanje mot pelsdyr oppdrett EmptyMan Nov 22 2010, 11:06

Signert Kampanje mot pelsdyr oppdrett 332565

e-post er også sendt her: http://www.dyrebeskyttelsen.no/pels/krev-forbud-mot-pelsdyroppdrett

Arbeidsplasser på bygda er ikke, og kommer aldri til å bli, et godt argument for å torturere dyr!
Til Toppen Go down
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

Kampanje mot pelsdyr oppdrett Empty
PosteTema: Re: Kampanje mot pelsdyr oppdrett   Kampanje mot pelsdyr oppdrett EmptyMan Nov 22 2010, 11:32

Anne&Denniz skrev:
Signert Kampanje mot pelsdyr oppdrett 332565

e-post er også sendt her: http://www.dyrebeskyttelsen.no/pels/krev-forbud-mot-pelsdyroppdrett

Arbeidsplasser på bygda er ikke, og kommer aldri til å bli, et godt argument for å torturere dyr!

Aldri,fatter ikke at folk orker i det hele tatt å drive med dette
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Kampanje mot pelsdyr oppdrett Empty
PosteTema: Re: Kampanje mot pelsdyr oppdrett   Kampanje mot pelsdyr oppdrett EmptyMan Nov 22 2010, 16:05

Signert happy6
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

Kampanje mot pelsdyr oppdrett Empty
PosteTema: Re: Kampanje mot pelsdyr oppdrett   Kampanje mot pelsdyr oppdrett EmptyMan Nov 22 2010, 16:17


Hva med kjøttet vi spiser?
Vet dere hvordan kuene blir behandlet og hvordan de blir avlivet?
Til Toppen Go down
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

Kampanje mot pelsdyr oppdrett Empty
PosteTema: Re: Kampanje mot pelsdyr oppdrett   Kampanje mot pelsdyr oppdrett EmptyMan Nov 22 2010, 16:21

Alt som står i den linken stemmer desverre ikke.
Et eksempel er Mårhund, den står på svartelisten i Norge.
Og er således et dyr vi ikke ønsker å ha i Norge, da drives det
heller ikke oppdrett på Mårhund.
Til Toppen Go down
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Kampanje mot pelsdyr oppdrett Empty
PosteTema: Re: Kampanje mot pelsdyr oppdrett   Kampanje mot pelsdyr oppdrett EmptyMan Nov 22 2010, 16:23

Anne-Mari skrev:
Gry Elena skrev:
Signert happy6
Hva med kjøttet vi spiser?
Vet dere hvordan kuene blir behandlet og hvordan de blir avlivet?

Det er to helt forskjellige saker. Ja, jeg vet hvordan kuene har det, og hvordan de avlives.

Det er ikke god nok grunn at vi skal stenge dyr inn i klaustrofobiske bur, bare for at mennesker skal få pynte seg med pels.
Mat må vi nesten ha. Klart er det forbedringspotensiale for dyrevelferden i matproduksjonen også, men det er en helt annen diskusjon.

Vi må ha mat. Pels trenger vi ikke, og dermed er det helt unødvendig at disse dyrene lider.
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

Kampanje mot pelsdyr oppdrett Empty
PosteTema: Re: Kampanje mot pelsdyr oppdrett   Kampanje mot pelsdyr oppdrett EmptyMan Nov 22 2010, 16:27

Julie skrev:
Anne-Mari skrev:
Gry Elena skrev:
Signert happy6
Hva med kjøttet vi spiser?
Vet dere hvordan kuene blir behandlet og hvordan de blir avlivet?

Det er to helt forskjellige saker. Ja, jeg vet hvordan kuene har det, og hvordan de avlives.

Det er ikke god nok grunn at vi skal stenge dyr inn i klaustrofobiske bur, bare for at mennesker skal få pynte seg med pels.
Mat må vi nesten ha. Klart er det forbedringspotensiale for dyrevelferden i matproduksjonen også, men det er en helt annen diskusjon.

Vi må ha mat. Pels trenger vi ikke, og dermed er det helt unødvendig at disse dyrene lider.
Vi må ha mat, men vi er ikke nødt til å spise kjøtt av dyr som ikke blir behandlet på en human måte.
Kuene blir også strømmeet ihjel etter at de har blitt stresset opp med transport til slakteriet.
Det er vel ikke en drøm å stå i en bås i et fjøs heller, selv om (mange av dem) kuene får gå fritt i noen stakkars sommer mnd.

Litt av poenget mitt her er at ikke all info som kommer fra dyrevern organisasjoner bestandig stemmer.
Til Toppen Go down
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Kampanje mot pelsdyr oppdrett Empty
PosteTema: Re: Kampanje mot pelsdyr oppdrett   Kampanje mot pelsdyr oppdrett EmptyMan Nov 22 2010, 16:33

Jeg er helt enig med deg. Mye som ikke stemmer. Jeg syns også mange dyrevernorganisasjoner gjør mange teite ting.

Som sagt er det stort forbedringspotensiale i husdyrsproduksjonen, men det betyr vel ikke at vi skal godta pelsoppdrett?
Noe som er fullstendig unødvendig?
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

Kampanje mot pelsdyr oppdrett Empty
PosteTema: Re: Kampanje mot pelsdyr oppdrett   Kampanje mot pelsdyr oppdrett EmptyMan Nov 22 2010, 16:39

Julie skrev:
Jeg er helt enig med deg. Mye som ikke stemmer. Jeg syns også mange dyrevernorganisasjoner gjør mange teite ting.

Som sagt er det stort forbedringspotensiale i husdyrsproduksjonen, men det betyr vel ikke at vi skal godta pelsoppdrett?
Noe som er fullstendig unødvendig?
Nei jeg siker ikke aty man skal godta det, men det er litt flere nyanser enn hva
som kommer frem. Du sa selv at vi må ha mat, og eksempelvis brukes kaninene både til pels og mat akkurat slik som kuer wink3

Selv spiser jeg svært skjelden kjøtt fra storfe ol.
Til Toppen Go down
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Kampanje mot pelsdyr oppdrett Empty
PosteTema: Re: Kampanje mot pelsdyr oppdrett   Kampanje mot pelsdyr oppdrett EmptyMan Nov 22 2010, 16:45

Anne-Mari skrev:
Julie skrev:
Jeg er helt enig med deg. Mye som ikke stemmer. Jeg syns også mange dyrevernorganisasjoner gjør mange teite ting.

Som sagt er det stort forbedringspotensiale i husdyrsproduksjonen, men det betyr vel ikke at vi skal godta pelsoppdrett?
Noe som er fullstendig unødvendig?
Nei jeg siker ikke aty man skal godta det, men det er litt flere nyanser enn hva
som kommer frem. Du sa selv at vi må ha mat, og eksempelvis brukes kaninene både til pels og mat akkurat slik som kuer wink3

Selv spiser jeg svært skjelden kjøtt fra storfe ol.

..og jeg spiser svært sjelden kanin puke3 happy4 happy4 happy4

Det er mye djevelskap i verden. Pelsdyroppdrett er en av mange ting som burde vært forbudt.

happy3
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

Kampanje mot pelsdyr oppdrett Empty
PosteTema: Re: Kampanje mot pelsdyr oppdrett   Kampanje mot pelsdyr oppdrett EmptyMan Nov 22 2010, 16:47

Julie skrev:
Anne-Mari skrev:
Julie skrev:
Jeg er helt enig med deg. Mye som ikke stemmer. Jeg syns også mange dyrevernorganisasjoner gjør mange teite ting.

Som sagt er det stort forbedringspotensiale i husdyrsproduksjonen, men det betyr vel ikke at vi skal godta pelsoppdrett?
Noe som er fullstendig unødvendig?
Nei jeg siker ikke aty man skal godta det, men det er litt flere nyanser enn hva
som kommer frem. Du sa selv at vi må ha mat, og eksempelvis brukes kaninene både til pels og mat akkurat slik som kuer wink3

Selv spiser jeg svært skjelden kjøtt fra storfe ol.

..og jeg spiser svært sjelden kanin puke3 happy4 happy4 happy4

Det er mye djevelskap i verden. Pelsdyroppdrett er en av mange ting som burde vært forbudt.

happy3
Spiser ikke kanin jeg heller, men måtte bare få frem at kanin ikke bare avles opp
med tanke på pelsen wink3 .
Til Toppen Go down
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Kampanje mot pelsdyr oppdrett Empty
PosteTema: Re: Kampanje mot pelsdyr oppdrett   Kampanje mot pelsdyr oppdrett EmptyMan Nov 22 2010, 16:48

Jeg skjønte det Ann- Mari, jeg bare tuller!happy4 Sorry.. Embarassed
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Kampanje mot pelsdyr oppdrett Empty
PosteTema: Re: Kampanje mot pelsdyr oppdrett   Kampanje mot pelsdyr oppdrett EmptyMan Nov 22 2010, 16:59

Skal signere så fort jeg kommer hjem! happy6

Har vært mye på gårder m både ku, sau og gris.
Disse har ikke hatt det inærheten av hvordan det ser ut som pelsdyr-næringens dyr har det!

Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

Kampanje mot pelsdyr oppdrett Empty
PosteTema: Re: Kampanje mot pelsdyr oppdrett   Kampanje mot pelsdyr oppdrett EmptyMan Nov 22 2010, 17:22

Eva skrev:
Skal signere så fort jeg kommer hjem! happy6

Har vært mye på gårder m både ku, sau og gris.
Disse har ikke hatt det inærheten av hvordan det ser ut som pelsdyr-næringens dyr har det!

Ikke alle pelsdyr har det ille, og for å være helt ærlig så synes jeg
at jeg leser veldig ofte om dyrekatastrofer der storfe har sultet ihjel på bås....
Man kan ikke henge ut noen få slik mange dyrevernsorganisasjoner gjør..
Man må gå på mattilsynet i ALLE landets kommuner wink3
Til Toppen Go down
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

Kampanje mot pelsdyr oppdrett Empty
PosteTema: Re: Kampanje mot pelsdyr oppdrett   Kampanje mot pelsdyr oppdrett EmptyMan Nov 22 2010, 17:22

Julie skrev:
Jeg skjønte det Ann- Mari, jeg bare tuller!happy4 Sorry.. Embarassed
Skjønte det happy6 .
Til Toppen Go down
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

Kampanje mot pelsdyr oppdrett Empty
PosteTema: Re: Kampanje mot pelsdyr oppdrett   Kampanje mot pelsdyr oppdrett EmptyMan Nov 22 2010, 21:38

Joda jeg vet hvordan kuene og grisene har det,har tross alt jordbrukskolen. Og har også vert på farmer,og synes det er et He.......syn. Har kjempet mot denne næringen,vi hadde en diskusjon på jorbrukskolen om at rever altid ville være ville,og at man ikke kunne få dem tamme,sta som jeg er sa jeg ja det kan vi vedde om.Ingen tok meg seriøst,og jeg gikk å kjøpte meg en 2 veker gammel Revunge,flasket den opp,og fikk den tam.Den kunne til og med sitt og ligg og noen triks,hun kunne til å med løpe løs,og kom på innkalling he he.De tapte den kampen. Dette var en blårev.
Hønsene som hadde blitt hakket på og skulle avlives,tok jeg med meg hjem til min mor,de levde resten av sine dager som frittgående høner.
Denne pelsdyrnæringen er ikke bra i det hele tatt,en rev krever minst like mye stimuli som en hund,og man skulle jo startet å ha hunder i bur for pelsen på samme måte,da hadde det blitt ramaskrik.Men jo det er like ille å ha rever i bur på den måten som hunder.Man snakker om hundemisshandling og bla bla,men dette er groteskt.
Jeg spiser heller ikke så mye kjøtt.Litt pølser,fugl,bacon,fisk og kjøttdeig,aldri noe annet.
Egg kjøper jeg kun fra frittgående høns,og fugelen passer jeg på at ikke er den genproduserte...
Men å få bort den fæle pelsdyrnæringen er på høy tid,
kene begynner å få det bedre,på en annen side får de fleste gå ute hele sommrene,og flere får gå fritt i fjøset,grisene derimot burde man gjort noe med,det samme med hønsene,men det er en annen diskusjon.Få bort pelsdyrnæringen fort
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Anne&Denniz

Anne&Denniz


Antall Innlegg : 197
Join date : 29.07.2010
Age : 44
Bosted : Trondheim

Kampanje mot pelsdyr oppdrett Empty
PosteTema: Re: Kampanje mot pelsdyr oppdrett   Kampanje mot pelsdyr oppdrett EmptyMan Nov 22 2010, 22:01

Anne-Mari skrev:
Eva skrev:
Skal signere så fort jeg kommer hjem! happy6

Har vært mye på gårder m både ku, sau og gris.
Disse har ikke hatt det inærheten av hvordan det ser ut som pelsdyr-næringens dyr har det!

Ikke alle pelsdyr har det ille, og for å være helt ærlig så synes jeg
at jeg leser veldig ofte om dyrekatastrofer der storfe har sultet ihjel på bås....Man kan ikke henge ut noen få slik mange dyrevernsorganisasjoner gjør..
Man må gå på mattilsynet i ALLE landets kommuner wink3

og det er helt for j..vlig! så hvorfor ikke bare godta pelsdyroppdrett inntil vi har fått orden på forholdene til storfe....?

Nei, dette er "argumenter" jeg syns jeg hører alt for ofte i pelsdyrdebatten. -"Men se bare hvordan kuene, grisene, hønene osv. har det... Blir litt som å si at man kan jo ikke jobbe for dyrevelferd når det er så mange mennesker som sulter blink00 Jeg prøver å være bevisst på hvordan alle dyr har det selv om det ofte føles håpløst å endre på sad3 Men jeg kan jo ikke slutte å bry meg eller prøve av den grunn (og jeg kan bli mye bedre på å være en bevisst forbruker).

Og jo, alle pelsdyr i oppdrett har det ille etter min mening! Ta f.eks. våre hunder som har blitt domestisert og avlet på i mange mange tusen år. De har likevel mye av urinstinktene sine intakt fortsatt. Oppdrettsdyrene som kun har vært målrettet avlet på i noen tiår har mye sterkere instinkter enn hundene våre og har veldig sterke behov for å vandre, grave, forplante seg, jage, spore etc. Å se disse dyrene i de burene er bare så trist at jeg vil gråte no0 Det er rett og slett ikke mulig å avle frem et dyr som er tilfreds under de forholdene de lever i. Man trenger ikke se et dyr som har gnagd av seg benet for å skjønne at de ikke har det bra. De er enten apatiske, depressive, maniske eller frustrerte og burde få slippe! At formålet er pelskåper gjør meg bare enda sintere mad1
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kampanje mot pelsdyr oppdrett Empty
PosteTema: Re: Kampanje mot pelsdyr oppdrett   Kampanje mot pelsdyr oppdrett EmptyTir Nov 23 2010, 09:16

Jeg har aldri hatt og kommer aldri til å kjøpe noe pelsdyrprodukt, så for min del kunne de ha lagt ned pelsdyrnæringen for lenge siden. Jeg er enig med Anne-Mari at det som kommer fra dyrevernerene og måten saken fremstilles i media er relativt ensidig og unyansert. Det er klart at det er veldig lett å være enig at pelsdyrnæringen er fæl slik som det legges frem. Det er mulig jeg er naiv, men jeg tror ikke alle pelsdyroppdrettere er djevler som ikke bryr seg om dyra sine. Men man kan jo diskutere om kravene til pelsdyrhold er strenge/bra nok og om det er hyppige nok kontroller og om sanksjonene mot de som ikke følger reglene er strenge nok. Og man kan diskutere om man skal legge ned hele næringen. Men det må gjøres på et saklig grunnlag. Men det er forsåvidt bra at dyrevernerene "følger med" da, slik at man kan kan få diskutert saken.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Kampanje mot pelsdyr oppdrett Empty
PosteTema: Re: Kampanje mot pelsdyr oppdrett   Kampanje mot pelsdyr oppdrett Empty

Til Toppen Go down
 
Kampanje mot pelsdyr oppdrett
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Golden Retriever oppdrett
» Underskriftskampanje mot oppdrett av forsøks hunder/katter
» Hva betyr hjemmesiden din for deg og ditt oppdrett?
» Zormas Kennel * oppdrett av pinscher * leken og utfordrende *

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: